missä säästän

avuton...

mihin laitan lomani ja apupojan hommani? Maatöihin/perustuksiin lapiopojaksi, lammiharkkojen kantamiseen runkovaiheessa vai sisätöihin pikkuhommiin?

9

943

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikaa mene,

kaivinkone ja paalukone/räjäytysfirma hoitavat homman. Viikonlopussa levität salaojasepelit lapiolla.

Rakentamalla itse runkon säästät 15-20 donaa ja multa kovakuntoiselta menee 2krs 696m3 seinien tekoon 4 viikkoa.

Sisätöiden pikkuhommiin menee eniten aikaa, varsinkin ulko ja sisäseinien rappaamiseen.

• kuutamo untamo

Säästät tekemällä aputyöt. Kun laattamies saapuu, niin työmaa on siisti ja valmiina, tavaratkin odottelee oven vieressä. Kun sähkäri saapuu, niin kaikki on valmiina. Teet myös monia muita järjesteleviä pikkuhommia.

Säästät pitämällä työmaan siistinä, johtamalla toimintaa, että oikeat asiat tehdään oikeaan aikaan. Hankit myös oikeat tavarat oikeaan aikaan.

Muu on näpertelyä?

• .....................

Jos ei itse meinaa jotain tiettyä osaa tai koko taloa pistää pystyyn, niin suosittelisin varaamaan oman ajan siihen, että työmaa rullaa sujuvasti.

Suosittelen ottamaan selvää siitä, mitkä asiat tehdään missäkin järjestyksessä ja tekemään aikataulun niin eri ammatti-ihmisten paikallaololle ja materiaalitoimituksille. Näiden asioiden junailemiseen menee tolkuttomasti aikaa ja uskallan väittää, että mitä paremmin olet näistä asioista perillä ja mitä paremman aikataulun ja sen pitämisen olet pystynyt saamaan aikaan, sen suuremmat ovat säästösi.

Kun olet saannut alustavan aikataulun aikaiseksi, tee päätökset materiaalien suhteen hyvissä ajoissa. Silloin ei tule eteen yllätyksiä ja sen myötä kompromisseja niin laadun kuin kustannusten suhteen.

Ole hyvä....

• vai puuhastelua

>> Muu on näpertelyä?

Vai on muu näpertelyä ;) Eiköhän tuo siivoaminen ja aputyöt ole ennemminkin sitä näpertelyä ja nuo mitä sinä kutsut näpertelyksi ovat sitä ammattityötä, josta maksetaan varsin kova palkka jollekkin.

Itse kehoittaisin tekemään alusta saakka niin paljon itse kuin pystyy. Turha sitä on jäädä odottamaan koska aloittaa.

Paikalla olo on silloin suotavinta kun kaikista kalleimmat koneet/ miehet ovat tekemässä tuntihinnalla.

Ja jos intoa piisaa, niin useimmat (ei kaikki) työt ovat kuitenkin varsin yksinkertaisia.

• kandee laittaa
        vai puuhastelua kirjoitti:

>> Muu on näpertelyä?

Vai on muu näpertelyä ;) Eiköhän tuo siivoaminen ja aputyöt ole ennemminkin sitä näpertelyä ja nuo mitä sinä kutsut näpertelyksi ovat sitä ammattityötä, josta maksetaan varsin kova palkka jollekkin.

Itse kehoittaisin tekemään alusta saakka niin paljon itse kuin pystyy. Turha sitä on jäädä odottamaan koska aloittaa.

Paikalla olo on silloin suotavinta kun kaikista kalleimmat koneet/ miehet ovat tekemässä tuntihinnalla.

Ja jos intoa piisaa, niin useimmat (ei kaikki) työt ovat kuitenkin varsin yksinkertaisia.

kahden vuoden kesälomat peräkkäin ja sitten tämän jälkeen jatkat iltaisin sekä viikonloppuisin. Runkovaiheessa on hyvä olla 1-2 apupoikaa, useimmista muista töistä selviät perheen omin voimin. Teetpä lomalla elämäsi parhaan tilin ja tutustut kunnolla perheesi jäseniin.

• ei mitään
        ..................... kirjoitti:

Jos ei itse meinaa jotain tiettyä osaa tai koko taloa pistää pystyyn, niin suosittelisin varaamaan oman ajan siihen, että työmaa rullaa sujuvasti.

Suosittelen ottamaan selvää siitä, mitkä asiat tehdään missäkin järjestyksessä ja tekemään aikataulun niin eri ammatti-ihmisten paikallaololle ja materiaalitoimituksille. Näiden asioiden junailemiseen menee tolkuttomasti aikaa ja uskallan väittää, että mitä paremmin olet näistä asioista perillä ja mitä paremman aikataulun ja sen pitämisen olet pystynyt saamaan aikaan, sen suuremmat ovat säästösi.

Kun olet saannut alustavan aikataulun aikaiseksi, tee päätökset materiaalien suhteen hyvissä ajoissa. Silloin ei tule eteen yllätyksiä ja sen myötä kompromisseja niin laadun kuin kustannusten suhteen.

Ole hyvä....

säästä aikaa vaan kuluu enemmän mutta sehän on ilmaista pl. jos asua vuokralla. Mutta alle kahden vuoden ei kukaan kivitaloa tee.

• siivoaminen

>> Muu on näpertelyä?

on kaikkea muuta kuin näpertelyä. Jouduttaa ammattitöiden tekemistä ja vahingonriskit vähenevät. Siinä ohessa työolot ovat mukavammat ja ainakin siivonnut tietää, missä kamat ovat.

• kuutamo untamo

>> Muu on näpertelyä?

Joo, ehdottomasti pitää olla myös hereillä, varsinkin silloin kun kalliit koneet/miehet on paikalla. Myös perushommissa pitää olla hereillä..

Pääkaupunkiseudulla otetaan vielä turhan usein "tyhmältä" löysät rahat pois, siis jos isäntä suostuu maksamaan. Perinteisesti näin tapahtuu maansiirtotöissä sekä isäntä työntekijöitä tyyppisessä työn laskutuksessa. Pienillä paikkakunnilla en ole havainnut samaa.

• ylipäätään
        ei mitään kirjoitti:

säästä aikaa vaan kuluu enemmän mutta sehän on ilmaista pl. jos asua vuokralla. Mutta alle kahden vuoden ei kukaan kivitaloa tee.

Kyllä rakennuttamisen suurin säästö tulee juuri logistiikan hoitamisella. Sitähän se rakentaminen juuri on siivouksen lisäksi. Ja jos kaksi vuotta saa kulumaan talon teossa on väärissä hommissa. Ja vielä, kahden vuoden rakentamisajasta tulee kustannuksia, jos ei tulisi niin miksi sitten rakentaa ollenkaan kun ilmaiseksi voisi asua ilman stressiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      145
      10820
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5393
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      41
      4135
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3612
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2664
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1916
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1582
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1577
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      74
      1435
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1396
    Aihe