Hankinnan hinta?

Iidam

Olen siis ajatellut hankkia hamsterin, ja olen vähä kierrellyt ja kaarrellut eläinkaupoissa ja vähän tarkkaillut hintoja. Mielestäni 150 euroa pitäisi riittää, mutta onko se sittenkin liian vähän?

En kuitenkaan haluaisi päästä kovinkaan vähällä, joten haluisin kuitenkin tilavan häkin ja hyviä virkkeitä jne. Itse olen tullut tähän tulokseen:

- Hamsteri, n. 20 e
- Häkki, n. 50 - 80 e
- 2 ruokakuppia, yhteensä n. 20 e
- pesäpaikka, n. 5 e
- Muita virkkeitä, n. 25 e
- Muut jutut, n. 20e

Tottakai esim. pesäpaikan saa tehtyä itse, niinkuin paljon virkkeitäkin. Tietysti siihen sisältyy myös ruuat ja sitä purua yms, mutta nuo pelkät "kamppeet" on siis tuossa .. suunnilleen?
Onko omakohtasia kokemuksia? : >

Sitten vielä kysyisin, että voiko/saako hamstereille hakea luonnosta kiviä ja keppejä vikkeeksi, jos niitä vaikka virittelisi sitten jollain? Kuinka huolellisesti ne pitäisi pestä? Voiko niitä "liimata" yhteen (tuota kysyin vain, sillä olen nähnyt eläinkaupoissa jotan juttuja mistä liimaa tulee yli ja niin, en ole varmaankaan itse liimaamassa! :DD)
Entäs, onko eläinkaupassa myytävissä hamsterien pienissä puunpalasista tehdyissä nakerteluleluissa, kun niissä on sitä väriä, niin onko se vaarallista hamsterille? Se ainakin musta vaikuttaa vaaralliselta, enkä nyt ihan menis ostamaan ..

Jaa sitten vielä (tämä on sitten viimeinen, enkä piinaa teitä enää! >:DD) onko vaarallista, jos hamsteri nakertaa muovia? Jos sillä on esim muovinen pesäkoppi tai jotain? ^^

:>

1

983

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dssssas

Juu, kyllä luonnosta saa ja kannattaakin hakea paljon oksia sun muuta... Ei niitä nyt niin kovin hyvin tarvitse pestä, vähän kun huutelee kuuman veden alla niin on hyvä. Ruokakupitkin voi ottaa vaikka kukkalautasista, ei niihin tarvitse 20e käyttää, ellei halua. Pesämökinkin ja paljon virikkeitä voi itse tehdä, ja usein hamsteri viihtyykin paremmin vaikkapa pahvilaatikosta tehdyssä pesämökissä kuin valmiissa muovimökissä. Tuskin se väri vaarallista on, mutta varmaan paljon parempi kuitenkin hamsterin nakerrella jotain luonnollisia aineksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      104
      6724
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      87
      5057
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3309
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      32
      3180
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2348
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1716
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1351
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1302
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1206
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      984
    Aihe