neuvoja..........

tarvitaan...........

Ostin neljä viikkoa kaksi undua,mulla ekat linnut joten haluan ensin tutstua ennenkuin hommaan lisää,ja saan tuon ison häkin valmiiksi.Mutta mua askarruttaa se ,vaikka hoidan kuinka ohjeiden mukaan ja annan lintujen lentää,ja häkinkin siivoan joka päivä,niin mun mielestä mun linnut jotenkin rähjääntyneen näköisiä,sulkasato ohi jo,mutta linnut ravistelevat ja nyt toinen,naaras,aivan kuin tärisyttäs jalkojaan oksaa vasteen,olen suihkutellut lintuja,ja linnut muuten syö ja pulisee,mutta sulat jotenkin sikin sokin.voisiko niillä olla jokin,vai mitä kaikkea liittyy esim. tohon sulkasatoon ja kauan se kestää,miten huomaa jos linnuilla loisia,ja miten toimin sen jälkeen,,,,,,,,,kiitos neuvoista jo etukäteen......

2

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      Mistä päätelet että sulkasato on ohi? Sulkasato ei pääty siinä vaiheessa kun höyhenten putoilu alkaa harveta, vaan vasta kun uudet höyhenet ovat kasvaneet tilalle. Itse asiassa juuri siinä vaiheessa linnun ulkoasu on rähjäisimmillään kun uudet höyhenet ovat vasta tulollaan tai puolikasvuisia, ja juuri silloin linnut ovat usein vähän kutisevia ja sukivat ja ravistelevat paljon ja irtoilevista sulkatupista karisee paljon valkoista "hilsettä". Uudet höyhenet voivat myös sojottaa vähän sikin sokin ennen kuin ovat täysimittaisia ja "kuolleita" ja verisuonet ovat niistä vetäytyneet niin että tyvi taipuu ja höyhen asettuu normaalisti.

      Uudet höyhenet vaativat myös kasvaakseen riittävästi tiettyjä ravintoaineita ja monipuolista ruokintaa, jos siinä on ollut puutoksia voi uudet höyhenet kasvaa vähän harsuina ja hapsottavina.

      Steppailu saattaisi viitata kalkkijalkapunkkiin, mutta hankala sanoa tarkemmin näkemättä, eikä se juuri höyhenystöön vaikuta ellei tartunta ole jo todella pahaksi päässyt, ja sen kyllä pitäisi jo selvästi erottua syylämäisenä kasvustona jaloissa ja/tai nokanpielten ihossa. Muita ulkoloisia lemmikkiunduissa on niin harvoin että en kyllä niistä olisi ainakaan ihan ensimmäisenä huolissani.

      Eli itse huolehtisin että linnut syövät monipuolisesti ja jatkaisin suihkuttelua ja tarkkailisin vaan rauhassa tilannetta vielä jonkun aikaa alkaako höyhenystö siletä. Neljä viikkoa on kuitenkin aika lyhyt aika höyhenystön kunnon kannalta sanoa vielä juuta eikä jaata.

      • tarvitaan

        kiitos tiedoista,ja hyvistä neuvoista,kuten jo sanoinkin olen tosi ummikko lintujen suhteen,eli opettelen vasta............koitan noudattaa ohjeitasi,,,,,,,,,,,,,,,,,,,kiitos


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe