Aloitan TKK:lla opinnot syksyllä.
Kannattaako mun hankkia läppäri helpottamaan opintoja vai pärjäänkö pöytäkoneella? Ts. helpottaako elämää jos on läppäri mukana koulussa?
Tykkään pelata pelejä niin siinä mielessä pöytäkone houkuttelis enemmän, mutta jos läppäri helpottaa opintoja niin läppärin hankkisin.
läppäri?
7
1353
Vastaukset
- ulkopaikkakuntalainen
Läppäri ei ole välttämätön kouluhommissa. Itse olen ehkä kerran käyttänyt sitä ryhmätyötä tehdessä jossain neukkarissa.
Enemmänkin läppäristä on hyötyä, jos olet kotoisin ulkopaikkakunnalta. Itse otan mielelläni läppärin mukaan käydessäni silloin tällöin vanhempieni luona. Voi sitten tarvittaessa duunata juttuja junassa ja kotona ollessa. Leffojakin sillä voi katsella junassa istuskellessa :D- Turkulainen teekkari...
Jep, koululla on todella hyvin koneita käytettävissä, mukaan lukiessa mm. Maarin talo joka on auki 24/7/363(joulupäivä yms. suljettu) jossa on tietokone luokkia, tämän lisäksi päärakenuksella ja olettettavasti muillakin laitoksilla (itse olen sähköllä jossa on luokkia) on myös luokkia vapaasti käytössä. Yleensä koneen löytää, myös ns. pysty pääteitä nopeampaan käyttöön on paikka paikoin.
Eli pöytäkoneella selviää, mutta varsinkin junassa kannettava on todella näppärä, kouluhommiin, pelailuun ja videoihin.
- -----------------------
Itse opiskelin aikoinaan 90-luvulla DI:ksi kokonaan ilman omaan tietokonetta missään vaiheessa. Koulussa ja myöhemmässä vaiheessa opintoja töissä oli koneita riittävästi. Pääaine ohjelmistoteknikka.
toisaalta, en kyllä tunne toista ohjelmistokniikan teekkaria, jolla ei olisi ollut konetta...- Auttaa paljon...
Nyt varsinkin kun tiedotus ja muu materiaali siirtyy yhä enemmän verkkoon ja useimilla kurseilla on luovuttu ilmoitustauluista yms. Ei sillä ettei ilmankin pärjää, mutta käytänössä nykyään oletetaan että omistaa koneen.
- phuksi09
Minkä hintaluokan läppäreitä ne TKK:n myyntiin tarjoamat DELLin ja jonku muun merkin läppärit on? Et onks ne 1000e luokkaa vai 600e?
Opiskelijaksi valinta kirjeen mukana tuli vaan semmonen ilmotus että saa ostaa halvemmalla mm DELLin läppäreitä.- phuksi08
Mitä noita viime syksynä katsoin niin ei mitenkään hirveän erikoisia tarjouksia, eli muita merkkejä voi löytää halvemalla. Läppärin valinta on myös paljon kiinni siitä mitä käyttäjä haluaa eli paino, koko, ominaisuudet ja hinta.
- Fuksi06
Itse olen läppäriä käyttänyt eniten harkkatehtävä PDF:ien lukuun ja muutenkin kun ollaan porukassa tehty jotain ( tiedon etsimistä netistä tms. ). Ei ole kyllä todellakaan mikään välttämättömyys läppäri. Nykyään itse ostaisin varmaan huuto.net :istä halvalla jonkun miniläppärin ja nakkaisin ubuntu netbook remixin siihen käyttöjärjestelmäksi. Sitten pöytäkone kotiin kunnon näytöllä ja työpisteellä niin eiköhän noilla saa tutkinnon suoritettua. Itsehän ostin aikoinaan macbook 13" kannettavan... (sama millä tätä viestiä kirjoitan). Itselle oli hyvä ratkaisu, koska matkustin paljon eri paikkakunnalle tyttökaverin luo. Ja ne pelit kannattaa unohtaaa... et sää niitä kerkee pelaamaan jos aiot oikeesti opiskella :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019