Mutta sehän näyttää hyvältä!

uusi farkku

Ei mutta uusi farmari näyttää suorastaan hyvältä!
Entinenkin farmari oli malliston onnistunein korimalli mutta vähän vaatimattoman näköinen.

Kuten arvata saattoi 6cm pidempi kori ei ole tuonut lisää tavaratilaa (524l/1595l) mutta onneksi tila ei ole sentään kutistunut kuten monilla tämän luokan autoilla (esim. Focus) joten se on edelleen luokkansa huippua.

Akseliväli on kasvanut sentin joten voisi veikata että sisätilat ovat ainakin ennallaan eli vähintäänkin riittävät kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle.

Autolehtien koeajon mukaan ainakaan 3/5d Megane ei kuitenkaan ole enää luokkansa hiljaisin auto ja alustakin on kovanpuoleinen joten se ei ole edes mukavin. Jos tuo pitää paikkansa myös farkun kohdalla voivat minun puolestani sulkea autotehtaat ja ruveta valmistamaan vaikka konjakkia.

Jos haluan saksalaistyylisen epämukavan alustan ja melutason, ostan kolffin. Ei ole mitään järkeä maksaa samaa hintaa ranskalaisesta laadusta ja jälleenmyyntiarvosta jos vastikkeeksi ei saa myös ranskalaista mukavuutta ja äänettömyyttä.

Uusi laguna osoitti jo että rellulta on hukkunut menestysresepti täysin: tehdään luokkansa pienin auto jossa on kivikova saksalainen alusta ja penkit sekä heikko äänieristys. Yhdistetään tämä niin tylsään muotoiluun että tojotan omistajat haukottelevat.

Ainoat rellun ostajakandidaatit puolestaan haluavat ylivertaista ajomukavuutta maantiellä, loistoauton äänettömyyttä ja persoonallista muotoilua. Näille on ihan yksi lysti jääkö joku hantaaki silloin tällöin käteen ja pitääkö huollossa kiristellä muttereita tehtaan jäljioltä ja uusia palloniveliä kunhan kyyti on mukavaa ja muotoilu hivelee silmää.

http://www.renault.com/en/Vehicules/Pages/nouvelle-megane-estate.aspx?initCO2=219

13

1345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kehitys

ranskalaisten autojen osalta on tämä alustan ja istuinten koveneminen. Niin kuin kaikkialla, maailma yhtenäistyy. Kohta voin ostaa Golfin, on ainakin luotettavampi monissa asioissa. Tai sitten vaihdan sitikkaan :-)

• huhhahheijarelluapullo

Tämän nähtyäni olen vakaasti päättänyt, että classic-meganen jälkeen jos ostan vielä Rellun, se on viimeinen vanhakoppainen farkku-meksu, vaikka onkin tehty Turkissa.

• Turkissa?

Espanjasta ne tähän asti ovat Suomeen tulleet. Uusi on muuten aika hyvännäköinen kapine...

• tulee.
        Turkissa? kirjoitti:

Espanjasta ne tähän asti ovat Suomeen tulleet. Uusi on muuten aika hyvännäköinen kapine...

Turkista, muut ei

• minun
        tulee. kirjoitti:

Turkista, muut ei

05-farkku oli Espanjassa tehty. Tietääkseni sedan on Turkissa tehty.

• ihan hyvä hinta/laatusuhde
        minun kirjoitti:

05-farkku oli Espanjassa tehty. Tietääkseni sedan on Turkissa tehty.

Mulla on viimeinen ekakoppainen Break, otettu käyttöön 2003 tammikuussa. Se on tehty Turkissa. Ei voi kuin ihmetellä miten hyvä se on ollut - ei nitise eikä natise ja viimeistelytaso on kohdallaan. Muuta vikaa ei ole ollut kuin yksi pimentynyt sytytyspuola (54 euroa).

• sanat suustani
        ihan hyvä hinta/laatusuhde kirjoitti:

Mulla on viimeinen ekakoppainen Break, otettu käyttöön 2003 tammikuussa. Se on tehty Turkissa. Ei voi kuin ihmetellä miten hyvä se on ollut - ei nitise eikä natise ja viimeistelytaso on kohdallaan. Muuta vikaa ei ole ollut kuin yksi pimentynyt sytytyspuola (54 euroa).

hinta/laatu suhde enemmän kuin kohdallaan!
        ei mainittavia vikoja, mutta tilaa, hiljaisuutta ja vähän kulutusta.
        Mainio käyttöauto

• oikeaa tietoa
        kanosmn kirjoitti:

http://www.ajovalo.net/Valmistusmaat_Renault.htm

Jos haluat esson paarin mutu-tiedon tai ajovalon sijaan todella tietää missä mikäkin malli on ollut tiettynä vuonna valmistuksessa niin kaiva rellun kyseisen vuoden vuosikertomus. Sen saa myös pritaniankielisenä ellei ranska taivu.

Normaalin taloustiedon lisäksi siinä on yksi kappale jossa listataan tehtaat ja mallit joita niissä on tehty.

Megane II farkku tehtiin ainakin alkuvuosina Espanjassa ja sedan Turkissa mutta tämä ei välttämättä pidä enää paikkaansa.

• Vai alkaako?
        oikeaa tietoa kirjoitti:

Jos haluat esson paarin mutu-tiedon tai ajovalon sijaan todella tietää missä mikäkin malli on ollut tiettynä vuonna valmistuksessa niin kaiva rellun kyseisen vuoden vuosikertomus. Sen saa myös pritaniankielisenä ellei ranska taivu.

Normaalin taloustiedon lisäksi siinä on yksi kappale jossa listataan tehtaat ja mallit joita niissä on tehty.

Megane II farkku tehtiin ainakin alkuvuosina Espanjassa ja sedan Turkissa mutta tämä ei välttämättä pidä enää paikkaansa.

Valmistekoodin ensimmäinen kirjain kertoo valmistustehtaan.

R on Turkissa. E, V, W ja X ovat Espanjassa.

• sanottu

juu eipä Rellut oo juuri muulla kuin mukavuudella (alusta äänieristys)voineet kilpailla jos nekin nytte katoaa nii katoaa myös rellu,,,,

• ....

Tuo on kyllä harvinaisen hyvän näköinen ja linjakas farkku ainakin kuvissa. Aikaisemmin Focuksella ajaneella tiedän mitä melu autossa on. Tuskin ihan sille tasolle on päästy tuossa.

• pitää

arvostella paikan päällä, kun autoja tulee koeajoon. Yleensä ensimmäiset arviot (eteläisen Euroopan sileillä teillä) voi jättää omaan arvoonsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      107
      4662
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3433
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      49
      1514
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1423
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1236
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1142
    8. 159
      1036
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1028
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen