Joko kevät tuntuurinnassa ja miten ?Olis ihan mukavaa miten kukin tuntee sen . itse näen siivous buumina JA MUUTENKIN KOTIIN JOTAIN UUTTA :)
JOKO KEVÄT
22
670
Vastaukset
- suoraan sanoen
Kevät on rinnassa. Miksi et kysynyt suoraan, kuinka teillä menee sängyssä?
Sitähän täällä udellaan mitä uskomattomimmin sanakääntein.
Mutta ihan oikeasti, kevät on todellakin herättänyt jo viherpeukalon. Vaikka omat puitteeni ei suo mitään mahdollisuuksia kasvattaa taimia ja muitakaan kummempia virityksiä, niin kuitenkin ostan kaupasta ruukku yrttejä.
Istutan ne kotona ikkunalle isompaan astiaan ja laitan muovihupun päälle. Aivan uskomaton "kasvitarha" siitäkin tulee ja todella riittoisa.
Kesällä olen myös hyödyntänyt vaatimattoman rivitaloni ikkunanalustan kaupan yrteillä ja riittoisia ovat.
Aurinkoista kevätä vain kaikille viherpeukaloille.- ja yöt ne lyhenee
sitähän se kevat tuo tullessaan.Kyllä se vain tuo kevään tulo tuo piristystä elämään ,mutta tuleeko muille jonkinlainen haikeus.
Aurinkoisia lenkki reissuja kaikille.Tehtäskö sellainen lupaus että hymyillen tervehditään kaikkia muita vastaan tulevia lenkeijijöitä. - 1943
aioin pistää rivitalokotini puutarhan uuteen uskoon. Maa oli niin märkä, ettei voinut tonkia. Olen kerännyt ruusuja ja perennoja ja istuttanut vapaalle paikalle. Omenapuutakin pitäisi kohta leikata.
- 1943
ja yöt ne lyhenee kirjoitti:
sitähän se kevat tuo tullessaan.Kyllä se vain tuo kevään tulo tuo piristystä elämään ,mutta tuleeko muille jonkinlainen haikeus.
Aurinkoisia lenkki reissuja kaikille.Tehtäskö sellainen lupaus että hymyillen tervehditään kaikkia muita vastaan tulevia lenkeijijöitä.metsälenkillä. Täällä oli lämpötila plussan puolella ja huomasi hyvin, miten lumi sulaa. Yhdet hirven ja ilveksen jäljet näin lumessa, jota on vielä niin paljon, että ei viitsi tarpoa missä vaan, vaan pitää olla auratulla metsäautotiellä. Tuolla reitillä ei juuri vastaantulijoita eikä ohittajia ole. Kun hiihtelin, yksi naapuri saattoi yhtäkkiä ilmestyä ladulle. Kiljaisin, kun luulin olevani yksin.
- odottelua
Kyllä tutut merkit on nähtävissä. Vielä en laittanut kehäkukan siemeniä multaan, mutta pian tulee laitettua. Kaupassa hypistelin daalian juurakoita, en langennut. Ostan valmiita kukkia ja siirrän syksyllä juuret kellariin. Valinta ehkä näin helpompaaa.
Pari koristeomenapuuta jäi jänisten ruuaksi. Ne nostetaan ylös, kunhan maa sulaa.
Kyllä jo on suunnitelmia pihan kunnostamiseen. Viime kevään rumbaa ei sentään ole. Silloin kärräsin kuormallisen multaa eri puolille pihaa.
Mökille pari alppiruusua ja ehkä kuutamohortensia.
Kyllä sormet jo syhyää.
Ikkunoiden pesu on ensimmäinen keväthomma silti.
Ainakin viikko menee odotellessa parantumista, sen verran yskittää vielä. - 1943
odottelua kirjoitti:
Kyllä tutut merkit on nähtävissä. Vielä en laittanut kehäkukan siemeniä multaan, mutta pian tulee laitettua. Kaupassa hypistelin daalian juurakoita, en langennut. Ostan valmiita kukkia ja siirrän syksyllä juuret kellariin. Valinta ehkä näin helpompaaa.
Pari koristeomenapuuta jäi jänisten ruuaksi. Ne nostetaan ylös, kunhan maa sulaa.
Kyllä jo on suunnitelmia pihan kunnostamiseen. Viime kevään rumbaa ei sentään ole. Silloin kärräsin kuormallisen multaa eri puolille pihaa.
Mökille pari alppiruusua ja ehkä kuutamohortensia.
Kyllä sormet jo syhyää.
Ikkunoiden pesu on ensimmäinen keväthomma silti.
Ainakin viikko menee odotellessa parantumista, sen verran yskittää vielä.flunssaa liikkeellä. Itsellänikin oli melko sitkeä, ei kovin paha. Istutan uuden alppiruusun joka kevät mökille, on sellainen metsäinen maasto. Yritän selvitä mahdollisimman vähällä puutarhan hoidossa, en esim. viitsi kaivaa juurakoita ylös syksyllä. Ei ole tilaakaan, missä niitä säilyttäisi.
- eikä "makuukamaria"
1943 kirjoitti:
flunssaa liikkeellä. Itsellänikin oli melko sitkeä, ei kovin paha. Istutan uuden alppiruusun joka kevät mökille, on sellainen metsäinen maasto. Yritän selvitä mahdollisimman vähällä puutarhan hoidossa, en esim. viitsi kaivaa juurakoita ylös syksyllä. Ei ole tilaakaan, missä niitä säilyttäisi.
