Minusta on ihanaa kun huomaa että nuoret haluaa vielä mukaansa kuvioihin.
Ihmisen olemus ja mieli ei olekaan iästä kiinni.
Monet ovat lapsena pikkuvanhoja, nuorena sinisilmäisiä, vanhana nuorekkaita.
Mieli ja keho ei vanhene ytäaikaa.
20
864
Vastaukset
- kaavoihinkangistuneet
Mieleltään nuori ei tarkoita lapsellista ja jotenkin kehittymätöntä ihmistä niinkuin yleensä naureskellaan.
Elämässä kuljeskellaan syntymästä kuolemaan.
Itse olen yrittänyt varoa juuttumasta mihinkään ajanjaksooni elämässäni.
Jymähtänyt olemus ja seisova ajatusmaailama on minulle kuin huutomerkki.
Tuosta minä ainakin pyrin pois ja en halua muuttua tuollaiseksi. - 1943
pidä vanhana lainkaan. Muut voivat olla eri mieltä. Nuoreni pyytävät minua usein mukaan esim. lomamatkoille. Helmikuussa pyysivät Lontooseen mukaan, mutta mulla oli omia suunnitelmia. Ainakin mieli pysyy nuorena, kun on nuorten kanssa tekemisissä.
- kulkea...
Ennen oli mullakin autot ja sun muut meno pelit mielessä aina. Nyt on toisenlainen lelu, elikkä tämä tietsikka.
Eikös ne nuoretkin näillä leiki. Ainakin jotkut kehtaavat siitäkin motkottaa?
Tällähän koneella oppii yhtä sun toista, jos vaan on tosissaan kiinnostunut. Niistä vähän uutisoidaan, mutta kyllä kaikki kielteinenkin tähän kehtaavat toimittajat liittää.- 1943
päätin ensin, että käytän tietokonetta vain kirjoituskoneena. Eipä kestänyt kauan, kun aloin kaivata mm. sähköpostia. Erilaisia kirjoitustöitä tehtyäni olen pikkuhiljaa alkanut miettiä pitäisikö vielä kurssittaa itseään tämänkin käytössä. Nuorilta olen pyytänyt apua tarvittaessa. Mutta jos lottovoiton saisin, niin heti ostaisin uuden auton.
- erkki.
mieli minusta alkaa vanhenemaan kun tulee sairauksia,
kyllä sitä olemuksellisestikin fiksusti pitäisi käyttääntyä jos on isovanhemma titelin saanut, ettei ole kuin murrosikäinen.
Kyllä monen lapset häpeilevät vanhempiaan- tästä aiheesta
on, että vanhempana on varaa olla rennompi ja oma itsensä. Ei nuorten pitäisi hävetä. Nuorilla on niin paljon pelissä, heidän on pakko yrittää esittää parhaimpia puoliaan pärjätäkseen työelämässä ja kumppanin hankkimisessa yms. Meillä ei enää ole näitä paineita, me voidaan olla ihan oma itsemme, mikä usein on se iloinen ja "lapsellinen" puoli joka elämän paineissa on jäänyt taka-alalle.
- Kuullut luolevan suusta
Huumoria ja leikkimieltä jopa naurua kuulin kun läheiseni tiesi jo kuolevansa.
- iita e
Onneksi en ole niin iloluontoinen, että lasten on tarvinnut hävetä. Muistan naispuolisen työkaverini joka kävi yli viisikymppisenä teinivaatteissa nuorten diskossa, samassa missä omat lapset ja heidän kaverit. Aikuiset lapset välttelivät paikka jos tiesivät äidin aikeista. Kaverit nauroivat selän takana ja joskus päin naama kun tämä mutsi kaatokännissä jahtasi kaksikymppisiä.
- 1943
mieheni kanssa iältämme sopineet isovanhemmiksi, mutta koskaan eivät hävenneet meitä. Esittelivät kavereilleen "täs on mun iskä ja äiskä". Ihmettelin, kun jotkut häpesivät vanhempiaan niin, etteivät halunneet olla samassa seurassa, vaikka vanhemmat minun mielestäni olivat OK.
- toiset.
ovat pieniä pellejä, kertoilevat huonoja jutujaan ja elävät todella pienissä ympyröissä,
samallisia kuin lukiossakin olivat, murrosikä on jäänyt ikuisesti.- kulissien takaa
Kulissien takaa näkee tarkemmin, joku sanoi.
- on,
kulissien takaa kirjoitti:
Kulissien takaa näkee tarkemmin, joku sanoi.
"Kulissien takaa näkee tarkemmin, joku sanoi. "
joo, tuo on jo vanhentunut selitys siitä kun selittäjät taaksensa katsovat, ja itseään puolustelivat.
kyllä monella on aika kivaan kun saa muistella yhdessä sitä aikaa ennen lapsia ja sitä aikaa lasten jälkeen, - eniten pettyy
on, kirjoitti:
"Kulissien takaa näkee tarkemmin, joku sanoi. "
joo, tuo on jo vanhentunut selitys siitä kun selittäjät taaksensa katsovat, ja itseään puolustelivat.
kyllä monella on aika kivaan kun saa muistella yhdessä sitä aikaa ennen lapsia ja sitä aikaa lasten jälkeen,kun omat vanhemmat näkevät asiat kuin laput silmillä. jotkut eivät erota mikä on oikein mikä on väärin. Eivät edes koskaan laita kyseenalaiseksi elämän asennettaan.
Jotkut eivät uskalla.
- Totisesti
Saaneeni älliä, ikäni mukana, ja vanhenneeni myös sisäisesti, niinkuin ulkoisestikin.
Olen ollut lapsekas lapsena, en pikkuvanha.
Sinisiä silmiä ei ole, enkä koskaan "sinisilmäinen" asioiden suhteen.
Aina realisti.
"Vanhana nuorekkaita"
Näkyy kyllä sekä katukuvassa, että ravintoloissa, laivamatkoilla. Lomareissuilla varsinkin.
Toivon todellakin, etten käyttäydy koskaan niin, ettei lapseni, lapsenlapseni, ja lapsenlapsenlapsi joudu häpeämään kanssani.
Minusta on mukavaa olla sukuni vanhin, ja eläkeläinen.
Mummi ja isomummi.- koko meininki
Aika varmaa tekstiä.
Asiat vaan kun aina ei ole meidän käsissä.
Voi iskeä sairaus mikä teettää kaiken näköistä, matkallakin. Ei katso ammattia, lääkärillekin voi tulla yllätyksenä että sairastuu henkisesti odotetulla matkalla.
Minusta sana häpeä pitäisi käsitellä enemmän.
Joskus kun ei vaan voi asialle mitään ja jos vaan häpeää on toiminta kyvytön.
Ei elämä mene läpi kuin yksinkertaisella Hyasinttina.
Vastaan on otettava ei niin mukavatkin asiat.
Mikää ei ärsytä enempää kun kuulee sanottavan että "hyvää kuuluu" vaikka näkyy selvästi että ei kuulu.
Epäuskottavan epätodellista elämää en haluaisi elää. - koneella
koko meininki kirjoitti:
Aika varmaa tekstiä.
Voi iskeä sairaus mikä teettää kaiken näköistä, matkallakin. Ei katso ammattia, lääkärillekin voi tulla yllätyksenä että sairastuu henkisesti odotetulla matkalla.
Mikää ei ärsytä enempää kun kuulee sanottavan että "hyvää kuuluu" vaikka näkyy selvästi että ei kuulu.
Epäuskottavan epätodellista elämää en haluaisi elää.oli joskus testi minkä ikäinen olet. Erilaisin kysymyksiin vastaamalla paljastui henkinen ikäsi.
Testi kertoi minun oleva 40 kymppisen ja olin
testaajan kanssa samaa mieltä.Se vain muista miltä sivulta testi löytyy mutta varmaan on vieläkin
täällä koneella. - on oikeat ihmiset
koneella kirjoitti:
oli joskus testi minkä ikäinen olet. Erilaisin kysymyksiin vastaamalla paljastui henkinen ikäsi.
Testi kertoi minun oleva 40 kymppisen ja olin
testaajan kanssa samaa mieltä.Se vain muista miltä sivulta testi löytyy mutta varmaan on vieläkin
täällä koneella.Olikos tämä nyt sitä Kauko viisautta?
Kyllä minä olen henkisesti aivan saman ikäinen joskus jopa vanhempi kokemusteni ja tietoni perusteella kuin on ikäni.
Ikäni ei ole minulle koskaan rasite tai häpeä. - 1943
koko meininki kirjoitti:
Aika varmaa tekstiä.
Epäuskottavan epätodellista elämää en haluaisi elää.esimerkiksi siitä, että omat lapseni suhtautuvat luontevasti kehitysvammaisiin. Vein heidät jo pienenä tervehtimään siskoani. Muistan, kun kuopus oli pieni, niin kaikki pyörivät hänen ympärillään. Esikoinen oli harmissaan, kun häneen ei kiinnitetty huomiota.
- Kuuhullu.
puolelta pitkäikäistä sukua.
Äitini eli 84v vuotiaaksi,hänellä oli monia
sanan-sutkauksia sekä iloinen mieli vaikka terveys
sitäsuntätä.
Omasta elämästään sanoi,että nuori sielu kuihtuvassa kehossa.
Nyt olen havainnut perineeni huumorin häneltä.
Teen jopa pienille pojanpojille lumienkeleitä
ja lasken "peffamäkiä" muovikassilla istuen.
Nuita minkäänlaisia ihopakkeleita en naamaani
läpsinyt,kun silloin 13v aloi se "näppynaama"
aika. Naamani on sen sorttinen ettei viitti,
joka päivä kattua. Se kelpaa mun porukoille
niin hyvä. Joo ei me -45 malliset vielä
olla ko vasta rippikoulun käyneitä. - minullakin!
Nuoria äitejä oli männä viikolla lapsineen meillä hengellisten asioiden äärellä. Mukavaa oli laittaa ruoka valmiiksi äityköille.
Ehkä olen mummuhahmo siinä porukassa. Joka tapauksessa nautin lasten touhuista ja katsoa äitien kaunista suhtautumista heitä kohtaan.
Sairastuin heti sen jälkeen ja nyt eilen sain takaisin ruokaa.. Tämä on sitä lähimmäisen rakastamista. Ihania naapureita!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse103790SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo2143707Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1313395Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky713362Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit222257Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv321799- 351569
- 321481
- 921423
- 151343