No, nih. Pitäisi aloittaa remontointi. Haluaisin kuulla hyviä vinkkejä, mistä kaupoista ostatte mitäkin. Myös hyväksihavaittuja maaleja ym.. Noista maaleista sen verran, että käytän vain vesiohenteisia maaleja koirien tähden.
Aion kevään ja kesän aikana maalata, tapetoida ja uusia lattian. Aikataulu on väljä, jotta olisi muutakin elämää ja aikaa haeskella parhaita tarjouksia.
Sen olen jo päättänyt, että tapetti tulee olemaan raidallinen. Valkoisen ja harmaan sävyjä.. Lattia tulee olemaan joko vaalea laminaatti- tai korkkilattia. Maalauksessa toistuu tapetin sävyt..
Maalit ym. tarvikkeet
15
886
Vastaukset
- :_==-__==+
En nyt tiedä mihin tämäkin littyy. Mulla on kissa. Ikinä en oo sen takia väistellyt liuottimia. Olkoon pihalla päivän tai pari. Itehän tässä on ollut kiisujen keskellä.
Seinämaalit jne on yleensä vesiohenteisia järkiään. Ovet tms, pitää vetää liuotinmaalilla, parempi jälki ja kestävyys.
Noita merkkejä mieluusti kertovat maalikauppiaat- Osta thiksoa, siis hyytelömäistä maalia. Helpompi maalata kun ei roisku ja jälki parempi.
Maaleissa ei varsinaisesti ole hirveitä hintaeroja. Halpa pohjamaali ei peitä mitään, sitä menee litratolkulla ja monta kerrosta. Vähän kalliimpaa maalia kuluu vähemmän ja peittää kerralla.
Raidallisen tapetin kanssa, mittaa ristimitta, huoneet ei välttämättä ole vatupassissa. Jos tietää mitä heittää, voi junailla pitkin seinää. Ei tuu sellaista, että viimenen tapettisoiro on viis senttiä liika levee toisesta päästä.
Tee ensin katto, sitten seinät, viimmeksi lattia- Hokaat kyllä järjestyksen itekkin kun kaadat maaliämpärin lattialle.
Tästä nyt ois juttua vaikka kuinka. Maalaisjärjellä pärjää yllättävänkin hyvin.
=DW=- Rattus sp.
Tuosta hyytelömäisestä maalista olen kuullut. En tiennyt sen nimeä. Kiitokset!
Olen aikaisemminkin remontoinut ja aina jälki ei ole ollut hyvää tai haluan tällä kertaa onnistua vielä paremmin.
Kävin muuten tunti sitten maalikaupassa. Hain värikarttoja, katsoin tapettimalleja, ostin telat ja pensselit. Samalla tutuistuin eri maaleihin myyjän opastuksella. Tuota mainitsemaasi hyytelömäistä maalia ei esitellyt.
Hmm.. joudun vielä miettimään tuota tapettiratkaisua tietojesi pohjalta. Voisin yrittää löytää toisentyyppisen raidallisen tapetin.
Koirien hajuaisti on niin herkkä ja ovat sisäkoiria. Ei riittäisi sulkeminen toiseen huoneeseen.
- maaleja;
http://www.ilvesmaalit.fi/
Löytyy vesiliukoisia kosteudenkestäviä maalejakin esim kylpyhuoneeseen.ym- Rattus sp.
Kiitokset. Löytyy jälleenmyyjä tästäkin kaupungista. Lisäsin kirjanmerkkeihin.
- Putkivalo
kaikki maalit ala olla jo vesiohenteisia :)
Itse huomasin kun tässä pari vuotta sitten laitoin pensselin heilumaan, että jos jostain erikois-liikkeestä ostaa maalia, kannattaa kysyä myös halvinta vaihtoehtoa. Ne ei sitä ainakaan mulle tarjonneet, omaa merkkiä vaan, joka oli pikkasen kalliimpi. Muuten heillä oli ehdottomasti parhaat vinkit ja ammattitaito, osasivat sanoa mitä maalia mihin kohteeseen tulisi käyttää.
Kannattaako koiraperheeseen laittaa korkkilattia? Eikö se kärsi kynsistä ja kosteista koirista?- Rattus sp.
Eivät kaikki maalit, kuten ovien maalaamiseen tarkoitetut. Nyt olen päättänyt, että kaappien ovet ja ovet tulevat kiiltävän valkoisiksi tai sitten tulee vaatekaapistoon liukuovisysteemi. Kuten huomaat tämä systeemi paisuu :)).
Minulle tarjottiin kohtuuhintaista maalia ja annettiin vinkkejä siihen, että pohjamaalaan ensin halvemmalla ja sen jälkeen kalliimmalla. Kysymyksessä on seinät, joissa on nyt tapetit. Haluan ne maalatuiksi seiniksi.
Nämä kaksi ovat sipsuttelijoita ja käppänätkö olisivat märkiä.. Nehän inhoavat vettä, paitsi kesäkuumalla tuo toinen.. Tiesitkö, että korkkilattioita on samalla mekanismilla kuin laminaattilattioita. Minulle ratkaisee myös pinnan liukkaus..
Nyt tutkiskelemaan värikarttoja ja miettimään kokonaisuutta. Muuten miten onnistui maalausurakkasi? - kävisi
Rattus sp. kirjoitti:
Eivät kaikki maalit, kuten ovien maalaamiseen tarkoitetut. Nyt olen päättänyt, että kaappien ovet ja ovet tulevat kiiltävän valkoisiksi tai sitten tulee vaatekaapistoon liukuovisysteemi. Kuten huomaat tämä systeemi paisuu :)).
Minulle tarjottiin kohtuuhintaista maalia ja annettiin vinkkejä siihen, että pohjamaalaan ensin halvemmalla ja sen jälkeen kalliimmalla. Kysymyksessä on seinät, joissa on nyt tapetit. Haluan ne maalatuiksi seiniksi.
Nämä kaksi ovat sipsuttelijoita ja käppänätkö olisivat märkiä.. Nehän inhoavat vettä, paitsi kesäkuumalla tuo toinen.. Tiesitkö, että korkkilattioita on samalla mekanismilla kuin laminaattilattioita. Minulle ratkaisee myös pinnan liukkaus..
Nyt tutkiskelemaan värikarttoja ja miettimään kokonaisuutta. Muuten miten onnistui maalausurakkasi?musta maali seiniin.
- Rattus sp.
kävisi kirjoitti:
musta maali seiniin.
Ei edes pinkki.
- Putkivalo
Rattus sp. kirjoitti:
Nyt tutkiskelemaan värikarttoja ja miettimään kokonaisuutta. Muuten miten onnistui maalausurakkasi?Aloittaa yhdestä kohdasta, ja sitten muut ei vastaakaan samaa tasoa :)
Kai sitä korkkia löytyy nykyisin joka kestää paremmin kuin 60-luvun :)) Tuntuu vaan ettei tää koira kuivu ikinä kun tulee näihin aikoihin lenkiltä. Ei vaikka kuinka kuivattais. Ja onhan ne sun haukut vissiin jo ohi sen pahimman spurtti-iän.
Kiitos, hyvinhän se remppa sujui. Muutama *kröhm* sähläys, mutta kai ne kuuluu asiaan :)) Mm. en päästänyt lapsia maalaamaan koska ne olisi sotkenut liikaa, ja sitten pudotin kokonaisen maalipurkin lattiaan kun piti ravistaa :/ Miksi aina mä joudun syömään sanani??
Toinen hauska oli kun komeroon naputin hyllyn kannattimet (siinä oli ollut vain tanko) ja kävelin alakertaan. Ihme kun rappusten seinä yhtäkkiä oli niin ruman näköinen? Siinä tais törröttää mun naputtamat naulat. Taitaa muuten törröttää edelleen..
Olisin muuten mielummin tapetoinut kuin maalannut, paljon siistimpää ja nopeampaa :) edelliset asukkaat oli laittanut lasikuitutapettia, joten ei kun pensseli käteen... Tuli muuten mieleen että mulla ainakin on tapana valita vähän turhan tumma väri. Vakio oli, että kun värilastusta bongasin sen oikean, tuli juuri jos se sävy minkä halusin kun otin yhden asteen vaaleampaa maalia.
Onnea sun remppaan :) - Rattus sp.
Putkivalo kirjoitti:
Aloittaa yhdestä kohdasta, ja sitten muut ei vastaakaan samaa tasoa :)
Kai sitä korkkia löytyy nykyisin joka kestää paremmin kuin 60-luvun :)) Tuntuu vaan ettei tää koira kuivu ikinä kun tulee näihin aikoihin lenkiltä. Ei vaikka kuinka kuivattais. Ja onhan ne sun haukut vissiin jo ohi sen pahimman spurtti-iän.
Kiitos, hyvinhän se remppa sujui. Muutama *kröhm* sähläys, mutta kai ne kuuluu asiaan :)) Mm. en päästänyt lapsia maalaamaan koska ne olisi sotkenut liikaa, ja sitten pudotin kokonaisen maalipurkin lattiaan kun piti ravistaa :/ Miksi aina mä joudun syömään sanani??
Toinen hauska oli kun komeroon naputin hyllyn kannattimet (siinä oli ollut vain tanko) ja kävelin alakertaan. Ihme kun rappusten seinä yhtäkkiä oli niin ruman näköinen? Siinä tais törröttää mun naputtamat naulat. Taitaa muuten törröttää edelleen..
Olisin muuten mielummin tapetoinut kuin maalannut, paljon siistimpää ja nopeampaa :) edelliset asukkaat oli laittanut lasikuitutapettia, joten ei kun pensseli käteen... Tuli muuten mieleen että mulla ainakin on tapana valita vähän turhan tumma väri. Vakio oli, että kun värilastusta bongasin sen oikean, tuli juuri jos se sävy minkä halusin kun otin yhden asteen vaaleampaa maalia.
Onnea sun remppaan :)Kiitos. Se lohdutti, että sinulla on hyviä kokemuksia. Aina aikaisemmin on ollut apuna joku ammattilainen, nyt kokeilen itsekseni. No, saan tarvittaessa apua.
Päädyin tuohon mainitsemaani värimaailmaan valoisuuden tähden. Oman värinsä tuo sitten sisustus.
- __=-=--_
Nojoo. Mulla on ollut parissakin kämpässä korkkia lattiassa. Loistava materiaali. lämmin jalalle, hiljainen, ok- näköinen jne.
Kallis neliöhinta.
Viimmeks laitoin paraatipuolen vessaan korkkilattian. Kiikunkaakun. ei sinällään kosteantilan materiaali, mutta kun ei ole suihkua, käy.
Se on äärettömän helppo laittaa. Liimaa vaan tasaiselle alustalle, ja latoo korkit siihen. Se on äärettömän helppoa muotoilla, mattoveitsellä vaan. Ei tuu ongelmia kuten vaikkapa laminaatin tai parketin kanssa.
Kandee pitää kiirettä remontilla. Lait muuttuvat tälle vuodelle. Pian ai saa tehdä yhtään mitään ilman virallista valvojaa. Toisaalta hyvä, toisaalta rajoite. ;maalata ja tapiseerata saa ominpäin, kaikkeen muuhun pitää olla virallinen ja maksettu valvoja.
Siis periaatteessa hyvä asia, ihmiset on tolvanoita, tekevät sutta ja sekundaa typeryyttään. Mutta jokin oikeus pitäisi omistusasunnossakin olla. Tehdä sitten omin päin sitä sutta ja sekundaa.....
Rakennusmääräykset on minimejä, parempaa saa aina tehdä.
=DW=- Rattus sp.
Ymmärrän sen jos kosteissa tiloissa tai sähköjutuissa vaaditaan ammattilaista. Pintaremonteilla voi saada aikaiseksi sutta, mutta se ei ole terveydelle haitallista.
Tänään vähän mittailen ja huomenna käyn ostelemassa lisää maaleja ym.. Enköhän loppuviikon ja seuraavan viikonlopun aikana ole jo saanut aika pitkälle tätä aloitusta.
Yhdyn tuohon purnaukseen. Suomesta on tullut valtio, jossa kaikkeen tarvitaan todistus tai lupa. Mitenköhän tähän tilaa on ajauduttu.
Tuohon korkkilattiaan vielä.. En ole ajatellut tehdä halvimman mukaan, mutta en myöskään kalleimman. Lattian valinnassa merkitsee moni asia, esim. ettei se ole liukas tuon vanhuksen jalkojen alla. - .---.,ö--
Rattus sp. kirjoitti:
Ymmärrän sen jos kosteissa tiloissa tai sähköjutuissa vaaditaan ammattilaista. Pintaremonteilla voi saada aikaiseksi sutta, mutta se ei ole terveydelle haitallista.
Tänään vähän mittailen ja huomenna käyn ostelemassa lisää maaleja ym.. Enköhän loppuviikon ja seuraavan viikonlopun aikana ole jo saanut aika pitkälle tätä aloitusta.
Yhdyn tuohon purnaukseen. Suomesta on tullut valtio, jossa kaikkeen tarvitaan todistus tai lupa. Mitenköhän tähän tilaa on ajauduttu.
Tuohon korkkilattiaan vielä.. En ole ajatellut tehdä halvimman mukaan, mutta en myöskään kalleimman. Lattian valinnassa merkitsee moni asia, esim. ettei se ole liukas tuon vanhuksen jalkojen alla.Mitä mulla on ollut, ei ole liukasta. On siinä kitkaa. Pahin on keittiön klinkkeri, oon päissäni jopa vetänyt lipat siellä. Vaikka se on sellaista mattaa lattia klinkkeriä.
Muovimatto on liukas, samaten laminaatti ja parketti.
Riippuu neliöistä, mitä raskii laittaa. Pieneen pohjaan nyt ei saa kulumaan rahaa älyttömästi, vaikka laittas marmoria. Se muuten on sikaliukasta.
Korkkia on monen väristä. Jos laitat korkkia, sekoittele pakkaa ja mieti sävyä. Se kun on luonnon materiaali ja jokainen laatta on vähän erilainen.
Kakspiippunen juttu, ekologisuus. Ihan luonnossa kasvava korkki on katoava luonnonvara. Nuot mitä myydään on käsittääkseni kasvatettu, ei luonnosta keräiltyä.
=DW=
- kielletty foorumilla.
Etkö ole tietoinen siitä että suomi24:n keskustelupalstoilla ei saa mainostaa tai markkinoida? Säännöt pitäisi olla samat kaikille.
- Rattus sp.
Jos toisin esille aloittajana merkkejä, niin mainostaisin. Etenkin jos olisin töissä jossakin alan firmassa.
Siinä ei ole mitään pahaa, jos kysyy ihmisiltä vinkkejä. Niin tapahtuu normaalista missä tahansa keskustelussa.
Mietihän omia motiivejasi ja kirjoita vasta sitten. Jos sinulla on huono olo, niin turha sitä on tulla tuppaamaan niskaani.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915876
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804762Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262770Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252036Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191486Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125940- 48744