Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

WC korokkeet ?

TuuliTuu

Millaisia kokemuksia WC-korokkeista teillä on ?
Pitääkö olla ehdottomasti sellainen, jossa aukko sekä edessä että takana. Ovatko olleet sopivia vanhoihinkin WC-istuimiin ? Puhdistus ja kiinnityskokemuksia ?
Kiitos vinkeistä !

6

3558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omaishoitaja 12 vuotta

      Minulla ainakin on ihan myönteisiä kokemuksia wc korokkeista, monen kokeilun jälkeen päädyin irralliseen malliin, koroke laitetaan Wc istuimen päälle ja kiinnitetään sellaisilla ns koukuilla, ei tarvitse tehdä mitään muutoksia ja on helppo laittaa ja ottaa pois kun ei tarvitse. Väri vaihtoehdotkin ovat aika hyvät mutta perus väri on yleensä valkoinen.

      • TuuliTuu

        Kiitos kommenteistasi, kysyisin vielä, mistä olet ostanut omasi ? Olen selaillut nettisivuja ja sieltä löytyy erimerkkisiä, mutta olis varmaan hyvä nähdä luonnossa eli tiedäkö, olisiko mahdollisesti pääkaupaunkiseudulla jotain erikoisliikettä, jossa voisi käydä tutustumassa ?
        Hyvää jatkoa Sinulle !


      • Omaishoitaja 12 vuotta
        TuuliTuu kirjoitti:

        Kiitos kommenteistasi, kysyisin vielä, mistä olet ostanut omasi ? Olen selaillut nettisivuja ja sieltä löytyy erimerkkisiä, mutta olis varmaan hyvä nähdä luonnossa eli tiedäkö, olisiko mahdollisesti pääkaupaunkiseudulla jotain erikoisliikettä, jossa voisi käydä tutustumassa ?
        Hyvää jatkoa Sinulle !

        Respectan jne sivuja ja loppujenlopuksi hommasin korokkeen respectalta, en tosin tiedä onko heillä mahdollista esim käydä tutustumassa ja katselemassa eri vaihtoehtoja mutta uskoisin että on, toinen vaihtoehto tietenkin on että kysyisi oman paikkakunnan terveyskeskuksesta tai vastaavasta olisiko heillä jotain, ja jos ei ole niin ainakin saattaisivat osata neuvoa eteenpäin. Itse kävin kysymässä ja olisin saanut pitkäaikais lainaan samankaltaisen korokkeen jonka ostin respectalta mutta en sitä ottanut kuitenkaan.


      • omaishoitaja minäkin
        Omaishoitaja 12 vuotta kirjoitti:

        Respectan jne sivuja ja loppujenlopuksi hommasin korokkeen respectalta, en tosin tiedä onko heillä mahdollista esim käydä tutustumassa ja katselemassa eri vaihtoehtoja mutta uskoisin että on, toinen vaihtoehto tietenkin on että kysyisi oman paikkakunnan terveyskeskuksesta tai vastaavasta olisiko heillä jotain, ja jos ei ole niin ainakin saattaisivat osata neuvoa eteenpäin. Itse kävin kysymässä ja olisin saanut pitkäaikais lainaan samankaltaisen korokkeen jonka ostin respectalta mutta en sitä ottanut kuitenkaan.

        Meillä on ihan tavallinen valkoinen koroke jonka saimme apuvälinekeskuksesta lainaan samalla kun kävivät kartoittamassa muidenkin apuvälineiden tarpeen ja sitten toivat sieltä kaikki yhdellä kertaa ihan pyörätuolia myöten.


      • 13 vuotta
        TuuliTuu kirjoitti:

        Kiitos kommenteistasi, kysyisin vielä, mistä olet ostanut omasi ? Olen selaillut nettisivuja ja sieltä löytyy erimerkkisiä, mutta olis varmaan hyvä nähdä luonnossa eli tiedäkö, olisiko mahdollisesti pääkaupaunkiseudulla jotain erikoisliikettä, jossa voisi käydä tutustumassa ?
        Hyvää jatkoa Sinulle !

        Minulla on ollut 13 vuotta lainassa sellainen korotus. Ei mulla ole mitään aukkoa, eikä se mulle ole edes tarpeellinenkaan.
        Kun tavalliseen vessaan menee, tuntuu että pöntön reuna on lattialla. Ei tulsi mitään tavallisen matalan pöntön kanssa. Asuntoautossa on luonnostaankin jo korkea pönttö, joten omavaraisuus takaa selviämisen.


      • 200cmkyykky
        13 vuotta kirjoitti:

        Minulla on ollut 13 vuotta lainassa sellainen korotus. Ei mulla ole mitään aukkoa, eikä se mulle ole edes tarpeellinenkaan.
        Kun tavalliseen vessaan menee, tuntuu että pöntön reuna on lattialla. Ei tulsi mitään tavallisen matalan pöntön kanssa. Asuntoautossa on luonnostaankin jo korkea pönttö, joten omavaraisuus takaa selviämisen.

        Mikähän siinä on, että nykyään wc-pöntöt tunnutaan tekevän lyhyille aasialaisille ihmisille eikä pitkille suomalaisille täällä suomessakin? Sitten myydään kalliilla lisäosia, painorajallisia korottimia ja kahvoja, varsinkin kahvat joista saa tukea nousuun ovat pahasti ylihinnoiteltuja.

        Vanhat Arabian wc-pöntöt olivat oikein hyviä ja korkeitakin, nykyään joutuu olemaan kuin riu'ulla kyykkypaskilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1400
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1307
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe