Iittalan lasi, missä tehdään?

Minä vain.

Palstalla on ollut runsaasti keskutelua siitä, että Iittalan keraamiset tuotteet valmistetaan Kaukoidässä.

Tietääkö kukaan onko kuitenkin Iittalan lasituotanto vielä Suomessa?

10

1678

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkdjdjd

Eiköhän niitä kuitenkin tehdä vielä ihan suomessa..
      Yleensä ne jotka väittää, että Iittalan lasia tehdään Kaukoidässä, ovat vain kateellisia ja väittävät tahallaan lasiesineitä arvottomaksi.

• myöten

Kyllä niitä muuallakin tehdään ja samoin arabiaa.Eikä se kateutta ole vaikka tieto kulkisi!

• tietoa on

Otin huvikseni yhteyttä Iittalanlasiin tämän kiistellyn asian tiimoilta ja minulle vastattiin, ettei Iittalanlasia tehdä Kaukoidässä.. Saksassa sen sijaan tehdään joitakin tuotteita. Muuten ihan vain Suomessa. Joten se siitä.

• muumimamma-XX
        tietoa on kirjoitti:

Otin huvikseni yhteyttä Iittalanlasiin tämän kiistellyn asian tiimoilta ja minulle vastattiin, ettei Iittalanlasia tehdä Kaukoidässä.. Saksassa sen sijaan tehdään joitakin tuotteita. Muuten ihan vain Suomessa. Joten se siitä.

Mutta Iittalan Muumi-mukit ja lautaset eivät ole suomalaista tuotantoa!!!

Ja paljon Iiittalan Teema-astioita tehdään muualla kuin Suomessa. Mielestäni se on kusetusta!

• tehdään....
        muumimamma-XX kirjoitti:

Mutta Iittalan Muumi-mukit ja lautaset eivät ole suomalaista tuotantoa!!!

Ja paljon Iiittalan Teema-astioita tehdään muualla kuin Suomessa. Mielestäni se on kusetusta!

Itse olen ollut Arabian tehtaalla Helsingin arabiassa töissä, ja siellä valmistettiin mm. kokoa, teemaa, muumimukeja ja -lautasia, paratiisisarjaa, yms.

• äskeiseen....
        tehdään.... kirjoitti:

Itse olen ollut Arabian tehtaalla Helsingin arabiassa töissä, ja siellä valmistettiin mm. kokoa, teemaa, muumimukeja ja -lautasia, paratiisisarjaa, yms.

ja tämä siis syksyllä 2008.

• kunoa
        äskeiseen.... kirjoitti:

ja tämä siis syksyllä 2008.

Kuluttajan kannalta reiluinta on laittaa tuotteisiin maininta valmistusmaasta.

tehtaan myymälässä jos myydään tunnetuimmalla suomalaisella
        brändillä kaukoidän tavaraa niin huijaustahan tuo olisi.

oli keramiikkaa tai mitä vain astioita.

• kotimaistako

Nyt tilanne on se, että Iittalat ja Arabiat tehdään ulkomailla mm. Kiinassa. Se siitä kotimaisuudesta. Hinnat eivät kuitenkaan ole laskeneet, mutta laatu on, sen olen saanut omakohtaisesti kokea.

• Septer

Thaimaassa ne nykyään tehdää. Ja se lukee selvällä suomella.
        Minä en thaimaan huonolaatuisia esineitä osta ikinä. Onneksi tuli kerättyä kotimaassa tehtyjä aikanaan.

• uuttajavanhaaarabiaa

Tuleeko Arabialta enää mitään uutta muotoilua? Näyttää vähän pahalta, uusia värejä vanhoihin malleihin. Ihmetyttää kovin. Taisi olla lorun loppu
      Koko Arabian brändille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3904
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3435
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2851
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2498
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1899
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1859
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      186
      1777
    8. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      33
      1735
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      387
      1478
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1258
    Aihe