Poikkimurtuma

jalkaterän sivussa

Eli loukkaisn jalkani niin että jalkaterän sivusta meni poikki luu ja jouduin leikkauksen jälkeen jalkakipsiin 6 viikoksi. Kipsi on hieman alle polven ja se on vaihdettu kerran parin viikon jälkeen onnettomuudesta samalla kun tikit poistettiin. Nyt minulla on 4 päivän päästä kipsin poisto ja ortopedi joka joko antaa luvan tai kieltää menemästä töihin. Nämä viikot ovat olleet elämäni turhauttavimmat ja on ollut kamalaa olla niin paljon neljän seinän sisällä ja mennä kauppaankin avustettuna kun kainalosauvojen kanssa ei paljon ostoskoria kanneta-ainakaan hyvällä menestyksellä. Noin viimeisen viikon ajan olen yhä enemmän liikkunut pääasiassa kotona ilman sauvoja kun terveyskeskuslääkäri antoi luvan kun asiasta kysyin. Nyt eilen huomasin että tuo leikkauskohta kipsin alla tuntuu välillä aralta. Ei särje tai ole muutenkaan kipeä mutta outo tuntemus välillä. Olenkohan mennyt pilaamaan jalkani kun kirurgi sanoi että koko 6 viikkoa hipaisuvaraus? Mitä jos en saakaan kipsiä pois vaan joudun olemaan vielä pitempään sairaslomalla? Sitten toinen juttu on se että kun kävelen jalalla niin kipsi painaa ja hankaa välillä varpaiden yläosaan joka on aika kivuliasta. Olen myös miettinyt minkä näköinen jalka on kun saan parin päivän päästä taas nähdä sen kipsi poistettaessa?? Oletteko heti kipsin poiston jälkeen päässeet takaisin töihin ja normaaliin elämään? Mulla ensi viikon torstaina kipsin poisto ja ortopesi ja sitten olisi jo lauantaina töitä--

4

1738

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiitu

joudut todennäköisesti kävelemään kepeillä vielä noin kaksi viikkoa. Ainakin itse jouduin kun jalkani leikattin. Samanlainen kipsi oli jalassa ja saman verran kuin sinullakin eli 6 viikkoa. Ihan normaalielämä ei todennäköisesti onnistu vielä heti kipsinpoiston jälkeen mutta aika nopsaan kuitenkin (paitsi urheilu on tietty eri juttu).Kipsin poiston jälkeen pohje on pieni rääpäle, kun lihakset ovat surkastuneet. Käveleminen tuntuu tosi oudolta aluksi, kun nilkka on ollut liikkumatta puolitoista kuukautta. Kyllä ne lihakset sieltä äkkiä vahvistuvat taas.

Työhönpaluu riippuu ihan työstäsi. Jos sinulla on helppoa istumatyötä niin varmaankin voit palata töihin jo heti kipsin poiston jälkeen.

• !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

olen työssä jossa pitää liikkua paljon koko päivän ja tehdä nostoja ym. eli ei todellakaan mitään istumatyötä.. elättelin jo toiveita että pääsisin normaaliin elämään ilman kepukoita..

• sitä mennä

töihin kipsin kanssa. Kun tekee istumatöitä niin ei tuo kipsi haittaa.

• Töissä?
        sitä mennä kirjoitti:

töihin kipsin kanssa. Kun tekee istumatöitä niin ei tuo kipsi haittaa.

Joko oot parantunut kunnolla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      153
      1891
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      171
      1680
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      169
      1568
    4. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      24
      1373
    5. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      96
      1298
    6. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      73
      1007
    7. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      148
      1004
    8. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      99
      984
    9. Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin

Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr
      Maailman menoa
      192
      899
    10. Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi

Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud
      Maailman menoa
      220
      831
    Aihe