australiaan???

piia

Kertoisikohan joku Aussien nykyisestä työtilanteesta, kiitos.
Pitkään ollaan miehen kanssa haaveiltu että sinne lähdetään, ja nyt olisi jo aika tarttua härkää sarvista (lapset jo kasvaneet vaipoista)
Mitkä mahtavat olla REALISTISET mahdollisuudet saada visa läpi, kun oma ammatti on SOL-listalla, miehen ei, mutta ainakin miehen alalle työpaikkoja näkyisi olevan?
Ihan siinä mielessä kyselen että ruvetaanko tässä tosissaan haaveita toteuttamaan vai tyydytäänkö jäämään aloillemme...
Meistä kummallakaan ei ole korkeakoulututkintoa, mutta vankka työkokemus aloiltamme.
Todella kiitollinen vastauksista :-D

4

807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on hyvä ja huono

      Tuollaista entiteettiä kuin "Aussien työtilanne" ei ole olemassakaan missään muualla kuin tilastonikkarien työpöydillä. Sinun ei siitä kannata välittää, kun olet näköjään kiinnostuneempi siitä, onko sinun ja puolisosi mahdollista saada täältä töitä. Visa-kortin hankintaan tuolla SOL-listalla ei ole yhteyttä. Sen saa, kun on ollut vähän aikaa töissä ja on näyttöä säntillisestä raha-asioiden hoidosta tai hyvät suositukset suomalaiselta pankilta.
      Se, miten realistista on, että saatteko juuri sinä ja puolisosi töitä. Se selviää vain koettamalla, varman päälle ei siinä voi pelata. Laittakaa hakemukset sisälle ja kokeilkaa. Kun jo näyt tietävän SOL-listastakin, sulle on kait aika turhaa tarjota ihan noita perusvinkkejä.
      Eli jos seikkailunhalua vielä riittää, ja ikää ei ole 45:n yli eikä se ole ihan ensimmäisenä rahastakaan kiinni, niin siitä vaan! Jos se ei mitään anna, niin ottaapahan ainakin, saakutisti aikaa ja rahaa, mutta sitähän tämä elämä on :)

      • Ozzie in mind..

        Hei,
        Olen itse miettinyt ihan samoja asioita tässä viime kuukaudet ja ottanut asioista selvää.
        Olen miettinyt Ausseja nelisen vuotta ja nyt on "hyvä" sauma lähteä, koska työsopimukseni päättyy kuukauden päästä ja jatkosta ei ole tietoa.
        Säästöä on tilillä ja asenne positiivinen tulevia haasteita kohtaan. Minua alkoi kuitenkin huolestuttamaan, kun kuulin monelta taholta, että työnsaanti on vaikeutunut hyvin huomattavasti viime aikoina, kuten muuallakin maailmassa tietysti.
        Itselläni oli kuva, että lama ei olisi iskenyt Australiaan ainakaan vielä niin rajusti, ja että työnsaanti ei olisi mahdottomuus.
        Kuultuani kauhutarinoita ihmisistä jotka palaavat kotimaihinsa töiden loputtua aloin itseki epäröidä onko täyttä hulluutta lähteä sinne tuhlaamaan säästöt.
        Kuitenkin, monien sähköpostien ja puheluiden jälkeen minut vakuutettiin siitä, että tilanne ei ole NIIN paha ja tosissaan yrittävälle löytyy aina jotain.
        Taistelu työpaikoista on kova monilla aloilla, ja monesti paikkoja on vähemmän kuin hakijoita. Maista, joista lama on vienyt paljon työpaikkoja, on paljon Australiaan lähtijöitä (esim. Irlanti), ja työnhakijoiden määrä sen kuin kasvaa.
        Mutta mikään ei ole mahdotonta, yrittämällä onnistuu.
        Itse lähden vuoden viisumilla liikkeelle, ja etsin työpaikkaa paikan päällä, joka on helpointa.
        Sitten teidän viisumi asiasta.. itsellä kun ihan eri tilanne, lähden yksin ja alle 30 vuotiaana sain myös vuoden viisumin helposti.
        Minkä tiedän varmasti on että jos saat työpaikan yrityksestä joka haluaa nimenomaan työllistää sinut ja pitää sinut maassa, yrityksen sponsoroimana voit saada pysyvän viisumin.
        Ruotsalainen kaverini lähti kaksi vuotta sitten Ausseihin ja hyvän työpaikan saatuaan sai myös pysyvän viisumin.
        Minulla on myös muutama australialainen kaveri, joista yhtä näin muutama viikko sitten ja kyselin tietysti paljon kysymyksiä.. hänen mukaansa Australialla on vielä rahaa eikä velkaa kuten useimmilla mailla, ja tämän johdosta se vielä "hengittää", eikä taantuma ole pahinta laatua - toistaiseksi.
        Hän on korkeasti koulutettu kylläkin kuten ystävänsä, työskentelee it-alalla, ja tilanne heillä ok. Muilla aloilla voi olla huonommin.
        Paras mahdollinen tilanne teillä olisi saada työpaikat ennen muuttoa ja firmasta joka haluaa sponsoroida.
        Toivottavasti tästä oli jotain apua.. Voit kysellä lisää ja voin yrittää ottaa selvää koska minulla on kontakteja Ausseissa asuviin ja siellä asuneisiin.
        Toivon että lähdette yrittämään! Itse lähden pienen pelon ja ennakkoluulon kera, mutta kerran sitä tässä eletään..;-)
        Lykkyä tykö!
        Ps.. edellisen vastaajan viestiä ei kannata noteerata, sarkastista shittiä kun on tylsä lukea..


      • viesti oli
        Ozzie in mind.. kirjoitti:

        Hei,
        Olen itse miettinyt ihan samoja asioita tässä viime kuukaudet ja ottanut asioista selvää.
        Olen miettinyt Ausseja nelisen vuotta ja nyt on "hyvä" sauma lähteä, koska työsopimukseni päättyy kuukauden päästä ja jatkosta ei ole tietoa.
        Säästöä on tilillä ja asenne positiivinen tulevia haasteita kohtaan. Minua alkoi kuitenkin huolestuttamaan, kun kuulin monelta taholta, että työnsaanti on vaikeutunut hyvin huomattavasti viime aikoina, kuten muuallakin maailmassa tietysti.
        Itselläni oli kuva, että lama ei olisi iskenyt Australiaan ainakaan vielä niin rajusti, ja että työnsaanti ei olisi mahdottomuus.
        Kuultuani kauhutarinoita ihmisistä jotka palaavat kotimaihinsa töiden loputtua aloin itseki epäröidä onko täyttä hulluutta lähteä sinne tuhlaamaan säästöt.
        Kuitenkin, monien sähköpostien ja puheluiden jälkeen minut vakuutettiin siitä, että tilanne ei ole NIIN paha ja tosissaan yrittävälle löytyy aina jotain.
        Taistelu työpaikoista on kova monilla aloilla, ja monesti paikkoja on vähemmän kuin hakijoita. Maista, joista lama on vienyt paljon työpaikkoja, on paljon Australiaan lähtijöitä (esim. Irlanti), ja työnhakijoiden määrä sen kuin kasvaa.
        Mutta mikään ei ole mahdotonta, yrittämällä onnistuu.
        Itse lähden vuoden viisumilla liikkeelle, ja etsin työpaikkaa paikan päällä, joka on helpointa.
        Sitten teidän viisumi asiasta.. itsellä kun ihan eri tilanne, lähden yksin ja alle 30 vuotiaana sain myös vuoden viisumin helposti.
        Minkä tiedän varmasti on että jos saat työpaikan yrityksestä joka haluaa nimenomaan työllistää sinut ja pitää sinut maassa, yrityksen sponsoroimana voit saada pysyvän viisumin.
        Ruotsalainen kaverini lähti kaksi vuotta sitten Ausseihin ja hyvän työpaikan saatuaan sai myös pysyvän viisumin.
        Minulla on myös muutama australialainen kaveri, joista yhtä näin muutama viikko sitten ja kyselin tietysti paljon kysymyksiä.. hänen mukaansa Australialla on vielä rahaa eikä velkaa kuten useimmilla mailla, ja tämän johdosta se vielä "hengittää", eikä taantuma ole pahinta laatua - toistaiseksi.
        Hän on korkeasti koulutettu kylläkin kuten ystävänsä, työskentelee it-alalla, ja tilanne heillä ok. Muilla aloilla voi olla huonommin.
        Paras mahdollinen tilanne teillä olisi saada työpaikat ennen muuttoa ja firmasta joka haluaa sponsoroida.
        Toivottavasti tästä oli jotain apua.. Voit kysellä lisää ja voin yrittää ottaa selvää koska minulla on kontakteja Ausseissa asuviin ja siellä asuneisiin.
        Toivon että lähdette yrittämään! Itse lähden pienen pelon ja ennakkoluulon kera, mutta kerran sitä tässä eletään..;-)
        Lykkyä tykö!
        Ps.. edellisen vastaajan viestiä ei kannata noteerata, sarkastista shittiä kun on tylsä lukea..

        asiallinen. Miksi nimittelet? Ei sinullakaan täystotuuksia ole tarjota.

        Australiassa työttömyys on lievässä nousussa, taitaa olla kuuden prosentin luokkaa pian (en ole kovin seuraillut uutisia, kun asia ei itseä koske). Velkaa maalla jo taas on, kun on juuri maksettu 'elvytysrahaa' kaikille alle 100 000 dollaria viime vuonna tienanneille veronmaksajille. Aika typerä teko sinänsä, mielestäni. Olisi ollut paljon parempi vaikka rakentaa halpoja asuntoja köyhille tai tehdä julkinen liikenne ilmaiseksi tjms.

        Työttömyys oli paljon pahempi muutama vuosi sitten, ja silloinkin suurin osa ihmisistä sai töitä. Noissa työttömissä on valitettavasti aika paljon sellaisia, jotka eivät jostain syystä luultavasti koskaan saa työtä. Työkykyiset ja -haluiset yleensä työtä löytänevät.

        Itse olen yksityinen ammatinharjoittaja. Se ei taida onnistua lomaviisumilla, paitsi jos on joku taiteilijatyyppi, silloinhan voi thedä ja myydä tuotteitaan missä vaan.


    • piia

      vastanneille; luulenpa että laitamme pyörät pyörimään, niin ehkäpä joku päivä pääsemme toteuttamaan haavettamme!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2779
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      370
      2645
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2200
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1866
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1818
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1783
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1774
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      142
      1687
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1593
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1462
    Aihe