Pelottava kokemus

olenko sairas?

Viime yönä kun olin nukahtamaisillani läheltäni kuului rapinaa, ihan kuin jokin tai joku olisi penkonut laatikoitani ja ikkunan läheltä kuului kolahduksia. Mitä se oli?

17

1989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OSITutkimusseura

      Miksi kysyt, että mikä se oli? Etkö samantien ottanut asiasta selvää ja yrittänyt hakea mahdollista luonnollista selitystä tapahtumille?
      Selittämättömät asiat jäävät aina selittämättömiksi kun niille ei tee mitään.
      Eli varaa kamera sänkysi viereen ja heti jos/kun tapahtumat toistuvat, ala ottamaan kuvia äänten suunnasta.
      Kannattaa muistaa myös se, että kaikki tuntematon luonnollisesti pelottaa ihmistä ja jos otat asioista selvää, niin tokkopa ne tuntuvat enää niin pelottavilta.
      Eli ei muuta kuin tallennusvälineitä käyttöön ja innolla odottelemaan seuraavaa kertaa.

      • selvää mistä

        äänet tulivat, mutta se ei selvinnyt. Laatikot olivat kiinni, mutta silti niiden sisältä kuului papereiden liikkumista. Ikkunakin oli kiinni, mutta silti kuului kolahduksia ikkunan läheltä. Minulle ei selvinnyt mistä äänet olivat peräisin. Kyseessä taisi olla poltergeist?


      • OSITutkimusseura
        selvää mistä kirjoitti:

        äänet tulivat, mutta se ei selvinnyt. Laatikot olivat kiinni, mutta silti niiden sisältä kuului papereiden liikkumista. Ikkunakin oli kiinni, mutta silti kuului kolahduksia ikkunan läheltä. Minulle ei selvinnyt mistä äänet olivat peräisin. Kyseessä taisi olla poltergeist?

        Ehkäpä poltergeistin syyttäminen tällaisessa tilanteessa on hieman liioiteltua.
        Jälkikäteen tutkiminen tahtoo olla turhan haastavaa, sillä sitä voi helposti "muistaa" asioita mitä ei ole edes tapahtunut ja mielellä on muutenkin tapa pyörittää faktoja uuteen uskoon ajan kanssa.
        Parasta olisi, kun heti tilanteen sattuessa yrittää kaivaa kaikki mahdolliset syyt esille.
        Esimerkiksi, että onko ikkunan ulkopuolella puita, oliko ko. aikana kova tuuli ulkona, kuinka helposti paperit pääsevät liikkumaan laatikossa vaikkapa painovoiman vaikutuksesta (jos ne on kasattu jonkin korkean päälle) jne.
        Eli ensin hakea kaikki järkiperäiset syyt asioille, sitten yrittää miettiä ns. laatikon ulkopuolelta.
        Turhaan siihen yliluonnollisen kelkkaan on heti hypätä, varmistaa ensin kaiken muun mahdollisen ja lopuksi epäilee vielä yliluonnollistakin vaihtoehtoa.


      • taida uskoa
        OSITutkimusseura kirjoitti:

        Ehkäpä poltergeistin syyttäminen tällaisessa tilanteessa on hieman liioiteltua.
        Jälkikäteen tutkiminen tahtoo olla turhan haastavaa, sillä sitä voi helposti "muistaa" asioita mitä ei ole edes tapahtunut ja mielellä on muutenkin tapa pyörittää faktoja uuteen uskoon ajan kanssa.
        Parasta olisi, kun heti tilanteen sattuessa yrittää kaivaa kaikki mahdolliset syyt esille.
        Esimerkiksi, että onko ikkunan ulkopuolella puita, oliko ko. aikana kova tuuli ulkona, kuinka helposti paperit pääsevät liikkumaan laatikossa vaikkapa painovoiman vaikutuksesta (jos ne on kasattu jonkin korkean päälle) jne.
        Eli ensin hakea kaikki järkiperäiset syyt asioille, sitten yrittää miettiä ns. laatikon ulkopuolelta.
        Turhaan siihen yliluonnollisen kelkkaan on heti hypätä, varmistaa ensin kaiken muun mahdollisen ja lopuksi epäilee vielä yliluonnollistakin vaihtoehtoa.

        yliluonnolliseen? Ei se mitään ellet usko, eri ihmiset uskoo eri asioihin.


      • OSITutkimusseura
        taida uskoa kirjoitti:

        yliluonnolliseen? Ei se mitään ellet usko, eri ihmiset uskoo eri asioihin.

        Ai en usko? Tarkistahan profiilini ja käy katsomassa siellä oleva nettisivu. =)


      • OSITutkimusseura
        OSITutkimusseura kirjoitti:

        Ai en usko? Tarkistahan profiilini ja käy katsomassa siellä oleva nettisivu. =)

        Jos tarkkoja ollaan nettisivusta profiili-ilmoituksessa, niin sieltä kohta: Suosikkilinkit


    • Nukahtaessa kyseessä olisi voinut olla unihalvauksen hallusinaatiot. Jos tuo oli ainutkertaista, niin tutkimusmahdollisuudet ovat vähissä.

      Joka tapauksessa sinun kannattaa tehdä tapahtumista tarkat muistiinpanot. Toistuvia ääniä voisi yrittää saada tallennetuksi ääniherätteisellä laitteella. Selittämättömiin tapahtumiin kuuluu usein matkimisääniä, eli oli kuin astiakaappi tai kirjahylly olisi kaatunut, mutta todellisuudessa ei mitään ollut tapahtunut.

      Jos epäilet todellista liikettä, niin esim. jauhojen ripottelu voisi paljastaa sen.

      • kiiinnostaa

        minkälainen on ääniherätteinen laite?


      • gjeogeogj
        kiiinnostaa kirjoitti:

        minkälainen on ääniherätteinen laite?

        tee itse. jos on vaikka web-kamera joka kuvaa 25fps ja äänitys ok niin tee ohjelmaan jos tulee "yleisen hurinan" alta piikkejä jotka kestää enemmän kuin millisekunnin (tai sais säätää sen ajan) niin se käynnistää webcamin ja alkaa tallentaa, vaikka pari kolme minsaa putkeen -sen jälkeen ku viimenen ääni tullut. sit taas siihe idle tilaan et se kuuntelee taas.
        ei ole vaikee tehdä, ehkä vois c# kokeilla kun löysin webcam kirjaston sille


    • henk. koht.

      Minulla esim. joskus rullaverhot paukahtavat "itsestään" auki. Asia tutkittu, verhot erityisen herkät ja aukeilevat tosiaan joskus. Ei yliluonnollista.

      Seinässä kuultu rapinaa. Tutkimus osoitti että hiiret ryömivät seinän eristeiden välissä. Hiirenmyrkkyä laitettu, rapinat loppuivat. Kyseessä omakotitalo. Tutulla rouskutus seinässä johtui siitä että puunsyöjämadot jyrsivät puuta. Tässäkään asiassa ei yliluonnollista.

      • OSITutkimusseura

        Erittäin hyvä, että ensin lähdetään liikkeelle realistisesta asenteesta mahdollisiin ääniin ja sen sellaisiin.
        Tätä ihmisten pitäisi harrastaa enemmänkin, eikä heti leimata kaikkea selittämätöntä paranormaaliksi vaikka kuinka mieli tekisi.


    • Et ole sairas

      Muillakin on vielä jännempiäkin kokemuksia !

    • Älä pelkää suotta

      Kato vaan täällä on monilla paljon erilaisia kokemuksia. Lue vaikka Yölliset vieraat vai mitä ne on tuolla ylempänä viesteissä. Ole vaan ihan rauhassa ja jos kuulet uudelleen niin ole vaan rauhassa ja komenna näitä ääniä. Olet aina voimakkaampi kuin ne ja voit nukkua rauhassa. Vähän ajan päästä sinua jopa harmittaa kun et voi käskeä niitä mielesi mukaan.

    • kummempaa

      Hei kaikki Täällä on tullut hyviä viestejä, kiitos kaikille. Ekana kyllä pitää tsekata nämä kaikki tekniikkajutut ja muut niinkuin on tullutkin ilmi. Tavallisesti kaikki on ihan normaalia eikä mitään ihmeellistä peikkojuttua.

    • Yöllä liikkeellä

      Voi olla ihan hiirikin vauhdissa. Onko talo omakotitalo vai kerrostalo? Usein omakotitaloihin pääsee hiiriä ja ne pitävät yöllä meteliä.

      • asdfasfa

    • .......

      Itelläki kerran ku menin nukkuu(vaik ei väsyttäny)ja makoilin siin sängyl, ni yhtäkkiä alko viereisestä komerosta kuulumaan jotain ihme ääniä..Aivan niinku joku ois kävelly paikallaan muovipussin päällä ihan siin komeron oven ees. Ja pari kertaa kuulu niinku pahvilaatikko oltas tiputettu katon rajasta lattialle. Olin aivan kauhusta jäykkänä ja tuntu etten tohi liikahtaakkaan. Olin aivan varma et joku(tai jokin)on siel komerossa.Ei mikään eläin päästä tommosta ääntä. Välillä oli viel hiljasta ja se alko uudestaan. Mistään unihalvauksesta ei ollu todellakaan kyse, nimittäin oon tosi huono nukahtamaan ja kuten sanoin mua ei ees nukuttanu siinä, ja olin täysin hereillä. Oli viel aika valoisaa, kun menin joskus aamulla vasta nukkuun. Noh..sit ku siin aikani makoilin, ja rapina lakkas ni lopulta nukahin..Kuitenki tunnin pääst heräsin ku rapina alko kuulua uudestaan :S Ensin luulin et koirani rapistelee mut sit huomasin et se nukku mun vieres..Voitte vaan kuvitella järkytyksen.Koirani muuten hätkähti noihin ääniin myös ja katseli komeron suuntaan. Noh..sen jälkeen en enää unta saanu, enkä todellakaan katsonu komeroon, et mikä siellä rymistelee, ku tuntu muutenki et saan sydärin ihan just.. :) Tuon ainoan kerran jälkee ei oo mitään ylimäärästä kuulunu mistään suunnasta asuntoa. Onneks..Luonnollisia ääniä, seinien naksumisia putkien pauketta tai muuta kuuluu tietenkin mutta erotan kyllä luonnolliset äänet tuommosista eriskummallisista. Asun siis rivitalossa ihan päätykämpäs, ja sen komeron toisella puolen on vaa ohut ulkoseinä. Ja mitä väliä mitä siel seinän takana on, kun kuulin sen selvästi kuuluvan oven TAKAA.ihan siis siitä 1,5metrin päästä minua.! Muistan kun kokoajan sydän pamppaillen vaan pelkäsin et se ovi aukiaa itestään..Vielä tähän päiväänkään mennessä en oo saanu tietoa mikä siel rymisteli. Komero on tosi pieni, ehkä 2 neliömetriä jos sitäkään..Sinne ei pääse minkään sortin eläimiä sisään(eikä eläin sais semmosta ääntä aikaseksi)ja oisin huomannu viimestään siinä vaiheessa jos siel ois jotain ollu, ku hain vaatteita sieltä komerosta. Niin ja viel..yksin olin kotona sillon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe