Mielestäni on erittäin surullista ja, jopa järkyttävää kun huomaa tuolla Kokkolan kaduilla,raskaana olevia naisia tupakka suussa.
Ajoin perjantaina Tehtaankatua ja,kiinnitin huomioni erääseen naiseen,joka savusi kuin vanha höyryveturi,samalla kun ajoin hänen ohitseen niin kauhistuksekseni huomasin että nainenhan on raskaana ja,vielä viimmeisillään.
Miten tämmönen on mahdollista,eikö neuvolissa kerrota odottaville äideille,tupakoinnin vaaroista raskauden aikana??
Miksiköhän tuokin tuleva äiti sortuu tuon laatuiseen tihutyöhön.Tietääköhän itse että vaarantaa oman lapsen hengen vain ja,ainoastaan omalla tupakoinnin himollaan.
Mikä muuten siinä on kun,tuppakkalait on kiristynyt aivan uskkottomiin normeihin,kun taas samaan hengenvetoon saavat raskaana olevat naiset määrätietoisesti vaarantaa syntymättömän ihmisen hengen.
Mitä mieltä olette muut ihmiset,onko tämmöinen toiminta suvaitsevaa.Ja mitä mieltä olette tuosta mainitsemastani tupakkalaista.
Terveisin Suur-Kokkolan asukas.
Raskaana olevia naisia
51
2983
Vastaukset
- aiheuttaja NO:1
Valitettavaa äiti tuhoaa jälkeläisensä jo ennen hänen syntymää.
Valistusta on lisättävä, tupakan polttoa pitää yleisesti paheksua.
Aivan oikein, että täälläkin keskustelupalstoilla asiaan kiinnitetään huomiota.- on vaikeeta
Minäpä sanon ja poltan!EN misstään hinnasta halua elää niin kauan,että joudun johonki laitokseen paskat housuissa,,ja jos tupakka tappaa niin liikenne myös ja pakokaasut minne ne on unohtunnu??
- siis???
on vaikeeta kirjoitti:
Minäpä sanon ja poltan!EN misstään hinnasta halua elää niin kauan,että joudun johonki laitokseen paskat housuissa,,ja jos tupakka tappaa niin liikenne myös ja pakokaasut minne ne on unohtunnu??
Poltteleva oottava äiti??
- tappaa mutta
on vaikeeta kirjoitti:
nyt oli kyse tupakasta ja sinne laitokseen voi joutua makaamaan nuorenakin!
- oli kyse
on vaikeeta kirjoitti:
Raskaana olevista tupakoivista äideistä.
- osaa...
on vaikeeta kirjoitti:
Keskusteluun tuolla asenteella??
- 2eq2
...
- viisaat,
kokkolan tietäjät,haluaa tuonkin tytön hoitoon.
- vastaa........
viisaat, kirjoitti:
kokkolan tietäjät,haluaa tuonkin tytön hoitoon.
Sinne hän kuuluukin(Tupakka Vierotukseen)
- samat
Geenit.
- Miten tämä
Eroaa kaikesta muusta välinpitämättömyydestä. Tutkimustan mukaan noin kolmasosa naisista saa turpaan parisuhteessa. Eli näitä ääliöitä on joka lähtöön. Joku tinttaa, joku polttaa, joku ajaa ylinopeutta. Maailma on kylmä ja täynnä vääryyttä ja pahuutta. Minä laittaisin hoitoon tuollaiset äidit mutta se ei ole demokratiassa mahdollista. Ja kaikki muut välinpitämättömät.
- mahdollista...
Pitää vaan, peukaloida tupakkalakia uudemman kerran.
- kin..
Voivat tehä mitä lystää,mutta kyllä ootusaikana pitäis ottaa ihteään niskasta kiinni,ja fimpata.
- Välittömästi
muutta.Eli poliisilla pitäis olla oikeus sakottaa, julkisilla paikoilla raskaana olevaa polttavaa äitiä.
Miksi tupakkalaki ei voisi soveltua myös tähän asiaan??- pitäisi saada
puuttua myös jäätelön syöntiin,kun siitä voi nousta verensokeri,ja mahdollisesti voi tulla sokeritauti.
- ne paksuna polttavat
Ei ne piittaa jos pennusta tulee vajakki ja epämuodostunut kun ne viisi edellistäkin ovat..
- uskonihmiset
Polta tupakkaa.Kenenkään ei pitäisi polttaa tupakka,ei varsinkaan odottavan äidin.
- lääketieteellistä
näyttöä mitä tupakka aiheuttaa,kannattais varmasti ottaa selvää mitä elintarvikkeitten säilöntä ja lisäaineet aiheuttavat ?
- Turhaa...
lääketieteellistä kirjoitti:
näyttöä mitä tupakka aiheuttaa,kannattais varmasti ottaa selvää mitä elintarvikkeitten säilöntä ja lisäaineet aiheuttavat ?
Verrata elintarvikkeita,vaaralliseen tupakkaan.
Taitaa olla teikäläisellä huono omatunto. - on on on
on näyttöä. ja varmasti on säilöntäaineet yms pahasta myös. jeesus mitä täälä sivuilla aina on.
- takapajulasta
kirjoittelet??
- INHOTTAVAA!!
kun näkee raskaana olevan polttavan tupakkaa! Sehän on melkein ihan sama kun työntää sätkän vauvan suuhun heti syntymän jälkeen! Ei taida tulevat äidit miettiä minkälaiset oireet vaaveilla on syntymän jälkeen? Ressukat ovat koko raskauden ajan saaneet myrkkyä kehoonsa ja sitten se lopetetaan jyrkästi! Ressuilla on vieroitusoireita! Sitten nuo samat äidit valittaa kun vaavit itkee ja ovat kärttysiä! On niillä vaaveilla syy siihen kiukuisuuteen! Monesti nämä äidit itse valittaa kun on niin hirveet oireet kun yrittää lopettaa tupakanpolttoa, jospas ne yrittäis ajatela sillä kannalla että myös sillä pienellä viatomalla lapsella on ne SAMAT oireet syntymän jälkeen! JA ne ressut ei edes ole sitä itse haluneet! Kyllä jotkut naiset eivät ansaitse lapsia!
- ......................
Itse aiheutetaan lapselle vaivoja ja on se inhottavan näköistä kun vauva sylissä poltetaan!
- on suurin syy
...................... kirjoitti:
Itse aiheutetaan lapselle vaivoja ja on se inhottavan näköistä kun vauva sylissä poltetaan!
Tupakka on niin suuri riippuvuuden aiheuttaja, että sitä verrataan jopa heroiiniin. Tarvitaan todella voimakasta ja tiedostavaa luonnetta, että himopolttaja luopuu tupakasta edes raskauden ja imetyksen ajaksi.
Ikävää on, että riippuvuudet menevät järjenkäytön edelle. Vaikka ihminen tietää toimivansa väärin, ei hän halulleen mitään voi! Tupakka on huumetta.
Syyttää tuskin voi ketään, jollei sitten mainontaa ja elokuvia, joissa tupakka liitetään aina mukaviin/meneviin/onnistumisen tunteeseen. - Todella asiaa
Olipa hyvä, että otit ylös nuo vieroitusoireet,kannattais noitten tupakanystävien ottaa selvää mitä se tahtoo sanoa.
- tupakaton
on suurin syy kirjoitti:
Tupakka on niin suuri riippuvuuden aiheuttaja, että sitä verrataan jopa heroiiniin. Tarvitaan todella voimakasta ja tiedostavaa luonnetta, että himopolttaja luopuu tupakasta edes raskauden ja imetyksen ajaksi.
Ikävää on, että riippuvuudet menevät järjenkäytön edelle. Vaikka ihminen tietää toimivansa väärin, ei hän halulleen mitään voi! Tupakka on huumetta.
