Ollan tässä ostamassa vaunuja.Olemme vertailleet eri valmistajien vaihtoehtoja.Pää vain menee pyörälle,kun valinnan varaa on paljon.Olemme kuitenkin miettineet noita brion go-vaunuja.Onko kenelläkään kokemusta ko.vaunuista?Millaiset ovat esim.käytössä,yms?
Brio Go
15
6409
Vastaukset
- jte
Niin uusi malli, ettei vielä kokemusta voi oikein olla. Päällepäin näyttivät huonoilta Bugaboon kopioilta. Jotenkin halvan näköiset ja "pökkelöt". En oikein jaksa ymmärtää, mikä niissä maksaa.
- Nimetön
Onhan ne uudet ja ei varmaan kenelläkään kokemusta,ja hintakin tosin ratkaisee.Mutta omasta mielestäni olivat ihan käytännölliset kun kokeilimme niitä liikkeessä.Plussana se että menevät pieneen tilaan.Olisi kiva tietää muidenkin kommentteja.
- Brio Go <3
Nimetön kirjoitti:
Onhan ne uudet ja ei varmaan kenelläkään kokemusta,ja hintakin tosin ratkaisee.Mutta omasta mielestäni olivat ihan käytännölliset kun kokeilimme niitä liikkeessä.Plussana se että menevät pieneen tilaan.Olisi kiva tietää muidenkin kommentteja.
Olen tosi paljon tykästynyt Brio Go:n moderniin ja sporttiseen ulkonäköön. Go:ta kun katselee vähän aikaa, niin toinen vaihtoehtoni Emmaljungan City Cerox alkaa näyttää ihan mummolle.
Asun itse kaupungin keskustassa ja lastentarvikeliikkeen myyjä on vakuuttanut minut siitä, että Go:t toimivat ihan hyvin talvellakin.
Yksi vaihtoehdoistamme oli myös Brio Sing, mutta se ei mahtunut kerrostalomme hissiin. Myös Bugaboota harkitsin, mutta se on minulle liian matala, ja siinä on pienemmät pyörät kuin Go:ssa.
(Omat Go:ni käyn siis vasta tilaamassa lähiviikkoina...nyt pitää vielä valita, minkä värin otan.. :) ) - ''''
Brio Go <3 kirjoitti:
Olen tosi paljon tykästynyt Brio Go:n moderniin ja sporttiseen ulkonäköön. Go:ta kun katselee vähän aikaa, niin toinen vaihtoehtoni Emmaljungan City Cerox alkaa näyttää ihan mummolle.
Asun itse kaupungin keskustassa ja lastentarvikeliikkeen myyjä on vakuuttanut minut siitä, että Go:t toimivat ihan hyvin talvellakin.
Yksi vaihtoehdoistamme oli myös Brio Sing, mutta se ei mahtunut kerrostalomme hissiin. Myös Bugaboota harkitsin, mutta se on minulle liian matala, ja siinä on pienemmät pyörät kuin Go:ssa.
(Omat Go:ni käyn siis vasta tilaamassa lähiviikkoina...nyt pitää vielä valita, minkä värin otan.. :) )Minusta Go on köyhän miehen Bugaboo. Tylsä kopio ja halvemmalla tehdyn näköinen. Bugaboon runkokin näyttää paljon laadukkaammalta.
- Nimetön
Brio Go <3 kirjoitti:
(Omat Go:ni käyn siis vasta tilaamassa lähiviikkoina...nyt pitää vielä valita, minkä värin otan.. :) )Kiitoksia paljon vastauksestasi:)
samoin meillä molemmat kun ollaan pikiä niin en haluaisi mitenkään paljon kumarrella,joten siksi mieluummin go:t kuin bugaboot.
Meillä jo väri tiedossa ja myös ensi viikolla ostoksille:)
Suurena etuna mielestäni on se että vaunut menevät pieneen tilaan myös autossa,kun on tuo koirakin,eikä mikään pieni,joten tilaa täytyy myös jäädä hänelle:)
Me ostamme koko paketin kaukaloineen kaikkineen ja tiedän että emme tule katumaan ostostamme.
Onnea värivalintaan=) - Nimetön
'''' kirjoitti:
Minusta Go on köyhän miehen Bugaboo. Tylsä kopio ja halvemmalla tehdyn näköinen. Bugaboon runkokin näyttää paljon laadukkaammalta.
Kaikki taas ei tykkää bugaboosta,esim.minä ja mieheni,meidän mielestä koppa on todella matalalla,ja muutenkin eivät ulkonäöltään miellytä.Mutta kuten sanoin jokaisella omat näkemyksensä asiasta:)
- ilja77
Nimetön kirjoitti:
Kiitoksia paljon vastauksestasi:)
samoin meillä molemmat kun ollaan pikiä niin en haluaisi mitenkään paljon kumarrella,joten siksi mieluummin go:t kuin bugaboot.
Meillä jo väri tiedossa ja myös ensi viikolla ostoksille:)
Suurena etuna mielestäni on se että vaunut menevät pieneen tilaan myös autossa,kun on tuo koirakin,eikä mikään pieni,joten tilaa täytyy myös jäädä hänelle:)
Me ostamme koko paketin kaukaloineen kaikkineen ja tiedän että emme tule katumaan ostostamme.
Onnea värivalintaan=)Moi! itsekin eilen kävin vertailemassa molempia ja huomasin että puoleettomia mielipiteitä on hankalaa saada. Itse pähkäilin myös muita yksittäisiä detaljeja kyseisistä vaunuista ja Stockalla haastattelin myyjä. Briossa on täyskumirenkaat(paljon kovemmat kuin ilmatäytteiset) ja huono jousitus, etupyöristä se puuttuu konkonaan ja ilmatäyteisiä pyöriä siihen ei saa. Eli kovahko kyyti on kieltämättä kuin bugaboossa jossa etupyörät jousitettuja ja saa ilmatäytteiset talvipyörätkin. Bogaboot ovat ketterämmät ja kompaktimmat ja menevät pienepään tilaan. Bugaboon matalan korkeuden lisäksi miinukseksi sanoisin myös että vaunuja ei pystyy kiikuttaa! Bugaboon suljettava tavaratila on käytännöllisempi kuin isompi mutta avoin Brion... Minulla on vauva tulossa vasta lokakuussa ja nyt luen muiden todellisia käytännön kokemuksia, tähänasti vaikka itsekin olen pitkäselkäinen niin muutamakymmentä matalampaa kumarrusta vain sopivasti jumpattavat yhtälailla kuin kenkänauhojen sitominenkin:) ELI VAHVASTI KALLISTUUN EDELLEEN Bugaboon...
- Lokakuu äiti
ilja77 kirjoitti:
Moi! itsekin eilen kävin vertailemassa molempia ja huomasin että puoleettomia mielipiteitä on hankalaa saada. Itse pähkäilin myös muita yksittäisiä detaljeja kyseisistä vaunuista ja Stockalla haastattelin myyjä. Briossa on täyskumirenkaat(paljon kovemmat kuin ilmatäytteiset) ja huono jousitus, etupyöristä se puuttuu konkonaan ja ilmatäyteisiä pyöriä siihen ei saa. Eli kovahko kyyti on kieltämättä kuin bugaboossa jossa etupyörät jousitettuja ja saa ilmatäytteiset talvipyörätkin. Bogaboot ovat ketterämmät ja kompaktimmat ja menevät pienepään tilaan. Bugaboon matalan korkeuden lisäksi miinukseksi sanoisin myös että vaunuja ei pystyy kiikuttaa! Bugaboon suljettava tavaratila on käytännöllisempi kuin isompi mutta avoin Brion... Minulla on vauva tulossa vasta lokakuussa ja nyt luen muiden todellisia käytännön kokemuksia, tähänasti vaikka itsekin olen pitkäselkäinen niin muutamakymmentä matalampaa kumarrusta vain sopivasti jumpattavat yhtälailla kuin kenkänauhojen sitominenkin:) ELI VAHVASTI KALLISTUUN EDELLEEN Bugaboon...
Kiitoksia kaikista komenteista ja kirjoittakaa lisää kokemuksista. Olen itse katsonut Brio Go sentakia kun mieheni on 2m pitkä ja itse 175. Meille rattaat tulee kaupunki käyttöön käytän ahkerasti julkisia. Haluan ehdotomasti kevyet ja käynännöliset. Jos on joku jo ostanut ja tykästynyt niin lisä tietoja kiitos. Ostan vaunu osan talví käyttöön kesällä sitten rattaat. Jotenka pitää olla turvaliset ja Suomen talven sopivat.
- ilja77
Lokakuu äiti kirjoitti:
Kiitoksia kaikista komenteista ja kirjoittakaa lisää kokemuksista. Olen itse katsonut Brio Go sentakia kun mieheni on 2m pitkä ja itse 175. Meille rattaat tulee kaupunki käyttöön käytän ahkerasti julkisia. Haluan ehdotomasti kevyet ja käynännöliset. Jos on joku jo ostanut ja tykästynyt niin lisä tietoja kiitos. Ostan vaunu osan talví käyttöön kesällä sitten rattaat. Jotenka pitää olla turvaliset ja Suomen talven sopivat.
Moi, Meillekin tulee vauveli lokakuussa, eli talvivauvaksi menee. Toistan itteäni sen verran että BRIO GO on niin uudet vaunut että talvitestikäyttöön menevätkin ihmisillä vasta tulevana talvena. Brion etupyörät ovat pienet eikä talvipyöriä siihen saa. Ehdottomasti bugaboot tulevat pärämään paremmin kun siihen saa ilmatäyteiset etupyörätkin ja kyyti on parempi! Isälle tulee olemaan työntö-aisan korkeus ratkaiseva joka on molemmissa rattaissa erityyppinen mutta samankorkuinen. Bugaboo on kompaktimpi ratas. Molemmat ovat Stockalla livenä. Käykä koittamassa ja vertailemassa:)
- Kesakkotar
ilja77 kirjoitti:
Moi, Meillekin tulee vauveli lokakuussa, eli talvivauvaksi menee. Toistan itteäni sen verran että BRIO GO on niin uudet vaunut että talvitestikäyttöön menevätkin ihmisillä vasta tulevana talvena. Brion etupyörät ovat pienet eikä talvipyöriä siihen saa. Ehdottomasti bugaboot tulevat pärämään paremmin kun siihen saa ilmatäyteiset etupyörätkin ja kyyti on parempi! Isälle tulee olemaan työntö-aisan korkeus ratkaiseva joka on molemmissa rattaissa erityyppinen mutta samankorkuinen. Bugaboo on kompaktimpi ratas. Molemmat ovat Stockalla livenä. Käykä koittamassa ja vertailemassa:)
Hei,
kommentoin nyt tätä vanhaa ketjua kun meillä on Brio Go ollut puoli vuotta. Kokemusta on toistaiseksi vain vaunuosasta, joten ratasosasta en voi vielä sanoa mitään. Mekin harkitsimme vakavasti Bugaboon yhdistelmiä, mutta pari seikkaa saivat meidät Brio Gon puolelle. Ensinnäkin Brio on korkeampi. Vaikka olen lyhyt, ovat korkeat vaunut olleet todella hyvä ja selkää säästävä valinta. Lasta kuitenkin nostaa ja laskee vaunuihin lukemattomia kertoja, joten jos selän kanssa on joskus ollut yhtään ongelmia, kannattaa vaunujen korkeuteen todellakin kiinnittää huomiota. Briojen ostoskori on myös paljon Bugaboota parempi, sillä sinne menee heittämällä pari ostoskassia. Ostoskorien painorajoitehan on näissä molemmissa 5 kiloa, mutta Briot eivät ole koskaan valittaneet, vaikka meillä on usein ollut niissä ostoksia varmaan ainakin kaksinkertainen määrä.
Molemmat vaunuthan ovat kääntyvien etupyörien ja mittojensa perusteella todella näppärät pienissä tiloissa. Lumisohjossa pieniä etupyöriä sen sijaan manaa. Briojen suurin puute Bugaboihin verrattuna onkin se, ettei niiden etupyöriä voi vaihtaa suurempiin talvirenkaisiin. Me päädyimmekin ostamaan maastoajoa varten kokonaan uudet rattaat. Emmaljungan hyökkäysvaunut ovat ennätyskinosten keskellä näyttäneet tehonsa, mutta kaupungilla pörrätessä Brioja on tullut ikävä.
