apua...

hillevihiirulainen

Mulla on ollut menossa noin puolenvuoden ajan yksi elämäni vaikeimmista asioista ja kysymys on minun ja toisen naisen väleistä, jotka ei tunnu korjaantuvan sitten millään vaikka aikaa kuluu, asioita selvitellään/yritetään selvittää jne...

Olen ollut samassa työpaikassa kohta kaksi vuotta ja vapaa-ajalla toisen työkaverini kanssa meille alkoi käymään niin, että olimme toistemme kimpussa jatkuvasti ja tunnustimme toisillemme myös meilissä haluavamme toisiamme joka on uusi asia molemmille, koska olemme olleet heteroita koko elämämme. Tämä toinen nainen on naimisissa miehen kanssa, minä olen sinkku.

Olemme ko. asian tunnustettuamme flirttailtu toisillemme useamman kuukauden, mutta asiat meni ristiin siinä vaiheessa kun aloimme olla mustiksia toistemme muista ihmissuhteista emmekä halunneet niistä enää kuulla mitään. Sen jälkeen emme ole pystyneet keskustella enää mitään "normaalia" emmekä heittää normaalia läppää töissäkään.

Mulle asiasta tuli vaikeampi loppujenlopuksi koska olen sinkku ja ko. naisen minusta pitäminen alkoi tuntua mukavalta ja pidin hänestä koko ajan enemmän ja enemmän... ajattelin, että haluaisin enemmänkin hänen kanssaan. tämä nainen kuitenkin yhtäkkiä lopetti kommunikoinnin kanssani (myös tekstiviestitse) vaikka oli ensin kertonut omista fiiliksistään minua kohtaan ja minä idiootti menin mukaan siihen kunnes olin sitten ihan tunnesotkussa ajatusteni kanssa.

Töissä hän on kuunnellut muiden ihmisten sanomisia ja siitäkin alkanut kohdella minua kuin ilmaa kysymättä miten asiat oikesti on... Lopulta hermostuin tilanteeseen ja yritimme puhua asiasta, miksi emme enää pysty keskustelemaan toistemme kanssa... tilanne oli vaikea koska fyysisesti vetovoima veti meitä puoleensa edelleen samalla tavalla kun asiaa selvitimme. Toinen nainen halusi, että yritämme olla vain ystäviä ja todetiin siihen että "joo yritetään" vuorotellen. Emme kuitenkaan puhuneet kaikkea mitä olisi pitäny ja kirjotin hänelle meilissä asiat joissa kerroin hänelle asioita, joita tietää vain ihan lähimmät kaverini ja toivoin, että välimmme eivät muuttuisi "kylmiksi työväleiksi" kuitenkaan ja kunnioitan hänen kanssaan pelkkää kaveruutta.

Hän ei kuitenkaan ollut lukenut tuota meiliä vklp kun häneltä sitä kysyin, vaan hermostui ja alkoi tilittää minulle viestillä "kuinka minä en kuulemma tajua että hän haluaa olla vain kaveri kanssani jne.." vaikka olin juuri tuossa meilissä kertonut asian olevan ok. Jäin sairaslomalle pitkäksi aikaa, koska en kyennyt kohtaamaan häntä ko. "teilauksen" takia. Viikkojen jälkeen ku palasin töihin piti kaiken olla ok niinkuin olimme puhuneet, mutta ko. nainen ei edelleenkään juttele kanssani ja olen kuin ilmaa hänelle... välillä ujosti saattaa hymyillä ja kääntää katseensa pois nopeasti (eli ei samanlaista katsetta enää ota kuin "flirttikautenamme")

Minä yritän olla normaalisti hänen seurassaan, mutta hän välttelee minua ja kanssani puhumista niin paljon kuin pystyy päivien aikana. Ja kaiken piti olla ok. Turhauttavaa kaikin puolin ja ehkä eniten harmittaa se, että ensin itse kertoo arkoja asioita toiselle ja toinen käyttäytyy kuin olisin ilmaa sen jälkeen....(?) Onkohan tässä odotettavissa pitkäänkin vielä, että tilanne normalisoituu...? onko samanlaisia kokemuksia kenelläkään että ensin toinen tulee ko. tavalla vastaan ja yhtäkkiä "teilaa täysin" ?

5

693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katso ohi ja ole huomaamatta

häntä. Tervehdi häntä ystävällisesti ja ole aina ystävällinen, mutta anna hänen muuten olla. Opit sen kyllä nopeasti. Jos naisella on mies, hän ei voi pettää miestään, joten anna hänen olla. Löydät jonkun toisen - miehen tai naisen - joka on luottamuksesi arvoinen. Elämä menee usein juuri näin. Opit tästä paljon, josta voi myöhemmin olla sinulle hyötyä. LYCKA TILL!