Syyttää tuskin voi ketään, jollei sitten mainontaa ja elokuvia, joissa tupakka liitetään aina mukaviin/meneviin/onnistumisen tunteeseen.Jos raskaana oleva nainen on riippuvainen tupakasta,niin eikö silloin pitäisi kääntyä lääkärin puoleen??
- mitään
...................... kirjoitti:
kunnioitusta uutta elämää kohtaan.
- ei mitään
kunnioitusta,pikkusia kohtaan.
- autossa
Itse olen huomannut sellaisen asian,kaupungilla että vanhemmat tupakoi autossa,vaikka on lapsia mukana.
Mahtaa olla pikkusilla tukalat oltavat,lapsethan saavat saman annoksen tuota myrkkyä elimistöönsa kuin itse polttajat.- olen huomannut
saman asian!Joo se on kaikkien OMA asia jos polttaa tupakkaa MUTTA onko sitä pakko saastuttaa toisten keuhkoja samalla? varsinkin lapsien? Lapsiressuilla on valmikks huonot keuhkot ennen aikuisikää! Itsekkäitä ovat ne ihmiset jotka polttaa raskauden aikana,lapsien seurassa! Ikävä kyllä nämä tupakanpolttajat eivät näytä välittävän edes omista lapsistaan! Turha on tänne tulla kirjottelemaan ja väittelemään että kyllä rakastaa! Jos myrkyttää tahallisesti omaa lasta SE ei mun tietääkseni ole rakkautta!
- häkämyrkyttäjät
olen huomannut kirjoitti:
saman asian!Joo se on kaikkien OMA asia jos polttaa tupakkaa MUTTA onko sitä pakko saastuttaa toisten keuhkoja samalla? varsinkin lapsien? Lapsiressuilla on valmikks huonot keuhkot ennen aikuisikää! Itsekkäitä ovat ne ihmiset jotka polttaa raskauden aikana,lapsien seurassa! Ikävä kyllä nämä tupakanpolttajat eivät näytä välittävän edes omista lapsistaan! Turha on tänne tulla kirjottelemaan ja väittelemään että kyllä rakastaa! Jos myrkyttää tahallisesti omaa lasta SE ei mun tietääkseni ole rakkautta!
pitäis panna vastuukseen teoksistaan.
- pikkuisilleen
Vaippoja,vaatteita savukkeiden tilasta.
- meteoriitti voi
täräyttää niskaan ja finito, kannattiko?P
- Tupakoiva....
meteoriitti voi kirjoitti:
täräyttää niskaan ja finito, kannattiko?P
Ootava äiti,joka käveli savuke suussa tehtaankadulla?
- hukassa.
Tupakoiva.... kirjoitti:
Ootava äiti,joka käveli savuke suussa tehtaankadulla?
tippunut avaimet tehtaankadulle.onko kukaan löytäny ? siinä oli mun pyörän avain ja pullon avain.
- se on aivan
järkyttävää kun joku nainen haluaa myrkyttää omaa lasta! Ihmettelen kyllä kun ei mikään äiti ole vielä "puolustellu" tekojaan täällä! Normaalisti ne jo melkein kynsin hampain tappelee siitä kun heillä on oikeus tehdä näin! Ja ne väittää että ei tupakansavu ole vaaraks vauvalle! Pöhelöitä ovat! Itse poltin 15 vuotta ja sain sitten tietää että olen raskaana! Lopetin heti kun sain ilouutisen! Tänä vuonna minulle tulee jo 8 vuosi täyteen ilman tupakkia ja kyllä on ihana olla kun ei itse haise pahalle! Ikävä kyllä oma mies polttaa tupakkaa mutta ei todellakaan sisällä asunnossa! Omille lapsille opetan että tupakka on vaarallista ja se aiheuttaa sairauksia! Joo opetan siis omille lapsille sen että niitten isä ja mummit voivat sairastua VAKAVASTI tupakan takia! Lapsilla onkin nykyään tapa sanoa isälleen että hyi kun olet tyhmä kun meet röökille! Itse inhoon sitä kun ukko haisee sätkälle! Pusuja ukko harvoin saa =(...... Ei oikein tee mieli suukotella tuhkakuppia!
- kirjoitus mutta
Älähän moiti lastesi kanssa miestäsi.Kyllä hänkin, varmaan vielä lopettaa tuo tupruttelun.
Minäkin pidän tuota, tupakka/raskaus yhdistelmää erittäin vaarallisena asiana.
Kyllä pitäis olla enemmän asiaa,paikallisissa ledissä tuosta tupakka/raskaus yhdistelmästä. - muun käsitys
on että,nämä raskaana olevat tupakoitsia naiset ovat
niitä niin, sanottuja "Baarikärpäsiä"Ovat vaan yksinkertaisesti tottuneet noissa kuppiloissa tupakansavuun, eikä sitten huomaa siinä savunhurmiossa tulevaa sukupolveaan.
Eihän kunnon äiti joka todella haluaa lapsia,sekaannu mihkään semmoiseen savuseikkailuun, mikä voi vaarantaa oman pienokaisen hengen. - piiput-piilooon
muun käsitys kirjoitti:
niitä niin, sanottuja "Baarikärpäsiä"Ovat vaan yksinkertaisesti tottuneet noissa kuppiloissa tupakansavuun, eikä sitten huomaa siinä savunhurmiossa tulevaa sukupolveaan.
Eihän kunnon äiti joka todella haluaa lapsia,sekaannu mihkään semmoiseen savuseikkailuun, mikä voi vaarantaa oman pienokaisen hengen.Enemmän pitäis löytyä,vaikka tv-mainontaa tuota epäkohtaa vastaan.On se vaan kumma, jos esim jokin politikko haluaa kuvioon mukaa niin,kyllä silloin löytyy rahaa(vaalirahoitukset).
Mutta ensikädessähän sen pitäis tietenkin olla tämä odottava äiti jonka laitta oman inhimmillisyyden peliin. - "Baarkärpäsistä"
muun käsitys kirjoitti:
Eihän kunnon äiti joka todella haluaa lapsia,sekaannu mihkään semmoiseen savuseikkailuun, mikä voi vaarantaa oman pienokaisen hengen.joo ne on ihan kivoja likkoja ne pörrää vaan pöydästä pöytään mutta ei se haitta kahtelevat vaan sopivaa isää masussa olevalle vauvalle muttta ei se haittaa vaikka tönäsee kunhan ei vaan kalja kaadu lattialle tai ei sekään haittaa mutta tulee vaan ylimääräistä töitä tarjoilialle tupakan lähelle mä en niitä päästä vaikka ei olis iso maha kun ne haluaa aina jämän joskus mä voin antaa jämän mutta sitten mä en millään anna jämää jos on iso maha hei hei..
- Ei ymmärrä
En siis myöskään ymmärrä raskaana olevia naisia jotka polttaa. Totta on että täällä on paljon muutakin joka tappaa, mutta ei se vauva siellä kohdussa voi päättää että polttaako äiti vai ei. Ajatelkaa siis sitä tulevaa lasta, älkää pakottako sen kestämään tupakasta aiheutuvia asioita. Jokainen voi sitten aikuisiällä päättää tuhoaako keuhkonsa vai ei..
- ...
oliskos tässä sauma yhteiskunnalta antaa odottaville äideille niitä tupakka pillereitä joilla saadaan kuulemma tupakointi loppumaan.en tiedä itse en polta mutta,laitetaan sitä yhteiskunnan rahoja ulkomaille jonnin joutaviinkin miljardeja niin miksei joitakin satoja,tuhansia odottavia äitejä autettaisi saamaan maailmaan lapsia jotka eivät korsteenin käryssä olisi kasvanut.
- Antaa
Riskinä on sikiö vauriot.
- suosisin
Luunappeja(otsaan)
- virainomainen
Miksi esim sosiaali/poliisi-virainomainen ei voisi tehdä yhteistyönä, niin sanottua"pistekontrollia"Kokkolalaisiin kaljakuppiloihin silloin,tällöin??
Poliisi kontroloisi oman osuutensa ja, sosiaali-virainomainen omasa.Tämmösellä menetelmällähän Sosiaali-virainomaiset saisivt statestiikkaa tiedostoihinsa.
Olen kyllä valitettavasti itsekkin ollut kuppilassa missä, raskaana oleva nainen on istunut kaljalasin ääressä natsa huulilla,ei mikään kiva näky,paremminkin säälittävä.
Tämmöset Kaljakuppila statestiikat olisivat tärkeitä esm,huostaan otto asioissa,kuin myös oikeudenkäynneissä..jne.- välitä vaikka nainen
tekis mitä raskauden aikana! Kyllähän sen näkee kun katsoo jo valmiita lapsiperheitä missä lapset jätetään yksin ja vanhemmat lähtee kapakkaan! Ja huomaahan sen mikä on kunnon lapsiperhe tai ei jo kaupassa! Juoppoperheillä on kauppakärryissä iso kasa kaljaa ja lapsille karkkeja jotta olisivat "hiljaa" asiasta! Sitten vuosien päästä nämä lapset hörhöilevät kaupungilla ja hyppivät talojen katoilta kun elämä on liian rankkaa!
- Helsingissä!
välitä vaikka nainen kirjoitti:
tekis mitä raskauden aikana! Kyllähän sen näkee kun katsoo jo valmiita lapsiperheitä missä lapset jätetään yksin ja vanhemmat lähtee kapakkaan! Ja huomaahan sen mikä on kunnon lapsiperhe tai ei jo kaupassa! Juoppoperheillä on kauppakärryissä iso kasa kaljaa ja lapsille karkkeja jotta olisivat "hiljaa" asiasta! Sitten vuosien päästä nämä lapset hörhöilevät kaupungilla ja hyppivät talojen katoilta kun elämä on liian rankkaa!
Äsken luin hs-sanomista kun joku äiti oli tullut kapakasta kotiin ja mennyt nukkumaan 7 viikosen vauvansa viereen. Akka oli ollut niin kännissä että oli kääntynyt vauvan päälle jolloin ressukka oli tukehtunut ja kuollut! ETTÄ NÄIN!
- Kissoista
Helsingissä! kirjoitti:
Äsken luin hs-sanomista kun joku äiti oli tullut kapakasta kotiin ja mennyt nukkumaan 7 viikosen vauvansa viereen. Akka oli ollut niin kännissä että oli kääntynyt vauvan päälle jolloin ressukka oli tukehtunut ja kuollut! ETTÄ NÄIN!
Ollaan huolissan, mutta nämä pikkuiset joutuu elämään ilman mitään oikeuksia.
- on...
Helsingissä! kirjoitti:
Isänmaamme pohjaan ajettu.
- kissa???
Kissoista kirjoitti:
Ollaan huolissan, mutta nämä pikkuiset joutuu elämään ilman mitään oikeuksia.
keskusteltu kissoista vaan ihmislapsista! Miten joku voi vajota niin alas että vertaa lasta kissaan?
- Ainaskin...
kissa??? kirjoitti:
keskusteltu kissoista vaan ihmislapsista! Miten joku voi vajota niin alas että vertaa lasta kissaan?
Kissat saa enemmän huomiota kuin pikkulapset.
Kissoista kirjoittelette mennen,tullen ja,vielä palatessa.
Kirjoittelisitte yhtä ahneesti noista raskaana olevista natsan imiöistä.
Nuo pirun katit jotka olivat loukussa siellä roskiksessa,niistä kirjoiteltiin jopa Kokkolan-lehen tekstari palstoilla.
Lopettakaa tuo kissojen jumalaointi ja,asettakaa tulevat lapset samanlaiseen arvoon kuin nuo ihmisten pihoille ulostavat,kuseskelavat kollit.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1744857Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1063979Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363579- 513380
- 563359
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest362818Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232286
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami211919Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361788