♥
kevään tulon
aistii jo ilmassa
pihan pikkulintusten sirkutuksessa
lähipuron sorsien kaakatuksessa
sulavan lumen iloisessa
lorinassa vesikouruissa
ja rakastavassa
sydämessä
ajatukset saavat
ilmaa siipien alle,
katsellen maailmaa
kevyemmin kauempaa
vallattomana pyörteillen,
keksien pikkukujeita
pääsi menoksi, joita
itsekin ihmettelee
rakkaus, mikä
ihana tekosyy
hassutella
niinkuin nyt vaikka herättämällä
Sinut pikkuisilla kutituksilla
vähän sieltä
ja täältä
ja kärsiä suloinen
rangaistus
ihan mielellään
--------------
Brian Adams 2009 - When You Love Someone Lyrics
http://www.youtube.com/watch?v=yloSo-S-iBg
♥
vallattomia pikkukujeita
10
301
Vastaukset
- lindalinda1
Sinä iänikuinen kujeilija ja huumorilla runosi
koristava runoilijatar.
' rakkaus, mikä ihana syy hassutella '
Ainakin näistä runoistasi tulee hyvälle mielelle,
ja se on paljon se.- padme_amidala
..kuulla, että onnistuin sinuakin hiukan ilahduttamaan tänään. Kahlaat kuitenkin koko sadon läpi ja runoanti tuntuu olevan apeanpuoleinen tänään. Vähän niinkuin tuo sääkin ulkosalla..harmaata..
Kiitokset iltapäivääni ilahduttaneesta palautteestasi ja hyvää sunnuntaipäivän jatkoa sinulle : )
- Kopittelija
Vai kujeillaan siellä vaan... :D
http://www.youtube.com/watch?v=keQo3Wl7ASg
Terkuin MÄ :D- padme_amidala
..kiitos hauskasta palautteestasi ja mukavasta linkistä, joka laittaa tanssahtelemaan elukoiden ja pojan hämmästykseski ; )
- padme_amidala
♥
läppärit, kommunikaattorit,
kännykät ja virtuaalikommunikointi
poistavat pikkuhiljaa ihmisiltä
kyvyn tunnistaa toistensa ilmeitä
ei sanon minä
minäkö luopuisin
suurimmasta nautinnostani
lukea mielihyvän hetkien
kuvajaisia kasvoiltasi
suloista hymyäsi
herkkien hetkien
jälkimainingeissa
tulinen suudelmakin
olisi aika valju ilman
ennakoivaa ajan pysäyttävää
sanatonta katsetta
sydämestä sydämeen
etkö usko
- testataanko
heti paperipussit
päässä?
antaudun ilolla
koemateriaaliksesi
tälläiseen testiin
♥- Kopittelija
Mielenkiintoinen runo...virtuaaliruno...
Se on totta että kosketus ja katse puuttuu virtuaalimaailmasta mutta täällä on jotain muuta... täällä on uskallus ujonkin lähestyä...
pelkäämättä naurua ja ivaa... täällä voi nähdä toisen sisälle näkemättä toista...
Jos näet ihmisen edessäsi ! Livenä !
Et näe hänen sisälleen mitä hän tuntee...
Täällä, virtuaalielämässä voit ehkä sen nähdä jos sinulla on "sielun silmät "...
Ajatuksin Mä ite :D - padme_amidala
Kopittelija kirjoitti:
Mielenkiintoinen runo...virtuaaliruno...
Se on totta että kosketus ja katse puuttuu virtuaalimaailmasta mutta täällä on jotain muuta... täällä on uskallus ujonkin lähestyä...
pelkäämättä naurua ja ivaa... täällä voi nähdä toisen sisälle näkemättä toista...
Jos näet ihmisen edessäsi ! Livenä !
Et näe hänen sisälleen mitä hän tuntee...
Täällä, virtuaalielämässä voit ehkä sen nähdä jos sinulla on "sielun silmät "...
Ajatuksin Mä ite :D..käsittelevä artikkeli laittoi minun ajattelemaan kauhulla tulevien sukupolvien maailmaa. Jo muutaman tunnin surffailu muuttaa aivojen rakennetta. miten sitten vuosien päästä ja seuraavien sukupolvien aikana. Mitä kun ihmiset livessä tuntuvat yhtä todellisilta, kuin virtuaalipelien ihmiset? Köyhtyykö tunteet ja mitä kun kaikki on nähty ja levitelty alastomana silmien eteen? Tai sitten kielenkäytön köyhyys, nyt jo näkee kännyihmisten kirjoituksissa liikaa yhdyssanavirheitä, kohta kaikki lyhennetään käsittämättömäksi mössöksi mahtuakseen pienelle näytölle. Niinkuin nyt meillä PSKMP = pussaa sen karvaista päätä minkun puolestani = pojan laittamat terveiset koiran hoidosta.
Kieltämättä netin kautta voi helposti solmia suhteita ystävyydestä ties mihin. Ja punaiseksi lakattuine kynsineen toimistossa istuva neitokainen luulee keskustelevansa Tauno Palon näköisen ranskalaista hajuvettä käyttävän agronomin kanssa näpytelleessään viestiä maanviljelijälle, jonka navettahaalarit eivät näy/eivätkä tuoksu mikron näytöllä. Vähemmistöille tarjoaa virtuaalimaailma myös enemmän romantiikkaa, kuin mitä liven puolella on saatavilla.
Amerikassa on jo vallalla se, että useimmat uudet tuttavuudet solmitaan netin kautta. Kiireisessä maailmassa tämä toimii siis tavallaan postimyyntiluettelona. Mnä en tuomitse niitä, jotka pitävät nettiseurustelua hyvänä. Ja onhan se tottakin, että se toimii usein lähtöalustana pitempiaikaiselle live-seurustelullekin. Alkuasetelmat voi täällä helposti selvittää. Sen, ettei toisessa ole mitään poissulkevaa ominaisuutta. Tällöin pääsee livessä vähemmillä sydänsuruilla, kun ei turhaan anna tuomituksi arvellun suhteen jatkua pitkälle.
Minä taas pidän enemmän luomusta ja livestä. Miten helppo onkaan saada toinen haltioihinsa sanomalla "tule sellaisena, kuin olet" ja jättämällä sanomatta "jää sellaisena, kuin haluan sinun olevan". Samat sanat tarkoittavat eri ihmisille erilaisia asioita ja jotkut pystyvät vetämään roolejakin kirjoituksissaan.
ja sitten on olemassa tuo virtanappi. Eikö se ole väärin, että toinen on olemassa vain sen hetken, kun sähköt ovat koneessa. minulle se ei ainakaan riitä. Tästä voisin tuohtuneena kirjoittaa vaikka kuinka pitkälti. Mutta kun minä en ole mikään palopuheiden pitäjä, vaan jokainenhan tekee kuitenkin niin kuin parhaakseen näkee. Pitäisi vaan olla tarjolla monipuolista aineistoa asioiden pohtimiseen. En minäkään ikinä olisi aloittanut tupakanpolttoa, jos olisin ollut tietoinen muustakin haitoista, kuin pahasta tuoksusta ja keltaisista hampaista.
Vastikään olin jostakin tuohtuneena laittanut runonkin tänne, joka käsitteli virtuaalirakkautta:
==================================================
kiitos kysymästä
Kirjoittanut: voin hyvin 25.2.2009 klo 17.19
kiitos kysymästä
voin oikein hyvin
mielelläni olen täällä
runopalstan hikisten
sivujen väliin
rutistettuna
ihan vaan iloksesi
näkyvissä vain kun
painat virtakytkintä
poissa silmistä
kun haluat
en häiritse
liikaa
minähän olen
vaan rakastunut
nainen
mitäpä sitä ei
rakkautensa eteen
tekisi - Kopittelija
padme_amidala kirjoitti:
..käsittelevä artikkeli laittoi minun ajattelemaan kauhulla tulevien sukupolvien maailmaa. Jo muutaman tunnin surffailu muuttaa aivojen rakennetta. miten sitten vuosien päästä ja seuraavien sukupolvien aikana. Mitä kun ihmiset livessä tuntuvat yhtä todellisilta, kuin virtuaalipelien ihmiset? Köyhtyykö tunteet ja mitä kun kaikki on nähty ja levitelty alastomana silmien eteen? Tai sitten kielenkäytön köyhyys, nyt jo näkee kännyihmisten kirjoituksissa liikaa yhdyssanavirheitä, kohta kaikki lyhennetään käsittämättömäksi mössöksi mahtuakseen pienelle näytölle. Niinkuin nyt meillä PSKMP = pussaa sen karvaista päätä minkun puolestani = pojan laittamat terveiset koiran hoidosta.
Kieltämättä netin kautta voi helposti solmia suhteita ystävyydestä ties mihin. Ja punaiseksi lakattuine kynsineen toimistossa istuva neitokainen luulee keskustelevansa Tauno Palon näköisen ranskalaista hajuvettä käyttävän agronomin kanssa näpytelleessään viestiä maanviljelijälle, jonka navettahaalarit eivät näy/eivätkä tuoksu mikron näytöllä. Vähemmistöille tarjoaa virtuaalimaailma myös enemmän romantiikkaa, kuin mitä liven puolella on saatavilla.
Amerikassa on jo vallalla se, että useimmat uudet tuttavuudet solmitaan netin kautta. Kiireisessä maailmassa tämä toimii siis tavallaan postimyyntiluettelona. Mnä en tuomitse niitä, jotka pitävät nettiseurustelua hyvänä. Ja onhan se tottakin, että se toimii usein lähtöalustana pitempiaikaiselle live-seurustelullekin. Alkuasetelmat voi täällä helposti selvittää. Sen, ettei toisessa ole mitään poissulkevaa ominaisuutta. Tällöin pääsee livessä vähemmillä sydänsuruilla, kun ei turhaan anna tuomituksi arvellun suhteen jatkua pitkälle.
Minä taas pidän enemmän luomusta ja livestä. Miten helppo onkaan saada toinen haltioihinsa sanomalla "tule sellaisena, kuin olet" ja jättämällä sanomatta "jää sellaisena, kuin haluan sinun olevan". Samat sanat tarkoittavat eri ihmisille erilaisia asioita ja jotkut pystyvät vetämään roolejakin kirjoituksissaan.
ja sitten on olemassa tuo virtanappi. Eikö se ole väärin, että toinen on olemassa vain sen hetken, kun sähköt ovat koneessa. minulle se ei ainakaan riitä. Tästä voisin tuohtuneena kirjoittaa vaikka kuinka pitkälti. Mutta kun minä en ole mikään palopuheiden pitäjä, vaan jokainenhan tekee kuitenkin niin kuin parhaakseen näkee. Pitäisi vaan olla tarjolla monipuolista aineistoa asioiden pohtimiseen. En minäkään ikinä olisi aloittanut tupakanpolttoa, jos olisin ollut tietoinen muustakin haitoista, kuin pahasta tuoksusta ja keltaisista hampaista.
Vastikään olin jostakin tuohtuneena laittanut runonkin tänne, joka käsitteli virtuaalirakkautta:
==================================================
kiitos kysymästä
Kirjoittanut: voin hyvin 25.2.2009 klo 17.19
kiitos kysymästä
voin oikein hyvin
mielelläni olen täällä
runopalstan hikisten
sivujen väliin
rutistettuna
ihan vaan iloksesi
näkyvissä vain kun
painat virtakytkintä
poissa silmistä
kun haluat
en häiritse
liikaa
minähän olen
vaan rakastunut
nainen
mitäpä sitä ei
rakkautensa eteen
tekisiMutta kyllä miknusta tähän nettihommaan liittyy myös suuri mahdollisuus ja kun täällä sinä voit tavata ihmisiä joita et ns. Live-maailmassa koskaan tulisi tapaamaan varsinkin siksi että asuuvat ties missä kaukana...
Ja jos ihmissuhteita ajattelee nyky esim ravintola maailmassa niin eihän niisä voi kellekään ihmiselle mitään jutella todella esim sydämen tasolla... small talk ja ulkokuori on päivän sana !
Sen takia netti on minusta ihan oiva tapa tutustua ihmiseen !
Ja on niitä verta vuotavia rakkauskirjeitä veivattu sotienkin aikana ja aitoja ! :)
Ja tähänhän tää maailma menee ... kännyt ja tietsikat laulaa lemmenluritukset, jne...
Ja " illuusiot " vaihtuu todellisuuteen ja onkin tietysti tässä nettimaailmassa tärkeää että omaa hyvät aivot ettei tule aivan huijatuksi ihmiseen joka ei alkuunkaan ole se minkä mielikuvan antaa...
mutta ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin...
Tämä on aika vaikea aihe !
olen syönyt eiku puhunut Ugh ;D - padme_amidala
Kopittelija kirjoitti:
Mutta kyllä miknusta tähän nettihommaan liittyy myös suuri mahdollisuus ja kun täällä sinä voit tavata ihmisiä joita et ns. Live-maailmassa koskaan tulisi tapaamaan varsinkin siksi että asuuvat ties missä kaukana...
Ja jos ihmissuhteita ajattelee nyky esim ravintola maailmassa niin eihän niisä voi kellekään ihmiselle mitään jutella todella esim sydämen tasolla... small talk ja ulkokuori on päivän sana !
Sen takia netti on minusta ihan oiva tapa tutustua ihmiseen !
Ja on niitä verta vuotavia rakkauskirjeitä veivattu sotienkin aikana ja aitoja ! :)
Ja tähänhän tää maailma menee ... kännyt ja tietsikat laulaa lemmenluritukset, jne...
Ja " illuusiot " vaihtuu todellisuuteen ja onkin tietysti tässä nettimaailmassa tärkeää että omaa hyvät aivot ettei tule aivan huijatuksi ihmiseen joka ei alkuunkaan ole se minkä mielikuvan antaa...
mutta ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin...
Tämä on aika vaikea aihe !
olen syönyt eiku puhunut Ugh ;D..tähän nettimaalimaan ja muutenkin. Minunkin lähisukulaiseni löysi kaverin keltaisesta pörssistä. Nyt he ovat todella onnellisia melko tuoreessa avioliitossaan, minäkin olen iloinen heidän puolestaan. ja taatusti eivät olisi missään normaaliympyröissään tavanneet. Ja niinkuin tuossa ylempänä jo kirjoitin on täällä mahdollisuus tutustua etukäteen, ettei tarvitse liikaa sydänsuruista kärsiä jos on herkempää laatua. Tai sitten voi ihan muuten vaan romantiikan nälkäänsä ruokkia, jos haluaa seurailla toisten romansseja tai viattomasti flirttailla. Toivoisin että kaikki täällä olisivat rehellisin mielin liikkeellä, ettei olisi niitä keskenkasvuisia kiusankappaleita, joita joka palstalle riittää sotkemaan asiallisiakin keskusteluja.
Minä en paheksu seuranetsintää virtuaalimaailmassa, vaan juuri tuota epärehellisyyttä ja kiusantekoa. Jos ahluaa vain pieniä yhdenillan seikkailuja, pitäisi sekin uskaltaa kertoa, eikä loukata toista, joka odottaa paljon enemmän.
Itse en kuitenkaan etsi seuraa, vaan kirjoitan runoja omasta rakkaudestani, kun olen vapaa, mutta sydämestäni jo varattu. En laita sielua tähänkään mukaan, kun haudankaivajan tyttärenä minulla on siitä sellainen mielikuva, joka ei kuulu rakkausrunopalstalle ... "joutukaa sielut..."
Ehkä tämä nyt minulta riitti tästä aiheesta, halusin vain korostaa, että minä en täällä ketään tuomitse, enkä aliarvioi. Tai miten nyt sen sanoisi: kaikki olemme tärkeitä palasia elämän kiertokulussa ja sinunkin kanssasi oli ihan miellyttävää vaihtaa ajatuksia tästä aiheesta.
Mukavaa päivänjatkoa : )
- padme_amidala
♥
pieni tyttö minussa
kulkee yksin pimeässä
palellen kotia kohti
Sinun sylisi
lämpöön
siinä on
hyvä olla
♥
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44754
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22698- 56697