SAS neuvottee SGS Finlandin liiketoiminnan siirrosta ISS Palveluille

------------------------

SAS ja ISS neuvottelevat SGS Finlandin liiketoiminnan siirrosta ISS Palveluille
23-02-2009


Osana rakenteellisia järjestelyitään SAS Group on käynnistänyt neuvottelut ISS Palveluiden kanssa koskien SGS Finland Oy:n maapalveluliiketoiminnan siirtämistä liikkeenluovutuksella ISS:lle.

SGS Finland on Suomen toiseksi suurin ilmailuliikenteelle maapalveluita tarjoava yritys. Henkilöstöstä 253 työskentelee Helsinki-Vantaan lentoasemalla ja loput kuudella muulla lentoasemalla eri puolilla maata. SGS Finland tarjoaa mm. lähtöselvitys- ja lähtöporttitoimintoja, lipputoimisto- ja loungepalveluita, matkatavarankäsittelypalveluita, koneiden lastaus- ja purkutoimintoja sekä aircraft servicing -palveluita.


ISS:llä on pitkä ja laaja kokemus lentokenttäympäristöstä ja tukipalveluiden tuottamisesta ilmailuliikenteelle. Maapalveluliiketoimintaan laajentaminen on luonnollinen jatkumo kasvavalle liiketoiminnalle ja tukee ISS:n strategiaa ja halua kehittää yhä laajempia henkilöstövaltaisia tukipalveluita lentoliikenteen erityistarpeisiin.

– SGS:n liiketoiminta tuo tärkeän täydennyksen ISS:n palveluvalikoimaan. Arvostamme SGS:n henkilöstön erityisosaamista ja olemme sitoutuneet kehittämään maapalveluita edelleen. Tämä liikkeenluovutus on meille erittäin merkittävä. Sen myötä parannamme kykyämme vastata sopimusasiakkaidemme tarpeisiin ilmailuliikenteen toimialalla ja voimme tarjota heille yhä kokonaisvaltaisempia tukipalveluita, sanoo johtaja Mika Martola ISS Palveluista.

– Uskomme, että ISS pystyy tuottamaan meille laadukkaita maapalveluita ja siten tukemaan SAS:in taloudellista kehitystä ja ydinliiketoimintaamme. ISS:llä on myös vahvaa kokemusta liikkeenluovutuksista ja henkilöstöjohtamisesta. Lisäksi ISS arvostaa SGS:n henkilöstön kokemusta ja erityisosaamista, kommentoi sopimusta SGS Finlandin hallituksen jäsen Björn Nordgren, Vice President Structural Affairs and Strategy (STODE) SAS Group.


ISS Palvelut Oy tuottaa henkilöstövaltaisia ydinliiketoiminnan tukipalveluita sekä yrityksille että julkiselle sektorille. Asiakaskohtaiset palveluratkaisut koostuvat mm. rakennuttamisesta, siivouksesta, kiinteistönhoidosta, toimistopalveluista, turvallisuuspalveluista, ruokailupalveluista ja teknisistä palveluista. ISS:ssä työskentelee noin 12 000 ammattilaista ja palveluverkosto kattaa koko maan. ISS Palveluiden liikevaihto on noin 470 miljoonaa euroa. ISS Palvelut Oy on osa kansainvälistä, 50 maassa toimivaa, ISS-konsernia. www.iss.fi, www.issworld.com

30

2729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • W.T.F.

      ketä oikeesti kiinnostaa tää sun tiedote?

      • kiiinnostaa

        Eikös sitä ole yritetty ulkoistaa/myydä aiemminkin, nyt varmaan rahapulassa pannaan kiertoon. Se on sitten loppu id-kyyti sassilaisillakin..


      • IDIOOTTI !!

        NIITÄ JOTKA VIELÄ JAKSAVAT OLLA SGS:N LEIVISSÄ KUN ON VIELÄ EDES JOTAIN TYÖPAIKKAETUJA. SIIVOUSFIRMAN LISTOILLE MENNESSÄ SUURIN OSA EDUISTA KATOAA ASTEITTAIN JA LOPUKSI JÄLJELLE JÄÄ VAIN MOPPI KUORAAN !!


      • HUUDA!
        IDIOOTTI !! kirjoitti:

        NIITÄ JOTKA VIELÄ JAKSAVAT OLLA SGS:N LEIVISSÄ KUN ON VIELÄ EDES JOTAIN TYÖPAIKKAETUJA. SIIVOUSFIRMAN LISTOILLE MENNESSÄ SUURIN OSA EDUISTA KATOAA ASTEITTAIN JA LOPUKSI JÄLJELLE JÄÄ VAIN MOPPI KUORAAN !!

        Mikä idiootti oikein olet kun jatkuvasti kirjoitat CAPS LOCK päällä? Ja miten tämä liittyy matkailuun, oletko kenties huomannut, että täällä suoli24:ssa on myös työpaikat-palsta?


    • kestipäs tämä

      ..sulla aika pitkä toi reagointiaika...

    • Klöäaaa

      ISS on paska firma, joka kohtelee kaltoin sekä henkilöstöään että asiakkaitaan. Yhtiö polkee kilpailutuksissa hintoja saadakseen sopimuksia ja repii katteen työntekijöidensä selkänahasta. ISS palvelujen laatu on kautta linjan ala-arvoista on sitten kysymyksessä siivous, rakennuttaminen tms. Siellä missä ISS siivoaa, voi olla varma, että vessat haisee ja työntekijät näyttävät hapanta naamaa. Rakentamisessa käytetään halpoja, ala-arvoisia aliurakoitsijoita ja jos jokin menee pieleen, vetäydytään täysin vastuusta.

      Sääli SAS:ia. ISS on todella väärä valinta yhteistyökumappaniksi ja vie SAS:lta ja Blue1:ltä viimeisetkin laadun rippeet.

      • lhbiyhblgiygb

        Blue1 taisi hiljattain vaihtaa siivouksen ISS:ltä Sodexholle ilmeisesti ks. syistä... :)


      • mitä ostavat
        lhbiyhblgiygb kirjoitti:

        Blue1 taisi hiljattain vaihtaa siivouksen ISS:ltä Sodexholle ilmeisesti ks. syistä... :)

        No ei laadusta niin väliä kunhan halvalla saa?


      • erghghwatg
        mitä ostavat kirjoitti:

        No ei laadusta niin väliä kunhan halvalla saa?

        Aika väsynyt provo. Vähän nyt yritystä hei.


      • ole..............
        erghghwatg kirjoitti:

        Aika väsynyt provo. Vähän nyt yritystä hei.

        provo.
        Kyl B1 tai SAS on iloinen jos saa halvalla, ei haittaa delayt tai cancellations jos muuten on halpaa, kysy duunareilta?
        Nimim. puuttuvat Ylityökorvaukset


      • MIKÄÄN MUUTU

        Sepä oli hyvä tietää iss:tä meinaan vaan että samanlaista on meno nykyään sgs:llä ellei jopa hieman hivenen huimempaa.


      • ja cancellationit
        ole.............. kirjoitti:

        provo.
        Kyl B1 tai SAS on iloinen jos saa halvalla, ei haittaa delayt tai cancellations jos muuten on halpaa, kysy duunareilta?
        Nimim. puuttuvat Ylityökorvaukset

        Kyllä minäki oon iloinen jos saan halvalla... :)

        (psst. tiesitkö muuten että delayt ja känsläykset maksaa rahaa)

        Nimim. Tyytyväinen Duunari


      • työtäs tee..
        MIKÄÄN MUUTU kirjoitti:

        Sepä oli hyvä tietää iss:tä meinaan vaan että samanlaista on meno nykyään sgs:llä ellei jopa hieman hivenen huimempaa.

        Uusi firma ei varmaan kummoista palkkaa maksa mutta kentälle pyrkiviä on aina ollut ja tulee olemaan, 18 v. kansainvälisestä glamourista unelmoivia hupakoita.. Näinköhän konkarit siivousfirmaan lähtevät?


      • i don´t
        ja cancellationit kirjoitti:

        Kyllä minäki oon iloinen jos saan halvalla... :)

        (psst. tiesitkö muuten että delayt ja känsläykset maksaa rahaa)

        Nimim. Tyytyväinen Duunari

        Jos firma ei palkkaa lisää jengiä nyt jo raskaasti alimiehitettyihin ramp toimintoihin niin eipä kuule paljoakaan kiinnosta saako joku laukkunsa tahi lähteekö joku lento edes joskus ajoissa. Systeemihän on nykyään sgs:llä se että joka kuukausi on noin 2000 tuntia listavajeita joista muutama vuoro palkataan ylitöinä. Ja kun homma ei toimi niin pikkupomot laittaa kaiken duunarin niskaan jakelemalla varoituksia tai irtisanomisia.Ilmeisesti nuo johtajista parhaimmat kuvittelevat että pelotellaan poikia vähäsen niin tekevevät vielä enemmän duunia. Ainoa asia minkä siiitä on tullut on lisääntyneet sairaslomat ja tatti otsassa kavelevät duunarit.Nim Heja Sverige


      • MOPPIMIKKO
        lhbiyhblgiygb kirjoitti:

        Blue1 taisi hiljattain vaihtaa siivouksen ISS:ltä Sodexholle ilmeisesti ks. syistä... :)

        bLUE1 ostaa maapalvelun kokonaisuudessaan sgs:ltä ja sgs siivouttaa koneet alihankintana iss:llä.


      • kiinnostaa...
        i don´t kirjoitti:

        Jos firma ei palkkaa lisää jengiä nyt jo raskaasti alimiehitettyihin ramp toimintoihin niin eipä kuule paljoakaan kiinnosta saako joku laukkunsa tahi lähteekö joku lento edes joskus ajoissa. Systeemihän on nykyään sgs:llä se että joka kuukausi on noin 2000 tuntia listavajeita joista muutama vuoro palkataan ylitöinä. Ja kun homma ei toimi niin pikkupomot laittaa kaiken duunarin niskaan jakelemalla varoituksia tai irtisanomisia.Ilmeisesti nuo johtajista parhaimmat kuvittelevat että pelotellaan poikia vähäsen niin tekevevät vielä enemmän duunia. Ainoa asia minkä siiitä on tullut on lisääntyneet sairaslomat ja tatti otsassa kavelevät duunarit.Nim Heja Sverige

        Lähinnä meinasin että lentoyhtiötä hyvin suurella todennäköisyydellä kiinnostaa paljonkin pääsekö koneet ajoissa ilmaan vaikkei maapalvelun tarjoajia kiinnostakkaan...


      • kerran kiinnostaa..
        kiinnostaa... kirjoitti:

        Lähinnä meinasin että lentoyhtiötä hyvin suurella todennäköisyydellä kiinnostaa paljonkin pääsekö koneet ajoissa ilmaan vaikkei maapalvelun tarjoajia kiinnostakkaan...

        niin luulisi lentoyhtiön panostavan kenttä- ja maapalvelutoimintoihin. Rahalla saa ja hevosella pääsee.


      • ennenvanhaan se !!
        kiinnostaa... kirjoitti:

        Lähinnä meinasin että lentoyhtiötä hyvin suurella todennäköisyydellä kiinnostaa paljonkin pääsekö koneet ajoissa ilmaan vaikkei maapalvelun tarjoajia kiinnostakkaan...

        nykyään handling hinnat on helsinki-vantaalla poljettu niin alas että lentoyhtiöt kilvan nauraa koko matkan pankkiin asti. joten kyllä ne yhtiöt ymmärtää ettei miltei ilmaisilla sopimuksilla voi palveluja saada ja joskus vaan delaytä tulee kun ei sitä työntekijää vaan riitä kahteen paikkaan yhtäaikaa!!


      • lentoyhtiö panostaa?
        kerran kiinnostaa.. kirjoitti:

        niin luulisi lentoyhtiön panostavan kenttä- ja maapalvelutoimintoihin. Rahalla saa ja hevosella pääsee.

        Eikö lentoyhtiö osta sitä mitä on tarjolla? Vaikea siihen palvelun tasoon on lentoyhtiön puolesta vaikuttaa muuten kuin reklamoimalla jos palvelu tökkii.


      • näin!!
        kerran kiinnostaa.. kirjoitti:

        niin luulisi lentoyhtiön panostavan kenttä- ja maapalvelutoimintoihin. Rahalla saa ja hevosella pääsee.

        valitettavasti finavian 100% omistama AIRPRO handlingyhtiö aloitti tuon hintasodan helsinkivantaalla ja nykyään lentöyhtiöt vaativat vaikka mitä palveluja mutta eivät halua niistä mitään maksaa. Airprohan voi tuottaa palveluja nolla tai jopa miinus katteella koska finavia maksaa viulut ja sellotkin.


      • voi vaikka
        lentoyhtiö panostaa? kirjoitti:

        Eikö lentoyhtiö osta sitä mitä on tarjolla? Vaikea siihen palvelun tasoon on lentoyhtiön puolesta vaikuttaa muuten kuin reklamoimalla jos palvelu tökkii.

        sopimuksilla mitä laatii. Ai niin mutta henkilöstön lisääminenhän maksaakin, auts.

        Ja siihen palvelun tasoon voi vaikuttaa vaikka hankkimalla toiminnot (kokemattomalta) siivousfirmalta ;-)


      • _minä
        voi vaikka kirjoitti:

        sopimuksilla mitä laatii. Ai niin mutta henkilöstön lisääminenhän maksaakin, auts.

        Ja siihen palvelun tasoon voi vaikuttaa vaikka hankkimalla toiminnot (kokemattomalta) siivousfirmalta ;-)

        Voe rähmä! Minä kun kuulin että sopimusneuvotteluissa on kaksi osapuolta.


    • Diipadaapaa

      ja sama suomennettuna: iss on tunnettu matalapalkka-alojen työnantaja. työntekijät koostuvat maahanmuuttajista ja opiskelijoista jotka eivät osaa/uskalla pyytää kovempia palkkoja paskaduuneista. nythän sgs:ltä siirtyy iss:n palvelukseen n.250 henkeä joille joudutaan maksamaan huomattavasti korkeampaa palkkaa ( n.3-4kertaista)kuin jo iss:llä oleville. tämä tosin sitoo iss:ää vain tes sopimuskauden loppuun jonka jälkeen alkaakin parempipalkkaisten ulosajo. esimerkkinä iss:n toiminnasta oli että firma halusi alkaa jo kouluttamaan itse henkilökuntaa maapalvelutehtäviin omassa koulutuskeskuksessaan. valitettavasti asia ei ole niin yksinkertaista kuin siivousfirma kuvittelee koska jotta voi kouluttaa henkilöstöä siihen tarvitaan suomessa ilmailuviranomaisen lupa ja viranomaisten hyväksymä kouluttaja.eli ei se aina niin helppoa.

      • työhön?

        Siis meneekö myös SAS lipputoimisto siivousfirman hoitoon?? Onko tää sitä moniosaamista, välillä mopin varressa ja välillä pilettikoneella..


      • ?!!
        työhön? kirjoitti:

        Siis meneekö myös SAS lipputoimisto siivousfirman hoitoon?? Onko tää sitä moniosaamista, välillä mopin varressa ja välillä pilettikoneella..

        Onko sassin lipputoimisto oma firma?


      • liittyy...

        ihan hirveästi tämän palstan aihepiiriin eli matkailuun, eikö liitykin?


      • kysymys kuin
        ?!! kirjoitti:

        Onko sassin lipputoimisto oma firma?

        Onko northport ja finnair eri firmoja?!

        Kohtuu epätoivoisia nillitysyrityksiä :)


      • todellakin
        liittyy... kirjoitti:

        ihan hirveästi tämän palstan aihepiiriin eli matkailuun, eikö liitykin?

        "Keskustele lentoyhtiö SAS:n ja sen tytäryhtiö Blue1:n palveluista."

        Kun ei tiedä palvellaanko tiskillä enää että pääsisi matkailemaan..


      • mussutusta_
        todellakin kirjoitti:

        "Keskustele lentoyhtiö SAS:n ja sen tytäryhtiö Blue1:n palveluista."

        Kun ei tiedä palvellaanko tiskillä enää että pääsisi matkailemaan..

        Juu varmaan ihan oikeasti olet epätietoinen siitä että palvellaanko tiskillä...

        (jos oikeasti olet niin voin lohduttaa, että palvellaan..)


      • syövät?
        mussutusta_ kirjoitti:

        Juu varmaan ihan oikeasti olet epätietoinen siitä että palvellaanko tiskillä...

        (jos oikeasti olet niin voin lohduttaa, että palvellaan..)

        Kuka siellä nykyään palvelee?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      448
      2185
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      223
      1946
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1552
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1271
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      146
      1247
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      40
      1114
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      64
      1045
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1034
    Aihe