Olemme n. 60v. 10 vuotta avoliitossa asunut pari.
Ongelma on, että miehelle tärkein asia on raha.
Omistamme asunnon puoliksi ja maksan omat kuluni.
Hän sai huomattavan suuren perinnön viime vuonna.
Lisäksi hän omistaa toisen asunnon, josta saa vuokratuloja, ja ansaitsee n. 2 kertaa niin paljon kuin minä.
Teetimme n. 10.000 euron kylpyhuoneremontin.
Olin kuvitellut, että hän käyttää siihen saamiaan perintörahoja. Kun remontti oli tehty, hän ilmoitti, että maksat puolet, koska omistatkin puolet.
Minulla ei ollut muuta kuin eläkkeelle jäämistäni varten jo paljon miinuksella oleva rahastosäästö, jonka kaiken nyt jouduin antamaan hänelle.
Hänen periaate on, että kaikesta maksat puolet.
Tietenkin hänellä oli oikeus vaatia se, mutta tiedän nyt, että raha merkitsee hänelle enemmän kuin minä.
Raha tärkeintä
46
2898
Vastaukset
- se sellainen
on, jossa eletään omissa rahoissa?
Avioliitossa pitäisi olla avioehto, että tuommoinen onnistus.
Avoliitto on siihen asti hyvä kun kaikki on hyvin. - ruokapuoli
kauppalaskut tasan vai molemmilla omat hyllyt?
Entäs sitten, jos ruokalaskut tasan, niin punnitaanko syödyn ruuan määrä, mitä kumpikin syö.
Entäs kotityöt? Mikäli toinen tekee enemmän, niin hänhän voi sitten laskuttaa toista. - myyntiin!
Ilman pyyhkeitä!
- Tuttu Juttu
Onko sillä miehellä lapsia ? Ehkä hän ajattelee heidän tulevaisuuttaan. Meillä on tilanne se, että itselläni on tosi hyvä eläke mutta ei omaisuutta. Firmani teki ison konkurssin v. 1992, jonka jälkeen olen ollut toki töissä koko ajan mutta en ole voinut omistaa mitään. Avovaimoni on taas asunut omassa asunnossa ja omistaa kesämökin ja hänellä on myös 2 tytärtä edellisestä liitosta. Hänen eläkkeeensä on omaani verrattuna aika pieni mutta kiista onkin siinä, että toisella on omaisuutta, toisella ei. Toisen eläke on suurempi kuin toisen. ? En jaksa
tätä sen enmpää jauhaa. - Tase pappa
Jos kerran koet että hänelle on raha tärkeämpää kuin Sinä,niin pistä avioero vetämään. Mikäli teillä ei ole avioehtoa ja liittonne on kestänyt noinkin pitkään,pitäisi myöskin omaisuutenne sekä vastuittenne mennä kutakuinkin puoliksi.
Joka tapauksessa liittonne kaipaa,mielestäni,kunnon keskustelun ja kunnon tuuletuksen. Joskus on tapoihinsa piintyneen jörrikän silmät avattava inhimillisyydelle.
Luulenpa että tässä tilanteessa löytyy sovittelun haluja toiseltakin osapuolelta. JOS olet hänelle Rakas ja tarpeellinen kumppani niin tällaiset jutut pitäisi hänenkin tajuta. Muutoin ei kumppani ole arvoisesi elämäntoveri.- liitostahan
aloittaja kertoo.
- ukko*
pellolle ja äkkiä.
Pankaa asunto myyntiin, sinulle kuuluu puolet.
Tuollaisia kitupiikkejä en minä ainakaan katselisi.
Jos ollaan yhdessä se maksaa jolla on premmin siihen varaa.
Onneksi itselläni ei ole puutetta mistään, mutta tuollainen äijä saisi suksia suolle. - beessisloggi
Kas kun ette etukäteen sopineet, kuinka rahoitatte kylpyhuoneremontin, kuinka (kumpi) hyödynnätte kotitalousvähennyksen ym. Tottahan vaadit maksaa oman osuutesi, kun kerran puoliksi omistatte, selkeämpäähän se niin on. Kumpi muuten koki remontin tarpeelliseksi?
Onko asuntolaina yhteinen, vai ehdittekö jo kymmenessä vuodessa sen maksaa pois? Oletko kartuttanut nuo säästösi avoliittonne aikana?
