Iittalan lasi, missä tehdään?

Minä vain.

Palstalla on ollut runsaasti keskutelua siitä, että Iittalan keraamiset tuotteet valmistetaan Kaukoidässä.

Tietääkö kukaan onko kuitenkin Iittalan lasituotanto vielä Suomessa?

10

1699

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkdjdjd

Eiköhän niitä kuitenkin tehdä vielä ihan suomessa..
      Yleensä ne jotka väittää, että Iittalan lasia tehdään Kaukoidässä, ovat vain kateellisia ja väittävät tahallaan lasiesineitä arvottomaksi.

• myöten

Kyllä niitä muuallakin tehdään ja samoin arabiaa.Eikä se kateutta ole vaikka tieto kulkisi!

• tietoa on

Otin huvikseni yhteyttä Iittalanlasiin tämän kiistellyn asian tiimoilta ja minulle vastattiin, ettei Iittalanlasia tehdä Kaukoidässä.. Saksassa sen sijaan tehdään joitakin tuotteita. Muuten ihan vain Suomessa. Joten se siitä.

• muumimamma-XX
        tietoa on kirjoitti:

Otin huvikseni yhteyttä Iittalanlasiin tämän kiistellyn asian tiimoilta ja minulle vastattiin, ettei Iittalanlasia tehdä Kaukoidässä.. Saksassa sen sijaan tehdään joitakin tuotteita. Muuten ihan vain Suomessa. Joten se siitä.

Mutta Iittalan Muumi-mukit ja lautaset eivät ole suomalaista tuotantoa!!!

Ja paljon Iiittalan Teema-astioita tehdään muualla kuin Suomessa. Mielestäni se on kusetusta!

• tehdään....
        muumimamma-XX kirjoitti:

Mutta Iittalan Muumi-mukit ja lautaset eivät ole suomalaista tuotantoa!!!

Ja paljon Iiittalan Teema-astioita tehdään muualla kuin Suomessa. Mielestäni se on kusetusta!

Itse olen ollut Arabian tehtaalla Helsingin arabiassa töissä, ja siellä valmistettiin mm. kokoa, teemaa, muumimukeja ja -lautasia, paratiisisarjaa, yms.

• äskeiseen....
        tehdään.... kirjoitti:

Itse olen ollut Arabian tehtaalla Helsingin arabiassa töissä, ja siellä valmistettiin mm. kokoa, teemaa, muumimukeja ja -lautasia, paratiisisarjaa, yms.

ja tämä siis syksyllä 2008.

• kunoa
        äskeiseen.... kirjoitti:

ja tämä siis syksyllä 2008.

Kuluttajan kannalta reiluinta on laittaa tuotteisiin maininta valmistusmaasta.

tehtaan myymälässä jos myydään tunnetuimmalla suomalaisella
        brändillä kaukoidän tavaraa niin huijaustahan tuo olisi.

oli keramiikkaa tai mitä vain astioita.

• kotimaistako

Nyt tilanne on se, että Iittalat ja Arabiat tehdään ulkomailla mm. Kiinassa. Se siitä kotimaisuudesta. Hinnat eivät kuitenkaan ole laskeneet, mutta laatu on, sen olen saanut omakohtaisesti kokea.

• Septer

Thaimaassa ne nykyään tehdää. Ja se lukee selvällä suomella.
        Minä en thaimaan huonolaatuisia esineitä osta ikinä. Onneksi tuli kerättyä kotimaassa tehtyjä aikanaan.

• uuttajavanhaaarabiaa

Tuleeko Arabialta enää mitään uutta muotoilua? Näyttää vähän pahalta, uusia värejä vanhoihin malleihin. Ihmetyttää kovin. Taisi olla lorun loppu
      Koko Arabian brändille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      2037
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79