Konsoli vai pc-pelikoneeksi?

Onko tietoa

Jos konsolin hommaisi pitäisi vaihtaa vanha putkitelkkari isoon full-HD näyttöön, se maksaisi noin kahdeksan sataa. Siihen pelikonsoli, pleikkari tai xboxi mennään yli tonnin.

Toisaalta tietokone on vanha romu joten siinä pitäisi näytöstä lähtien uusia kaikki. Eikös jonkinlaisen pelikoneen saa reilulla tonnilla, jostain voi tinkiä, esim. kaiuttimia ei tarvitse kun kuulokkeilla kuuntelee kuitenkin.

Kumpi olisi pelaamisen kannalta parempi vaihtoehto, hyvät ja huonot puolet?

6

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdadsasds

      Itse suosittelen pc:tä, suurin osa hyvistä konsolipeleistä löytyy pc:ltä, usein parempinakin, kun taas monet pc pelit eivät löydy konsolilta, ja jos löytyvätkin niin ovat aika paljon yksipuolisempia kuin pc:llä. Reilulla tonnilla saat jo hyvän pelikoneen, itse ostin 1400e hyvän koneen neliydinprosessorilla ja 2x näytönohjaimella, ja hyvin pyörittää uusimpiakin pelejä. Lisäksi pc:ssä se hyvä puoli, että on mahdollisuudet modata monia pelejä, ja ladata monenlaista.

    • r000ppp1

      ...täysin omasta mielipiteestäsi. Itse olen kyllä PC:n kannalla.

      PC:

      - Joka vuosi pitää ostaa uusi näytönohjain/mahdollisesti myös prosessori (menee vuodessa minimissään 100€).

      Parempi/helpompi ohjata, kuin konsoliohjaimella (ainakin minun mielesäni).

      - Monet pelit tulevat ensin PS3:lle ja Xbox360:lle. PC:lle tulee joskus kuukauden päästa, milloin on tullut PS3:lle ym.

      Pelit mahdollisesti myös aidompia PC:llä, kuin konsoleilla.

      PC:llä voi madollisesti myös hakea samalla koodeja/olla chatissa samaan aikaan.

      Pelit myös usein halvempia PC:lle, kuin konsoleille.

      KONSOLIT (PS3, XBOX360):

      - Huono ohjata konsoliohjaimella (minun mielestä).

      Pelit tulee ajoissa konsoleille ja PC:lle myöhempään.

      Konsoleille ei tarvitse ostaa joka vuosi uusia osia (ainoastaan vaihto uudempaan muutaman vuoden välein).

      - Pelit kalliita konsoleille.

      En kerke pistää enempää, kun menen suihkuun. Toivottavasti tämä auttoi...

      ITSE ottaisin PC:n...

    • SalaHyena@PC

      Itse ottaisin tietokoneen, mutta konsolistakin pääsee nettiin:
      PC: Erittäin hyvän pelikoneen saisi vähän yli tonnilla, jos ostat osat erikseen esim. http://keskustelu.plaza.fi/bbs/muropaketti josta saa osia halvalla (Foorumi, ei nettikauppa), JOS osaat koota tai tunnet jonkun joka osaa. Tietokoneenkin saa kiinni FULL-HD telkkoihin, Ja ilman kunnon näyttöä/näytönohjainta ei kannata esim. crysis2 tai FarCry2 pelata.

      Konsolit: Konsoleissa on se hyvä puoli, että osa niille tarkoitetuista peleistä, esim. NHL, ei tule kaikkine ominaisuuksineen tietokoneelle. Myös Esim. PS#3 ei ole vain pelikonsoli, vaan multimediacentteri, jolla pääsee myös nettiin.

      Näyttöön: Jos haluat välttämättä FullHDtelkun, Kannattaa ettiä käytettyjä MIRAI-merkkisiä taulutelevisioita, HILLITTÖMÄN halpoja ja todella hyvälaatuisia. Jos telkku ei välttämätön ja on riittävästi tilaa, niin FULLHDvideotykki on sitten aika varma vaihtoehto, johon sekä konsolin että PCn saa helposti kiinni. Ja jos Hankit PCn, niin Ostat sitten FULLHDtelkun tai videotykin, niin 17 tuumainen Pikku LCD-näyttö sopii siihen viereen, jos esim käytät MSN-Meseä/AOL-Insmeseä.

      Itse kallistun PCn kannalle, mutta viimeisen Ratkaisun teet SINÄ!

    • 420pcDoge

      Ei konsolin kanssa kannata hommata fullHD telkkaria se ei pyöritä ees 720 p 30 fps.
      Hommaa pc nii pystyt pyörittää fullHD reilusti yli 60 fps.







      #Gaben=Life

    • Kantapää

      No ensimmäinen täydentävä kysymys, joka tässä lienee hyvä esittää on, että miten paljolti atk-ihminen sinä olet?
      Itse suosin konsolia ihan siitä yksinkertaisesta syystä, etten näe tietokonepelaamisen vaatimaa laitteiden kanssa saikkaamista ajan ja vaivan väärtinä, kun en muutenkaan ole tietotekniikasta kiinnostunut. Kaikki ne tietokoneet, joita itselläni on ollut ja joilla olen jotain silloin tällöin pelannut ovat kaukana siitä grafiikkojen ja frame-tehojen konsoleja paremmasta laadusta, jota PC-pelaamisen puolestapuhujat aina mainostavat..

      • yli60fpsmennään

        Framet riippuvat ihan siitä kuinka tehokas tietokone on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2275
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      70
      1914
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1725
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1631
    5. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      152
      1618
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1604
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1514
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1218
    Aihe