Olisiko ollut järkevämpää rahoittaa muulla tavalla kuin realisoimalla miinuksella olevat rahastosäästöt? Olisiko ollut joka tapauksessa pankkiin asiaa, mahdollisen lainan korkoja tarkistamaan. Kummallista, jos ette näistä etukäteen keskustelleet.
Ei avomiehesi saama perintö sinulle mitenkään kuulu, ja saattaa olla, että perittävä on sen eläessään varmistanutkin.
Jos teillä on huomattavat erot elintasossa (esim. avomiehesi lähtee lomalle, sinulla ei ole varaa), eikä mies silloinkaan maksa osuuttasi, niin sitten kyllä on keskustelun paikka.
Se, että mies on jämpti raha-asioissa, ja ehkä ajattelee omia jälkeläisiään, on miehelle vain plussaa. Itaruus taas ei ole. Minun mielestäni. - moralisti!?
Millä perusteella edellytät avokumppanisi yksin rahoittavan puoliksi omistamanne asunnon noinkin mittavan remontin?
Minä olisin jo aikaisemmin ulostanut tuolla asenteella varustetun naisen! jos myisitte asunnon, haluaisitko puolet myyntihinnasta?
- Tilja
Jos teillä ei ole avioehtosopimusta, ota ero, niin pääset veloistasi.
- Tilja
Bänet varmaankin tulevat muutenkin jossain vaiheessa. Olet aika nipottajan valinnut kumppaniksesi.
- on oikein asiat avo-
liittolaisilla. Tiedän, että Ruotsissa lähenee avopuolisoiden tilanne aviopuolisoiden tilannetta. Silti pitäisi avopuolisoilla olla asianajajan tekemiä sopimuksia:
asuntokauppa: onko molempien nimi kauppakirjassa?
henkivakuutus:avopuolisoilla pitäisi olla henkivakuutus toisillensa (ei perillisille)
Ja sitten päivittäiset menot: Kyllä ne jaetaan kummankin tulojen mukaan, esim.70% mies, 30%avovaimo.Minun mieheni maksaa kaiken, minä maksan lomista puolet. - hilema ..
Jos olette avoliitossa, niin ihan oikein tuossa mies on menetellyt. Kysyjällä ei ole osaa miehen rahoihin ja sillä siisti. Menot pannaan puoliksi.
- Sivullinen *neuvoja*
Teettekö puoliksi kaikki kotityöt, ruuat, pyykit, siivoukset, kauppareissut...mieti onko mitään järkeä tuollaisella liitolla!
- yksin kun
Tuollaisen kitupiikin kanssa.
Onko siitä edes mitään iloa sinulle?
- Hinnoilttele sinäkin
Onko kaikki muukin tasan, jos ei niin alapa hinnoitella.
Jokainen vaatekappale pesu, silitys, kaappiin laitto.
Jokaikinen roskan siivous, tiskaus, aterian laitto.
Sexipalvelut, suukot, halaukset, kaupassa käynti, omat pesuaineet, voisit hinnoitella myös aikasi, kun joudut tuollaista sietämään, siitähän voisi pyytää likaisentyön lisää. Muista myös ylityökorvaukset, varuillaan olokorvaukset ja päivärahat, kun matkailette.
Eiköhän noista sellainen summa tulisi, että voit kuitata yhden kylpyhuoneen osan. - hyödyn maksimointi
Taas tuli vahvistus siitä, että meidän iässä pyritään maksimoimaan kumppanista saatu hyöty.
Itaruus kasvaa iän myötä.
Laajassa tuttavapiirissäni olen nähnyt vastaavasta esimerkkejä. Löytyy myös pari pariskuntaa jolla on jääkaapissa oma hylly. Sota syttyy jos käy toisen ruoissa.
Olen jopa ollut talkoissa keräämässä puille paljaille jääneelle avoeronuhrille huonekaluja ja astioita.
Suhde kesti useita vuosia, kaikki maksettiin puoliksi ja yhdessäkin hankittu omaisuus oli miehen nimissä. Nainen kyllä sai oikeusteitse myöhemmin pienen korvauksen.
Kaupan kassalla näkee päivittäin näitä uusiopareja missä nainen maksaa kaiken sen mikä oikeasti maksaa ja mies suurinpiirtein lenkkimakkaran ja tupakan.
