Hei!
Joudumme luopumaan kanista perheessä puhjenneen astman vuoksi. Mitä kautta uutta kotia kannattaisi lähteä etsimään? Tiedättekö esim. jotain hyvää kaniharrastajien nettisivua? En ehkä haluaisia laittaa ilmoitusta lehteen, koska sieltä voi soittaa kuka vaan enkä yksinkertaisesti ehdi tällä hetkellä vastailemaan puhelimeen.
Haluaisin hoitaa kanista luopumisen ajan kanssa ja tarkoin harkiten. Ensin vaikka s-postia vaihtamalla ja kävisimme katsomassa tulevaa mahdollista kotia ennen uuden kodin valitsemista.
Niin siis nettisivuja? Tuleeko kenellekään mieleen? Ole miettinyt myös löytöeläinsuojan kautta tapahtuvaa kodin etsimistä, mutta haluaisin olla enemmän mukana prosessissa.
Mistä etsiä uutta kotia?
10
363
Vastaukset
- apula
www.petsie.fi ja sieltä Tori.
Tosin itse en ostaisi kania ihmiseltä joka kävisi tarkastamassa kotini :D. Hyvä idea sinänsä, mutta jotenkin tulisi olo ettei minuun luoteta..Lisäksi ihmisillä on erilaisia käsityksiä mikä on hyvä koti. Minun mielestä hyvässä kodissa kani saa kanikaverin, sotkea oksien kanssa, myllätä hiekan ja kuivikkeiden kanssa, kaivaa kuoppia maahan jne eli käytännössä kaneilla erilliset tilat. JOidenkin mielestä paras koti on kerrostaloasunto, jossa kani ei saa hyppiä sohvalle, ei jyrsiä mitään, ei kaivaa mitään jne. ELi miten sen nyt ottaa- siis :D
Tarkoitin sillä kodin katsomista sillä, että haluan tietää millaiset olot kanilla on. Paljonko tilaa, saako olla irti, onko muita eläimiä, pääseekö ulkoilemaan... En nyt mitään tarkastus -visiittiä meinannut tehdä heti ensitöikseni.. :D Tuntuisi vaan jotenkin oudolta, että uudet omistajat hakisivat kanin pois minun luotani ja usein ihmiset olettavat, että saavat eläimen vielä samalla kertaa mukaansa. Eihän luovuttaja voi tietää millaiseen kotiin kani pääsisi.
- on varmasti parhaat kanavat.
Kyllä minun mielestä saa halutessaan ehdottaa uuteen kotiin tutustumista tai ainakin pyytää kertomaan millaista elämää kanit tulisivat elämään.
Itse en uskalla edes kuvitella, kuinka tarkka olisin jos lemmikeistäni joutuisin luopumaan. Joten ymmärtäisin hyvin lemmikkiä hankkiessani, jos minua tentattaisiin ja arvioitaisiin.
Kaksi kertaa olen lemmikin hankkinut edelliseltä omistajalta ja on ennemminkin ihmetyttänyt, kun heitä ei ole tuntunut kiinnonstavan etukäteen tai jälkikäteen miten eläimet tulisi elämään tai mitä niille kuuluu nykyään.- samoilla linjoilla.
Kiitos teille molemmille nettisivuvinkeistä! :) Minuakin on joskus ihmetyttänyt kissoja hankkiessani, että miten vähän entisiä omistajia kiinnostaa kissan uusi koti. Puhelimessa vaan aina sovittu ja sitten onkin päästy jo hakemaan kissa.. :/ Jotenkin haluan vain olla nyt kanin kanssa varma, että se pääsee arvoiseensa kotiin. Muuten siitä on jatkuva huoli.
- tania78
http://kaniyhdistys.com
Siellä foorumin puolella on myyntiosasto... - aiempaan
Viestistäsi vaikutit aikuiselta, mutta jos sitä et sattuisi olemaankaan, niin pyydä siinä tapauksessa vanhempiasi hoitamaan tuo uuden perheen tenttaus tai haastattelu.
- tuota noin
ihan aikuisia ollaan eikä mitään tentata vaan ihan asiallisesti keskustelisin.
- tarkoitus..
tuota noin kirjoitti:
ihan aikuisia ollaan eikä mitään tentata vaan ihan asiallisesti keskustelisin.
Ei ollut tarkoitus kuulostaa negatiiviselta sua kohtaan. Tentata saa ihan hyvin minun mielestä, etsithän rakkaallesi uutta kotia.
Mielestäni vain nämä asiat on parempi hoitaa aikuisten. - alan tulla
tarkoitus.. kirjoitti:
Ei ollut tarkoitus kuulostaa negatiiviselta sua kohtaan. Tentata saa ihan hyvin minun mielestä, etsithän rakkaallesi uutta kotia.
Mielestäni vain nämä asiat on parempi hoitaa aikuisten.itse ihan paranoidiksi täällä suomi24:ssa, kun useimmiten ihmiset tarkoittavat asiat täällä melko ikävästi. :)
- kanille koti
alan tulla kirjoitti:
itse ihan paranoidiksi täällä suomi24:ssa, kun useimmiten ihmiset tarkoittavat asiat täällä melko ikävästi. :)
kurikassa koti tarjolla kaneille soita 050-3433646
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974399Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293273No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10999
- 32996
- 25990
- 153985
- 6914
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862