Olen viimekesäiset luonnon teelehdet liotellut ja juonut, mutta ei auta. Aivan mieletön hakkaava yskä ja vihertävä lima tulee pikkupaloina ulos.
Neuvokaa, mitä minä teen?
Paistoin juuri karjalanpiirakoita ja laitoin naapurille munavoin kanssa niitä. Lohdutin, että jos hän ei saa nukutuksi minun yskimiseltä, niin en minäkään nuku.
Hän oli paistanut maustekakkua, joten sain hyvät maistiaiset. Ihana naapuri.
Molemmat sattumoisin luemme Päätalon kirjoja ja siitäkin riitti keskustelua. Näin meidänlaisille yksinäisille nuo kirjat ovat kuin olisi jonkun perhetuttu. Eroituksena, että ei tarvitse omia kokemuksiaan kertoa. - 1943
eikä "makuukamaria" kirjoitti:
Olen viimekesäiset luonnon teelehdet liotellut ja juonut, mutta ei auta. Aivan mieletön hakkaava yskä ja vihertävä lima tulee pikkupaloina ulos.
Neuvokaa, mitä minä teen?
Paistoin juuri karjalanpiirakoita ja laitoin naapurille munavoin kanssa niitä. Lohdutin, että jos hän ei saa nukutuksi minun yskimiseltä, niin en minäkään nuku.
Hän oli paistanut maustekakkua, joten sain hyvät maistiaiset. Ihana naapuri.
Molemmat sattumoisin luemme Päätalon kirjoja ja siitäkin riitti keskustelua. Näin meidänlaisille yksinäisille nuo kirjat ovat kuin olisi jonkun perhetuttu. Eroituksena, että ei tarvitse omia kokemuksiaan kertoa.yskää, ei kuumetta. Kurkku oli oudosti kipeä, ei turvonnut. Yritin saunaa ja vähän viinaakin otin, tervaa en kokeillut. Kolmisen viikkoa kesti, tuota sitkeää limaa oli kurkussa varsinkin aamuisin. Ei kai siinä muu auta kuin yrittää helpottaa oloa juomalla lämmintä ja lepäämällä.
- Anskuliini
korvissa, palokärki rummuttaa keittiön ikkunan alla peltistä lyhtypylvästä.
- 1943
on tuttu minulle. Entisen kotini pihalla palokärki rummutti perheen hereille.
- kyllä
Toista tissiä pikuisen kutittaa.
- 1943
tarkistuttamaan, voi olla oire jostakin. Minua tanssituttaa, juuri äsken tuli CD:ltä jenkka ja piti hyppiä olohuoneen lattialla. Kohta alkaa taas lavatanssikausi.
- "Reetta"
Ku oon ihmetelly et miks miun "tissiä" niin mahottomasti kutittaa;))?? Ja täälthä sitä kaikkeen vaivaan saa hyviä vastauksia;))Meinasin jo läkäriin mennä, -mut jos siel olisikin ollut mies läkäri, sillon olisi vaivaan saanut avun;))HÖ,, nyt jäi sekin saamata...
- AVKT
Vuodet vain vaihtuvat ja kuolema lähenee.
- meirikki
multasormille lohdutukseksi;)
Tuleehan kevät, kunhan ehtii.
http://www.youtube.com/watch?v=FoFCv5B8TWM&feature=related - Otto-Vaan
Rinnassa välillä polttelee, kevättäkö lie.
Joka vuosi on kuitenkin yhdellä konstilla kadonnut.- meirikki
meillekin, mikä se sun takuuvarma konstisi on?
Yötä vastaan et voi jättää näin *tärkeää* asiaa
vaivaamaan;))) - Samarin,
vai mikäkö on sinun salainen konstisi?
Ikkunoiden pesu, uudet silmälasit? ;) - Otto-:
meirikki kirjoitti:
meillekin, mikä se sun takuuvarma konstisi on?
Yötä vastaan et voi jättää näin *tärkeää* asiaa
vaivaamaan;)))Pitää tämä asia omana tietonaan...mutta kun se nyt
tuntuu oikein yö unia vaivaavan.
Rennie auttaa.:)))...Samariinista ei ole mihinkään siinä "vaivassa" - meirikki
Otto-: kirjoitti:
Pitää tämä asia omana tietonaan...mutta kun se nyt
tuntuu oikein yö unia vaivaavan.
Rennie auttaa.:)))...Samariinista ei ole mihinkään siinä "vaivassa"Ihan varppina tiesin et sieltä "ottomaista" tulee, konstit on todellakin helpot, kunhan ne vain hoksaisi;)
Kiitosta kovasti huomaavaisesta tavastasi, olihan yöunet vaarassa *nauraa kippurassa* - Otto-Vaan
meirikki kirjoitti:
Ihan varppina tiesin et sieltä "ottomaista" tulee, konstit on todellakin helpot, kunhan ne vain hoksaisi;)
Kiitosta kovasti huomaavaisesta tavastasi, olihan yöunet vaarassa *nauraa kippurassa*Minulla ne painaa noi unet kovasti päälle.
Silmät litistyy kiinni kesken lukemisen.
Öitä!
ps.Olihan sinulla nyt sitten sitä Rennietä kaapissa.:)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14010166
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485393Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p404040Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323602Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352654Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3591572Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981567Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?731428Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311386