Leskeksi jäätyäni tutustuin pariin mieheen joista toinen etsi selvästi omavaraista taloudenhoitajaa / avopuolisoa ja toinen elättäjää ja autonkuljettajaa. Ei paljon houkuttele uuden kumppanin etsintään.- ok-ok
tuttava piirissä on muutama pari, jossa toinen (mies) on itara. Kaikki puoliksi, jokainen euro jaetaa. Yksi pari on vielä sellainen, että miehen jäätyä työttömäksi nainen maksoi kaiken. Miehen ollessa töissä taas jaettiin jokainen euro tarkalleen puoliksi. Sivullinen ei voinut kuin päivitellä.
Meillä rahat on olleet yhteiset ja se maksaa jolla on sillä hetkellä rahaa. Eikä riitoja ole ollut. avoliittolaisten tehdä kirjallinen sopimus kaikesta talouteen liittyvistä raha-asioista, silloin kaikki olisi selevää pässinlihaa, vaikka siinä rakkauvven ensi huumassa ne raha-asiat tuntuiskin pikkuasioilta :)..arki kun tahtoopi tulla..
- nuoremman
Miehen.
He eivät ole niin nuukia, ärsyttää vanha äijä joka vaatii palvelua, hyvä jos osaa kahvin keittää, sitten pidetään eurosta kiinni niin että se todellakin venyyyy.
Treffipalstalla olen myös huomannut ikäisteni miesten etsivän rahakasta naista.
Kuvittelevat ressukat saavansa elättäjän ja passarin.
Johtuu kai siitä kun miehet kuolee nuorempina, heitä on niin vähän että kuusikymppisenä alkaa olla pilvin pimein naisleskiä, aina löytyy joku hyväksikäytettävä seasta. - beessisloggi
nuoremman kirjoitti:
Miehen.
He eivät ole niin nuukia, ärsyttää vanha äijä joka vaatii palvelua, hyvä jos osaa kahvin keittää, sitten pidetään eurosta kiinni niin että se todellakin venyyyy.
Treffipalstalla olen myös huomannut ikäisteni miesten etsivän rahakasta naista.
Kuvittelevat ressukat saavansa elättäjän ja passarin.
Johtuu kai siitä kun miehet kuolee nuorempina, heitä on niin vähän että kuusikymppisenä alkaa olla pilvin pimein naisleskiä, aina löytyy joku hyväksikäytettävä seasta.noin vain ottaa.
Miten muka ikäisemme miehet kuvittelevat saavansa elättäjän ja passarin?
Luulisi, että meitä huomattavasti nuoremmat miehet niin ajattelevat vanhan naisen ottaessaan.
En minä usko ikäistemme miesten elättäjää hakevan, mutta ei varmaan elättiäkään.
Mieluummin minä ikäiseni rahoistaan tarkan miehen ottaisin, kuin nuoremman joka ostelee CD-levyjä 100-200 eurolla kuussa (kärjistys, mutta tuttavapiirissä tällainen on).
Minulle tärkeintä kuitenkin on rakkaus, yhteenkuuluvaisuuden tunne, suunnilleen sama arvomaailma, perhekeskeisyys - noinkohan sitä helposti löytäisi itseään nuoremman näillä odotuksilla? beessisloggi kirjoitti:
noin vain ottaa.
Miten muka ikäisemme miehet kuvittelevat saavansa elättäjän ja passarin?
Luulisi, että meitä huomattavasti nuoremmat miehet niin ajattelevat vanhan naisen ottaessaan.
En minä usko ikäistemme miesten elättäjää hakevan, mutta ei varmaan elättiäkään.
Mieluummin minä ikäiseni rahoistaan tarkan miehen ottaisin, kuin nuoremman joka ostelee CD-levyjä 100-200 eurolla kuussa (kärjistys, mutta tuttavapiirissä tällainen on).
Minulle tärkeintä kuitenkin on rakkaus, yhteenkuuluvaisuuden tunne, suunnilleen sama arvomaailma, perhekeskeisyys - noinkohan sitä helposti löytäisi itseään nuoremman näillä odotuksilla?Eiköhän ikääntyneempien yhteisasumisen perusteena useimmiten ole tasa-arvoinen kumppanuus siihen liittyvinen viihtyvyystekijöineen.
Noita juttuja nuorten miesten kiihkosta 60 mammojen perään en ole osannut ottaa tosissani.
Eipä kyllä minulle kuulukaan!- itse kokenut
laiska-lasse kirjoitti:
Eiköhän ikääntyneempien yhteisasumisen perusteena useimmiten ole tasa-arvoinen kumppanuus siihen liittyvinen viihtyvyystekijöineen.
Noita juttuja nuorten miesten kiihkosta 60 mammojen perään en ole osannut ottaa tosissani.
Eipä kyllä minulle kuulukaan!Jostain syystä tekisin paremmin kauppani nuorempien miesten keskuudessa kun parikymmentä vuotta sitten.
En tiedä mistä se johtuu, en ole kovin tätimäinen, enkä pullukka mutta muuten ikä näkyy naamasta ja muualtakin.
En varsinaisesti ole nuorten miesten perään, kohdallani sattui hyvä tuuri.
Vaikka mies on huomattavasti nuorempi niin viihdymme hyvin yhdessä.
Emme juuri kaipaa muita ihmisä häiritsemään rauhaamme.
Mökkeilemme, matkustelemme, laitamme ruokaa yhdessä, lellimme lemmikkejä, olemme molemmat eläinrakkaita.
Mies on varallisuudeltaan samaa luokkaa kuin itsekin olen, aivan hyvin toimeentuleva.
Hän käy vielä töissä, itse olen eläkkeellä.
Koskaan ei ole tullut rahasta riitaa,eikä kumpikaan laske pennilleen paljonko mikin ostos on maksanut.
Ei varmaan ikäisemme miehet ymmärrä mitä nuoremmat miehet meissä mummoissa näkee.
He varmaankin haluavat myös nuoremman naisen.
On meissä hyviä puolia paljonkin.
Elämänkokemuksen myötä tulee useimmiten suvaisevaisuutta ja viisautta, ei ole niin tarkka itsestään, ei loukkaannu turhasta.
Nauroinkin kumppanilleni että jos minussa laskee hyvät ja huonot puolet niin itse saan enemmän huonoja.
Ryppyjä, selluliittia, selkävaivoja, itsepäisyyttä ym.....
Sanoinkin että sisäisen kauneuden täytyy olla todella lumoavaa että päihittää lukemattomat ulkoiset puutteeni.
Mutta hän totesi että mitä kukin arvostaa.
- maija-inkeri
Otit tärkeän asian esille. Nämä raha-asiat on kyllä selvitettävä etukäteen ettei tällainen tilanne tule eteen. Mielestäni olette molemmat oikeassa tavallaan, mutta se, että ajauduitte tähän ennustaa jo liiton rakoilua.
Kun molemmat olette tarkkoja rahoistanne, teidän pitäisi voida keskustella asiasta vaikkapa talousneuvojan kanssa. Muutoin tulee varmasti lähtö liitosta toiselle.- tasan ja tasan
raha-asiat aina jämptissä syynissä.Mies osti ruokaakin joskus mulle"punaisella lapulla",eli viimeinen myyntipvä.Itse kyllä katsomatta hintaa osti herkkuja itselleen ja mässytti niitä kaavamaisella tyylillään.
Eläke oli suurempi puhtaana käteen kuin mun brutto.
Autoilussa maksoin aina bensat puoliksi ja sain kuulla jatkuvaa narinaa mikä TODELLINEN km raha olisi!!
Sanoinkin että mä myös maksan itse omat julkiset kulkuni,sä et tulis ilman autoa päivääkään toimeen!
Auto olis ilman minuakin ja on ollut.
Loppupeleissä pärjäsimme hyvin eli kun kaikki meni puoliksi,se oli ok,joskus olisin toivonut että hän olisi jollain tavalla auttanut mua taloudellisesti kun olin rahaton tms.Teinhän hänen puolestaan lähes kaiken kotona ja mökilläkin. tasan ja tasan kirjoitti:
raha-asiat aina jämptissä syynissä.Mies osti ruokaakin joskus mulle"punaisella lapulla",eli viimeinen myyntipvä.Itse kyllä katsomatta hintaa osti herkkuja itselleen ja mässytti niitä kaavamaisella tyylillään.
Autoilussa maksoin aina bensat puoliksi ja sain kuulla jatkuvaa narinaa mikä TODELLINEN km raha olisi!!
Sanoinkin että mä myös maksan itse omat julkiset kulkuni,sä et tulis ilman autoa päivääkään toimeen!
Loppupeleissä pärjäsimme hyvin eli kun kaikki meni puoliksi,se oli ok,joskus olisin toivonut että hän olisi jollain tavalla auttanut mua taloudellisesti kun olin rahaton tms.Teinhän hänen puolestaan lähes kaiken kotona ja mökilläkin.kysyä, että oletteko vielä yhdessä, - ihan uteliaisuuttani vaan kyselen :)
- vastaus*
Pirrejuupas kirjoitti:
kysyä, että oletteko vielä yhdessä, - ihan uteliaisuuttani vaan kyselen :)
kirjoitinkin menneessä muodossa,joten arvannet vastauksen!
Hänellä kun on jo uusikin.... - ani_liini
tasan ja tasan kirjoitti:
Loppupeleissä pärjäsimme hyvin eli kun kaikki meni puoliksi,se oli ok,joskus olisin toivonut että hän olisi jollain tavalla auttanut mua taloudellisesti kun olin rahaton tms.Teinhän hänen puolestaan lähes kaiken kotona ja mökilläkin.Eikö sinun vaivannäkösi ole minkään arvoista?
Jos olisin leski ja jostain syystä etsisin samaan talouteen elämän sulostuttajaa niin ehdoton lähtökohta olisi tasapuolisuus.
En elättäjänä enkä elätettävänä.
En myöskään passattavana, ehkä hieman toisin päin.
Nykyinen yhteiselomme perustuu tyystin toisiin lähtökohtiin.
Olen täysin ottanut vastuun perheemme toimeentulosta luottaen (perustellusti) kumppanin järkevyyteen.
"Aikuisten" yhteenmenossa ei enää suunnitella perheen lisäystä eikä kai tavallisesti mitään todella mittavampaakaan.
Jos joku tunteenomaisesti hurahtaa hyödynnettäväksi niin täytyy vain toivoa hänen saavan uhrautumiselleen riittävän tyydyttävän vastineen.- 1943
olen löytänyt toisen lesken, joka luultavasti on minua varakkaampi, mutta eläkkeeni on suurempi kuin hänen. Tunnemme, että olemme tasavertaisia. Kun olen hänen luonaan, hän maksaa ruoan, tanssit ja kaiken sellaisen. Kun hän on luonani, minä huolehdin kaikesta. Yhteiset matkat maksamme kumpikin omistamme. Emme muuta virallisesti samaan osoitteeseen, mutta olemme melko paljon yhdessä. Avioliitossa meillä ei ollut riitaa raha-asioista, olimme suurpiirteisiä, emme nipottajia. Miehelläni oli enemmän omaisuutta, minulla suuremmat tulot.
1943 kirjoitti:
olen löytänyt toisen lesken, joka luultavasti on minua varakkaampi, mutta eläkkeeni on suurempi kuin hänen. Tunnemme, että olemme tasavertaisia. Kun olen hänen luonaan, hän maksaa ruoan, tanssit ja kaiken sellaisen. Kun hän on luonani, minä huolehdin kaikesta. Yhteiset matkat maksamme kumpikin omistamme. Emme muuta virallisesti samaan osoitteeseen, mutta olemme melko paljon yhdessä. Avioliitossa meillä ei ollut riitaa raha-asioista, olimme suurpiirteisiä, emme nipottajia. Miehelläni oli enemmän omaisuutta, minulla suuremmat tulot.
Vaikuttaa aikuisten ihmisten tasapainoiselta suhteelta.
Toivottelen hyvää jatkoa!
- Pettynyt
Meidän avoliitto tulee ilmeisimmin päättymään.
Mies on sanonut, että mieluummin hän on valmis vaikka lähtemään, kuin tinkisi periaatteestaan, että joutuisi käyttämään omia rahoja minun tai lasteni takia.
Tuskinpa hän on minua koskaan todella rakastanutkaan.
Toivottavasti raha tekee hänet onnelliseksi.- minäkään,
et on rakastanut ;(
En viel koskaan, tähän päivään mennes, oo maksanut puolta mistään.
Jos ulos syömään, tai mihin tahansa tapahtumaan, kyl miehet on maksanut, jos mut haluaa mukaansa.
Jakaa auton tai muita käyttömenoja, heh, ei kyl tulis mieleenkään.
Onneks oon ollu sen verran köyhä, ettei oo ollu varaa rakastua köyhään, tai kitupiikkiin.
Kyl vaan toi kertomus, on musta täysin uskomaton.
Miks tollasen saiturin kaa yhteen menit, en voi käsittää, en tosiaan. - rahoittajavaimo
minäkään, kirjoitti:
et on rakastanut ;(
En viel koskaan, tähän päivään mennes, oo maksanut puolta mistään.
Jos ulos syömään, tai mihin tahansa tapahtumaan, kyl miehet on maksanut, jos mut haluaa mukaansa.
Jakaa auton tai muita käyttömenoja, heh, ei kyl tulis mieleenkään.
Onneks oon ollu sen verran köyhä, ettei oo ollu varaa rakastua köyhään, tai kitupiikkiin.
Kyl vaan toi kertomus, on musta täysin uskomaton.
Miks tollasen saiturin kaa yhteen menit, en voi käsittää, en tosiaan.Ette uskoisi mutta sellaisiakin avioliittoja on jossa vaimo on rahoittaja. Niin meillä oli, siis oli. Nyt olen onnekseni päässyt eroon kitupiikistä. Tajusin sen vaan kovin myöhään. Koska minulla oli perittyä omaisuutta oli kesämökki ja omakotitalo minun nimissä ja minun pussista meni remonttikustannuksetkin. Onneksi oli avioehto että nämä kiinteistöt ovat nyt minulla.
- edellinen
rahoittajavaimo kirjoitti:
Ette uskoisi mutta sellaisiakin avioliittoja on jossa vaimo on rahoittaja. Niin meillä oli, siis oli. Nyt olen onnekseni päässyt eroon kitupiikistä. Tajusin sen vaan kovin myöhään. Koska minulla oli perittyä omaisuutta oli kesämökki ja omakotitalo minun nimissä ja minun pussista meni remonttikustannuksetkin. Onneksi oli avioehto että nämä kiinteistöt ovat nyt minulla.
Kyllähän tuttavissanikin on heitä.
Ovat "seonneet" miesten lirkutuksille, ja sokeutuneet suhteen alussa, huomaamaan totuutta.
Sitten sattuu, ja ero tulee, kuten sinullekin.
Yksi sentään sanoi aikoinaan; oli se joka markan arvoista, kannatti maksaa.
Ei katunut, suhde kesti vain vuoden. Hänellä oli varaa "maksaa mies". - Pirre*
rahoittajavaimo kirjoitti:
Ette uskoisi mutta sellaisiakin avioliittoja on jossa vaimo on rahoittaja. Niin meillä oli, siis oli. Nyt olen onnekseni päässyt eroon kitupiikistä. Tajusin sen vaan kovin myöhään. Koska minulla oli perittyä omaisuutta oli kesämökki ja omakotitalo minun nimissä ja minun pussista meni remonttikustannuksetkin. Onneksi oli avioehto että nämä kiinteistöt ovat nyt minulla.
kiinteää omaisuuttaan pidäkin hoitaa omillaan, - olisitko antanut erossa miehellesi, oman omeaisuutesi myynnistä, hänen omaisuuteesi sijoittamansa varat?
Yleensä ottaminen on helpompaa kuin antaminen, näissä raha asioissa.. - Vuokran osuus ;D
Pirre* kirjoitti:
kiinteää omaisuuttaan pidäkin hoitaa omillaan, - olisitko antanut erossa miehellesi, oman omeaisuutesi myynnistä, hänen omaisuuteesi sijoittamansa varat?
Yleensä ottaminen on helpompaa kuin antaminen, näissä raha asioissa..Kyllähän ukon pitäisi ainakin maksaa käypää vuokraa, niin asumisestaan, kuin mökinkäyttöoikeudestakin.
Ei kukaan ilmaiseksi voi asua missään.
Omakotitalossa on myös lämmityskulut, monia veroja, sähkönkulutus, ja korjaustarpeita. Yhdenkö ne pitäisi maksaa, vaikka toinen asuu myös siinä?
Mökistä on myös kuluja paljon, verot mökkikuntaan, ja muita juoksevia kuluja.
Pitäisikö sielläkin saada asustella ilman kuluja? Vuokran osuus ;D kirjoitti:
Kyllähän ukon pitäisi ainakin maksaa käypää vuokraa, niin asumisestaan, kuin mökinkäyttöoikeudestakin.
Ei kukaan ilmaiseksi voi asua missään.
Omakotitalossa on myös lämmityskulut, monia veroja, sähkönkulutus, ja korjaustarpeita. Yhdenkö ne pitäisi maksaa, vaikka toinen asuu myös siinä?
Mökistä on myös kuluja paljon, verot mökkikuntaan, ja muita juoksevia kuluja.
Pitäisikö sielläkin saada asustella ilman kuluja?kesken nyt kai vuokria..
, yhessähän ne, ainakin juoksevat kulut pitää hoitaa, kumpikin kykyjensä mukkaan.
Tietysti vain toisen omistamaan taloon esim. tai kesämökkiin laitetut suuremmat summat kannattaa kirjata esim. erotilannetta varten, säästyypi tappeluilta; yleensähän ero tulee epäsovun myötä, - luulisin usseimmassa tapauksessa näin olevan.
- kannattaa,
jätit kertomatta miehen lapsista,
jos minäkin joskus leskeentyisin, en rahojani alkaisi vieraalle jakelemaan,
se pilaa koko alenevan suvun, rahasta syntyy suuria riitoja.
Kyllä tuossa iässä ainakin hyvin kauan pitää näyttää että rakkaudesta on yhdessä.
Tietysti jos mies sairastuu, sinun pitäisi sinun saada häneltä/mieheltä hoitokorvausta, yms. kun lapset säästyvän monelta murheelta, kilometrien ajomatkoilta yms. kun sinä hoidat.
kyllä meillekin merkitsi raha melkoisesti, se oli ja on varmaan yksi joka on pitänyt rakkaudenkin talossa,- rahoittajavaimo
Mieheni ei ollut mikään Auervaara, en ollut sokaistunut. Olimme 30 vuotta naimisissa ja meillä on 3 yhteistä lasta. Kesämökki oli jo minun ja lasten nimissä, samoin omakotitalo.
Maksoin koska katsoin että olemme yhtä perhettä, mutta kun suhde huonontui niin nämä raha-asiat alkoivat pänniä ja jätin koko ukon. Täytyy myöntää että asuimme lähes 20 vuotta hänen omistamassaan rivitalossa josta hän maksoi kaikki kulut sinä aikana. Mutta tämä ei vaatinut niin mittavia korjaustöitä kuin minun omistamat kiinteistöt ja lopulta hän korjasi hyvän myyntivoiton kun muutimme pois rivarsta.
- AVKT
Et maksa mitään.
- -västäräkki-
Kerronpa tosi tarinan, eräästä avoparista.
Ovat hoitaneet pankin kanssa niin, että kummankin tilistä napsastaan lainaosa ja yhtiövastikkeen summat kuukausittain.
Tv-luvan, sähkön maksavat vuorokuukausittain.
Tältä osin miestuttavallani ei ollut valittamista, vaan kaikesta muusta.
Pääsääntöisesti hän osti ruoan, pesuaineet ym.
Avokki joskus jotain ihan pientä.
Jos mies haluaisi teatteriin ostaen liput, avokki ei voi lähteä kun ei ole "kunnon asusteita".
SYY, avokki ansaitsee hyvin, vaan jakaa rahansa ylivarojensa elävälle pojalleen.
Joten mies on kyllästynyt tähän balettiin!- olette siitä
Jos vaimo tekee ruuat ja muut taloustyöt niin eikö ole kohtuullista että mies siitä hyvästä ostaa suurimman osan elintarvikkeista.
Eri asia on sitten jos molemmat tekevät talousaskareita yhtä paljon. - beessisloggi
olette siitä kirjoitti:
Jos vaimo tekee ruuat ja muut taloustyöt niin eikö ole kohtuullista että mies siitä hyvästä ostaa suurimman osan elintarvikkeista.
Eri asia on sitten jos molemmat tekevät talousaskareita yhtä paljon.ole rakkaus- ja kiintymyssuhde, ei työ- ja palkkasuhde. Isot asiat jämptisti tasan ja mustaa valkoiselle, kun sellaistakin tapahtuu, että rakkaus loppuu.
Tuollaiset päivittäiset sitten tilanteen mukaan.
Luottamusta pitäisi aina olla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1087558
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1065286Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163526Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253491Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352554Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191876Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3551527Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961521Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?591349