• StippaS

En yksinkertaisesti saata ymmärtää mitenkä taivaan tähden ihmiset sekoittavat työt ja hlökohtaisen elämänsä!??! Sen olen ymmärtänyt, jotta on ihmisiä, joille työ on yhtä kuin elämä eli kaikki sekoittuu ja on siellä työn sisällä. Kun oman ajatusmallin mukaan työ pitää olla elämän sisällä tavallaan yhtenä tasona siinä missä perhe on toinen taso, vaikka nyt harrastus kolmas taso jnejne kaikki kuitenkin tasavertaisina eivätkä syö toinen toistansa. Kun töihin mennään niin sitä ollaan töissä eikä haihatella muuta, vaikka toki voi pälpättää milloin mistäkin vaan silti. Se moodi sisällä on viritetty työn tekemiseen ja siitä suorastaan nauttimiseen. Muttaettä ei tuotaisi tunteita jne sitä aaltopituutta töihin..

Kaikilla varmastikin olisi mahdollisuuksia töiden puitteissa vaikka mihin kuten tässä yksi kaunis kerta jo omalta kohdaltanikin taas todisti. Jouduin ensin puhelimitse tekemisiin naikkosen kanssa, kuka vaahtosi intoapiukassa kuinka sitten otat minut tosiaankin ja eh-heh-hee x( Annoin mennä jutut täysin toisesta korvasta sisään ja samaa rataa toisesta ulos huolimatta selkeistä flirtti- ym yrityksistä viedä asia ihan jonnekin muualle eli jatkoin asialinjalla. Ja niin aion tehdä silläkin hetkellä kun tämän ihmisen tapaan naamakkain, kivenkova asialinja. Työt ovat töitä, vaikka sitten olisi kyseessä vaikka kuinka entinen tai nykyinen jokin tai jotakin niin silti ;)

Ihmisten kanssa kun on tultava toimeen oli sitten niin tai näin tai vähän sinne päin :D Töitä eli tavallaan sitä pesää ;) ei parane liata. Eli jos lähtee liiaksi sotkemaan henk.koht elämää töihin niin se tavallaan sotkee myös työpaikan porukkahenkeä noin yleisesti ottaen.. Ei ole kiva olla juoruilun kohteena tms jos joku keksiikin päästellä suustansa sammakoita. Tosin se kertoo kyllä aika paljon ihmisestä jos lähtee työyhteisössä kääntämään väkeä yhtä ihmistä vastaan ja siinä kohtaa nyrjähtäisi homma jo vähän pomollekin kuuluvaksi.. Tulee huonoa tulosta, koska nuo kuviot mitä juurikin alkuperäinen kirjoittaja kertoi, vaikuttavat ihan tasan tarkkaan koko revohkaan.

Vaan kenties tämä nainen, jolla on se ukko siellä kotona, on alkanut potea huonoa omaatuntoa tunteistaan ja ajatuksistaan eli sitten reagoi sen tähden noin kylmästi? Toisille se kun saattaa olla iso juttu tajuta ihastuvansa vaikka nyt samaa sukupuolta olevaan ihmiseen eikä heikäläisillä ole välttämättä voimia ajatella toisin kuin muut vaan menevät sopulina massan mukana. Koska se on siten helpompaa.

Kuitenkin. Työt työnä ja muut suhaukset muina suhauksina :D

• hillevihiirulainen

kiitokset näistä muutamista vastauksista :) Jos mä olisin ihan oikeesti pystynyt valitsemaan sen, että sotkenko työ-sekä yksityiselämäni näin pahasti olisin todellakin valinnut toisin. Eipä tuo toinenkaan ihminen hirveästi ajatellut, kun antoi tuon meidän vetovoiman viedä (ja niin usein kuin se kävi) Alunperin itsekään en ajatellut sen kummemmin, että voisin ihastua ylipäänsä samaan sukupuoleen, mutta niin vain nyt kävi ja siitä on päästävä vaan yli ja hyväksyttävä tosiasiat.

Tuota "kikkaa" "ole itsekin huomaamatta /välinpitämätön" olen myös käyttänyt, mutta se "esittäminen" vie töistä aivan turhaa energiaa kun kuitenkin kaipaan sitä, kun olimme vielä "vain kavereita" meillä on niin samanlainen huumorintaju ja olemme muutenkin samanlaisista asioista "syttyviä" että tuntuu pahalta kun se "osa" päivistä puuttuu. Ja ko. asia todellakin syö koko työyhteisöä/ tiettyä osaa porukasta jotka tunnemme toisiamme enemmän. Meidän "aikaisemmat välit" kun on tietyn porukan tiedossa nekin...

Mutta niinkuin ed."kyökkipsykologi" sanoikin niin on parempi keskittyä töihin vaan, huolimatta siitä, että joskus "jäämme toisiimme kiinni" enemmän kuin pitäisi katseiden puolesta edelleen ja "luemme" toisistamme asioita joita ei pitäisi... On vissiin meidän naisten ongelma tällainen (jossain vaiheessa meillä oli jopa tällainen "katsevaltataistelu", kumpi väistää ensin tai jotain, kun pahiten olimme solmussa näissä asioissa, mutta kun töissä ei voi yksityisasioista puhua ja toisen mielestä kaikki on ok vaikka loppupeleissä ei olekaan kun sitä yritetään avata...)

• kuppio3

rakkaus ja tunteet ei katso sukupuolta eikä aika paikka ei ole väliä t. bi nainen stdista

• hillevihiirulainen

Niinhän se vissiin taitanee olla *huah*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      35
      2875
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2681
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      32
      2403
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1914
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      27
      1559
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1203
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe