Hei!
Huomasin äskettäin, että yläluomeni ovat muuttuneet ruskeammiksi, melkein kulmakarvoihin asti. Perjantaina ystäväni sanoi myös asiasta. Hän luuli, että minulla on ruskeaa luomiväriä, vaikka olin ilman meikkiä.
Mistä tällainen voi johtua? Onko se jonkun aineen puutetta vai onko jotain ainetta liikaa?
Rasvaa, jossa on kortisolia olen joutunut käyttämään pieniä määriä aina silloin tällöin johonkin kohtaan ihossani, mutta en lähellekään silmäluomia.
Olen 47-vuotias nainen. Ystäväni epäili perinnöllisyyttä, mutta vanhemmillani en ole tälläistä huomannut.
Voiko tämä liittyä jotenkin maksaan?
Vähän tuli mieleen syöpäsairaan silmänympärykset, mutta mulla tämä on vain yläluomissa.
Olen ollut väsynyt ja stressaantunut välillä, välistä olen taas nukkunut aika paljonkin. Elämä ei ole ollut erityisen kevyttä.
Keksisikö joku, mitä tälle voisi tehdä? Miten luomet saisi taas normaalin värisiksi? Auttaako kevät ja valon ja auringon tulo?
Silmäluomeni eivät ole kuivat, eikä niissä ole ihottumaa, vain väri on muuttunut ja se surettaa ja huolestuttaa.
Juon harvoin, mutta tupakoin. En ole ulkoillut paljoakaan viime aikoina, enkä ole syönyt erityisen terveellisesti.
Pitääkö tästä lähteä lääkäriin tämän kanssa?
Haitta on nyt ulkonäöllinen, mutta voiko se olla jotain muutakin?
Kiitos ja hyvää kevään odotusta kaikille, jotka vastaavat!
Silmäluomien ruskeus?
2
554
Vastaukset
- bbb..
Hei! Huolet ja huonosti nukkuminen vaikuttaa silmiin niin sanotut tummat silmänalukset ,mutta sinulla on yläluomessa se on sama asia.itse saan hyvin peitettyä joe Blaskcon peiteaineella nuo rusertavat kohdat kannattaa kokeilla:)
- tupakoija
Mulla on ihan sama juttu, ollut jo vuosia.
Tosin minulla on myös tummat silmänaluset (ikä 50 v).
En yhtään tiedä mistä johtuu.
Joskus tuli mieleen, että aiemmin meikkasin vuosikausia ruskealla (ja valkoisella) luomivärillä, että ihan on niinkuin niistä olisi jäänyt rajat yläluomiin. Siis se meikkaaminen tosiaan kesti vuosia.
Voihan kohdallani tietysti olla, etten tullut kiinnittäneeksi huomiota silloin, minkä väriset luomeni olivat, kun sitä väriä tuli aina laitettua.
Olenhan tuota minäkin miettinyt, että voisihan sitä vähemmänkin pandakarhulta näyttää:/
Eli ei tästä apua sinulle ole, mutta kerroin vain, ettet ole ainoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1087558
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1065286Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163526Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253491Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352554Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191876Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3551527Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961521Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?591349