Nyt jos pitäisi uudelleen valita Brio Gon ja Bugaboon välillä, niin ottaisin varmaan edelleen Brion juuri tuon korkeuden ja ostoskorin perusteella. Jos taas ne eivät ole niin tärkeitä valintakriteerejä voi Bugaboo olla parempi valinta, sillä siihen saa paljon enemmän lisävarusteita, joilla voi tuunata yhdistelmistä itselle parhaiten sopivat. - miimu2222
Kesakkotar kirjoitti:
Hei,
kommentoin nyt tätä vanhaa ketjua kun meillä on Brio Go ollut puoli vuotta. Kokemusta on toistaiseksi vain vaunuosasta, joten ratasosasta en voi vielä sanoa mitään. Mekin harkitsimme vakavasti Bugaboon yhdistelmiä, mutta pari seikkaa saivat meidät Brio Gon puolelle. Ensinnäkin Brio on korkeampi. Vaikka olen lyhyt, ovat korkeat vaunut olleet todella hyvä ja selkää säästävä valinta. Lasta kuitenkin nostaa ja laskee vaunuihin lukemattomia kertoja, joten jos selän kanssa on joskus ollut yhtään ongelmia, kannattaa vaunujen korkeuteen todellakin kiinnittää huomiota. Briojen ostoskori on myös paljon Bugaboota parempi, sillä sinne menee heittämällä pari ostoskassia. Ostoskorien painorajoitehan on näissä molemmissa 5 kiloa, mutta Briot eivät ole koskaan valittaneet, vaikka meillä on usein ollut niissä ostoksia varmaan ainakin kaksinkertainen määrä.
Molemmat vaunuthan ovat kääntyvien etupyörien ja mittojensa perusteella todella näppärät pienissä tiloissa. Lumisohjossa pieniä etupyöriä sen sijaan manaa. Briojen suurin puute Bugaboihin verrattuna onkin se, ettei niiden etupyöriä voi vaihtaa suurempiin talvirenkaisiin. Me päädyimmekin ostamaan maastoajoa varten kokonaan uudet rattaat. Emmaljungan hyökkäysvaunut ovat ennätyskinosten keskellä näyttäneet tehonsa, mutta kaupungilla pörrätessä Brioja on tullut ikävä.
Nyt jos pitäisi uudelleen valita Brio Gon ja Bugaboon välillä, niin ottaisin varmaan edelleen Brion juuri tuon korkeuden ja ostoskorin perusteella. Jos taas ne eivät ole niin tärkeitä valintakriteerejä voi Bugaboo olla parempi valinta, sillä siihen saa paljon enemmän lisävarusteita, joilla voi tuunata yhdistelmistä itselle parhaiten sopivat.Moi!
Meillä on ollut Brion Go:t käytössä kohta 9kk, eli viime syksystä saakka. Tykästyin itse niiden ulkonäköön enemmän kun bugaboohon. Valitettavasti ONGELMIA vaunujen/rattaiden kanssa on riittänyt. Tulinkin etsimään jos muilla olisi samankaltaisia kokemuksia, siellä mietin nyt koko kaupan purkamista.
Muutaman kuukauden käytön jälkeen toinen etupyöristä "lukkiutui" jatkuvasti, kerran ulkona sitä taas yrittäessäni kääntää vapaasti pyöriväksi tippui koko rengas, eikä pysynyt enään kiinni. Matkasin sitten ilman toista rengasta julkisilla kotiin :/ Noh, rengas sitten korjattiin, kunnes toinen rengas alkoi myös "lukittautumaan". Veimme ne taas liikkeeseen jossa niitä korjattiin taas. Seuraavana päivänä sama vika jatkui. Veimme ne taas liikkeeseen jolloin koko runko ja etupyörät vaihdettiin. Pyörät toimivat niin kauan kunnes tuli pakkanen. Sama lukkituminen molemmissa renkaissa jatkui. Myyjä neuvoi meitä rasvaamaan pyöriä säännöllisesti, se ei auttanut. Helmikuussa etelän lämmössä rattaat kuitenkin toimivat moitteettomasti.. Myös vaunukoppa oli kallistunut oudosti .. Nooh.. Joululuussa saatu uuden rungon työntöaisan muovi myös repesi hyvin nopeasti.
Helmikuussa siirrymme myös ratasistuimeen. Senkin kanssa meillä oli ongelmia. Kuomu oltiin ommeltu ja kiinnitetty väärin ja todella rumasti, myös joitain ompeleita oli purkautunut. Veimme rattaat taas liikkeeseen, kuomu jäi ompelijalle ja jäimme odottamaan uutta työntöaisaa repeytyneen tilalle. Saimme siksi aikaa myös myynnissä olevan vaihdettavan kuomun. Se roikkui todella rumasti ja näytti ryppyiseltä. Meidän oli käytettävä tätä kuomua 1,5 kk kun odottelimme työntöaisaa ruotsista. Vihdoin se saapui ja lähdimme taas liikkeeseen jossa se vaihdettiin ja saimme korjatun kuomun. Hyvitykseksi saimme 30e lahjakortin liikkeeseen.
Kuukauden verran rattaat toimivat, kunnes toinen etupyörä alkoi taas jumittamaan. Sitten toinen. Lopulta toinen meni taas jotenkin rikki, se on pysyvästi lukossa, rengas sentään pysyy kiinni. Taaksepäin vaunuja vedettäessä toinen takapyörä kääntyy vähän sisäänpäin, jolloin rattaita joutuu väkisin raahata. Ei kovin kätevää.
Kaiken kukkuraksi asumme Helsingin keskustan tuntumassa, kuljemme vain julkisilla, meillä ei ole autoa, minulla ei edes korttia. Vaunut ostimme Keravalta, liikkeestä jonne ei edes pääsee lähelle millään julkisella. Autoa tai kyytiä olemme sitten joutuneet pyytämään sieltä sun täältä.
Harmittaa koska muuten pidän rattaiden ulkonäöstä, ketteryydestä ja kätevyydestä (silloin kun toimivat). En ole myöskään nähnyt yhtä hyvää tavaratilaa muissa samantapaisissa rattaissa. Ärsyttävää!
Kai se on pakko purkaa koko kauppa (jos on edes mahdollista). Meillä on vielä kaikki mahdolliset lisävarusteet, koppa, makuupussi, 2 sadesuojaa, 2 hyttyssuojaa, verkkokassi, rattaiden kuljetuslaatikko... Argh. - Elelith
miimu2222 kirjoitti:
Moi!
Meillä on ollut Brion Go:t käytössä kohta 9kk, eli viime syksystä saakka. Tykästyin itse niiden ulkonäköön enemmän kun bugaboohon. Valitettavasti ONGELMIA vaunujen/rattaiden kanssa on riittänyt. Tulinkin etsimään jos muilla olisi samankaltaisia kokemuksia, siellä mietin nyt koko kaupan purkamista.
Muutaman kuukauden käytön jälkeen toinen etupyöristä "lukkiutui" jatkuvasti, kerran ulkona sitä taas yrittäessäni kääntää vapaasti pyöriväksi tippui koko rengas, eikä pysynyt enään kiinni. Matkasin sitten ilman toista rengasta julkisilla kotiin :/ Noh, rengas sitten korjattiin, kunnes toinen rengas alkoi myös "lukittautumaan". Veimme ne taas liikkeeseen jossa niitä korjattiin taas. Seuraavana päivänä sama vika jatkui. Veimme ne taas liikkeeseen jolloin koko runko ja etupyörät vaihdettiin. Pyörät toimivat niin kauan kunnes tuli pakkanen. Sama lukkituminen molemmissa renkaissa jatkui. Myyjä neuvoi meitä rasvaamaan pyöriä säännöllisesti, se ei auttanut. Helmikuussa etelän lämmössä rattaat kuitenkin toimivat moitteettomasti.. Myös vaunukoppa oli kallistunut oudosti .. Nooh.. Joululuussa saatu uuden rungon työntöaisan muovi myös repesi hyvin nopeasti.
