australiaan???

piia

Kertoisikohan joku Aussien nykyisestä työtilanteesta, kiitos.
Pitkään ollaan miehen kanssa haaveiltu että sinne lähdetään, ja nyt olisi jo aika tarttua härkää sarvista (lapset jo kasvaneet vaipoista)
Mitkä mahtavat olla REALISTISET mahdollisuudet saada visa läpi, kun oma ammatti on SOL-listalla, miehen ei, mutta ainakin miehen alalle työpaikkoja näkyisi olevan?
Ihan siinä mielessä kyselen että ruvetaanko tässä tosissaan haaveita toteuttamaan vai tyydytäänkö jäämään aloillemme...
Meistä kummallakaan ei ole korkeakoulututkintoa, mutta vankka työkokemus aloiltamme.
Todella kiitollinen vastauksista :-D

4

875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on hyvä ja huono

      Tuollaista entiteettiä kuin "Aussien työtilanne" ei ole olemassakaan missään muualla kuin tilastonikkarien työpöydillä. Sinun ei siitä kannata välittää, kun olet näköjään kiinnostuneempi siitä, onko sinun ja puolisosi mahdollista saada täältä töitä. Visa-kortin hankintaan tuolla SOL-listalla ei ole yhteyttä. Sen saa, kun on ollut vähän aikaa töissä ja on näyttöä säntillisestä raha-asioiden hoidosta tai hyvät suositukset suomalaiselta pankilta.
      Se, miten realistista on, että saatteko juuri sinä ja puolisosi töitä. Se selviää vain koettamalla, varman päälle ei siinä voi pelata. Laittakaa hakemukset sisälle ja kokeilkaa. Kun jo näyt tietävän SOL-listastakin, sulle on kait aika turhaa tarjota ihan noita perusvinkkejä.
      Eli jos seikkailunhalua vielä riittää, ja ikää ei ole 45:n yli eikä se ole ihan ensimmäisenä rahastakaan kiinni, niin siitä vaan! Jos se ei mitään anna, niin ottaapahan ainakin, saakutisti aikaa ja rahaa, mutta sitähän tämä elämä on :)

      • Ozzie in mind..

        Hei,
        Olen itse miettinyt ihan samoja asioita tässä viime kuukaudet ja ottanut asioista selvää.
        Olen miettinyt Ausseja nelisen vuotta ja nyt on "hyvä" sauma lähteä, koska työsopimukseni päättyy kuukauden päästä ja jatkosta ei ole tietoa.
        Säästöä on tilillä ja asenne positiivinen tulevia haasteita kohtaan. Minua alkoi kuitenkin huolestuttamaan, kun kuulin monelta taholta, että työnsaanti on vaikeutunut hyvin huomattavasti viime aikoina, kuten muuallakin maailmassa tietysti.
        Itselläni oli kuva, että lama ei olisi iskenyt Australiaan ainakaan vielä niin rajusti, ja että työnsaanti ei olisi mahdottomuus.
        Kuultuani kauhutarinoita ihmisistä jotka palaavat kotimaihinsa töiden loputtua aloin itseki epäröidä onko täyttä hulluutta lähteä sinne tuhlaamaan säästöt.
        Kuitenkin, monien sähköpostien ja puheluiden jälkeen minut vakuutettiin siitä, että tilanne ei ole NIIN paha ja tosissaan yrittävälle löytyy aina jotain.
        Taistelu työpaikoista on kova monilla aloilla, ja monesti paikkoja on vähemmän kuin hakijoita. Maista, joista lama on vienyt paljon työpaikkoja, on paljon Australiaan lähtijöitä (esim. Irlanti), ja työnhakijoiden määrä sen kuin kasvaa.
        Mutta mikään ei ole mahdotonta, yrittämällä onnistuu.
        Itse lähden vuoden viisumilla liikkeelle, ja etsin työpaikkaa paikan päällä, joka on helpointa.
        Sitten teidän viisumi asiasta.. itsellä kun ihan eri tilanne, lähden yksin ja alle 30 vuotiaana sain myös vuoden viisumin helposti.
        Minkä tiedän varmasti on että jos saat työpaikan yrityksestä joka haluaa nimenomaan työllistää sinut ja pitää sinut maassa, yrityksen sponsoroimana voit saada pysyvän viisumin.
        Ruotsalainen kaverini lähti kaksi vuotta sitten Ausseihin ja hyvän työpaikan saatuaan sai myös pysyvän viisumin.
        Minulla on myös muutama australialainen kaveri, joista yhtä näin muutama viikko sitten ja kyselin tietysti paljon kysymyksiä.. hänen mukaansa Australialla on vielä rahaa eikä velkaa kuten useimmilla mailla, ja tämän johdosta se vielä "hengittää", eikä taantuma ole pahinta laatua - toistaiseksi.
        Hän on korkeasti koulutettu kylläkin kuten ystävänsä, työskentelee it-alalla, ja tilanne heillä ok. Muilla aloilla voi olla huonommin.
        Paras mahdollinen tilanne teillä olisi saada työpaikat ennen muuttoa ja firmasta joka haluaa sponsoroida.
        Toivottavasti tästä oli jotain apua.. Voit kysellä lisää ja voin yrittää ottaa selvää koska minulla on kontakteja Ausseissa asuviin ja siellä asuneisiin.
        Toivon että lähdette yrittämään! Itse lähden pienen pelon ja ennakkoluulon kera, mutta kerran sitä tässä eletään..;-)
        Lykkyä tykö!
        Ps.. edellisen vastaajan viestiä ei kannata noteerata, sarkastista shittiä kun on tylsä lukea..


      • viesti oli
        Ozzie in mind.. kirjoitti:

        Hei,
        Olen itse miettinyt ihan samoja asioita tässä viime kuukaudet ja ottanut asioista selvää.
        Olen miettinyt Ausseja nelisen vuotta ja nyt on "hyvä" sauma lähteä, koska työsopimukseni päättyy kuukauden päästä ja jatkosta ei ole tietoa.
        Säästöä on tilillä ja asenne positiivinen tulevia haasteita kohtaan. Minua alkoi kuitenkin huolestuttamaan, kun kuulin monelta taholta, että työnsaanti on vaikeutunut hyvin huomattavasti viime aikoina, kuten muuallakin maailmassa tietysti.
        Itselläni oli kuva, että lama ei olisi iskenyt Australiaan ainakaan vielä niin rajusti, ja että työnsaanti ei olisi mahdottomuus.
        Kuultuani kauhutarinoita ihmisistä jotka palaavat kotimaihinsa töiden loputtua aloin itseki epäröidä onko täyttä hulluutta lähteä sinne tuhlaamaan säästöt.
        Kuitenkin, monien sähköpostien ja puheluiden jälkeen minut vakuutettiin siitä, että tilanne ei ole NIIN paha ja tosissaan yrittävälle löytyy aina jotain.
        Taistelu työpaikoista on kova monilla aloilla, ja monesti paikkoja on vähemmän kuin hakijoita. Maista, joista lama on vienyt paljon työpaikkoja, on paljon Australiaan lähtijöitä (esim. Irlanti), ja työnhakijoiden määrä sen kuin kasvaa.
        Mutta mikään ei ole mahdotonta, yrittämällä onnistuu.
        Itse lähden vuoden viisumilla liikkeelle, ja etsin työpaikkaa paikan päällä, joka on helpointa.
        Sitten teidän viisumi asiasta.. itsellä kun ihan eri tilanne, lähden yksin ja alle 30 vuotiaana sain myös vuoden viisumin helposti.
        Minkä tiedän varmasti on että jos saat työpaikan yrityksestä joka haluaa nimenomaan työllistää sinut ja pitää sinut maassa, yrityksen sponsoroimana voit saada pysyvän viisumin.
        Ruotsalainen kaverini lähti kaksi vuotta sitten Ausseihin ja hyvän työpaikan saatuaan sai myös pysyvän viisumin.
        Minulla on myös muutama australialainen kaveri, joista yhtä näin muutama viikko sitten ja kyselin tietysti paljon kysymyksiä.. hänen mukaansa Australialla on vielä rahaa eikä velkaa kuten useimmilla mailla, ja tämän johdosta se vielä "hengittää", eikä taantuma ole pahinta laatua - toistaiseksi.
        Hän on korkeasti koulutettu kylläkin kuten ystävänsä, työskentelee it-alalla, ja tilanne heillä ok. Muilla aloilla voi olla huonommin.
        Paras mahdollinen tilanne teillä olisi saada työpaikat ennen muuttoa ja firmasta joka haluaa sponsoroida.
        Toivottavasti tästä oli jotain apua.. Voit kysellä lisää ja voin yrittää ottaa selvää koska minulla on kontakteja Ausseissa asuviin ja siellä asuneisiin.
        Toivon että lähdette yrittämään! Itse lähden pienen pelon ja ennakkoluulon kera, mutta kerran sitä tässä eletään..;-)
        Lykkyä tykö!
        Ps.. edellisen vastaajan viestiä ei kannata noteerata, sarkastista shittiä kun on tylsä lukea..

        asiallinen. Miksi nimittelet? Ei sinullakaan täystotuuksia ole tarjota.

        Australiassa työttömyys on lievässä nousussa, taitaa olla kuuden prosentin luokkaa pian (en ole kovin seuraillut uutisia, kun asia ei itseä koske). Velkaa maalla jo taas on, kun on juuri maksettu 'elvytysrahaa' kaikille alle 100 000 dollaria viime vuonna tienanneille veronmaksajille. Aika typerä teko sinänsä, mielestäni. Olisi ollut paljon parempi vaikka rakentaa halpoja asuntoja köyhille tai tehdä julkinen liikenne ilmaiseksi tjms.

        Työttömyys oli paljon pahempi muutama vuosi sitten, ja silloinkin suurin osa ihmisistä sai töitä. Noissa työttömissä on valitettavasti aika paljon sellaisia, jotka eivät jostain syystä luultavasti koskaan saa työtä. Työkykyiset ja -haluiset yleensä työtä löytänevät.

        Itse olen yksityinen ammatinharjoittaja. Se ei taida onnistua lomaviisumilla, paitsi jos on joku taiteilijatyyppi, silloinhan voi thedä ja myydä tuotteitaan missä vaan.


    • piia

      vastanneille; luulenpa että laitamme pyörät pyörimään, niin ehkäpä joku päivä pääsemme toteuttamaan haavettamme!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe