uunin lasin puhdistus

tahtoo puhtaaksi

Kertokaapa miten saisi uunin luukun toisen lasin irti. Lasien väliin on valunut likaa ja pesuaineita luutusta. Uunin yläreunasta katsottuna on muutaman sentin rako lasien välissä. Aikaisemmisssa uuneissa lasin on saanut näppärästi ns. lukituksen avaamalla, mutta nyt "lukitusta" ei näy missään. Malli on Whirpool. Käyttöohjeissa ei mainintaa asiasta ole. Saako tälläisia uuneja myydä joita ei saa puhdistettua joka paikasta. Valumat näkyvät tosi inhottavasti

18

19123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elektroluxissa

      nelinkertainen lasi, puhdistuu itsekseen ns. pyrolyysillä

      • tahtoo puhtaaksi

        Mikä tai mitä on pyrolyysi?


      • lyysi eri muodot
        tahtoo puhtaaksi kirjoitti:

        Mikä tai mitä on pyrolyysi?

        Pyrolyysi on kemiallinen, korkeassa lämpötilassa tapahtuva prosessi, jonka avulla uskotaan voitavan erotella uraani, plutonium sekä eri aktiiviset jätteet ...
        Puuta lämmitetään hapettomissa olosuhteissa (pyrolyysi), jolloin osa siitä höyrystyy muodostaen palavaa kaasua


    • höyrypesurilla

      jolla kapealla suuttimella sumutin sisään.

      • hieman ylöspäin

        ja irrota alhaalta lähtien.


      • soita jos ei selviä

      • '''
        soita jos ei selviä kirjoitti:

        Miten ihmeessä Whirlpool-merkkisen uunin luukun sisä- ja ulkolasin välistä saa pestyä? Se on Ikea by Whirlpool OBU BOO/S, but sama systeemi vaikuttaa olevan muillakin Whirlpoolmalleilla. Lasien väliin menee likaa tuuletusaukoista.
        http://www.whirlpool.fi/app.cnt/whr/fi_FI/pageid/pgproducts001/catid/1/subcatid/1
        http://www.whirlpool.fi/app.cnt/whr/fi_FI/pageid/pgdswprmhome001/rqpg/contact

        Voisko lasia siirtää sivusuunnassa pois paikoiltaan? Meillä irrottaminen onnistuu ainoastaan niin.


      • kun sisinlasi on
        ''' kirjoitti:

        Voisko lasia siirtää sivusuunnassa pois paikoiltaan? Meillä irrottaminen onnistuu ainoastaan niin.

        jollain mustalla liimalla ollut kiinni. milläs liimaisin takaisin?
        tiedosta kiitollinen.
        ja merkki oli electroluxus.


      • ratkaisua
        kun sisinlasi on kirjoitti:

        jollain mustalla liimalla ollut kiinni. milläs liimaisin takaisin?
        tiedosta kiitollinen.
        ja merkki oli electroluxus.

        meillä sama ihmetyksen aihe, onkohan kukaan onnistunut Whirlpool etulasin irroituksessa (ja ehjänä takaisin saamisessa)?


      • ???????
        ratkaisua kirjoitti:

        meillä sama ihmetyksen aihe, onkohan kukaan onnistunut Whirlpool etulasin irroituksessa (ja ehjänä takaisin saamisessa)?

        on senverran tuskallista, joku saisi kehitellä liikeidean: "Käyn puhdistamassa Teidän uuninne edullisesti"?


      • ex-siivooja
        ??????? kirjoitti:

        on senverran tuskallista, joku saisi kehitellä liikeidean: "Käyn puhdistamassa Teidän uuninne edullisesti"?

        Kyllä ainakin itse pesin näitä siivoustöissä ollessani muutama vuosi sitten. Ehkä kaikista malleista ei lähde lasi helposti irti, mutta parhaiten sen tietää katsomalla tilannetta paikanpäällä.


      • Kokeillut

        Kostutetaan lasi ja poistetaan noki mekaanisesti siklillä so. maalinpoistoon ikkunalasista tarkoitettu kahvallinen terä. Toimii !


      • Anonyymi
        Kokeillut kirjoitti:

        Kostutetaan lasi ja poistetaan noki mekaanisesti siklillä so. maalinpoistoon ikkunalasista tarkoitettu kahvallinen terä. Toimii !

        Totean tähän vain, että il is mainitut marttojen ohjeet skoeripalalla puhdistamisesta on huvittavia, kun LASI-luukun sisäpuolinen pinnan puhdistus noesta onnistuu parhaiten ihan keraamisen tason electrolux pesuaineella ja huippu teräkunnossa olevalla keraamisen tason siklillä, kuten tuossa jo hyvin vihjattiin. Pyrolyysillä ei ihan kaikki lähde, vaikka hyvä peruspuhdistus. Samalla tökötillä saa takan ikkunan sisäpinnan suojapuhdistuksen tehtyä myös. Jos roiskit k2r ainetta, niin se menee hengitykseen hyvin kovin äkäisesti.


    • Simple as that!

      Minun GRAM-uunistani on helppo irrottaa lasit selkeän ohjeen avulla. Lukeminen kannattaa aina : )

      Jos olet hukannut manuaalin, mene johonkin kodinkoneliikkeeseen ja pyydä heitä kopioimaan sinulle uunisi käyttö- ja huolto-ohjeet.

    • Juuri puhdistettu

      Seuraava teksti on suoraan Whirlpoolin sivustolta http://www.whirlpool.fi/ifudocs/501931055021aFIN.pdf

      LUUKUN PURKAMISOHJEET
      HUOMAA: seuraavia toimenpiteitä suoritettaessa
      on käytettävä suojakäsineitä.
      Näitä ohjeita on noudatettava sekä henkilövammojen
      että uunin luukun ja saranoiden vahingoittumisen
      välttämiseksi.
      Lasien irrottamisen aikana on huomioitava niiden
      sijoituskohta, joka ei ole sattumanvarainen.
      Älä koske saranoita kun puhdistat uunia ja/tai irrotat
      luukun (kuva 9).
      Uunin luukun irrottaminen:
      1. Käytä suojakäsineitä.
      2. Avaa uunin luukku kokonaan auki (katso kuvaa 1)
      3. Nosta ylös luukun kaksi kiinnikettä ja työnnä niitä
      eteenpäin kunnes ne pysähtyvät (katso kuvaa 2)
      4. Sulje luukkua sen verran, että voit vetää sen ylös (katso
      kuvaa 3)
      Uunin luukun purkaminen:
      1. Aseta uunin luukku vaakasuoralle tasolle (kuva 4)
      2. Avaa ruuvitaltalla kaksi ruuvia lasin tuissa A (kuva 4, kuva 5)
      1
      2
      3
      4
      5
      145
      3. Poista lasi nostamalla sitä alhaalta ja irrottamalla se
      paikaltaan (kuva 6)
      4. Irrota toinen ja kolmas lasi ja huomioi merkin SAFEGLASS
      sijainti (kuva 7)
      5. Aseta lasit takaisin paikalleen päinvastaisessa järjestyksessä
      varmistaen että:
      - keskilasien merkintä SAFEGLASS näkyy niin, että se on
      luettavissa (kuva 8);
      - jos jossain keskilasissa ei ole merkkiä SAFEGLASS, se on
      asennettava sisälasin lähelle
      Sijoita lasi paikalleen niin, että merkki SAFEGLASS on luukun
      yläosaan päin. (kuva 6)
      Aseta paikalleen ja kiinnitä kaksi lasin tukea A (kuva 4 ja kuva 5)
      Huomautus: Pieni välys sisälasin ja luukun sivutukien
      välillä on normaali ilmiö, sen tarkoitus on kompensoida
      lasin laajeneminen kuumassa.
      Luukun kiinnittäminen paikalleen:
      6. Aseta saranat uriin ja laske luukku kokonaan alas (kuva 3)
      7. Laske uudelleen alas kaksi kiinnitysvipua (kuva 2)
      8. Sulje uunin luukku.

    • konstit on monet
    • Anonyymi

      Uunissa on 3 lasia miten turvallista niitä avata ja irrottaa ruuvit.
      Koska on välissä likaa haluaisin ne puhdistaa.kiitos avusta.

    • Anonyymi

      Ainakin Upon uunin ulomman lasin saa helposti irroittmalla uunin yläreunasta kahvan kohdalta uunin sisäpuolelta kaksi ruuvia. Alhaalta naksahtaa ihan itsellään irti. Sen jälkeen lasit on helppo puhdistaa. Ainoa ongelma on se, kuinka lasin saa takaisin kiinni. Varmaan ostamalla uuden hellan; jonkun muun kuin kotimaisen merkin!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe