Olen useana aamuna soittanut aikaa päivystävälle lääkärille.
Joskus olen päässyt läpi muutaman minuutin yli kahdeksan, mutta kas kummaa, aikoja ei ale tällepäivälle mistä antaa, kaikki on varattu.
No, pyydän aikaa huommiselle, mutta neiti toisessapäässä vastaa että emme anna aikoja huommiselle etukäteen.
En usko millään että kaikki päivän ajat on jaettu
parissa minuutissa.
Siispä esitän kysymyksen itseäni viisaimmille
Mihin terveyskeskuksen aika katoaa??
aika
14
2647
Vastaukset
- kuluu
Facebookiin kirjoitteluun se aika kuluu. Mukavahan se on sinne kirjoitella jos töissä ei aina ole niin viihtyisää. Ja tietenkin vanha kunnon pasianssi-peli se vasta saa ajan kulumaan rattoisasti. Nämä ajanvietteet ei koske lekureita.
- tasan sitä samaa
Jos soittaa minuuttia vaille klo 8, niin kukaan ei vastaa, jos sitten sattumalta saa jonkun vastaamaan jo 2 min yli kahdeksan, niin kaikki ajat on jo varattu. Sillä välillä on täytynyt tapahtua joku ryhmävaraus tai ihme. Verorahat kyllä kelpaavat, mutta lääkäriaikoja ei saa.
- tässä ratkaisu
tasan sitä samaa kirjoitti:
Jos soittaa minuuttia vaille klo 8, niin kukaan ei vastaa, jos sitten sattumalta saa jonkun vastaamaan jo 2 min yli kahdeksan, niin kaikki ajat on jo varattu. Sillä välillä on täytynyt tapahtua joku ryhmävaraus tai ihme. Verorahat kyllä kelpaavat, mutta lääkäriaikoja ei saa.
menkää yksityiselle
- #####
tasan sitä samaa kirjoitti:
El yhtään ihmettele .Minä tässä taannoin soittelin ajanvarauksesta lääkärille aikaa. No kun aloitin soittamisen vähän ennen kahdeksaa ,niin 3 minuuttia ennen kymmentä pääsin läpi.No kysyin ,että olisko vielä lekurille aikoja vapaana,niin vastattiin ,ettei taida olla enää.No sanoin ,että soitin edellisenä päivänä,jolloin ei vielä aikoja jaettu ja kerroin syyn mihin tätä aikaa tarvitaan ,niin sitten sanottiin,että annappa tietosi ja kun annoin ,niin löyty sieltä vielä se lekurille aika.Kyllä se ei ole näiden lääkäreiden ja hoitsujen vika ,vaan järjestelmä ontuu pahasti.On se jotenkin niille,jotka joutuu eenmmänkin sairauksien vuoksi lääkäriin turvautumaan raskasta ja tympeeää tuollainen tuollainen systeemi ajanvarauksessa.No päivystykseen pitää aina soittaa,joka on toisaalta hyvä systeemi,mutta tuskin ne muutamissa minuuteissa on päivä purkissa päivystyksen ajoissa.Ilmeisesti siellä käy suoraan jotkut varailemassa,tai sitten on jotakin muuta mätää toiminnassa.Kyllä siellä päivystyksessä ja lääkärin vastaanotoilla on turhiankin käyntejä,mutta kuka sitä toisten vaivoja tarkalleen tietää.Pudasjärvellä on ollut sellainen systeemi ,että hoitajat vastaanotossa,kun lääkärille aikaa varataan ottaa potilaan yhteystiedot,ym tiedot ja sitten hoitajat määrittelee tärkeysjärjestyksessä aikoja potilaille.Siinä on useampi hoitaja tätä määrittelyä tekemässä ja sitten soitetaan ajanvarausta hakeneelle ihmiselle milloin voi tulla lekuriin.Ei tartte itse rimputella tunteja puhelimella ajanvaraukseen.Päivytys siellä on huomattavasti jouhevampaa,kuin Kainuun terveyskeskuksissa.
- Tuttuille
Aina sama tilanne kun sinne soittaa, niin vastataan että aikoja jaetaan esim. torstaina
klo 8.00.
Kun soitat torstaina klo 8.00, niin kaikki onkin
jo mennyt.
EIKÖ kukaan valvo näitä LEHMÄKAUPAN pitäjiä, jotka ei kohtele kuntalaisia tasapuolisesti, vaan jakavat ennakkoon vastaanottoajat tuttaville.
ERITTÄIN VIHASTUNUT KUNTALAINEN, joka ei nää enää
mitään hyvää koko tk-hommassa
- että.....
tämä viesti toistuu jatkuvasti! Olen ollut sairaana pidemmän aikaa. Aina olen saanut avun terveyskeskuksesta.... Puhelin on ollut myös varattu, mutta toisella tai kolmannella kerralla on jo onnistunut.
Alkaa vaan tuntua siltä, että teillä jotka jatkuvasti valitatte ei ole mitään hätää. Ette myöskään taida olla todellisen avun tarpeessa, koska teillä riittää voimia turhanpäiväiseen valittamiseen. Oikein aurinkoista kevättä kaikille=)- terv.kesk
Niin.. voin olla valittajakin, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa, että aikaa ei saa.
Eikait sitä vielä puhelimessa tiedä onko valittaja vai ei. - Arvauskeskuksessa käynyt
terv.kesk kirjoitti:
Niin.. voin olla valittajakin, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa, että aikaa ei saa.
Eikait sitä vielä puhelimessa tiedä onko valittaja vai ei.puhelinta millä soittaa ja menkää ennen kahdeksaa päivitykseen, jotka olette läheltä Ämmänsaarta, mitä ne sitten sanovat tai tilatkaa ambulanssi omavastuun hinnalla niillä pitää antaa ainakin vaivaan ensiapua.
- kaikkihan sen
Arvauskeskuksessa käynyt kirjoitti:
puhelinta millä soittaa ja menkää ennen kahdeksaa päivitykseen, jotka olette läheltä Ämmänsaarta, mitä ne sitten sanovat tai tilatkaa ambulanssi omavastuun hinnalla niillä pitää antaa ainakin vaivaan ensiapua.
näitä lukiessa ei voi kuin miettiä että miten tyhmiä ihmisten pitää olla kun ne olettaa että lääkäripula johtuu hoitajista? itse ainakin oletan että aikojen määrä on suoraan verrannollinen lääkärien määrään. itse olen hoitanut käyntini menemällä paikan päälle missä on mietitty onko vaivani sen väärti että pitää lääkärille päästä ja jos on niin ihan hyvin on sujunut vaikka samalle päivälle ei ole onistunut, seuraavana päivänä uudestaan yrittämään.. eikä vielä ole mennyt ikä ja terveys. ennemmin kyllä tuen kuin haukun tk:n porukkaa jotka ei muuten ole nykytilanteeseen syyllisiä. voisin kuvitella että hekin toivoisivat että tilanne olisi parempi niin kakilla olisi helpompaa, mutta panetelkaa toki täällä nimettöminä niin jospa siinä saatte vähän "helpotusta".. ja hyvää kevättä vain :)
- terv.kesku
kaikkihan sen kirjoitti:
näitä lukiessa ei voi kuin miettiä että miten tyhmiä ihmisten pitää olla kun ne olettaa että lääkäripula johtuu hoitajista? itse ainakin oletan että aikojen määrä on suoraan verrannollinen lääkärien määrään. itse olen hoitanut käyntini menemällä paikan päälle missä on mietitty onko vaivani sen väärti että pitää lääkärille päästä ja jos on niin ihan hyvin on sujunut vaikka samalle päivälle ei ole onistunut, seuraavana päivänä uudestaan yrittämään.. eikä vielä ole mennyt ikä ja terveys. ennemmin kyllä tuen kuin haukun tk:n porukkaa jotka ei muuten ole nykytilanteeseen syyllisiä. voisin kuvitella että hekin toivoisivat että tilanne olisi parempi niin kakilla olisi helpompaa, mutta panetelkaa toki täällä nimettöminä niin jospa siinä saatte vähän "helpotusta".. ja hyvää kevättä vain :)
No nythän tämä lähti rönsyilemään aivan väärään suuntaan.
Kysehän oli alunperin siitä että minne koko päivän lääkäriajat katoavat muutamassa minuutissa. Ei ollut tarkoitus syytellä ketään, ei hoitajia eikä lääkäreitä. Jos joku tietää tämän kadonneen ajan mysteerin, kertokoon!
- 112 toimii varmemmin
varattuna soittoaikana 8 ja 10 välillä ettei juuri kukaan pääse vastaanotolle se vain oma näkemykseni ja olen sen itse testannut 8,03 paikan päällä, jolloin olivat kaikki ajat jo menneet päivystykseen.
Ps, soitto ohjataan vastaan ottajan kännykkään soitto aikana, joten soittosi tulee sinulle entistä kalliimmaksi.- lekurilla
Yritin kerran päästä aikaa varaamaan ja tietysti hirveä kiire töihin. Pitkä jono aikoja varaavan vastaanottoapulaisen ovella odottamassa.
Käytävän toisella puolella istui happaman näköinen sairaanhoitaja rva Hä... puhelimen ääressä. Koska hänellä ei näyttänyt olevan tunkua, menin kysymään, josko sieltä saisi ajan. Happaman näköinen rva Hä... sanoi ynseästi: tästä ei anneta aikoja muuten kuin puhelimella. Okei, pyysin puhelinnumeron, kävelin käytävän päähän, otin kännykän ja soitin kyseiseen numeroon. Rva Hä... oli hieman hämmentyneen kuuloinen, mutta ajan sain.
- niitä ei
alkujaankaan ole kovin montaa per päivä
- tautinen
Parhaimmaksi keinoksi olen huomannut saada ajan päivystykseen kun menee päivystävälle sairaanhoitajalle käymään aamusta. Häneltä löytyy kyllä aina yleensä aika lääkärille samalle päivälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062481Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441845- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928