sossun myöntämät vuokratakuut

pauge87

Myöntääkö sossu minkä suuruiselle vuokralle vuokratakuut? Kun minulla ongelmana että olen löytänyt hyvän asunnon, mutta 2kk vuokratakuut on yhteensä 1100 euroa, myöntääkö sosiaalitoimi noin isoa takuulappua ? Kun nehän ei rahana anna sitä, vaan takuusitoumuksena, mut onko siihen joku raja paljon ne myöntää?

Ylipäätään, mistä on mahdollista saada tuon suuruiset takuurahat? Itsellä ei ole,ja enpä tiedä onko kenelläkään lähipiiristäkään antaa tuon suuruisia rahoja.. :(

8

4420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymääsi asiaa

mutta ota huomioon, että kaikki vuokranantajat eivät hyväksy sossun antamaa vuokratakuuta! Itse asuin kerran sellaisessa ja jo hakiessani asuntoa mainittiin, että se ei käy. Oli kolmen kuukauden vuokratakuu. Otin lainaa maksaakseni vuokratakuun. Se oli pankkitilillä minun nimelläni, eli korot tulivat minulle. Kun muutoin asunnosta, sain takuuvuokran takaisin korkoineen päivineen! Vuokranantajat eivät luota vuokranmaksukykyyn, jos sossu maksaa vuokratakuun!

• väy

Jos vuokramäärä on sosiaalitoimiston asettaman vuokrakaton sisällä, niin kyllä heidän pitäisi maksaa kahden kuukaudenkin takuu vaikka olisi yksityinen vuokraaja. Ymmärtääkseni sos.toimistolle tärkeintä on kuukausittaisen vuokran suuruus.
        Jokaisen kunnan sosiaalitoimistolla on erilainen vuokranmaksuraja, joten katso netistä kuntasi sosiaalitoimiston ohjeet.
        Tosiaan kaikki yksityiset eivät huoli sos.toim. vakuuslappusta.

• Sossun asiakas on luotettavin

Tänä päivänä se luotettavin vuokralainen on nimenomaan se sossun asiakas.

Täytyy olla vuokranantajalla oikeasti kusta päässä, jos tuolla tavalla suhtautuu.

Jos on epäilystä vuokranmaksukyvystä, voi vuokranantajan ja sossun kanssa järjestellä niin, että sossu maksaa vuokran kokonaisuudessaan suoraan vuokranantajan tilille.

Tänä päivänä niin moni putoilee työttömäksi, että siitä uustyöttömien joukosta ne ongelmaiset yleensä löytyvät. Pidetään menestyjän kulisseja pystyssä katkeraan loppuun asti.

• Masennun.
        Sossun asiakas on luotettavin kirjoitti:

Tänä päivänä se luotettavin vuokralainen on nimenomaan se sossun asiakas.

Täytyy olla vuokranantajalla oikeasti kusta päässä, jos tuolla tavalla suhtautuu.

Jos on epäilystä vuokranmaksukyvystä, voi vuokranantajan ja sossun kanssa järjestellä niin, että sossu maksaa vuokran kokonaisuudessaan suoraan vuokranantajan tilille.

Tänä päivänä niin moni putoilee työttömäksi, että siitä uustyöttömien joukosta ne ongelmaiset yleensä löytyvät. Pidetään menestyjän kulisseja pystyssä katkeraan loppuun asti.

Käsittämätöntä on tämä koko VITUN "hyvinvointivaltio". Minulla kävi niin, että vuokrasopimus loppui edellisessä asunnossa, eikä omille tuloilleni (netto 1700) sopivan hintaista vuokra-asuntoa löytynyt pitkän etsimisen jälkeen (asun pk seudulla). Lopulta minun oli pakko ottaa sellainen asunto jonka vuokratakuu oli 800€ ja vuokra 750€. Käyn töissä, mutta vuokrasopimukseni on määräaikainen ja ko. työ vasta kk vanha, enkä siitä syystä saanut pankistakaan lainaa. Takuuvuokran neuvottelu ei ollut mahdollista. Viimeinen vaihtoehtoni oli sosiaalitoimisto. Odoteltuani viikko sossun päätöstä, minulle ilmoitettiin, että vuokratakuu on liian suuri sos.viraston kritereiden mukaan ja että he eivät myönnä takuuta myöskään siksi, että saatan velkaantua maksaessani niin isoa vuokraa. Koetin selvittää, että kyllä palkkani reilusti vuokraan ja elämiseen riittää, mutta ei takuuvuokraan vuokraan ja ruokaan. Maksoin koko palkallani vuokran, vuokratakuun, sekä osan laskuista, jonka jälkeen sain lopulta harkinnan varaisesti 200€. 200€ riitti kyllä hengissä pysymiseen, mutta ei puhettakaan muusta! Minulla jäi jo kerran siirretyt laskut maksamatta ja nyt ne ovat perinnässä. Soskusta sanoivat vain tiukasti, että ko. laskuja ei katsota toimeentulotukeen kuuluviksi, "maksa laskut itse". Jos minulle olisi edes 500€, niin asiani olisivat kunnossa ja elämä vastavalmistuneena, sekä innokkaana työntekijänä alkaisi!
        Nyt voin vain huutaa, että kiitos elämälle ja koulutukselle. Koulun taisinkin käydä vain siksi, että valmistuttuani pääsen maksamaan ulosottoja!!!!!

