...

... Psykopaattinen psykologi..

kirjotan tänne ekaa kertaa enkä on lukenu kenenkään viestejä etten ny tiä tilanteesta. Mutta ajattelin alottaa keskustelun niinkin yksinkertaisesta mutta monimutkaisesta asiasta kuin masennus.

Nyky-yhteiskunnassa masennusta paheksutaan sillä jos joku on masentunut, useat sanovat että älä nyt tollasia puhu. Siitä pitäisi juuri puhua, kertoa jollekulle joka joko voi tukea tai auttaa. Itse tiedän olevani masentunut, mutta mulla ei oo mitään hätää, mulla on ystävä joka tietää ja välittää. Kaikilla on kaveri jos ajattelee tarkkaan, kukaan ei ole yksin.

Masennus ei edes ole aina huono asia. Kun masennuksen yli pääsee, on henkisesti vahvempi. Ja vaikka mm. (idolini) steven wilson on huolissaan nykynuorten mielenterveydestä, hänen mottonsa on "beauty-> love-> heartbreak -> anger -> melancholy". On olemassa "positiivista masennusta" eli luovaa masennusta. Se on LOISTAVA asia varsinkin muusikolle joka tekee musiikkia jossa on tarkoitus.

Mutta jos on masennusta josta ei pidä ja haluaa eroon, PUHUKAA! Kenelle tahansa kehen luotatte (no kaikki nyt ei luota johonkuhun) mutta tärkeintä on että puratte sydäntänne. Tarkoituksena ei ole saada suoranaista apua ja käskyjä miten tulet onnelliseksi, vaan että huomaat että joku välittää. Turha sanoa ettei kukaan välitä, jokaiselle on oma "suojelusenkeli".

Omistettu katsulle...

5

362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hsgshgdhdhfd

No kyllä huomaa, ettet ole lukenut kenenkään viestejä täällä.

Masennushan on suorastaan siistiä ja ihailtavaa. Masennus, ja etenkin siitä puhuminen, tekee ihmisestä jotenkin jännemmän. Ja masentava olotila ja masennus -niminen sairaus sotketaan keskenään autuaasti. Onkohan masennuslääkkeet tulevaisuuden "houkutteleva kielletty hedelmä" nuorten keskuudessa... Niitä kun on nytkin niin coolia vetää puolisalamyhkäisesti.

Masennuksesta puhutaan ehkä jopa liikaa. Monet potevat luulosairausmasennusta.

Masennuksesta voisi puhua jollain toisella tavalla... Ottaa vaikka esille sen todellinen vakavuus ja pitkäkestoisuus, eikä luoda sille ulkokultaista kulttimainetta tai "kaikki voivat samaistua" -juttua.

• alottaja

siis että on hienoo jos on masentunu ja oot tosi kova äijä/mimmi jos vetelet prozacia joka paikassa...

"Masennushan on suorastaan siistiä ja ihailtavaa."

juu no...

• Iimoutyttö.
        alottaja kirjoitti:

siis että on hienoo jos on masentunu ja oot tosi kova äijä/mimmi jos vetelet prozacia joka paikassa...

"Masennushan on suorastaan siistiä ja ihailtavaa."

juu no...

Tottahan se on, että on niin jännää olla masentunut. Jotain coolia. Jotain ihanaa. Jotain kadehdittavaa ja mielenkiintoista. Masennustila on jotain maailman kauheinta ja maailman ihaninta. Itse olen koukussa alakuloon.

Tiedän että on niin typerää nykyään väittää että itsellään on masennusta, tai edes lievää sellaista. Joka toinen nuori tuntee olevansa masentunut vaikka kyse on vain pienestä vitutuksesta. Oikea masennut hukkuu virtaan ja lievä masennus on sitten joka neljännellä. Itse kuulun heihin.

Haluaisin olla pirteä ja elämäniloinen, mutten voi sille mitään, etten pääse irti kokonaan masennuksesta! Se on jotain niin ihanaa. Kun saa itkeä läpi yön. Tuntea olevansa maailman surkein olento, jota kukaan ei kaipaa. Sitten taas arvostaa enemmän niitä hetkiä hyvän ystävän kanssa.

Tämä ei taas liittynyt paljon aiheeseen, mutta oli pakko sanoa, kun itsekin ihannoin masennusta, siis OIKEAA sellaista, en juuri tälläistä teennäistä puolimasennusta, jollaisena omaa tilaani voisi pitää.

En voi sille mitään. Haluan olla iloinen mutta samalla haluan olla masentunut.. Haluan viillellä ja angstata. Mutta en halua, vaan haluan pitää hauskaa kavereiden kanssa, enkä lorvia kotona! Vaikeaa saada nuo kaksi asiaa tasapainoon, tai tappaa jopa noinen niistä. Ei voi olla yhtäaikaa ilopilleri ja angstipallero. Ensimmäinen vaihtoehto olisi ihana mutta jälkimmäinen houkuttelee.

Joo tässä ei ollut taas mitään järkeä, ohittakaa.

• hellouuuhhh
        Iimoutyttö. kirjoitti:

Tottahan se on, että on niin jännää olla masentunut. Jotain coolia. Jotain ihanaa. Jotain kadehdittavaa ja mielenkiintoista. Masennustila on jotain maailman kauheinta ja maailman ihaninta. Itse olen koukussa alakuloon.

Tiedän että on niin typerää nykyään väittää että itsellään on masennusta, tai edes lievää sellaista. Joka toinen nuori tuntee olevansa masentunut vaikka kyse on vain pienestä vitutuksesta. Oikea masennut hukkuu virtaan ja lievä masennus on sitten joka neljännellä. Itse kuulun heihin.

Haluaisin olla pirteä ja elämäniloinen, mutten voi sille mitään, etten pääse irti kokonaan masennuksesta! Se on jotain niin ihanaa. Kun saa itkeä läpi yön. Tuntea olevansa maailman surkein olento, jota kukaan ei kaipaa. Sitten taas arvostaa enemmän niitä hetkiä hyvän ystävän kanssa.

Tämä ei taas liittynyt paljon aiheeseen, mutta oli pakko sanoa, kun itsekin ihannoin masennusta, siis OIKEAA sellaista, en juuri tälläistä teennäistä puolimasennusta, jollaisena omaa tilaani voisi pitää.

En voi sille mitään. Haluan olla iloinen mutta samalla haluan olla masentunut.. Haluan viillellä ja angstata. Mutta en halua, vaan haluan pitää hauskaa kavereiden kanssa, enkä lorvia kotona! Vaikeaa saada nuo kaksi asiaa tasapainoon, tai tappaa jopa noinen niistä. Ei voi olla yhtäaikaa ilopilleri ja angstipallero. Ensimmäinen vaihtoehto olisi ihana mutta jälkimmäinen houkuttelee.

Joo tässä ei ollut taas mitään järkeä, ohittakaa.

en suosittele että kannattaa olla masentunut.

itsekin ihannoin masentuneita joskus. se oli niin mielenkiintoista tjtn ihan outoa. sitten rupesin itsekin esittämään masentunutta. mutta sitten se tuli oikeasti kahden kuukauden päästä kun en enään feikannut ja olin iloinen.

viiltelin, olin hyvin masentunut, en puhunut siitä kenelläkkään ja moni sai tietää vasta nyt kun asiasta on yli puoli vuotta. muistan ajan kuinka lukittauduin pimeään huoneeseen, poltin kynttilöitä, viiltelin ja ajattelin muutenkin aika satanistisesti. värjäsin hiukset mustaksi ja piilouduin meikki maskin alle.

vittuilin kaikille ja ystäväni hylkäsivät minut. eräs halusi auttaa mutta haistattelin aika kovasti ja hänkin jätti minut. koitin itsemurhaakin viiltelemällä ranteet auki ja hyppäämällä parvekkeelta alas (

• sagnf

et kuulosta kovin masentuneelta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2742
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      17
      2291
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1875
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1443
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1063
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe