tartoon

matkallehalava

Heippa!
Tallinna on tullut koluttua, seuraavaksi Tartto.
Miten pääsee helpoiten julkisilla Tallinnasta Tarttoon?
Juna vaiko linja-auto.

10

2001

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Virossa paljon ollut

Helpoiten?Junia kulkee ainoastaan kolme vuoroa päivässä, aamu- ja iltajunat pikajunia, joissa 1. ja 2. luokat.(Edela raudtee)Busseja kulkee sitten erittäin usein, joka päivä(etknrlp) kulkevia n. 30 vuorokaudessa ja perjntai,sunnuntaivuorot lisäksi.(bussireisid)Eli tästä voisi päätellä, että helpoiten bussilla, mutta, jos aikataulut ovat sopivat, ehdottomasti junalla!1. luokka ei maksa todellakaan paljon.Toivottavasti oli tästä oli apua?

• Suomiporo

Juna on ihan hyvä vaihtoehto, 2.luokan lippu maksaa muistaakseni 125 EEK ja 1.luokkakin vain 150 EEK.

Viking XPRS laivalta ehtii hyvin klo 7.46 lähtevään junaan ja on perillä 10 maissa.Tämä tosin vaatii yöpymistä laivassa, mutta se voi olla ihan kilpailukykyinen vaihtoehto.

Juna-asema on Tartossa hiukan sivussa, silti kävelymatkan päässä keskustasta.

• kimppataksillakin

Sellaisiakin on ollut, mutta pitäisi tietää missä kuormaa kootaan, itse en (sattuneesta syystä) muista. Satamasta, linja-autoasemalta tai rautatieasemalta, luulisin.

• Tarttoon
    • Asunto Jogevassa

Molemmilla pääsee !

Voisit mennä junalla ja palata bussilla ?

Näkisit vähän miten ihmiset Virossa elää sillä reitit halkovat ihan eri kyliä ja asuntoalueita !

• 3xkäynyt

Kolmesti ollaan siellä käyty omalla autolla, samalla muuallakin etelä-Virossa kierrelty. Hieno kaupunki se Tartto on.

• tarttolainen

Jos olet aikeissa lähteä Tarttoon, niin ekaksi suosittelen menoa sinne omalla autolla. Tähän aikaan autopaketit todella edullisia. Matka satamasta Tarton tielle on hyvin viitoitettu, joten sinne kyllä osuu ihan pakolla. Heti kaupungin jälkeen onkin suora tie Tarttoon. Liikenne on melko vauhdikasta, mutta oma rauhallisuus takaa turvallisen kyydin. Bensa on edullisempaa kuin Suomessa ja laatu ihan ok. Meillä on ollut autoja ruostuneista Nissaneista ilmastoituun Mersuun eikä niihin ole koskaan kajottu, ei vaikka ovat tavaraa täynnä. Olemme yöpyneet aina Tartossa. Automatkailussa on se etu, että voi kierrellä laajemminkin piskuista Viroa, käydä esim. Narvassa (hieno kohde!), Pärnussa, Saarenmaalla, Valgassa, Peipsjärven rantamilla ja vaikka pyörähtää päiväreissulla Latvian pääkaupungissa Riiassa. Lisäksi kaikki kamppeet aina mukana ja tuliaisiakin voi tuoda enemmän kuin kantaa jaksaa. Jos nyt kuitenkin menet junalla, niin asema (rong jaam) on todellakin satamasta muutaman sadan metrin päässä ja bussiasemalle pääsee paikallisbussilla kätevästi, ellei halua maksaa korotettua hintaa taksille. Bussilippu Tarttoon ostetaan linja-autoaseman sisältä etukäteen ja siihen on yleensä merkitty paikka. Busseja kulkee arkisin noin puolen tunnin välein ja bussilipun hinta vaihtelee firman ja nopeuden mukaan, mutta vähän kalliimpi on kuin juna. HUOM! Paikallisbussi ei vie linja-autoaseman pihaan, vaan n. 100 m päähän, joten sinun pitää itse huomata jäädä oikeassa kohdassa pois (bussijaam). Kysy muilta matkustajilta, he neuvovat ystävällisesti. Tartossa on paljon mielenkiintoista nähtävää ja siellä taas auton voi jättää turvallisesti hotellin parkkipaikalle ja kiertää Tarttoa jalan. Raatihuoneen aukiolta (raekoja plats) kaupungintalolta löytyy informaatiopiste, josta saa myös suomen kielellä valmiiksi suunnitellun kierroksen "Tartto jalan". Emajoen rannoilla tai muissa puistoissa istuskelu ja maailmanmenon katselu on myös kivaa! Hyvä ja edullinen ruoka maistuu kierroksen jälkeen monilla Tarton terasseilla ja ravintoloissa. Itse olen aivan ihastunut Tarttoon ja yhdyn Tartto-marssin sanoihin:"Kaunem linn on Eestis Tartu, Emajoe kalda peal..." Toivon sinulle mukavaa Tarton-matkaa äläkä jätä sitä ensimmäiseksi ja viimeiseksi vaan käy uudestaan!

• Tarttoon

• Ruutikellari

Tartto / Tartu on hieno kaupunki.

Edullisempaa kuin Tallinnassa ja ei juuri suomalaisia

turhakkeita ja örveltäjiä. Suosittelen !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4461
    2. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2365
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      14
      2357
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      51
      2118
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1677
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1471
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1466
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1274
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1231
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      40
      1104
    Aihe