Tanssikurssit Malmilla?

Monalisa -70

Hei!

Onko kellään kokemusta Malmin työväentalon tanssikursseista? Kehtaako sinne mennä ilman omaa paria? Joutuuko tanssimaan naisparina, jos ei ole miestä mukana?

Ehkä enemmänkin olisin kiinnostunut Puistokulman kursseista. Tanssikokemusta on tähän ikään kyllä kertynyt (nainen 38 vee), joten voisikohan niihin alkeisjatko - kursseille mennä ilman alkeiskurssia? Ja ilman sitä omaa paria...?

Rakastan tanssimista yli kaiken. Oma mies ei tanssi, mutta haluaisin itse käydä joskus tanssimassa vain tanssimisen takia. Vaikka näin tanssikurssinkin merkeissä...

17

3788

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tanssikoulu kin

Mee tanssikouluun jos haluat opia tanssiin, nuo on sosiialisia tiaisuuksia yksineläjille

• Monalisa -70

Tarkoitatko, että tanssikurssit ovat enemmänkin sinkuille, eivät yksin tuleville "pariutuneille"?!

En ole etsimässä mitään seikkailuja tanssimisen lomassa, haluaisin vain ihan oikeasti tanssia tanssimisen riemusta ja oppia tanssitekniikkaa.

Onko niin, että nolaan vain itseni ja anna väärää "informaatiota" (en olekaan vapaata riistaa)? Pelataanko siellä tosiaan samoilla säännöillä kuin ravintolassa??

• Monalisa -70

...tarkennus edelliseen vastaukseeni;

en käytännön syystä voi sitoutua säännöllisiin tanssitunteihin, siksi ajattelin, että tanssikurssi olisi mukavampi.

• Monalisa -70 kirjoitti:

Tarkoitatko, että tanssikurssit ovat enemmänkin sinkuille, eivät yksin tuleville "pariutuneille"?!

En ole etsimässä mitään seikkailuja tanssimisen lomassa, haluaisin vain ihan oikeasti tanssia tanssimisen riemusta ja oppia tanssitekniikkaa.

Onko niin, että nolaan vain itseni ja anna väärää "informaatiota" (en olekaan vapaata riistaa)? Pelataanko siellä tosiaan samoilla säännöillä kuin ravintolassa??

...ole tulut juurikaan seuranneeksi tämän palstan meininkiä.

Niinpä et sitten tunnistanut tuosta viestistä yhtä palstan kiusnakappaleista.

Hänen lisäkseen tänne kirjoittaa asiallisia kysymyksiä esittäville asiattomia vastauksia ikäänkuin terapiana omien kompleksiensa ja traumojensa helpottamiseksi aika moni muukin henkisesti vajaaksi jääänyt tai muuten häiriintynyt.

Nuo siis kannattaa jättää kokonaan huomiotta.

Kyllä seurojen ja tunnettujen yksittäisetn ohjaajien kursseilta kannattaa käydä opit hakemassa. Koulujen hinnat ovat yleensä paljon korkeammat.

Puistokulman kursseilla en itse ole koskaan käynyt, kuten en Malminkaan, muta esimerkiksi Maija Astikainen, joka noita Puistokulman kursseja monien muiden lisäksi vetää, on takuulla asiantunteva puuhassaan ja varsin tunnettu ja tunnustusta saanut siinä.

Koulutukseltaan hän on sekä diplomitanssinopettaja että lastentarhanopettaja ja fysioterapeutti.

Tuo kirjoittaja esimerkiksi ei takuulla ole koskaan saanut minkäänlaista tanssiopetusta -tuskin edes on yrittänytkään tanssia.

Niinpä taas olen sen hänen viestinsä ilmoittanut asiattomaksi.

Varsin todennäköisesti siis tästä säikeestä tulee jossakin vaiheessa katoamaan kaikki muu paitsi sinun avausviestisi.

• Monalisa -70
        Truehum kirjoitti:

Hänen lisäkseen tänne kirjoittaa asiallisia kysymyksiä esittäville asiattomia vastauksia ikäänkuin terapiana omien kompleksiensa ja traumojensa helpottamiseksi aika moni muukin henkisesti vajaaksi jääänyt tai muuten häiriintynyt.

Kyllä seurojen ja tunnettujen yksittäisetn ohjaajien kursseilta kannattaa käydä opit hakemassa. Koulujen hinnat ovat yleensä paljon korkeammat.

Puistokulman kursseilla en itse ole koskaan käynyt, kuten en Malminkaan, muta esimerkiksi Maija Astikainen, joka noita Puistokulman kursseja monien muiden lisäksi vetää, on takuulla asiantunteva puuhassaan ja varsin tunnettu ja tunnustusta saanut siinä.

Koulutukseltaan hän on sekä diplomitanssinopettaja että lastentarhanopettaja ja fysioterapeutti.

Tuo kirjoittaja esimerkiksi ei takuulla ole koskaan saanut minkäänlaista tanssiopetusta -tuskin edes on yrittänytkään tanssia.

Varsin todennäköisesti siis tästä säikeestä tulee jossakin vaiheessa katoamaan kaikki muu paitsi sinun avausviestisi.

... tunnistanut :) Itseasiassa vasta tänään kekkasin nämä sivut.

Kiitos asiallisesta vastauksestasi ja vinkistäsi. Olinkin vähän ihmeissäni edellisen henkilön kommentista... :)Ehkäpä uskaltaudun sinne Puistokulmaan kuitenkin :)

Hyvää kevättä sinulle!

• tanssikurssit
        Monalisa -70 kirjoitti:

...tarkennus edelliseen vastaukseeni;

en käytännön syystä voi sitoutua säännöllisiin tanssitunteihin, siksi ajattelin, että tanssikurssi olisi mukavampi.

Sama tanssikurssien vetäjähän siellä Malmilla ja Puistokulmassa on. Ehkä hieman eri painotuksilla. Astikaisen tunnit ovat tarkoitettu nimen omaan sellaisille joilla ei ole aikaa säännölliselle tanssitunnille. Maksat vain niistä tunneista, jotka olet mukana. Ja vielä sellaisille, joilla ei ole omaa partneria mukana. Tunneilla on käytössä parinvaihto. Jokainen pääsee tanssimaan. Oli sitten naisia tai miehiä enemmän. "Piiri pieni pyörii".
        Haittana saattaa olla ehkä liian nopeat parinvaihdot. Ei ehdi kunnolla päästä yhden kanssa alkuun kun tulee jo vaihto. Eipähän tule liian pitkiä huilaustaukoja.

• säihkii Helios
        Truehum kirjoitti:

Kauheaa kuinka paljon taas kirjoitusvirheitä! Vie nyt se kannettava pois siitä sokaisevasta auringonpaisteesta...

• Anonyymi
        Monalisa -70 kirjoitti:

... tunnistanut :) Itseasiassa vasta tänään kekkasin nämä sivut.

Kiitos asiallisesta vastauksestasi ja vinkistäsi. Olinkin vähän ihmeissäni edellisen henkilön kommentista... :)Ehkäpä uskaltaudun sinne Puistokulmaan kuitenkin :)

Hyvää kevättä sinulle!

Puistokulma on hyvä paikka toki jne T. Jone

• Anonyymi
        Monalisa -70 kirjoitti:

Tervetuloa ,
        Malmin raitti 17b sunnuntaisin yksilöllistä paritanssin opetusta klo 13-14.30
        Katso tanssinetistä tark.tiedot.
        Yst.Jari

• Mene ihmeessä! Molemmissa oli itse siellä käydessäni samat opettajat. Tästä linkistä näet päivät, ohjelmat sekä opettajat just Maijan osalta:
      http://www.kolumbus.fi/maija-leena.astikainen/index2.htm
      Menin paikalle ilman paria, samalla ajatuksella kuin sinäkin ja tyytyväinen olin. Paikalla on ollut useita nykyään kivoja tanssituttuja lavoilla, jotka eivät enää varsinaisesti osaamisensa vuoksi sinne tulleet, vaan treenaamaan ja hiomaan taitojaan. Aina sitä jotakin oppii, uuttakin.

• Monalisa -70

... vastauksestasi!

Minua kiinnostaisi tuo 9.4. alkava tango -kurssi. Tango on intohimoni! Osaan kyllä tangoa sen verran, että se aivan alkeiskurssi saattaa olla liian tylsä. Taidan mennä suoraan tuohon alkeisjatkoon, kai ne heittää ulos, jos murran liian monta varvasta... :)

• niillä kursseilla.

Maija-Liisa Astikainen pistää aina vaihtaa pareja, joten yksinkin kehtaa kyllä mennä. Nykyään itse en enää pysty mennä sinne, kun vuosi sitten ex-tyttöystävä jätti mut ja tiedän että exä käy siellä. Olis vaan se kova paikka, jos exä ei enää halu tanssii mun kaa ihan lopuks kun Maija-Liisa kuuluttaa parskuntien tansseja. Muutenkin käyn nykyään jatkokursseja ja alkeis kursseista ei muutenkaan oo mulle hyötyä.

• ParkettienMachomies

Aaaaahh sinä olisit minulle oiva nainen kaunokainen!
      varmaan se unessa tanssiva prinsessani..

Vien sinut valssin hurmaan.. liitelemme hetken, leijumme tanssitaivaaseen kunnes
      hidastamme hitaaseen Boleroon,,
      Saat nauttia naisellisuudestasi, ojennat
      siroa nilkaasi askeleeseen,, lantiosi keinuva rytmi on kuin kosiokutsu.
      Tämä on juuri sitä ihanaa tanssin taikaaa.
      Otan sinut hellään lähiotteeseen ja hitaassa Foksissa, annamme vain musiikin soljua tajunan virtaan, samalla kuin tietämättämme jalkamme ottavat askeleita upeissa kuvioissa.
      Hymysi kasvoilla on kuin aurinko ja silmäsi tuikkivat kuin tähdet, joihin lumoutuneena katselen..
      Iloinen ilme ja aurinkoiset kasvot .....
      Mielelläni olen harjoitus ja tanssiparisi
      ja tarjoan kyydinkin vielä mennen tullen jos on tarvetta!

ai niin., mutta kun sinulla oli jo se mies....

• Monalisa -70

Kiitos, pidän tanssiinkutsusi mielessä, jos samalle parketille osutaan :) Foksiin kyllä lähden, mutta omalla kyydillä :)

• mittaaja

Minusta jos vähänkin on epävarma olo alkeisjatkotasosta, kannattaa mieluummin mennä alkeisiin.

Tanssimisen idea naisen roolissa ei ole "pärjätä" ja roikkua mukana kun mies yllättää tanssikuvioilla. Naisen tärkein ominaisuus on aluksi rentoutua vietäväksi ja toiseksi tärkein olla viennissä, eli siis et ennakoi ollenkaan ja olet nopeasti pysäytettävissä kesken liikkeen. Tämän harjoittelu ei onnistu jos tarvitsee räpistellä perusaskelen takia. Jos vieläkin tuntuu helpolta, niin opettele astumaan suoraan ettet auraa ja muutenkaan heitä jalkojasi minne sattuu. Kun nämä asiat alkavat sujua alkeissa, on sopiva aika siirtyä jatkokursseille harjoittelemaan ihan samaa tanssikuvioissa.

• Monalisa -70

Olet aivan oikeassa siinä, että on varmempi aloittaa alkeista. Tanssimisen kanssa on vähän sama juttu kuin hanurin soittamisessa; jos opettelee väärän sormituksen, on myöhemmin hankala opetella se oikea... Jaloissa on varmastikin sama juttu :)

Pidän itseäni suht hyvänä tanssijana... tai sanotaan nyt niin, että vietävänä :)Tai näin minulle on ainakin kerrottu :) Olen tanssinut perinteisiä lavatansseja pienen ikäni, jonkinlaisen tanssigeenin taisin saada jo äidinmaidosta. Vanhempani ovat olleet aina kovia tanssimaan, ovat vieläkin, yli kuusikymppisinä. Isäni minutkin opetti. Muutama kesä sitten olimme sukulaisten häissä. Siellä isäni sanoi suurimman kohteliaisuuden, mitä ikinä... että tanssin melkein paremmin kuin äitini. Siinä kohtaan kyllä meinasi askeleet mennä sekaisin :) Se oli kauniisti sanottu.

Rakastan tanssimista ja minusta on mukavaa, että tanssittajani myös nauttii tanssimisesta kanssani. Siksi haluan oppia paremmaksi tanssijaksi. Olen tullut siihen tulokseen, että teen niin kuin suosittelit. Menen ensin sinne alkeiskurssille ja siitä jatkolle.

• Tassitaan
        Monalisa -70 kirjoitti:

Olet aivan oikeassa siinä, että on varmempi aloittaa alkeista. Tanssimisen kanssa on vähän sama juttu kuin hanurin soittamisessa; jos opettelee väärän sormituksen, on myöhemmin hankala opetella se oikea... Jaloissa on varmastikin sama juttu :)

Pidän itseäni suht hyvänä tanssijana... tai sanotaan nyt niin, että vietävänä :)Tai näin minulle on ainakin kerrottu :) Olen tanssinut perinteisiä lavatansseja pienen ikäni, jonkinlaisen tanssigeenin taisin saada jo äidinmaidosta. Vanhempani ovat olleet aina kovia tanssimaan, ovat vieläkin, yli kuusikymppisinä. Isäni minutkin opetti. Muutama kesä sitten olimme sukulaisten häissä. Siellä isäni sanoi suurimman kohteliaisuuden, mitä ikinä... että tanssin melkein paremmin kuin äitini. Siinä kohtaan kyllä meinasi askeleet mennä sekaisin :) Se oli kauniisti sanottu.

Rakastan tanssimista ja minusta on mukavaa, että tanssittajani myös nauttii tanssimisesta kanssani. Siksi haluan oppia paremmaksi tanssijaksi. Olen tullut siihen tulokseen, että teen niin kuin suosittelit. Menen ensin sinne alkeiskurssille ja siitä jatkolle.

Tangossa ja hitaassa foksissa ei niin väliä jopa saattaa olla parempikin aloittaa jatkosta jos taustalla on tanssikokemusta.

Askelluksissa moni ohjaaja on luopunut kaavamaisesta perusaskeleesta ja kuvioidenkin osalta opetetaan mieluummin vientejä kuin kuvioita. Ne normaalin lavatanssin kuviot kun käytännössä ovat kuitenkin vain askelten vientejä vaihtelevilla askelluksilla ja suunnilla.

Meillä on luovuttu jo vuosia sitten hhnn kaavan mukaisen askelluksen opettaminen ja tilalle on otettu vaihteleva perusaskellus. Hiukan epävarmoina uudistuksen teimme, mutta yllätys oli kertakaikkisen positiivinen, meille ohjaajille kuin oppilaillekin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      117
      8063
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      135
      5353
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      32
      3641
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      124
      3574
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2604
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1896
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      357
      1544
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      97
      1540
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      70
      1406
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe