köyhät jakaa lehtiä

heheheheheh

vain köyhät jakaa lehtiä. kuka helvetti jakaa n. 100 e kuukaus palkalla 2 kertaa viikos. pitää lajitella lehet ja viel jakaa ne. ei saatana

9

2761

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jonttu1991

Tietysti jos tarkastelee vain siitä näkökulmasta mitä jää käteen niin kyllä, köyhien hommaa! Muttakun asiassa piilee muitakin syitä.

Itse olen jakanut n. puolivuotta lehtiä eikä perheeni ole köyhä. Jossakin vaihessa vain tuli semmoinen olo, että on väärin tuhlata vanhempien antamaa rahaa kun ei oikeastaan ole tehnyt juurikaan mitään hyödyllistä sen eteen.. Vaikka nyt autanki kotitöissä ja teen muutakin semmoista niin en laske sitä mukaan, sillä uskon että olen tieyllä tavalla heille sen velkaa kun saan katon päänpäälle ja ruokaa.

Takas varsinaiseen asiaan.. Lehtienjako on perseestä, tiedän sen. Alueet vaihtelee hirveesti ja sitten kuinka raskasta ja jne.. Tässäpäs esimerkki:
      Jaoin 2 kk aluetta, jossa oli 245 taloa. Lajittelu ja jako kesti HYVÄLLÄ SÄÄLLÄ vähintään 4 tuntia. (Huomioikaa että keskimäärin oli 3-4 mainosta).

Vaihoin aluetta, jossa oli 180 taloa. Lajittelu ja jako kesti huomattavan paljon vähemmän aikaa. Selvisin parhaimmillaan puolessatoista tunnissa..

Eli alueilla on paljon eroa ja jännintä oli se, että palkka ei muuttunu kuin 10 eurolla. Kuitenkin se oli itse tienattua rahaa ja mitä muutakaan kesälomalla tekee? Ei onni suosinu kaupungin ja seurakunnan arvonnassa, joten jostakin muualta piti taikoa rahat.

Lopetin kuitenkin vähän ennen joulua kun keli oli niin loskamaista. Tärkeintä itselleni oli kuitenkin työtodistus, josta tulee varmasti olemaan hyötyä tulevaisuudessa.

Näin jälkeenpäin kun ajattelee asiaa niin oli ihan kiva kokeilla lehtienjakoa, vaikka en nyt olisikaan menossa takaisin niin oli se kuitenkin aika opettavainen "asia". Suosittelen kaikkia ainakin kokeilemaan!

• -s-s-

Ja kyllä se maailma aikanaan opettaa sen rahan arvon. Kun ei enää vanhemmat osta uusia Lacosteja niin johan rupeaa työ kiinnostamaan.

• laiskat paskahousut
        -s-s- kirjoitti:

Ja kyllä se maailma aikanaan opettaa sen rahan arvon. Kun ei enää vanhemmat osta uusia Lacosteja niin johan rupeaa työ kiinnostamaan.

ei niitä lehtiä jaa!

• 2 pojan äiti

Köyhä sana tarkoittaa monenlaisia asioita. Työntekoa kannattaa kokeilla niin oppii tavoittelemaan oikeita asioita. Raaka työ opettaa. Älä sinä kuvittele, että systeemi toimisi, jos vain kivat työt tehtäisiin. Liian helpolla tuntuu raha joillekin tulevan, kun eivät ymmarrä arvostaa sen ansaitsemista. Jos äitisi oisin, niin kuulisit kunniasi... ja jakaisit niitä lehtiä vuoden ajan... siinä sinulle hehheheh

• on...

laiskoja.

• Oikeesti, pakko se on nyt jotaa rahan eteen tehä! Porukat ei mulle ainakaan anna rahaa sen tipan vertaa vaik oon vast 13! Ei oo antan rahaa kahtee vuotee. Lisäks ne käskee mun ostaa vaatteet ite, mut että millä rahalla??? Et jos SATASEN sais kuussa, jakamal lehtii VAIN kaks kertaa viikos, nii se on jo joillee iso juttu! Tarttee olla aikamoinen PISSIS jos ei riitä satanen! Mitä te ihmiset ostatte??? Kolmet farkut viikossa, ja syötte joka päivä ulkona? Mitä jos alkasitte syömää oman mami kullan luona perunoita ja pihviä, ja käyttämään kirpparia???

• onnellinen mainosten jakaja

Itse aloitin 14-vuotiaana mainosten jaon. Ensimmäiset kuukaudet oli yhtä tuskaa, sillä oli kuumat kesä ilmat ja työhön ei ollut vielä tottunut. Mutta parasta on se palkka, minkä siitä saa. Ei pelkästään se raha, vaan se että saa samalla pitää itsestään huolta liikkumalla ja haukkaamalla raitista ilmaa. Vaikka päätin olla vain kesän, niin tahdoin jatkaa: miksi lopettaa työt juuri, kun on tottunut työrytmiin ja saa ihan mukavasti siitä rahaakin? Vielä tänä päivänäkin jaan lehtiä ja kesäloman alussa tulee vuosi täyteen. En voisi enää kuvitella lopettavani näitä hommia, ellei parempaa työtä ole tarjolla. En tahdo ruikuttaa vanhemmilta rahaa, enkä ole koskaan ruikuttanutkaan. Olen aina halunnut tienata itse rahaa ja kuluttaa ne mihin haluan, ilman että kenenkään tarvii sanoa rahan käytöstäni mitään. Olen ostanut palkkarahoilla oman kannettavan tietokoneen, polkupyörän, sisustanut huonettani ja ostanut vaatteita ja muuta hyödyllistä. Mainosten jakaminen avaa myös muita mahdollisuuksia. Esimerkiksi uuden harrastuksen aloittaminen, johon menee paljon rahaa. En ymmärrä kaltaisiasi valittajia ollenkaan.

• Viksumpi ku sä

Mut on yksinkertaisesti opettettu siihen että en saa rahaa ilmattees, joten jaan lehtiä ja mainoksia. Meiän suku ei oo kyllä köyhä...vaarikin on lähes miljonääri (kiva perintö tulee :P). Taas tommoset lellityt kakarat jotka saa viikos 100€ sillä, että mässyttää sipsii ja pelaa koneella, ei osaa tehä mitään, ette te osaa arvostaa työtä...

• Hahhhuupuu

Sun on helpompi ettii uus työpaikkakin, kun voit sanoo pomolle että oot jakanu lehtiä esim vuoden. Lähes kukaan ei haluu ottaa laiskoja lellittyjä kakaroita töihin. Äläkä inise täällä jos oot niin vitun laiska että et jaksa tehdä töitä edes kaks kertaa viikos, se on sun oma ongelma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      175
      13388
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5483
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4910
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3699
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2833
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2032
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      119
      1783
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      371
      1693
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1515
    Aihe