Tulevaisuus näytti vielä kouluaikana niin täydelliseltä, oli paljon suunnitelmia ja toiveita. Nyt ei ole muuta kuin masennus ja kaikki näyttää niin helvetin toivottomalta.

Tekisi mieli ottaa kokonaan lopputili (vaikka huippu työ onkin) ja näyttää sosiaalitoimistolle, että "kiitos avusta, nyt sitä vasta velkaannuttiin ja nyt sitten roikunkin koko saakutin LOPPUELÄMÄNI sossun kimpussa"!!

• pulisanteri
        Masennun. kirjoitti:

Käsittämätöntä on tämä koko VITUN "hyvinvointivaltio". Minulla kävi niin, että vuokrasopimus loppui edellisessä asunnossa, eikä omille tuloilleni (netto 1700) sopivan hintaista vuokra-asuntoa löytynyt pitkän etsimisen jälkeen (asun pk seudulla). Lopulta minun oli pakko ottaa sellainen asunto jonka vuokratakuu oli 800€ ja vuokra 750€. Käyn töissä, mutta vuokrasopimukseni on määräaikainen ja ko. työ vasta kk vanha, enkä siitä syystä saanut pankistakaan lainaa. Takuuvuokran neuvottelu ei ollut mahdollista. Viimeinen vaihtoehtoni oli sosiaalitoimisto. Odoteltuani viikko sossun päätöstä, minulle ilmoitettiin, että vuokratakuu on liian suuri sos.viraston kritereiden mukaan ja että he eivät myönnä takuuta myöskään siksi, että saatan velkaantua maksaessani niin isoa vuokraa. Koetin selvittää, että kyllä palkkani reilusti vuokraan ja elämiseen riittää, mutta ei takuuvuokraan vuokraan ja ruokaan. Maksoin koko palkallani vuokran, vuokratakuun, sekä osan laskuista, jonka jälkeen sain lopulta harkinnan varaisesti 200€. 200€ riitti kyllä hengissä pysymiseen, mutta ei puhettakaan muusta! Minulla jäi jo kerran siirretyt laskut maksamatta ja nyt ne ovat perinnässä. Soskusta sanoivat vain tiukasti, että ko. laskuja ei katsota toimeentulotukeen kuuluviksi, "maksa laskut itse". Jos minulle olisi edes 500€, niin asiani olisivat kunnossa ja elämä vastavalmistuneena, sekä innokkaana työntekijänä alkaisi!
        Nyt voin vain huutaa, että kiitos elämälle ja koulutukselle. Koulun taisinkin käydä vain siksi, että valmistuttuani pääsen maksamaan ulosottoja!!!!!

Tulevaisuus näytti vielä kouluaikana niin täydelliseltä, oli paljon suunnitelmia ja toiveita. Nyt ei ole muuta kuin masennus ja kaikki näyttää niin helvetin toivottomalta.

Tekisi mieli ottaa kokonaan lopputili (vaikka huippu työ onkin) ja näyttää sosiaalitoimistolle, että "kiitos avusta, nyt sitä vasta velkaannuttiin ja nyt sitten roikunkin koko saakutin LOPPUELÄMÄNI sossun kimpussa"!!

Mitä nariset, netto 1700 ja uliset ettei sossu anna sulle rahaa? Sallikaa mun nauraa..

• noilla...
        pulisanteri kirjoitti:

Mitä nariset, netto 1700 ja uliset ettei sossu anna sulle rahaa? Sallikaa mun nauraa..

Mulla on tulot 1100 e/kk,siinä on jo asumistuki mukana.Nyt pitäis löytää Hesasta kämppä,mutta sossu ei anna takuurahaa,kun se on tässä kämpässä mulla takuuna,mutta vuokranantaja antaa sen vasta kun olen muuttanut pois ja siivonnut.Minut on siis irtisanottu,vika ei ole minussa vaan omistaja tarvitsee asunnon omaan käyttöön.Pattitilanne??????????? Sossu ei siis anna rahaa "lainaksi ",saisin takuurahat jos ei minulla olisi tuota rahaa jota en siis voi kumminkaan uuteen asuntoon käyttää.Ehdotin kyllä ,että maksaisin sen sitten takaisin.

• Jari_

Sossoun vuokratakuu ei ole turvallinen. Mikäli sossu antaa vuokravakuuden 2kk ja sossun asiakas tekee sopimuksen normaalisti vuokranantaja kanssa. Mikäli sossun ja vuokralaisen suhde loppuu menettää myös sossun antama vuokravakuus arvonsa ja vuokranantaja on ilman vuokravakuutta. Mikäli asunto menee huonoon kuntoon tämän jälkeen niin voi voi. Kokemusta asiasta on.

• äipyli

me saatiin sossulta muutama vuos sitten vuokratakaus n.1800 euroa.. ihan hyvä sinällään mutta maksan vieläkin tuota summaa välitilille. pelkkä paperitakaus ei tällä paikkakunnalla jossa asun käy. muutama satku vielä ja toi summa on tilillä ja saadaan se käyttöön kun joskus tästä muutetaan pois..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      86
      4660
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3847
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      184
      3673
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      69
      2098
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1298
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1162
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      148
      1109
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      50
      1020
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      914
    Aihe