Kohta ois haku päällä ja pitäis miettiä että mihin kouluun tässä lähtee. Mikäs aiemmin mainituista olisi "paras".
Ja mikä on Suomen paras lukio? Otetaan mukaan se mihin on vaikeampi päästä.
SYK, Ressu vai Sibelius-lukio?
6
2044
Vastaukset
- en ny tierä
Ihan vastaikään on puhuttu taas tutusta Ylen tutkimuksesta, jossa Suomen lukiot on laitettu paremmuusjärjestykseen. Lista löytyy varmaan googlettamalla.
Miä en kuitenkaan kauheesti kannata tota "paras lukio" ajattelua. Minusta se oma lähin lukio (ainakin täällä missä ei pääsyrajoja) on paras vaihtoehto, pärjää se sitten vertailussa miten lustaa. Mut jos se oman lukio "maine" on se kaikista tärkein juttu, ni sittenhän noita vaihtoehtoja kannattaa tietysti pyöritellä. :)
Tsemppiä yhteishakuun ! - gmgam
MTV3 listasi kaikki suomen lukiot paremmuusjärjestykseen ylioppilaskokeista saatujen arvosanojen perusteella tässä joku aika sitten. Kolmen kärki oli:
1.) Helsingin suomalainen yhteiskoulu 37,4
2.) Ressun lukio, Helsinki 35,3
3.) Kristiinankaupungin lukio 33,8
...
Toki nuo nyt ovat vain lukuja paperilla, mutta hyvän ohjesuunnan ne antavat, mitkä lukiot ovat ns. parhaita suomessa. Ero esimerkiksi Ressun ja SYK:n välillä on todella todella pieni, eikä sitä kukaan varmasti käytännössä mitenkään huomaa... Itse suosittelen Ressua lämpimästi jos kulkuyhteydet vain sopivat kohdalleen. Jos taa SYK on sinua lähempänä valitse se. Itse asun Espoossa ja kävin Ressun eikä ainakaan pahaa sanottavaa koulusta ole. Sen sijaan Sibeliuslukiosta en tiedä yhtään mitään. Nimestä päätellen jotekin musiikkipainotteinen, mutta tason puolesta ei varmasti pääse lähelekkään ressua/SYKkiä kuten nyt vaikka nuo mtv3:n tulokset osoittavat.
Eli lyhyesti Ressu tai SYK!! - center1
Kaikki hyviä vaihtoehtoja, mutta suosittelen sykkiä. Sisään pääsee huomattavasti alemmalla keskiarvolla kuin ressuun, mutta tulokset yo-kirjoituksista ovat silti yhtä hyviä ellei jopa parempia kuin ressussa. Olen viihtynyt todella hyvin. Miinuksena voisi mainita surkean kouluruuan.
- vuonna
sykin lukioon valitaan uudella tavalla, joten keksiarvoista ei tiedä kukaan...
- ressussakäynyt123
eettekö tajua
Sibelius lukio on musiikkilukio
Ressu on reaalilyseo
SYK taas kielilukio
Sen perusteella se valinta tehdään. Itse olen kirjoittanut ressusta keväällä 10. Suosittelen erittäin lämpimästi! Paras paikka - 1+3
Aika moni SYKssa (n. 80%) ottaa pitkän matikan, samoin moni lukee fyssaa, kemiaa ja bilsaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1273426Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891209- 94979
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827