Helmikuussa siirrymme myös ratasistuimeen. Senkin kanssa meillä oli ongelmia. Kuomu oltiin ommeltu ja kiinnitetty väärin ja todella rumasti, myös joitain ompeleita oli purkautunut. Veimme rattaat taas liikkeeseen, kuomu jäi ompelijalle ja jäimme odottamaan uutta työntöaisaa repeytyneen tilalle. Saimme siksi aikaa myös myynnissä olevan vaihdettavan kuomun. Se roikkui todella rumasti ja näytti ryppyiseltä. Meidän oli käytettävä tätä kuomua 1,5 kk kun odottelimme työntöaisaa ruotsista. Vihdoin se saapui ja lähdimme taas liikkeeseen jossa se vaihdettiin ja saimme korjatun kuomun. Hyvitykseksi saimme 30e lahjakortin liikkeeseen.
Kuukauden verran rattaat toimivat, kunnes toinen etupyörä alkoi taas jumittamaan. Sitten toinen. Lopulta toinen meni taas jotenkin rikki, se on pysyvästi lukossa, rengas sentään pysyy kiinni. Taaksepäin vaunuja vedettäessä toinen takapyörä kääntyy vähän sisäänpäin, jolloin rattaita joutuu väkisin raahata. Ei kovin kätevää.
Kaiken kukkuraksi asumme Helsingin keskustan tuntumassa, kuljemme vain julkisilla, meillä ei ole autoa, minulla ei edes korttia. Vaunut ostimme Keravalta, liikkeestä jonne ei edes pääsee lähelle millään julkisella. Autoa tai kyytiä olemme sitten joutuneet pyytämään sieltä sun täältä.
Harmittaa koska muuten pidän rattaiden ulkonäöstä, ketteryydestä ja kätevyydestä (silloin kun toimivat). En ole myöskään nähnyt yhtä hyvää tavaratilaa muissa samantapaisissa rattaissa. Ärsyttävää!
Kai se on pakko purkaa koko kauppa (jos on edes mahdollista). Meillä on vielä kaikki mahdolliset lisävarusteet, koppa, makuupussi, 2 sadesuojaa, 2 hyttyssuojaa, verkkokassi, rattaiden kuljetuslaatikko... Argh.Itsekin mietiskelin näitä brio go:ta ostettavaksi. mutta tosiaan mietityttää nuo pyörät sohjo yhdistelmä. asutaan tukholmassa, mutta täällä ei kyllä paljon teitä aurailla ennenkun on ihan pakko eli sitä lunta riittää aika paljon ja pitkään. julkisilla kuljetaan kun ei ole korttia eikä autoa eikä niille tarvetta.
bugaboohun en ookaan vielä tutustunut, että vois käydä niitäkin netissä surffailemassa.
mutta lisää kokemuksia otetaan vastaan!
harmi että teille on sattunu miimu tollanen maanantaiversio :( toivottavasti kaupan purku onnistuu ja ei oo mikään ominaisuus tuo tollanen käytös. - Kesakkotar
Elelith kirjoitti:
Itsekin mietiskelin näitä brio go:ta ostettavaksi. mutta tosiaan mietityttää nuo pyörät sohjo yhdistelmä. asutaan tukholmassa, mutta täällä ei kyllä paljon teitä aurailla ennenkun on ihan pakko eli sitä lunta riittää aika paljon ja pitkään. julkisilla kuljetaan kun ei ole korttia eikä autoa eikä niille tarvetta.
bugaboohun en ookaan vielä tutustunut, että vois käydä niitäkin netissä surffailemassa.
mutta lisää kokemuksia otetaan vastaan!
harmi että teille on sattunu miimu tollanen maanantaiversio :( toivottavasti kaupan purku onnistuu ja ei oo mikään ominaisuus tuo tollanen käytös.Harmi että Miimu2222:lle on sattunut noin huono kappale! Minulla ei ole kerrassaan mitään valitettavaa Brio Go:n kestävyyden suhteen. Meillä ei rungon kanssa ole ollut koskaan yhtään mitään ongelmia ja renkaidenkin kanssa vain se sohjossa kulkeminen oli hankalaa - mutta se on kaikkien pienillä kääntyvillä etupyörillä varustettujen rattaiden yhteinen ongelma.
Olemme nyt siirtyneet ratasosan käyttöön, joten ajattelin taas tulla kertomaan kokemuksiani. Jostain syystä Brio Go -rattaista kun löytyy melko huonosti käyttäjäkokemuksia.
Brio Go:n näppäryys, tukevuus ja tavarakorin koko ovat edelleen valtteja. Sen sijaan olen huomannut, ettei ratasosan kangasosia ole suunniteltu ihan loppuun asti. Esimerkiksi kuomuosa on alaosasta sillä tavalla avoin, että lapsen on mahdollista saada sormensa kuomun mekanismin sisään. Siispä pitää aina kuomua nostaessa tai laskiessa katsoa missä sormet ovat ettei satu vahinkoja. Ei ehkä kaikkein näppärin ominaisuus! Olenkin jo miettinyt saisinko tuota jotenkin itse ommeltua umpeen.
Muita kehityskohtia ovat:
-Istuinosan selkänoja ei mene ihan niin ylös kuin se voisi, sillä säätönauhoissa on tietyssä kohtaa sauma, joka ei mene lukosta läpi. Muuten istuin siis menisi vielä muutaman asteen ylemmäs. Ja vaikka tuota saumaa ei olisikaan ei istuinta saa lähellekään yhtä pystyyn kuin toisissa vaunuissamme. Eikä myöskään yhtä alas - Brio Go:n selkänoja ei siis laskeudu aivan vaakasuoraan asti.
-Istuinosa viettää hieman taakse, minkä vuoksi meidän pikkuinen ei oikein pääse suoraksi istumaan rattaissa (siis siten, ettei hän nojaa selkänojaan). Emmaljungissamme istuinosa on täysin tasainen, joten niistä hän pääsee hyvin istumaan. Brioissa asento on siis pakostakin rennompi ainakin vielä tässä vaiheessa.
-Rattaille ei ole olemassa omaa jalkapeitettä enkä ole vielä testannut käykö esim. Brio Racen peite Brio Go:lle.
-Pelkistetty runko aiheuttaa sen, että lisätarvikkeille (aurinkosuojalle, jalkapeitteelle) on vaikea löytää kiinnityspaikkoja.
Yhteenvetona voisi sanoa, että Brio Go:t ovat kuin maailman tukevimmat matkarattaat - näppärät ja kevyet, mutta silti äärimmäisen jämäkät. Ne ovat kuitenkin ominaisuuksiltaan hyvin erilaiset kuin toiset rattaamme (Emmaljungan Classicit sport-rungolla) ja itse käytän nykyään yhä enemmän ja enemmän Emmaljungiamme. Briot ovat meillä lähinnä enää matkarataskäytössä, mihin ne ovat kyllä melkoisen hintavat menopelit. - miimu333
Kesakkotar kirjoitti:
Harmi että Miimu2222:lle on sattunut noin huono kappale! Minulla ei ole kerrassaan mitään valitettavaa Brio Go:n kestävyyden suhteen. Meillä ei rungon kanssa ole ollut koskaan yhtään mitään ongelmia ja renkaidenkin kanssa vain se sohjossa kulkeminen oli hankalaa - mutta se on kaikkien pienillä kääntyvillä etupyörillä varustettujen rattaiden yhteinen ongelma.
Olemme nyt siirtyneet ratasosan käyttöön, joten ajattelin taas tulla kertomaan kokemuksiani. Jostain syystä Brio Go -rattaista kun löytyy melko huonosti käyttäjäkokemuksia.
Brio Go:n näppäryys, tukevuus ja tavarakorin koko ovat edelleen valtteja. Sen sijaan olen huomannut, ettei ratasosan kangasosia ole suunniteltu ihan loppuun asti. Esimerkiksi kuomuosa on alaosasta sillä tavalla avoin, että lapsen on mahdollista saada sormensa kuomun mekanismin sisään. Siispä pitää aina kuomua nostaessa tai laskiessa katsoa missä sormet ovat ettei satu vahinkoja. Ei ehkä kaikkein näppärin ominaisuus! Olenkin jo miettinyt saisinko tuota jotenkin itse ommeltua umpeen.
Muita kehityskohtia ovat:
-Istuinosan selkänoja ei mene ihan niin ylös kuin se voisi, sillä säätönauhoissa on tietyssä kohtaa sauma, joka ei mene lukosta läpi. Muuten istuin siis menisi vielä muutaman asteen ylemmäs. Ja vaikka tuota saumaa ei olisikaan ei istuinta saa lähellekään yhtä pystyyn kuin toisissa vaunuissamme. Eikä myöskään yhtä alas - Brio Go:n selkänoja ei siis laskeudu aivan vaakasuoraan asti.
-Istuinosa viettää hieman taakse, minkä vuoksi meidän pikkuinen ei oikein pääse suoraksi istumaan rattaissa (siis siten, ettei hän nojaa selkänojaan). Emmaljungissamme istuinosa on täysin tasainen, joten niistä hän pääsee hyvin istumaan. Brioissa asento on siis pakostakin rennompi ainakin vielä tässä vaiheessa.
-Rattaille ei ole olemassa omaa jalkapeitettä enkä ole vielä testannut käykö esim. Brio Racen peite Brio Go:lle.
-Pelkistetty runko aiheuttaa sen, että lisätarvikkeille (aurinkosuojalle, jalkapeitteelle) on vaikea löytää kiinnityspaikkoja.
Yhteenvetona voisi sanoa, että Brio Go:t ovat kuin maailman tukevimmat matkarattaat - näppärät ja kevyet, mutta silti äärimmäisen jämäkät. Ne ovat kuitenkin ominaisuuksiltaan hyvin erilaiset kuin toiset rattaamme (Emmaljungan Classicit sport-rungolla) ja itse käytän nykyään yhä enemmän ja enemmän Emmaljungiamme. Briot ovat meillä lähinnä enää matkarataskäytössä, mihin ne ovat kyllä melkoisen hintavat menopelit.Heippa! Minulla on myynnissä hyvä Brion kuletuslaatikko Go rattaille. Kätevä ja turvallinen matkoilla mukana! http://www.huuto.net/kohteet/brio-go-rattaiden-kuljetuslaukku/151648275?published
- syksyn´10 esikoinen
miimu333 kirjoitti:
Heippa! Minulla on myynnissä hyvä Brion kuletuslaatikko Go rattaille. Kätevä ja turvallinen matkoilla mukana! http://www.huuto.net/kohteet/brio-go-rattaiden-kuljetuslaukku/151648275?published
Miimu,
meilläkin vähän samantyyppisiä ongelmia ollut Brio Go:n 2010 kanssa kun olivat käytössä olleet puolivuotta (syksy/talvi). Takuuna vaihdettu etuaisat (vaihtoivat itse asentoa kulkiessa), jarrut uusittu ja odottelen vielä Briolta pieniä muoviosia (vuoden 2011 mallissa on) runkoon estämään hankausta toisiaan vasten eli maali kulunut puhki. Tutuillamme myös Go:t ja heillä ei pitänyt rattaiden kaltevuuden säätöremmit ja joutuivat laittamaan tarrakiinnityksen itse. Selkänojan säätöön olen myöskin pettynyt kuten kesakkotar kirjoitti. Tämän vuoden Brio Go:ssa on jalkapeite ja olen sen tilannut pari kk sitten eräästä liikkestä mutta en ole vielä sitä saanut enkä tiedä tulenko sitä saamaan (tulee Ruotsista).
Briolle plussaa voi antaa siitä, että autokaukalon saa myös runkoon ja auton telakkaan, todella kätevä. Käytän sitä vieläkin omassa autossa (pari kg vielä yläpainorajaan jäljellä) vaikka mieheni autossa on siirrytty jo seuraavan painoluokan istuimeen. Takuuhuollon jälkeen Go:t ovat toimineet kuin unelma; ketterät ja kevyet, silti mielestäni tukevahkot, eikä umpikumitkaan haittaa jos ei umpihankia harrasta talvisin ja asennoituu niin, että välillä joutuu hiukan työntöhommiin rankemmin. Kaupungissa hyvät vaikka pituus tuottaa joskus ongelmia esim.hisseissä jos työntöaisaa ei säädä alas. Mielestäni lisävarusteitakin löytyy ihan hyvin. Ja nyt olisinkin tuota Brio Go:n kuljetuslaatikkoa vailla jos jollakin on myynnissä viestiä tänne!! MIIMU joko olet omasi myynyt?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692693
- 632634
- 681782
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 251106