Kevät ja tuontipyörät tulevat

Moottoripyörää ostamassa

Pyörien ostoaika on pian käsillä ja eiköhän ole taas aika herätellä keskusteua tuontipyörien tai pyörien ostamisesta yleensä.

Olen omistanut hyvän tuontipyörän, jossa myös km tuntuivat pitävän paikkansa. Tosin en ostanutkaan 10 vuotiasta 10tkm ajettua vaan reilusti 40tkm ajetun. Viimeksi ostin uuden pyörän, kun kyllästyin 2-5 vuotiaiden pyörien järjettömiin hintapyyntöihin ja etenkin epämääräisiin ajo km:n.

Mihin asioihin kiinnitätte huomiota, kun tutkitte pyöriä?

Tässä omia näkemyksiä:

Arvioin pyörien kuntoa ensin silmämääräisesti iän ja km suhteen. Yleisilme kertoo lopulta hyvin vähän.

Maalipinta ei paljasta juuri mitään ellei sitten uudehko pyörä ole juuri maalattu. Valmistajan varoitustarrat 10 vuotiaassa vähän ajetussa pyörässä voi olla hyvä merkki.

Jarrujen kunto tai mitä osia niihin on juuri uusitu huoltotimenpiteinä kertoo jo enemmän.
Arvioin sitä voiko tietyillä km olla mahdollista tietynlaiset jarruviat tai ylipäätään tarvetta minkäänlaislle toimenpiteille. Sama pätee ketjuihin, miksi 12tkm ajettuun on juuri uusittu ketjut esimerkiksi.

Jos pyörä on todella vähän ajettu arvioin renkaiden kuntoa. Etenkin eturengas, onko voinut kulua vaihtokuntoon. Sellaisenkin pyörän olen nähnyt, missä on ensiasennusrenkaat alla ja pyörällä ikää yli 10 vuotta.

Pyörän varustelu kertookin jo paljon. Matkavarustelu, sarvet, siirtosarjat, satulat, yms. kertoo siitä onko joku rakentanut pyörää itselleen sopivaksi ajopyöräksi. Joku ei mielestäni täsmää, jos 20 tkm ajettussa 10 vuotiaassa pyörässä on mainittuja muutoksia useita.

Pakoputkistoja vaihdetaan jatkuvasti, niistä voi päätellä vain vähän. Kiinnitän kuitenkin huomioita etukäyriin, jos useampia samanlaisia pyöriä on nähnyt, etukäyrien perusteella pystyy tekemään arvoita km:stä.

Kromien kunto, hapettumat, jopa ruoste kertoo omaa tarinaansa etenkin 5-7 vuotiaasta pyörästä ja sen pidosta. esim. Meri-ilmasto on saattanut vaikuttaa tuontipyörään vähän eri tavalla, kuin täällä on totuttu.

Ajotuntuma, moottorin käytös on aivan oma lukunsa, josta joku toinen voi jatkaa?

27

3976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielessä.

      Olisi tuonti Virago XV 535 myynissä.Vm on -87 ja
      mittarissa 34500km.Suomessa ainakin kolme omista-
      jaa.Nettikuvissa pyörä näyttää päällisinpuolin aika
      siistiltä ikäisekseen ,mutta pakoputken etukäyrä on mennyt aivan mustaksi,mistä tämä johtuu? Edellinen
      omistaja on vaihtanut sytytysyksikön ja starttimoot-
      toriin jonkun osan.Tietysti pyörä pitää nähdä pai-
      kan päällä ja koeajaa.Onkohan tuollaiset remontit
      jo noilla kilometreillä tyypillisiä?

      • Arpapeliä

        Kun pyörällä on ikää 22 vuotta, on ne täysin yksilöitä. Iän myötä tulee kaikenlaisia on sitten ajettu paljon tai vähän. Täysin tapauskohtaisesti pitää arvioida noin vanha ja pienikoneinen pyörä.

        Putket vaihtavat väriä kuumuuden mukaan. Lähellä moottoria voi olla hyvinkin tumman violetit. Väri saattaa talven aikana esim. kylmässä tallissa palautua haalean keltaiseksi. Ajossa putket taas tummenevat.

        Miten muissa samanlaisissa pyörissä?

        Monissa pyörissä on tuplarakenne putkissa eli pakokaasut kulkee sisäputkessa, jonka ympärillä ulkoputki tai kuoret. Tällöin putket eivät vaihda juuri väriä.


      • laaturatkaiseee
        Arpapeliä kirjoitti:

        Kun pyörällä on ikää 22 vuotta, on ne täysin yksilöitä. Iän myötä tulee kaikenlaisia on sitten ajettu paljon tai vähän. Täysin tapauskohtaisesti pitää arvioida noin vanha ja pienikoneinen pyörä.

        Putket vaihtavat väriä kuumuuden mukaan. Lähellä moottoria voi olla hyvinkin tumman violetit. Väri saattaa talven aikana esim. kylmässä tallissa palautua haalean keltaiseksi. Ajossa putket taas tummenevat.

        Miten muissa samanlaisissa pyörissä?

        Monissa pyörissä on tuplarakenne putkissa eli pakokaasut kulkee sisäputkessa, jonka ympärillä ulkoputki tai kuoret. Tällöin putket eivät vaihda juuri väriä.

        Jos olisin taas käytettyä hondaa ostamassa niin arvioisin onko ilmoitetut kilometrit mitenkään mahdollisia sekä seuraavaksi koe ajo ja viimeisenä tinkaan hinnan kulutus osien kunnon perusteella.
        Juu tosiaan,pyörät ovat yksilöitä mutta kun valitsee hondan niin on vain hyviä ja loistavia yksilöitä.


      • tuontipeliä
        laaturatkaiseee kirjoitti:

        Jos olisin taas käytettyä hondaa ostamassa niin arvioisin onko ilmoitetut kilometrit mitenkään mahdollisia sekä seuraavaksi koe ajo ja viimeisenä tinkaan hinnan kulutus osien kunnon perusteella.
        Juu tosiaan,pyörät ovat yksilöitä mutta kun valitsee hondan niin on vain hyviä ja loistavia yksilöitä.

        Itse kierrän kaikki tuontipelit kaukaa kuten moni liikekin tekee eli eivät huoli tuontipyöriä,
        tuskin ihan syyttä noin toimivat,toki tarjolla on varmaan hyviä ja huonoja ostoksia,itselle kumminkin osuis se huono,eikä noissa kyllä päällepäin kilometrit välttämättä näy,suomipyörää sensijaan on hoivattu kun sairasta lasta uudesta lähtien,senverran kallis hankinta täällä on....


      • autokauppias...
        tuontipeliä kirjoitti:

        Itse kierrän kaikki tuontipelit kaukaa kuten moni liikekin tekee eli eivät huoli tuontipyöriä,
        tuskin ihan syyttä noin toimivat,toki tarjolla on varmaan hyviä ja huonoja ostoksia,itselle kumminkin osuis se huono,eikä noissa kyllä päällepäin kilometrit välttämättä näy,suomipyörää sensijaan on hoivattu kun sairasta lasta uudesta lähtien,senverran kallis hankinta täällä on....

        Niinhän se arkinen totuus menee, että ulkomaalaisille myydään aina paras kalusto.

        Niinkuin suomalaiset myy nyt Afrikkaan vanhat Hiacet ja ennen myytiin Viroon ja Venäjälle vanhat loppuunajetut Ladat.

        Samalla tavalla suomipoika saa poimia Saksasta parhaat rusinat pullasta.


      • motoristi...
        tuontipeliä kirjoitti:

        Itse kierrän kaikki tuontipelit kaukaa kuten moni liikekin tekee eli eivät huoli tuontipyöriä,
        tuskin ihan syyttä noin toimivat,toki tarjolla on varmaan hyviä ja huonoja ostoksia,itselle kumminkin osuis se huono,eikä noissa kyllä päällepäin kilometrit välttämättä näy,suomipyörää sensijaan on hoivattu kun sairasta lasta uudesta lähtien,senverran kallis hankinta täällä on....

        Mistähän näitä tuontivastaisia äitinpoikia riittää. Voi herran tuutelis sentään!!


      • kmhuijaus
        tuontipeliä kirjoitti:

        Itse kierrän kaikki tuontipelit kaukaa kuten moni liikekin tekee eli eivät huoli tuontipyöriä,
        tuskin ihan syyttä noin toimivat,toki tarjolla on varmaan hyviä ja huonoja ostoksia,itselle kumminkin osuis se huono,eikä noissa kyllä päällepäin kilometrit välttämättä näy,suomipyörää sensijaan on hoivattu kun sairasta lasta uudesta lähtien,senverran kallis hankinta täällä on....

        Kyllä sitä huijataan suomi-pyörissäkin. Tiedän erään puolitutun joka asensi customiin bilteman mittarin kun pyörän omasta mittarista oli vaijeri katkennut. Ei tullut kilometrejä pyörään mutta silti näki nopeuden.


    • Suomipyörä

      Onhan se tietysti niinkin kuin kirjoitit.
      Mutta mielestäni on myös kysymys siitä, että tuontipyörä voi olla jo alunperinkin varustettu useammilla lisävarusteilla kuin Suomalainen samanikäinen kaupasta lähtenyt peli.

      Ja sitten on eräs asia, joka kannattaa huomioida kun pyörää tuo ulkomailta. Monesti voi olla niin, että uuden pyörän hinta esim. USA:ssa voi olla jo alunperin halvempi kuin käytetty Suomessa tai käytetyn tänne tuominen. Mieleen tulee vain se, että missä on se järki, että näin pitää olla?

      Yleensä jos pyörän tuo EU:n alueelta, niin siinä on juuri huomiotava sellaiset tekijät, että sen malli tai varustus tekee siitä siinä määrin kiinnostavamman tapauksen, että siinä voi ajatella rahan ehkä "säästyvän" verrattuna esim. kotimaiseen perusmalliin.

      Koska valikoima ja varustus on runsaampaa on tämä monesti ainoa syy siihen miksi tällainen yksilöllisempi tuote kannattaa hakea. Hintaetu ja kilometrietu on tietysti monesti tuontipyörien puolella, mutta joskus ne häviää viottuneissa kytkimissä, ympärivuotisen ajon ja suolattujen teiden aikaansaamassa yleisessä korroosiossa.

      Monesti pyörille myös tarjotaan ulkomailla takuuta jne. Nämä kaikki olisi kuitenkin oltava kirjallisena paperilla ja täysin selkeästi kerrottuna mitä ne merkitsevät? Koska muuten ne eivät monesti merkitse mitään. Vaikka ei se kotimainenkaan takuu mitenkään varmaa ole.

      Kuluneista osista kuten renkaista tai ketjuista ja hammasrattaista on saatava alennusta, koska ei niitä kuitenkaan saa vaihdettua. Ja netistä niiden löytäminen kohtuu hintaan on oma taiteenlajinsa. Puhumattakaan siitä, että joku liike Suomessa hankkisi kanaviensa kautta ne muualta.

      Itse katson jalkatappien kumeja ja vaihdettuja osia, vähän kuin automies poljinten pedaleja ja ratin pintaa.

      Ja luotan, ehkä enemmän sellaiseen tasaisen kuluneeseen, kuin kaikkein kirkkaimpaan malliin.
      Sekun luo katu-uskottavuutta.

      Joku sano, että Suomeen tuodaan "afrikkamallit", ja se onkin osaksi totta, mutta huomioitavaa on myös se, että Euroopassa "afrikkalaiseksi" ajautuu moni sellainenkin pyörä, joka paikallisittain katsottuna tarvitsee vielä kymmenen vuotta lisää, ennenkuin se on täältä valmis afrikkaan.

      Myös Puolan, Venäjän ja monen muun maan kysyntä on aikaansaanut sen, että Eurooppalaisen kaluston iäkkäin osa ei enää ole saatavilla. Sopivien käytettyjen valikoiman laajuus ja tuonnin helppous on se syy miksi asiaa kannattaa ehkä harkita.

    • luulisin

      ...koske tuontipyöriä toi kilometrilukeman epäiltävyys. Niitä kun löytyy yhtälailla "suomipyöriä", joista haiskahtaa epäilyttävän alhaiset km:t.
      Alkukäyrän oon nähnyt mustana pyörässä jolla 30tkm mittarissa ja suomalainen huoltokirja. Samoin pirunmoista ruostumista kaverin vz:ssa - joka johtunee ajosta aikaisin keväällä suomalaisella tiellä missä vielä suolanrippeitä. Huoltokirjoja löytyy suht vähän... Miksköhän niin tarkasti pyörästään huolta pitänyt hemmo, joka on ajanutkin vaan 20tkm 10:ssä vuodessa, sitten jättäis huollot tekemättä liikkeessä ja huoltokirjan täyttymättä??
      Jos ostaa pyörän liikkeen kautta niin ehkä pitäskin arvioida sitä liikettä joka pyörää myy..?

      • haloo.,

        Jos joku uskoo sinisilmäisenä tuontipyörän mittarilukuun yms.historia tietoihin niin siitä sitten vaan kaupoille,siperia opettaa...itse asioin mieluummin suomalaisen motoristin kanssa kaupat kun germaanin eikä koskaan ole pettymystä tullut,köyhän näes turha ostaa pas..aa halvalla,tulee kalliiksi...


      • Moottoripyörää ostamassa

        En rajaisi minäkään ongelmallisiksi pelkkiä käytettyjä tuontipyöriä. Tuntuu joukkoon mahtuvan epämääräisiä 'suomipyöriä' ihan riittävästi.

        Pistää todella mietityttämään jotkut suomipyörät esim. 3 vuotta / 15tkm ja huoltokirjasta ei löydy yhtään merkintää. Etenkin, jos pyörästä löytyy epämääräisyyksiä joita noilla km ei pitäisi olla.

        Allekirjoitan myös tuon, että ehkä pitäisi seurata tarkemmin, missä liikkeissä useimmiten näkee arveluttavia yksilöitä ja tehdä siitä johtopäätökset.


      • vaan itelles.
        haloo., kirjoitti:

        Jos joku uskoo sinisilmäisenä tuontipyörän mittarilukuun yms.historia tietoihin niin siitä sitten vaan kaupoille,siperia opettaa...itse asioin mieluummin suomalaisen motoristin kanssa kaupat kun germaanin eikä koskaan ole pettymystä tullut,köyhän näes turha ostaa pas..aa halvalla,tulee kalliiksi...

        Jos sinulla on paniikki tuontipyörien suhteen niin eihän sille mitään voi. Voin näin "kahdenkesken" kertoa sinulle että olen viime vuosien aikana tuonut suomeen muun muassa seuraavanlaisia pyöriä ostettuina suoraan alkuperäisiltä omistajilta:

        - Yamaha Maxim 700 -88 ajettu 800 mailia
        - Yamaha Drag-Star 1100 -98 aj. 5500 km
        - Honda CBR 1100 XX -99 aj. 4800 km
        - Honda Pan European -98 ja -99 aj 9 ja 10 tkm
        - Suzuki Intruder -95 aj. 11 tkm
        - Kawasaki Z 1300 -79 aj 16 tkm

        Maailmalla tapahtuu ihmeellisiä asioita, suomesta katsottuna aivan uskomattomia. Ne ymmärtää vain kun itse siellä maailmalla aikansa asuu. Kaikille ihmisille kun moottoripyöräily ei ole henki ja elämä vaikka pyörän omistavatkin.
        Tuo loppu tekstissäsi pitää kyllä paikkansa sillä suomalaisen pitää perinteisesti etsiä ja ostaa aina sitä halvinta paskaa joten ei ihme että pettymyksiä tulee. Asioin itse muuten mielummin saksalaisen motoristin kanssa kuin suurimman osan kanssa suomalaisista motoristeista. Jää tinkiminen ja typerä vänkääminen paljon vähemmälle ja jotenkin koko tilanne on reilumpi. Lisäksi molemminpuolinen kunnioitus on aivan toista luokkaa kuin suomessa. Ja kun ostettavaa kalustoa tarkastelee, olisi aika paha loukkaus epäillä kilometreja kun pyörässä on yleensä vielä alkuperäiset renkaat alla ja uudet odottavat tallin nurkassa vaihtoa vanhojen iän takia. Että tällaista Siperiaa täällä maailmalla on.


      • täällä kyllä
        vaan itelles. kirjoitti:

        Jos sinulla on paniikki tuontipyörien suhteen niin eihän sille mitään voi. Voin näin "kahdenkesken" kertoa sinulle että olen viime vuosien aikana tuonut suomeen muun muassa seuraavanlaisia pyöriä ostettuina suoraan alkuperäisiltä omistajilta:

        - Yamaha Maxim 700 -88 ajettu 800 mailia
        - Yamaha Drag-Star 1100 -98 aj. 5500 km
        - Honda CBR 1100 XX -99 aj. 4800 km
        - Honda Pan European -98 ja -99 aj 9 ja 10 tkm
        - Suzuki Intruder -95 aj. 11 tkm
        - Kawasaki Z 1300 -79 aj 16 tkm

        Maailmalla tapahtuu ihmeellisiä asioita, suomesta katsottuna aivan uskomattomia. Ne ymmärtää vain kun itse siellä maailmalla aikansa asuu. Kaikille ihmisille kun moottoripyöräily ei ole henki ja elämä vaikka pyörän omistavatkin.
        Tuo loppu tekstissäsi pitää kyllä paikkansa sillä suomalaisen pitää perinteisesti etsiä ja ostaa aina sitä halvinta paskaa joten ei ihme että pettymyksiä tulee. Asioin itse muuten mielummin saksalaisen motoristin kanssa kuin suurimman osan kanssa suomalaisista motoristeista. Jää tinkiminen ja typerä vänkääminen paljon vähemmälle ja jotenkin koko tilanne on reilumpi. Lisäksi molemminpuolinen kunnioitus on aivan toista luokkaa kuin suomessa. Ja kun ostettavaa kalustoa tarkastelee, olisi aika paha loukkaus epäillä kilometreja kun pyörässä on yleensä vielä alkuperäiset renkaat alla ja uudet odottavat tallin nurkassa vaihtoa vanhojen iän takia. Että tällaista Siperiaa täällä maailmalla on.

        usko kommenttiasi vaikka omien kokemusten perusteella ostan itsekin pyöräni myös jatkossa ulkomailta. Se tosin perustuu siihen että mulla on hyvä kaveri töissä Luxemburgissa. Hän on hankkinut mulle jo parikin pyörää viimeisten 8-9 vuoden aikana. Ja ne molemmat ovat olleet juuri tuollaisia helmiä joita kerroit tuoneesi. Viime kerralla kävin tosin henkilökohtaisesti kaverini luona kyläilemässä ja pääsin valitsemaan pyöräni useasta ehdokkaasta. Tosin olisin voinut ostaa niistä minkä tahansa ja silti homma olis aina onnistunu. Selvästi näki että vauraassa maassa pyöriä ja urheiluautoja ostetaan tosta vaan kun rahaa on. Sitten ne seisoo talleissa käyttämättöminä kun ihmisillä ei tunnu olevan aikaa ajella kuin korkeintaan viikonloppuisin. Tätä se etelä-eurooppalainen päivärytmi teettää. Kun sitten kyselin kaveriltani paikallisesta mittarinruuvauskulttuurista, hän naureskeli ettei siellä kukaan tavallinen ihminen vaivautuisi moiseen. Kaikki uudehkot autot ja pyörät huollatetaan kuulemma käytännössä merkkiliikkeissä jolloin mittarilukemat kirjataan ylös, samoin kuin vuotuisessa katsastuksessa (myös moottoripyörillä). Homma ei siis kannata kun siitä jää niin helposti kiinni. Eikä siellä kilometrejä tule tavalliselle ihmiselle kovinkaan paljon kun kaikki, mitä tarvitsee, löytyy yleensä läheltä.


      • kessuvaan

        onko kellään tietoa mimoto firmasta joka toimii imatralla ja tuo pyöriä belgiasta


      • Aika positiivinen
        kessuvaan kirjoitti:

        onko kellään tietoa mimoto firmasta joka toimii imatralla ja tuo pyöriä belgiasta

        Suurin osa pyöristä todella nätissä kunnosssa.

        Tinki varaa ei ole, sillä pyörät ovat ikäänkuin myyntitilissä heillä eli saavat itsekin rahat vasta pyörien mentyä kaupaksi.

        Taitaa myydä tuontipyöriä enemmän suomessa kuin kukaan muu.

        Pyörien yleinen kunto on sen verran hyvä, ettei siihen tarvitse keskittyä sen enempää, vaan voi tarkastaa ketjut, renkaat ja alkamaan hieromaan kauppaa.

        Kilometreistä ei tietenkään voi sanoa mitään, kun ei ole huoltokirjoja eikä muitakaan dokumentteja löydy.
        Kun katsoo myynnissä olevien pyörien mittarilukemia, niin ei sieltä mitään idioottimaisuuksia löydy, kuten käytettyjen Volvojen puolella ( 10 vuotta vanha volvo ja kilometrejä 100tkm). Eli prätkissä tuntuvat ikä ja kilsat kulkevan aika käsikädessä.


      • nuo.,.
        Aika positiivinen kirjoitti:

        Suurin osa pyöristä todella nätissä kunnosssa.

        Tinki varaa ei ole, sillä pyörät ovat ikäänkuin myyntitilissä heillä eli saavat itsekin rahat vasta pyörien mentyä kaupaksi.

        Taitaa myydä tuontipyöriä enemmän suomessa kuin kukaan muu.

        Pyörien yleinen kunto on sen verran hyvä, ettei siihen tarvitse keskittyä sen enempää, vaan voi tarkastaa ketjut, renkaat ja alkamaan hieromaan kauppaa.

        Kilometreistä ei tietenkään voi sanoa mitään, kun ei ole huoltokirjoja eikä muitakaan dokumentteja löydy.
        Kun katsoo myynnissä olevien pyörien mittarilukemia, niin ei sieltä mitään idioottimaisuuksia löydy, kuten käytettyjen Volvojen puolella ( 10 vuotta vanha volvo ja kilometrejä 100tkm). Eli prätkissä tuntuvat ikä ja kilsat kulkevan aika käsikädessä.

        Aika vähän on ajettuja nuo pelit,uskoo ken tahtoo,ammattilaiset kyllä osaa nuo meikkaus hommat....


    • ...vai joku muu?

      Kovasti hiljaiseksi menee moottoripyöräharrastus, jos tuontipyöriä ryhdytään joukolla välttelemään. Pelkillä 1970-luvun Winhoilla ja 1930-luvun Pyrkijöillä ei kummoisiinkaan osanottajalukuihin ralleissa pääse.

      • tuontipörisijä

        Mullakin on tuontipyörä. Se on tuotu Italiasta tehtaalta. En tiedä kuka Suomessa valmistaa moottoripyöriä, joten en ole pystynyt ostamaan, kuin tuontipyörän. Muuten kai pitäisi olla ilman ja siirtyä soutuveneilyyn. Niitä kun Suomessa edelleenkin valmistetaan...


    • Mielenrauhaa pienellä rahalla

      Isot 1-4 vuotiaat pyörät on hinnoiteltu järjettömän kalliiksi verrattuna uusin vastaaviin. Hyvätkin yksilöt on liian kalliita ja ne epämääräiset yksilöt lähes saman hintaisia.

      Yleensä ei paljon tarvitse laittaa lisää, kun alla on samanlainen uusi pyörä. Välistä saa jopa uuden halvemmalla, etenkin kun katsoo keneltä uuden pyörän ostaa.

      Viime vuosina on monien pyörämallien koneet uudistuneet merkitävästi. Yleenä suorituskyky on parantunut, päästöt ja kulutus pienentyneet edeltäviin malleihin nähden.

      Pienellä lisärahalla saa pyörän, jonka km ei tarvitse arvailla ja parhassa tapauksessa teknisesti paljon paremman pyörän kuin edeltävä malli.

      Uusi pyörä on aina uusi, oli sitten virallisen tai epävirallisen maahantuojan tuoma.

    • Dxrvee

      Mulla on myös reilusti ajettu tuontipyörä jossa näkyy ajan patina mutta mitäs siitä--pelittää 100 %- viat on tullakseen JOS tulevat ja kone hyrrää kuin Lada Siperiassa.
      Ei aikanaan tullut mieleenkään hankkia jotain alle 10 000 aj. tuontipyörää koska meikkaus ja km:ien piilotus on hallinnassa kaikilla jotka sitä tahtovat.
      Alle 10 000 km pyörällä täytyy olla hyvä CV leimoilla ennenkuin rohkenee hankkia..

      • eitana

        voi vittu että peräkammarin pojat on epävarmoja, kyllä itteesä pitää luottaa sen verran että hankkii omalla vastuullaan itelleen prätkän eikä sysää vikoja tai puutteita tai mitään muutakaan myyjän niskaan. myyjän on vastaavasti turha tulla tänne vittuilemaan suomalaisille että saksalaiset on paljo parempia asiakkaita, jos et saatana kestä kysymyksiä ja otat ne henk koht loukkauksina olet väärässä ammatissa. oletkin lultavasti rýhtynyt myymään ja tuomaan pyöriä hetken mielijohteesta kun luulet että saat sillä rispektiä. no joko huomasit näin pian ettet saa!?


    • PÅÅÅVÅ

      MUTTA YLEISILMEHÄN JUURI KERTOO.... KUINKA KULUNEITA OSAT / PINNAT OVAT... KAIKESSA VIPSTAAKEISSA YM. JOKA VITUN MUTTERISSA. JOS MAALATTU HETI 1 KYSEENALAINEN HUOMIO.
      KERTOO MITEN SÄILYTETTY / ONKO SEISSYT SATEESSA KESÄN.

    • Vrum

      onko täällä oikeasti ketään, joka olisi pyörän tuonut ulkomailta ja huomannut niissä yhtään sen enempää vikaa tai kusetusta kuin Suomesta ostetusta "suomipyörästä"?
      Jos joku haluaa piilotella todellisia kilometrejä, joutuu hän vaihtamaan kaikki kuluvat ja patinoituneet osat uusiin tai maalaamaan. Ne on ainakin silloin kunnossa ja vastaa kilometrejä. Ei siinä mitään. Mutta miten on moottorin laita? Sitähän ei osaa sanoa kuin purkamalla kone. Konekaan ei kerro todellisia kilometrejä jos koneella on revitelty radalla ja ties missä joka kesä kymmenen vuoden ajan. Kone näyttää 20 vuotiaalta ja kilometrit viisi vuotiaalta. Mikä täsmää ja milloin?

      • joitakin(kymmeniä)

        pyöriä suomeen sekä Saksasta, Belgiasta että lilliputtimaasta Luxemburgista. Eniten epäilyttävät belgialaiset pyörät, ainakin olen joutunut useimmin kääntymään samantien pois. Saksalaisista ei aina tiedä, miten niillä on ajettu vapaissa nopeuksissa. Se pitää tietysti muistaa että eivät nuo käytetyt pyörät pelkästään suomalaisille ostajille ole tarkoitettu, pikemminkin päin vastoin. Suomalaisia pidetään kuitenkin itäeurooppalaisina joten meille usein tarjotaan myös samanlaisia pyöriä myyntiin kuin muillekin itäblokin ostajille. Hyviä pyöriä löytyy paljon mutta niistä on oltava valmis myös maksamaan. Ja juuri tässähän se suomalainen tragedia juuri onkin kun mikään ei saisi maksaa mitään vaikka olisi kuinka hyvä ja hieno peli. Jos yksityisen myyjän pihassa seisoo Porschea tai Ferraria harrastusautoina niin ei tule kyllä ensimmäisenä mieleen alkaa epäilemään myytävän pyörän mittarilukemia. Kaikki nämä jutut ihmisten vauraudesta tuntuvat täältä suomesta katsottuina vain niin vaikeilta käsittää. Sen huomaa hyvin tämänkin ketjun vastauksista.


      • Pyörää ostamassa
        joitakin(kymmeniä) kirjoitti:

        pyöriä suomeen sekä Saksasta, Belgiasta että lilliputtimaasta Luxemburgista. Eniten epäilyttävät belgialaiset pyörät, ainakin olen joutunut useimmin kääntymään samantien pois. Saksalaisista ei aina tiedä, miten niillä on ajettu vapaissa nopeuksissa. Se pitää tietysti muistaa että eivät nuo käytetyt pyörät pelkästään suomalaisille ostajille ole tarkoitettu, pikemminkin päin vastoin. Suomalaisia pidetään kuitenkin itäeurooppalaisina joten meille usein tarjotaan myös samanlaisia pyöriä myyntiin kuin muillekin itäblokin ostajille. Hyviä pyöriä löytyy paljon mutta niistä on oltava valmis myös maksamaan. Ja juuri tässähän se suomalainen tragedia juuri onkin kun mikään ei saisi maksaa mitään vaikka olisi kuinka hyvä ja hieno peli. Jos yksityisen myyjän pihassa seisoo Porschea tai Ferraria harrastusautoina niin ei tule kyllä ensimmäisenä mieleen alkaa epäilemään myytävän pyörän mittarilukemia. Kaikki nämä jutut ihmisten vauraudesta tuntuvat täältä suomesta katsottuina vain niin vaikeilta käsittää. Sen huomaa hyvin tämänkin ketjun vastauksista.

        Missä kohtaa kannattaa siten todella ruveta epäilemään, että mittaria on ruuvattu, vaikka pyörä ulkoisesti olisi siistissä kunnossa? Kuinka usein tätä mittarin käpälöintiä todellisuudessa tapahtuu? Itse olen nyt katsellut moottoripyörää ja törmännyt erittäin siisteihin ja vähän ajettuihin, mutta yli 10 vuotta vanhoihin tuontipyöriin. Onko esimerkiksi luottamista siihen, että Yamaha xvs 650 vm 97 on ajettu reilusti alle 20000 tai Honda vt shadow 600 vm 96 alle 10000km?
        Mitä muuta tuontipyörien kanssa kannattaa huomoida, kun mahdolliset mittarin ruuvaukset?


      • konna*
        Pyörää ostamassa kirjoitti:

        Missä kohtaa kannattaa siten todella ruveta epäilemään, että mittaria on ruuvattu, vaikka pyörä ulkoisesti olisi siistissä kunnossa? Kuinka usein tätä mittarin käpälöintiä todellisuudessa tapahtuu? Itse olen nyt katsellut moottoripyörää ja törmännyt erittäin siisteihin ja vähän ajettuihin, mutta yli 10 vuotta vanhoihin tuontipyöriin. Onko esimerkiksi luottamista siihen, että Yamaha xvs 650 vm 97 on ajettu reilusti alle 20000 tai Honda vt shadow 600 vm 96 alle 10000km?
        Mitä muuta tuontipyörien kanssa kannattaa huomoida, kun mahdolliset mittarin ruuvaukset?

        Tuontipyörän kanssa kannattaa huomioida aivan samat asiat kun suomipyörienkin kanssa. Tai puutarhajyrsimen ostossa, tai ruohonleikkurin. Kyllähän kaikki myyjät meikkailee niitä myytäviä kamppeitaan, kehuaretostelee hyvillä puolilla ja unohtaa mainita huonot. Niin mä ainakin teen. Kawaan hankin käytetyn vähänajetun mittarin kun myin, enkä kertonu että edellisessä öljynvaihdossa löyty moottorista rautalastua. E-baysta aattelin ostaa nykyseen Viragooni vähänajetun mittarin sit kun myyn. Varokaa, saatatte saada jotain tavaraa tällasilta kauppiailta! Meitä on monia. Tai sit ette koskaan ees huomaa ja sillon tiedon lisäämä tuska jää kokematta. Jos ei uskalla luottaa omaan terveeseen järkeensä niin sit on parasta aina vaan ostaa uutta tai pysyä pirtissä ja olla ostamatta mitään. Mut mitens siihen uuteen voi luottaa? Tekniikanmaailmastako pitää hakee vinkit?


      • pitäkää tunkkinne...
        konna* kirjoitti:

        Tuontipyörän kanssa kannattaa huomioida aivan samat asiat kun suomipyörienkin kanssa. Tai puutarhajyrsimen ostossa, tai ruohonleikkurin. Kyllähän kaikki myyjät meikkailee niitä myytäviä kamppeitaan, kehuaretostelee hyvillä puolilla ja unohtaa mainita huonot. Niin mä ainakin teen. Kawaan hankin käytetyn vähänajetun mittarin kun myin, enkä kertonu että edellisessä öljynvaihdossa löyty moottorista rautalastua. E-baysta aattelin ostaa nykyseen Viragooni vähänajetun mittarin sit kun myyn. Varokaa, saatatte saada jotain tavaraa tällasilta kauppiailta! Meitä on monia. Tai sit ette koskaan ees huomaa ja sillon tiedon lisäämä tuska jää kokematta. Jos ei uskalla luottaa omaan terveeseen järkeensä niin sit on parasta aina vaan ostaa uutta tai pysyä pirtissä ja olla ostamatta mitään. Mut mitens siihen uuteen voi luottaa? Tekniikanmaailmastako pitää hakee vinkit?

        Heh,kyllä sen tietää kun mopoja on myynnissä ihan helvetisti ja jokainen haluaa saada viimisen hinnan
        niistä irti että kusetusta tapahtuu jos pyynti menee yli oman sietokyvyn,kun vielä tietää liikeiden hintapyynnöt.

        Hauskoja kilsojakin jotkut esittää ajetun,voi tietysti pitää paikkaansakin mutta en sille lisäarvoa anna centtiäkään, päinvastoin kierrän kaukaa kun pyyntihintakin on älytön.

        Nyt on ostajan markkinat,silti tosimyyjät on pyyntihintoineen kaukana ja myyvät mopojaan vuositolkulla,varmaan ne hinnat vaan nousee jatkossa heidän mielestään hah haa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe