Poikkimurtuma

jalkaterän sivussa

Eli loukkaisn jalkani niin että jalkaterän sivusta meni poikki luu ja jouduin leikkauksen jälkeen jalkakipsiin 6 viikoksi. Kipsi on hieman alle polven ja se on vaihdettu kerran parin viikon jälkeen onnettomuudesta samalla kun tikit poistettiin. Nyt minulla on 4 päivän päästä kipsin poisto ja ortopedi joka joko antaa luvan tai kieltää menemästä töihin. Nämä viikot ovat olleet elämäni turhauttavimmat ja on ollut kamalaa olla niin paljon neljän seinän sisällä ja mennä kauppaankin avustettuna kun kainalosauvojen kanssa ei paljon ostoskoria kanneta-ainakaan hyvällä menestyksellä. Noin viimeisen viikon ajan olen yhä enemmän liikkunut pääasiassa kotona ilman sauvoja kun terveyskeskuslääkäri antoi luvan kun asiasta kysyin. Nyt eilen huomasin että tuo leikkauskohta kipsin alla tuntuu välillä aralta. Ei särje tai ole muutenkaan kipeä mutta outo tuntemus välillä. Olenkohan mennyt pilaamaan jalkani kun kirurgi sanoi että koko 6 viikkoa hipaisuvaraus? Mitä jos en saakaan kipsiä pois vaan joudun olemaan vielä pitempään sairaslomalla? Sitten toinen juttu on se että kun kävelen jalalla niin kipsi painaa ja hankaa välillä varpaiden yläosaan joka on aika kivuliasta. Olen myös miettinyt minkä näköinen jalka on kun saan parin päivän päästä taas nähdä sen kipsi poistettaessa?? Oletteko heti kipsin poiston jälkeen päässeet takaisin töihin ja normaaliin elämään? Mulla ensi viikon torstaina kipsin poisto ja ortopesi ja sitten olisi jo lauantaina töitä--

4

1645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiitu

      joudut todennäköisesti kävelemään kepeillä vielä noin kaksi viikkoa. Ainakin itse jouduin kun jalkani leikattin. Samanlainen kipsi oli jalassa ja saman verran kuin sinullakin eli 6 viikkoa. Ihan normaalielämä ei todennäköisesti onnistu vielä heti kipsinpoiston jälkeen mutta aika nopsaan kuitenkin (paitsi urheilu on tietty eri juttu).Kipsin poiston jälkeen pohje on pieni rääpäle, kun lihakset ovat surkastuneet. Käveleminen tuntuu tosi oudolta aluksi, kun nilkka on ollut liikkumatta puolitoista kuukautta. Kyllä ne lihakset sieltä äkkiä vahvistuvat taas.

      Työhönpaluu riippuu ihan työstäsi. Jos sinulla on helppoa istumatyötä niin varmaankin voit palata töihin jo heti kipsin poiston jälkeen.

      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        olen työssä jossa pitää liikkua paljon koko päivän ja tehdä nostoja ym. eli ei todellakaan mitään istumatyötä.. elättelin jo toiveita että pääsisin normaaliin elämään ilman kepukoita..


      • sitä mennä

        töihin kipsin kanssa. Kun tekee istumatöitä niin ei tuo kipsi haittaa.


      • Töissä?
        sitä mennä kirjoitti:

        töihin kipsin kanssa. Kun tekee istumatöitä niin ei tuo kipsi haittaa.

        Joko oot parantunut kunnolla?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe