Kertokaahan tietämättömälle millaista seutua tuo Hämeenlinnan Jukolan alue on? Omistusasuntoa olen ostamassa ja Jukolan ala-asteen tuntumassa olisi nyt uudiskohteita mukavasti myynnissä. Onko rauhatonta seutua, kannattaako ostoa edes harkita? Kiitos asiallisista vastauksista jo näin etukäteen.
Hämeenlinna - Liivuorentie
15
2065
Vastaukset
- omistusasunto
Mielestäni paikka on ihan normaalia asunto aluetta. Siellä on vuokrataloja joissa asuu sekalaista joukkoa. Mukaan mahtuu varmasti niitä häiriköitäkin joita on joka paikassa. Nää Liivuoren uudet talot on hieman syrjempänä joten tuskin siellä on ongelmia. Palvelut on lähellä ja bussit kulkee. Rohkeesti vai tutustumaan asuntoihin. Asun itsekkin alueella omassa osakkeessa ja ihan hyvä on ollut asua.
- ...
Mukava kuulla, tämä hieman karisti ennakkoluuloja. Onko ko. kadun alkupäässä olevat rivitaloasunnot omistus- vai vuokra-asuntoja? Millaista väkeä näissä asustaa? Jos olen oikein ymmärtänyt, niin nämä hieman vähäosaisemmat asustavat tuossa Jukolan keskittymässä, kerrostaloalueella?
- vai vähäosaisemmat?
... kirjoitti:
Mukava kuulla, tämä hieman karisti ennakkoluuloja. Onko ko. kadun alkupäässä olevat rivitaloasunnot omistus- vai vuokra-asuntoja? Millaista väkeä näissä asustaa? Jos olen oikein ymmärtänyt, niin nämä hieman vähäosaisemmat asustavat tuossa Jukolan keskittymässä, kerrostaloalueella?
Vähäosaisempia ovat ne lainataakan alla asuvat osakkeenomistajat, joille ei jää mitään käyttövaraa ja rahaa elämiseen, kun pitää olla muka rikas ja hankkia oma asunto, uusi auto jne. Me vuokralaiset olemme niitä viisaampia, jotka maksamme asumisesta, emme niiden seinien, putkien, pihojen jne. kuluista ja kunnostuksista. Me nautimme elämästä, mitä te teette?
- taloja jukolaan...
... kirjoitti:
Muuta vaan muualle ei tänne sunlaista ennekkoluulosta ihmiset lokeroon laittajaa tarvita. Me kerrostalojen asukit kyllä käydään paskattamassa koiria just niiden uusien talojen tontilla.Jukolaan rakennetaan ihan liikaa ja aivan liikaa autoja. Oli parempi ja rauhallisempi ennen noita nokkaansa nostavia uudisasukasturhakkeita.Hus, huss pööööööö köyhät tulee.....
- speissi
vai vähäosaisemmat? kirjoitti:
Vähäosaisempia ovat ne lainataakan alla asuvat osakkeenomistajat, joille ei jää mitään käyttövaraa ja rahaa elämiseen, kun pitää olla muka rikas ja hankkia oma asunto, uusi auto jne. Me vuokralaiset olemme niitä viisaampia, jotka maksamme asumisesta, emme niiden seinien, putkien, pihojen jne. kuluista ja kunnostuksista. Me nautimme elämästä, mitä te teette?
Ootkos koskaan miettinyt, paljonko teet voittoa, kun maksat vuokraa, asuntolainan sijaan?
Mistä päättelet, että jos ihminen ostaa itselleen asunnon, ostaa hän myös automaattisesti uuden auton, potkukelkan, sukset, kissan, koiran yms?
Taidat olla hieman katkera, en vaan ymmärrä miksi.
Ehkä sentakia, että tulit ihan itse huomanneeksi, että itseasiassa teet tappioo, kun maksat vuokraa, etkä omaa kämppää.
Vuokralaiset eivät maksa seinien, putkien ja mitä muuta luettelitkaan kunnostuksista...ahaaa.
Millasta se elämä siellä haavemaailmassa on? - ...
taloja jukolaan... kirjoitti:
Muuta vaan muualle ei tänne sunlaista ennekkoluulosta ihmiset lokeroon laittajaa tarvita. Me kerrostalojen asukit kyllä käydään paskattamassa koiria just niiden uusien talojen tontilla.Jukolaan rakennetaan ihan liikaa ja aivan liikaa autoja. Oli parempi ja rauhallisempi ennen noita nokkaansa nostavia uudisasukasturhakkeita.Hus, huss pööööööö köyhät tulee.....
Ei tässä nyt mistään lokeroimisesta ollut lainkaan kyse - vähäosaisemmilla lähinnä tarkoitin näitä mahdollisesti työttömiä, hieman alkoon meneviä ihmisiä, jotka silloin tällöin saattavat aiheuttaa harmia muille samalla seudulla asuville. Fiksuina ihmisinä varmaan ymmärrätte pointtini? Kerrostalo-/vuokra-asumisessa en sinällään näe mitään ongelmaa, enkä ko. asumismuodon valinneita ihmisiä halveksi millään tavalla. Kiitos ja anteeksi.
- 3 h k ja s
... kirjoitti:
Ei tässä nyt mistään lokeroimisesta ollut lainkaan kyse - vähäosaisemmilla lähinnä tarkoitin näitä mahdollisesti työttömiä, hieman alkoon meneviä ihmisiä, jotka silloin tällöin saattavat aiheuttaa harmia muille samalla seudulla asuville. Fiksuina ihmisinä varmaan ymmärrätte pointtini? Kerrostalo-/vuokra-asumisessa en sinällään näe mitään ongelmaa, enkä ko. asumismuodon valinneita ihmisiä halveksi millään tavalla. Kiitos ja anteeksi.
Olen asunut jo useamman vuoden omassa osakkeessani ja olen tyytyväinen. Talossa asuu ihmisiä jotka ymmärtävät normaalin asumisen säännöt. Niitä ovat yhteisten tilojen siistinä ja kunnossa pitäminen. Ei rikottuja ovenlaseja eikä rikottuja kaljapulloja porraskäytävässä. Ei juoppojen ja narkkisten öisiä kotipileitä. Ei väärin parkkeerattuja autoja pihassa. Ei huonosti kasvatettuja kakaroita tekemässä ilkitöitään. Ei varkaita kellarikomeroissa. Ei hajoitettuja polkupyöriä pyörävarastossa. Tässä ihan muutamia hyviä asioita. Mitä siihen velkaantumiseen tulee niin maksan saman summan kuukaudessa kun jos asuisin vuokralla. Rahaa jää kylläkin enemmän käteen kun veroprosentti putosi pienemmäksi asuntolainan vuoksi. Töihinkin on kiva mennä kun on saanut nukkua hyvin kun juopot naapurit ei häiritse yöllä. Vuokra-asunnoissa asuu ihan normaalia porukkaa mutta ne häiriköt joita löytyy varmasti joka talosta tekee naapurien elämästä helvettiä. Nehän tänne kiukkuisia vastaviestejään laittavat. No jukolassa on kaks kauppaa ja kapakkaa josta löytyy jano juomaa. Antaa niiden katkerina meluta.
- ex-jukolalainen
Jukolassa asuneena en suosittele paikkaa kenellekään. Otathan myös huomioon, että jos nyt päädyt Liivuorentielle muuttamaan niin jos ja kun jossain vaiheessa Jukolasta varmasti haluatte pois niin kuinka helpolla saat asunnon myytyä koska se sijaitsee nimenomaan Jukolassa.
Ei ollut mukava kertoa työkavereille asuvansa Jukolassa. Muutin pois ja elämänlaatu parani.
Kaikkea hyvää tulit sitten mihin tulokseen tahansa!- ...
Olet oikeassa, päädyin itsekin samaan lopputulokseen - asunnon myyminen ei tod.näk. tule olemaan kovinkaan helppoa ko. asuinalueella siinä vaiheessa, kun siitä haluaa päästä oikeasti eroon.
Asuntohaaveet näiltä osin siis jäihin - etsintöjä jatketaan. Kiitos kommenteista. - näk.
... kirjoitti:
Olet oikeassa, päädyin itsekin samaan lopputulokseen - asunnon myyminen ei tod.näk. tule olemaan kovinkaan helppoa ko. asuinalueella siinä vaiheessa, kun siitä haluaa päästä oikeasti eroon.
Asuntohaaveet näiltä osin siis jäihin - etsintöjä jatketaan. Kiitos kommenteista.tollasen ylimielisen mulkun kannattais harkita asumista hieman syrjemmällä kaikesta asutuksesta.
- Lots Of Laugh
Toi oli taas vähään aikaan huvittavinta mitä olen lukenut "Ei ollut mukava kertoa työkavereille, että asuu Jukolassa".
Kuvastaa aika hyvin ihmisen arvomaailmaa: se on tärkeetä mitä muut ajattelee ja kulissit kuntoon vaikka hampaat irvessä.
Ei se oma elämä, parisuhde, perhe-elämä, sivistys, iloisuus, surut, onni, asenne jnejne ole siitä kiinni millä kadulla asuu.
Et saa naapuriesi elämää vaikka kuinka muuttaisit sen perusteella, että keitä naapurissa asuu. Etkä siitä itse onnellisemmaksi muutu. Onnellisuus lähtee ihan itsestä.
Toiset säälittävät ihmiset elää just tollasista mielikuvista.
Ja ps. itse en asu Jukolassa, mutta jos asuisin, ilmottaisin sen ihan kuuluvasti työpaikan kahvitunnilla. - kirjoitus
Lots Of Laugh kirjoitti:
Toi oli taas vähään aikaan huvittavinta mitä olen lukenut "Ei ollut mukava kertoa työkavereille, että asuu Jukolassa".
Kuvastaa aika hyvin ihmisen arvomaailmaa: se on tärkeetä mitä muut ajattelee ja kulissit kuntoon vaikka hampaat irvessä.
Ei se oma elämä, parisuhde, perhe-elämä, sivistys, iloisuus, surut, onni, asenne jnejne ole siitä kiinni millä kadulla asuu.
Et saa naapuriesi elämää vaikka kuinka muuttaisit sen perusteella, että keitä naapurissa asuu. Etkä siitä itse onnellisemmaksi muutu. Onnellisuus lähtee ihan itsestä.
Toiset säälittävät ihmiset elää just tollasista mielikuvista.
Ja ps. itse en asu Jukolassa, mutta jos asuisin, ilmottaisin sen ihan kuuluvasti työpaikan kahvitunnilla.ASIAA!
- Slummi
Jukolaan,et voi olla tosissas.Ei aika ainakaan tule pitkäksi,seurailet vaan missä milloinkin siniset vilkut välkkyy,niin siellä tapahtuu,aika useinhan ne tuntuu vilkkuvan.
- tietämään
että sairaala on siinä vieressä, joten kyllä vilkkuu ja useita kertoja päivässä. :)
- Rolling On the Floor LMAO
tietämään kirjoitti:
että sairaala on siinä vieressä, joten kyllä vilkkuu ja useita kertoja päivässä. :)
Asiallinen kommentti tossa pari ylöspäin.
Ihmiset yrittävät ostaa elämän ja identiteetin, mutta kun ne eivät ole kaupan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2895445- 705016
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484126- 513830
- 413458
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo873107Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv692972- 382130
- 442071
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272068