Mistähän johtuu, että kun laitan virustarkistuksen koneelleni päälle niin aina n. 5-10 minuutin päästä koneeni sammuu ja käynnistyy uudelleen? Tämä tapahtui myös kokeiltuani Online scanneria. Minulla on koneellani F-Secure Internet Security 2008. Näin on jatkunut parisen kuukautta. Missään muussa tapauksessa koneeni ei ole temppuilut näin. Rassaako konettani virus?
Mitä te viisaat antaisitte ohjeeksi, että ongelma saataisiin ratkaistuksi?
Kone sammuu kun virustarkistus päällä
8
639
Vastaukset
- Skänni
Jos se on pöpö, joka estää tuon skannauksen, niin pitäis päästä skannaamaan ennenkuin käyttis latautuu. Buuttiseedeeltä toi onnistuu, tossa noita ladttavaksi
http://www.raymond.cc/blog/archives/2008/07/26/free-f-s ecure-rescue-cd-300-to-clean-virus-from-unbootable-wind ows/
http://www.raymond.cc/blog/archives/2008/06/28/free-avi ra-antivir-rescue-system-cd-to-clean-unremovable-virus/
http://www.raymond.cc/blog/archives/2008/07/17/bitdefen der-offers-free-rescue-cd-with-ability-to-auto-update-v irus-definition/
http://www.raymond.cc/blog/archives/2008/06/16/kaspersk y-offers-free-rescue-disk-to-clean-virus-without-bootin g-in-windows/- Vanhan mieli
Minulla sama ongelma kuin ketjun aloittajalla. Anteeksi jos kysyn tyhmiä, mutta onko nuo bootticeedeet semmoisia (esim.Avira) että niillä tyhjennetään koko kone? Olen aika huono tietokonehommissa eikä englanti enää näin keski-iän ylittäneellä ole enää hyvin muistissa. Minulle ei ole avautunut nuo termit kuten boottaus. Siksi kysyn, että tiedän varautua jos noiden toimintojen kanssa joutuu tyhjentämään koneen.
- -CeeDee-
Vanhan mieli kirjoitti:
Minulla sama ongelma kuin ketjun aloittajalla. Anteeksi jos kysyn tyhmiä, mutta onko nuo bootticeedeet semmoisia (esim.Avira) että niillä tyhjennetään koko kone? Olen aika huono tietokonehommissa eikä englanti enää näin keski-iän ylittäneellä ole enää hyvin muistissa. Minulle ei ole avautunut nuo termit kuten boottaus. Siksi kysyn, että tiedän varautua jos noiden toimintojen kanssa joutuu tyhjentämään koneen.
No noi buutticeedeet käynnistää niisä olevan antivirus-softan suoraan CD:ä ennen kuin käyttöjärjelmä on käynnissä. Näin kyseiset skannerit havaitsee esim. käynnistys-sektorilla piileviä pöpöjä. Koneen saa kyllä ton skannauksen jälkeen täysin normaalitilaan, eli mitään ei koneelta hävitetä. Paitsi toivottavasti tietenkin lymyävä pöpö.
- pöpö...
Kaatuuko muuten jollain vähän raskaammalla ohjelmalla? Jos, niin saattaa johtua lämmöistä.
- maan matonen
Joskus kerran on käynyt niin, että samalla kun latasin tiedostoja latausohjelmalla internetistä ja kuuntelin youtubesta musiikkia, niin kone käynnistyi uudelleen. Tuuletin (tai mikälie) on nyt pari viikkoa pitänyt kovempaa ääntä aika ajoin.
Virustarkistusta olen kokeillut kyllä ilman että mikään muu ohjelma on ollut päällä. Ei edes internet-yhteys ja silti se on saman tempun tehnyt, kun olen laittanut koko koneen virustarkistuksen päälle. Viime vuoden puolella kyllä onnistui tehdä virustarkistus, nyt ei. - maan matonen
maan matonen kirjoitti:
Joskus kerran on käynyt niin, että samalla kun latasin tiedostoja latausohjelmalla internetistä ja kuuntelin youtubesta musiikkia, niin kone käynnistyi uudelleen. Tuuletin (tai mikälie) on nyt pari viikkoa pitänyt kovempaa ääntä aika ajoin.
Virustarkistusta olen kokeillut kyllä ilman että mikään muu ohjelma on ollut päällä. Ei edes internet-yhteys ja silti se on saman tempun tehnyt, kun olen laittanut koko koneen virustarkistuksen päälle. Viime vuoden puolella kyllä onnistui tehdä virustarkistus, nyt ei.Just äsken kokeilin hakutoimintoa koneellani (Windows XP). Kirjoitin tiedostonimi tai nimen osa-kohtaan *.* (tuolla haulla vissiin yritetään löytää kaikki koneen tiedostot). Noin reilun viiden minuutin päästä kone teki saman tempun minkä se on tehnyt virustarkistuksen kanssa.
- voi olla
maan matonen kirjoitti:
Just äsken kokeilin hakutoimintoa koneellani (Windows XP). Kirjoitin tiedostonimi tai nimen osa-kohtaan *.* (tuolla haulla vissiin yritetään löytää kaikki koneen tiedostot). Noin reilun viiden minuutin päästä kone teki saman tempun minkä se on tehnyt virustarkistuksen kanssa.
Pistin viestiä tosta buutticeedeestä, mutta kyllä toi lämpöongelma tuntuu ihan järkeenkäypältä selitykseltä. Mulla on yks ikivanha kannettava ja se oirehtii aikalailla samalla tavalla. Jos jotain raskaampaa pyörittää, niin sulki menee. Avaa konees ja tarkista, että tuuletin prosessorin päällä|vieressä pyörii. Toi tappaa pitkän päälle ton prosun, joten kannattaa tsekata.
- tavasti
maan matonen kirjoitti:
Virustarkistusta olen kokeillut kyllä ilman että mikään muu ohjelma on ollut päällä. Ei edes internet-yhteys ja silti se on saman tempun tehnyt, kun olen laittanut koko koneen virustarkistuksen päälle. Viime vuoden puolella kyllä onnistui tehdä virustarkistus, nyt ei.tuulettimen alla siilen ripojen välit täynnä pölyä, näin tuuletinkin pitää meteliä koettaessaan jäähdyttää prossua siinä kuitenkaan kunnolla onnistumatta. Tuuletin irti ja putsaukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3111210- 568893
- 1375435
- 1443724
- 693628
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353584- 403318
- 582641
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak702353- 311882