Tällä palstalla moni yrittää pelastaa nahkansa ja puhdistaa omaatuntoaan lauseella: "ketään ei viedä väkisin".
Mutta itse olen tätä mieltä:
Avioliitossa (tai sen omaisessa liitossa) elävillä ihmisillä tulee hyvien aikojen lisäksi ongelmia ja huonoja aikoja. Kun on huono aika, saattaa toinen osapuoli lähteä etsimään "aidan toiselta puolelta vihreämpää ruohoa".
Minusta tällainen on todella selkärangatonta puuhaa ja se joka pettämiseen tietoisesti osallistuu on yhtä paha ihminen. Liittonsa eteen tulisi olla valmis ponnistelemaan, muuten ei papin aamenta pitäisi sanoa tai lapsia tehdä.
Sitten tämä kolmas osapuoli joka on toki täysin viaton, syyttelee tuota jätettyä ja petettyä osapuolta että miten hän ei aikanaan huolehtinut liitostaan ja että omaa syytänsä että liittonsa kaatui. Onkohan näin, vai olisiko liitolla kenties ollut mahdollisuuksia jos pari olisi ilman häiriötekijöitä saanut rauhassa korjata liittoaan?
Avioliiton ja perheen eteen voi ja tulee tehdä ponnistuksia koko elämän läpi. Yleensä jätetty osapuoli olisi tuohon valmis. Tottakai avioliitossa tehdään virheitä kuten elämässä muutenkin.
Miksi edes tarjotaan avioliitossa tai perheenomaisessa liitossa elävälle ihmiselle muita mahdollisuuksia? Miksi näyttää hänelle sitä "aidan toista puolta ja vihreämpää ruohoa"? Joskus jopa näkee sitäkin että rikotaan kaksi perhettä kun kahden eri liiton osapuolet jättävät omat puolisonsa ollakseen yhdessä.
Kyllähän toki ongelmallisessa avioliitossa elävä mies (ja nainen) varmasti etsii seikkailuja, mutta eikö lähimmäisenä ja ihmisenä voisi kuitenkin opastaa häntä ratkaisemaan ongelmansa avioliitossaan? Sittenhän jos ko. pari päätyy eroon, on mies (tai nainen) vapaa. Sittenkin voisi ottaa entisen puolison (joka surullinen, rikki) huomioon käyttäytymällä inhimillisesti ja nämä lapset jotka eivät ole syyllisiä millään tavalla. Ei varmasti tarvitse alkaa ilkkumaan, haukkumaan, levittämään perättömiä juttuja, olla tarjoamatta apuaan jne? Jos ollaan niin onnellisia kuin väitetään, onko tarvetta alistaa ja lyödä se jätetty ja rikki oleva ihminen lapsineen?
pettämisestä
46
1353
Vastaukset
- osapuolella on näppinsä
pelissä. Jos ero olisi puolisoiden yheistuumin tehty, ei olisi niitä surullisia exiä niin paljon, ja ero olisi perusteltu. Mutta kun kolmas tulee väliin tietäen että miehellä on perhe ja lapset, niin se onminusta niin sairasta, että tahdotaan rikkoa toisten perhe.
Juuri näin, että uusikko yrittää pietää osallisuutensa perheen rikkomiseen, syyttelee exiä siitä. Mitään he ei ovat omalla niskalleen. Muita on helppi syyllistää.
Meillä vieras olio tuli väliin, ja rikkoi perheemme. Myöskään isä ei ole enää lapsiin yhteydessä, koska olemme se hirviö perhe, haisevia, kamalaia, häiriköitä hulluja, ties mitä. Niin nem iehet viedään ja uskotellaan miehelle, että entiset olivat kauheta ja uusi on pelastaja. - ketään ei
viedä väkisin.
Jos pari rakastaa toisiaan aidosti, vaikeat ajatkin kestetään yhdessä.
Ollaan sitouduttu omaan liittoon.
Jos sorrutaan, sitä yhteistä tahtoa pelastaa liitto ei silloin enään ollut.
Mutta se on jokaisen oma valinta, ketään ei pakoteta hyppäämään vieraaseen syliin.
Ne jotka väittää, että mies vietiin väkisin, eivät pysty myöntämään itselleen totuutta siitä ettei onnistunut olemaan toiselle se oikea kumppani.
Joskus on katsottava sinne kuuluisaan ja paljon puhuttuun peiliin!- on !
Edellisen kirjoittajan kirjoituksessa on totuuden siemen.
Ei toimivasta parisuhteesta ole tarvetta lähteä, näin on ! - katsoa itseäsi
peiliin, tietäen että olet toisen miestä ja lasten isää pidellyt sylissäsi. Eikö mikään ole sinulle pyhää? Kyllä varmasti jokainen on katsellut sinne peiliin ja syvälle oman kumppanin silmiinkin, mutta jos siellä taustalla jo kummittelet sinä, ei ole tilanne enää miltään osin reilu.
- koita.
katsoa itseäsi kirjoitti:
peiliin, tietäen että olet toisen miestä ja lasten isää pidellyt sylissäsi. Eikö mikään ole sinulle pyhää? Kyllä varmasti jokainen on katsellut sinne peiliin ja syvälle oman kumppanin silmiinkin, mutta jos siellä taustalla jo kummittelet sinä, ei ole tilanne enää miltään osin reilu.
nyt jo myöntää ettei sun mies ollut onnellinen sun kanssa jos toisen mukaan lähti.
Jos kotona kuulee pelkkää nalkutusta ja kiukuttelua, ei pidetä hyvänä ja pihdataan niin mies hakee sitä huomiota sitten muualta. Osa vaan pettää mutta osa rakastuu ihmiseen jolta saa sitä kaipaansa huomiota.
On niin helppo syyttää toista, kun pitäisi myöntää että minussahan se vika oli. - luuseri tulee
on ! kirjoitti:
Edellisen kirjoittajan kirjoituksessa on totuuden siemen.
Ei toimivasta parisuhteesta ole tarvetta lähteä, näin on !ja menee, menee ja tulee aina sinne, missä arvelee olevan helpompaa, hauskempaa ja halvempaa.
Ei kaikkien miesten eikä myöskään naisten moraali ole kovin korkea. - ihmisiä, ettei näe
miten kolmas manipuloi ja hyökkää toisten onnelliseten perheiden kimppuun? Miksi osa ihmisistä sitten katkeroituu ja itkee ja kaipa vuosikaudet rikki mennyttä suhdetta? Kyllä ihmiset osaao lla julmia. Kyllä katkerat ihmiset voi todellakin rikkoa perheitä. Olen omalla kohdalla sen kokenut. Katkeria ovat ihmiset, jotka näin tekee, ei suinkaan se joka jää lasten kanssa kun miestä viedään kuin kilon perunasäkkiä!
Minä olen katkera ja niin on lapsetkin, että meidän perheen rikkoi katkera ihminen. Tiesi että olemme perhe, ja niin röyhkeesti vaan tunki väliin. Ei siinä perheen äiti mitään voi, kun lapseton eukko lirkuttelee ja upaa parempaa elämää.
Ja sitten vielä joku kuvittelee että exät ottaisi miehen takasin? Tuon jälkeen on hullu ihminen, joka niin tekee, edes haaveissa. - jokainen..
koita. kirjoitti:
nyt jo myöntää ettei sun mies ollut onnellinen sun kanssa jos toisen mukaan lähti.
Jos kotona kuulee pelkkää nalkutusta ja kiukuttelua, ei pidetä hyvänä ja pihdataan niin mies hakee sitä huomiota sitten muualta. Osa vaan pettää mutta osa rakastuu ihmiseen jolta saa sitä kaipaansa huomiota.
On niin helppo syyttää toista, kun pitäisi myöntää että minussahan se vika oli.eron partaalla oleva myöntää omat virheensä ja tunnistaa myös ne epäkohdat omassa liitossaan. Mutta sitten kun niitä olisi aika ruveta korjaamaan ja liittoa luotsaamaan kohti parempia päiviä, onkin siellä jo joku kolmas pyörä antamassa sitä huomiota. Ei kai kukaan suhteen alussa nalkuta, pihtaa tai kiukuttele? voi voi kun sinulla on opittavaa siitä kuinka suhde pidetään yllä vuosikymmeniä ja kuinka lasten syntymän jälkeen löydetään toinen toisensa aina uudelleen ja uudelleen. Yritä sinäkin löytää jotain omaa elämääsi, ei kannata aina hakea sitä valmista, helppoa ja toisen omaa.
- olla...
jokainen.. kirjoitti:
eron partaalla oleva myöntää omat virheensä ja tunnistaa myös ne epäkohdat omassa liitossaan. Mutta sitten kun niitä olisi aika ruveta korjaamaan ja liittoa luotsaamaan kohti parempia päiviä, onkin siellä jo joku kolmas pyörä antamassa sitä huomiota. Ei kai kukaan suhteen alussa nalkuta, pihtaa tai kiukuttele? voi voi kun sinulla on opittavaa siitä kuinka suhde pidetään yllä vuosikymmeniä ja kuinka lasten syntymän jälkeen löydetään toinen toisensa aina uudelleen ja uudelleen. Yritä sinäkin löytää jotain omaa elämääsi, ei kannata aina hakea sitä valmista, helppoa ja toisen omaa.
raskasta olla noin katkera.
En kuule ottanut kenenkään omaa.
Ensinnäkin en hyväksy pettämistä
Toiseksi ketään ei voi omistaa
kolmanneksi omani oli ihan vapaa vanhasta kuten minäkin kun toisemme löysimme.
Mutta silti allekirjoitan sen ettei ketään voi väkisin ottaa kuten ei ketään voi omistaakaan.
Kyllä ne miehet tekee ihan itse ratkaisunsa mut akat vaan nokkii toistensa silmiä. - teet, juuri niin!
olla... kirjoitti:
raskasta olla noin katkera.
En kuule ottanut kenenkään omaa.
Ensinnäkin en hyväksy pettämistä
Toiseksi ketään ei voi omistaa
kolmanneksi omani oli ihan vapaa vanhasta kuten minäkin kun toisemme löysimme.
Mutta silti allekirjoitan sen ettei ketään voi väkisin ottaa kuten ei ketään voi omistaakaan.
Kyllä ne miehet tekee ihan itse ratkaisunsa mut akat vaan nokkii toistensa silmiä.En ole katkera, olen vain surullinen ja pettynyt että mies oli niin vietävissä eikä yhteiset vuodet merkinneet mitään. Niin kauan kuin oli mukavaa, oltiin rakastuneita ja sitoutuneita. Mutta kun tuli vaikeampaa, olikin jo uusi siinä vikittelemässä ja mies heikkona vietävissä. Ei kiinnostanut setviä vanhaa, uusi veti puoleensa. Tuossa sitten ovensuussa kävi itkemässä miten kaipaa ja uusi ei ymmärrä kun ei sille voi tunteitaan näyttää. Mutta minkäs enää teet? Ei luottamus palaa.
- sulle tulee
ihmisiä, ettei näe kirjoitti:
miten kolmas manipuloi ja hyökkää toisten onnelliseten perheiden kimppuun? Miksi osa ihmisistä sitten katkeroituu ja itkee ja kaipa vuosikaudet rikki mennyttä suhdetta? Kyllä ihmiset osaao lla julmia. Kyllä katkerat ihmiset voi todellakin rikkoa perheitä. Olen omalla kohdalla sen kokenut. Katkeria ovat ihmiset, jotka näin tekee, ei suinkaan se joka jää lasten kanssa kun miestä viedään kuin kilon perunasäkkiä!
Minä olen katkera ja niin on lapsetkin, että meidän perheen rikkoi katkera ihminen. Tiesi että olemme perhe, ja niin röyhkeesti vaan tunki väliin. Ei siinä perheen äiti mitään voi, kun lapseton eukko lirkuttelee ja upaa parempaa elämää.
Ja sitten vielä joku kuvittelee että exät ottaisi miehen takasin? Tuon jälkeen on hullu ihminen, joka niin tekee, edes haaveissa.parempi mieli ajattelemalla, että eksälläsi ei ole lainkaan omaa tahtoa, ja että eksäsi ei tämän takia osaa ollenkaan tehdä tyhmästi, vaan kaikki tyhmä tahto tulee jotenkin mystisesti eksäsi ulkopuolelta, eikä eksäsi ole vastuussa valinnoistaan, niin kyllä sulla on ihan oikeus ajatella niin. Ei se siitä ajatuksesta oikeaa tee (paitsi jos miestäsi ei katsottaisi esim. oikeustoimikelpoiseksi), mutta kyllä sä niin saat silti ajatella.
- voisi edes kuvitella
luuseri tulee kirjoitti:
ja menee, menee ja tulee aina sinne, missä arvelee olevan helpompaa, hauskempaa ja halvempaa.
Ei kaikkien miesten eikä myöskään naisten moraali ole kovin korkea.olevani suhteessa selkärangattoman luuserin kanssa. Oletko luonteeltasi hoivaaja vai etkö usko itseesi tarpeeksi?
- minä olen oppinut?
teet, juuri niin! kirjoitti:
En ole katkera, olen vain surullinen ja pettynyt että mies oli niin vietävissä eikä yhteiset vuodet merkinneet mitään. Niin kauan kuin oli mukavaa, oltiin rakastuneita ja sitoutuneita. Mutta kun tuli vaikeampaa, olikin jo uusi siinä vikittelemässä ja mies heikkona vietävissä. Ei kiinnostanut setviä vanhaa, uusi veti puoleensa. Tuossa sitten ovensuussa kävi itkemässä miten kaipaa ja uusi ei ymmärrä kun ei sille voi tunteitaan näyttää. Mutta minkäs enää teet? Ei luottamus palaa.
En puhu "meistä". En sano, että "me" olemme onnellisia, sanon että minä olen onnellinen. En sano, että "me" olemme sitoutuneita, vaan minä olen.
Minä olen onnellinen avioliitossani ja voin vain sydämestäni toivoa, että miehenikin on – ainakin teen parhaani että hän olisi. - luuseri tulee
voisi edes kuvitella kirjoitti:
olevani suhteessa selkärangattoman luuserin kanssa. Oletko luonteeltasi hoivaaja vai etkö usko itseesi tarpeeksi?
nyt oikein tarkoitat?
- omista teoistaan
Tällainen perusasia kannataa uskoa.
Kyllä se pettäjä aina on vastuussa pettämisistään ei se kenen kanssa petetään. Eikä se jota petetään. Vaikeuksia tulee ja jos on tarpeeksi tahtoa ratkoa asiat muuten se tehdään, mutta jos ei haetaan pakotie ulos.
Aloitit hyvin kun sanoit ettei kannata syyttää sitä petettyä, mutta sitten et laittanutkaan vastuuta sille jolle se kuuluu vaan vanhaan tyyliin ulkopuoliselle.- voi selitellä
itselleen ja pestä kätensä ja saada hyvän oman tunnon. Avioliitto, joka on jumalan silmien edessä ja seurakunnan läsnäollessa siunattu on pyhä. Siihen ei sinunkaan tulisi tulla väliin! Sen minkä Jumala on yhdistänyt, ei tulisi ihmisen rikkoa. Sinunkin pitäisi miettiä elämän perusarvoja ja sitä mitä pahaa olet väliinmenemiselläsi saanut aikaan.
- olemme
voi selitellä kirjoitti:
itselleen ja pestä kätensä ja saada hyvän oman tunnon. Avioliitto, joka on jumalan silmien edessä ja seurakunnan läsnäollessa siunattu on pyhä. Siihen ei sinunkaan tulisi tulla väliin! Sen minkä Jumala on yhdistänyt, ei tulisi ihmisen rikkoa. Sinunkin pitäisi miettiä elämän perusarvoja ja sitä mitä pahaa olet väliinmenemiselläsi saanut aikaan.
Itse vastuussa omista teoista. Jos joku on vastuussa niin selkärangaton henkilö,että pettää,niin ei se ole petetyn tai kolmannen syy. Ilkeää syyttää kolmatta. Kukaan ei ole vietävissä ellei anna viedä.
Jos esim. petetty on "noita-akka/ukko",niin eihän se pettäminen ole ratkaisu,vaan jotakin muuta on tehtävä.
Huonot on syyt pettämiseen,oli syy mikä tahansa. - omalta kontolta
olemme kirjoitti:
Itse vastuussa omista teoista. Jos joku on vastuussa niin selkärangaton henkilö,että pettää,niin ei se ole petetyn tai kolmannen syy. Ilkeää syyttää kolmatta. Kukaan ei ole vietävissä ellei anna viedä.
Jos esim. petetty on "noita-akka/ukko",niin eihän se pettäminen ole ratkaisu,vaan jotakin muuta on tehtävä.
Huonot on syyt pettämiseen,oli syy mikä tahansa.tuollasilla sanoilla. Juu juu, mutta meistäj okainen on velvollinen suojelemaan toisten perheitä, eikä hajoittamaan niitä, vaikka kuin jollain olisi ihana aviomies, niin se on hänen! Ei sitä pidä ottaa.
Kumma että perheelliset miehet ovat niin kiinnostavia, ja joillaan halu rikkoa toisten perhe, kun itsellä ei ole mitään. Toisten perheiden rikkominen tuottaa ilmeisesti jotain hyvää, koska on kiva särkeä ja nähdä itkeviä lapsia! - valitettavasti suojelijoita...
omalta kontolta kirjoitti:
tuollasilla sanoilla. Juu juu, mutta meistäj okainen on velvollinen suojelemaan toisten perheitä, eikä hajoittamaan niitä, vaikka kuin jollain olisi ihana aviomies, niin se on hänen! Ei sitä pidä ottaa.
Kumma että perheelliset miehet ovat niin kiinnostavia, ja joillaan halu rikkoa toisten perhe, kun itsellä ei ole mitään. Toisten perheiden rikkominen tuottaa ilmeisesti jotain hyvää, koska on kiva särkeä ja nähdä itkeviä lapsia!Avioliiton solmivat kaksi ihmistä, he ovat velvollisia huolehtimaan toisistaan, kilpailemaan toisensa onnelliseksi tekemisessä (ei siis onnettomaksi), he ovat ainoita jotka voivat rikkoa lupauksensa ja sitä myötä perheensä.
Maailma on aina täynnä houkutuksia. Aina. Pointti on siinä, miten kaksi ihmistä on sitoutunut toisiinsa. Toista ei voi omistaa, pakottaa, määrätä ja kiristää. Mutta toista voi rakastaa sellaisena kuin hän on, olla kiitollinen yhteisestä ajasta ja sanoa sen ääneen, pyrkiä tekemään tekoja joista toinen tulee onnelliseksi ja tahtoa yhteiseen hyvään oman hyvän sijasta.
Mahdollisuuksia on juuri niin monta kuin kumpikin on toiselleen valmis antamaan. Jos toisen mitta täyttyy uusien mahdollisuuksien suhteen, ei toinen yksinään voi määrätä häntä jatkamaan.
Kun toinen sanoo, että nyt riittää, tähän loppui, miksi toinen yhä väittää siinäkin, että väärässä olet, eipäs loppunut. Oma päätäntävalta on kummallakin. - ei siinä muuta voi kun
valitettavasti suojelijoita... kirjoitti:
Avioliiton solmivat kaksi ihmistä, he ovat velvollisia huolehtimaan toisistaan, kilpailemaan toisensa onnelliseksi tekemisessä (ei siis onnettomaksi), he ovat ainoita jotka voivat rikkoa lupauksensa ja sitä myötä perheensä.
Maailma on aina täynnä houkutuksia. Aina. Pointti on siinä, miten kaksi ihmistä on sitoutunut toisiinsa. Toista ei voi omistaa, pakottaa, määrätä ja kiristää. Mutta toista voi rakastaa sellaisena kuin hän on, olla kiitollinen yhteisestä ajasta ja sanoa sen ääneen, pyrkiä tekemään tekoja joista toinen tulee onnelliseksi ja tahtoa yhteiseen hyvään oman hyvän sijasta.
Mahdollisuuksia on juuri niin monta kuin kumpikin on toiselleen valmis antamaan. Jos toisen mitta täyttyy uusien mahdollisuuksien suhteen, ei toinen yksinään voi määrätä häntä jatkamaan.
Kun toinen sanoo, että nyt riittää, tähän loppui, miksi toinen yhä väittää siinäkin, että väärässä olet, eipäs loppunut. Oma päätäntävalta on kummallakin.jäädä lasten kanssa keskenään ja odottaa että mies maksaa elareita, jotta lapset saavat ruokaa ja vaatteita.
- suojelemaan
tuollasilla sanoilla. Juu juu, mutta meistäj okainen on velvollinen suojelemaan toisten perheitä, eikä hajoittamaan niitä, vaikka kuin jollain olisi ihana aviomies, niin se on hänen! Ei sitä pidä ottaa.
Kumma että perheelliset miehet ovat niin kiinnostavia, ja joillaan halu rikkoa toisten perhe, kun itsellä ei ole mitään. Toisten perheiden rikkominen tuottaa ilmeisesti jotain hyvää, koska on kiva särkeä ja nähdä itkeviä lapsia!perhettä ja parisuhdetta on vain puolisot, ei muut. Jokainen pitää huolta omastaan ja suojelee omaansa. Ei kukaan toinen ole sinun suhteesta ja sen tilasta vastuussa. Ota vastuu itse ja huolehdi suhteistasi, niin ei tartte täällä syytellä "kolmansia" osapuolia.
Ketään ei viedä väkisin! - minä en usko
suojelemaan kirjoitti:
perhettä ja parisuhdetta on vain puolisot, ei muut. Jokainen pitää huolta omastaan ja suojelee omaansa. Ei kukaan toinen ole sinun suhteesta ja sen tilasta vastuussa. Ota vastuu itse ja huolehdi suhteistasi, niin ei tartte täällä syytellä "kolmansia" osapuolia.
Ketään ei viedä väkisin!koska kyllä kolmas on useimmiten syyllinen perheiden hajoamiseen. Ei kaikki miehet osaa sanoa ei jos joku lapeton nainen lupaa ihanaa elämää, vailla perheen vastuuta! Helppo elämä on joistain miehistä aina lapsiaankin parempi.
- kannattanut ajatella
ei siinä muuta voi kun kirjoitti:
jäädä lasten kanssa keskenään ja odottaa että mies maksaa elareita, jotta lapset saavat ruokaa ja vaatteita.
ennen kuin alkoi lapsia laittaa, että ei ole varaa niitä elättää.
Säälittävä juttu. Ei ihme, että mies lähti. - yöks
Kumma että perheelliset miehet ovat niin kiinnostavia, ja joillaan halu rikkoa toisten perhe, kun itsellä ei ole mitään. Toisten perheiden rikkominen tuottaa ilmeisesti jotain hyvää, koska on kiva särkeä ja nähdä itkeviä lapsia!Ai että pettäjä on ihana aviomies???? Herätkää naiset, kerätkää itsekunnioituksenne älkääkä selitelkö sitä, että joku äijä/ämmä pettää puolisoaan!
- osaa sanoa ei,
minä en usko kirjoitti:
koska kyllä kolmas on useimmiten syyllinen perheiden hajoamiseen. Ei kaikki miehet osaa sanoa ei jos joku lapeton nainen lupaa ihanaa elämää, vailla perheen vastuuta! Helppo elämä on joistain miehistä aina lapsiaankin parempi.
niin kyllä se on sen miehen vika, eikä sen naisen. Ihmisellä on vapaa tahto: sanoa ei tai sano joo.
Jos mies pakenee vastuutaan, ei sekään ole muiden vika, kuin sen kyseisen miehen.
Turha syyttää muita, yksilön valinnoista.
- .......................
Näin itsekin petetyksi tulleena aikoinaan (ei onneksi ollut lapsia ko. henkilön kanssa) ihmettelen suuresti, että MIKSI näistä pettäminen-jättäminen-uusperhe-kuvioista puhutaan vasta täällä? Miksei niistä voida puhua suoraan uskottomuus-palstalla, jossa moni kolmas osapuoli näkee tulevaisuuden pettäjän kanssa ruusunpunahohtoisena ihanana elämänä, jossa petetty jää pois? Koska näinhän ei ole! Uusperhe itsessään voi olla jo todella hankalaa ja noin tulehtuneista lähtökohdista ponnistaminen vielä vaikeampaa. Ei avaudu uusi sivu kirjassa vaan lapset ovat yhä ihan yhtä paljon osa elämää ja myös se petetty on kuvioissa vaihtojen, ylioppilasjuhlien jne kautta. Minusta olisi tärkeää sekä petetyn perheelle että kolmannelle pettäjälle, että realismia laitettaisiin peliin ennen kuin kaikki on liian myöhäistä, erot haettu ja kitkutellaan loppuelämä, jossa petetyn ja kakkosen on oltava tekemisissä toistensa kanssa jossain määrin. Sääli.
Minä olen sitä mieltä, että on moraalisesti erittäin väärin pettää/olla pettämisessä mukana. Mutta kokemusta voin myös sanoa, että kyllä minulle ainakin ne oman kumppanin teot olivat paljon satuttavampia ja merkitsivät minulle enemmän kuin itselleni täysin vieras kakkonen, jonka tilalla olisi voinut olla vaikka kuka. Mutta oman kumppanini suhteen vaatimukset ovatkin sitten korkeammalla ja hänen kanssaan eletään parisuhdetta. Siksi itselleni tuntuu vähän vääristyneeltä idea, että joku veisi/tulisi väliin, kun minulle se oli juuri siten, että PETTÄJÄ teki päätöksen pettää, kakkonen esittää siinä kuviossa vain sivuroolia minun näkökulmastani. Kyse ei niinkään ole vastuista tai että kumpi on "viaton" (kumpikaan tuskin on) vaan siitä mihin rooleihin ihmiset tuollaisessa kuviossa hahmottaa ja miten paljon vastuuta antaa haluaa antaa parisuhteen ulkopuolisille ihmisille (itse en antaisi ollenkaan, koska motiivi parisuhteelle on ainoastaan pariskunnalla ja he keräävät hyödyn, heille voi hyvin mielin antaa vastuun omasta parisuhteestaan). Moraalista vastuuta toki on enkä itse sekaantuisi ikinä varattuihin, mutta haluaisinko oikeasti antaa parisuhteestani niin paljon vastuuta muille ulkopuolisille, että voisin sanoa heidän vievän/tulevan väliin?? Ei. Jos pettämisen ikinä joudun kohtaamaan tulevaisuudessa, niin välit teemme me parisuhteen puoliskot ja pettäjäosapuoli hakeutuu toisen seuraan. Mutta ymmärrän, että vahvasti koetaan sitä kakkosta kohtaan erityisesti uusperhetilanteissa, koska se kakkonen ei ole silloin enää se ex-kakkonen vaan myös oman lapsen "äiti/isäpuoli" tai miten nyt toista aikuista huushollissa haluaa kutsua. - exät syyttää nyksiä
...ja nyksät exiä. Eikä kukaan tule hullua hurskaammaksi, eikä mennyttä voi muuttaa, eikä kaikella jauhamisella ja itsesnsä puolin ja toisin puhtoiseksi tekemisellä mikään muutu yhtään miksikään.
Nyksät itse keskittykööt siihen miten he itse toimivat, eksät itse keskittykööt siihen, miten he itse toimivat.
Hyvin hyvin yksinkertaista. Jokainen voi muuttaa ainoastaan itseään, ei exäänsä eikä sen nykyistä. Miksi sitä sitten edes jankata?- miettisi tekojaan
etukäteen ja harkitsisi tekojensa seurauksia, voisi varmasti lapsemme tässä yhteiskunnassa paljon paremmin! Ero ja siihen johtavat syyt ja tilanteet vaikuttavat paljon muihinkin kuin exiin ja nyxiin. Lapsiin vaikuttaa eniten, myös sukulaisiin ja ystäväpiiriin. Moni ihminen joutuu kohtaamaan sen jätetyn, jättäjän/pettäjän sekä sen uuden jonka kanssa petettiin. Jokainen voi miettiä millaisen kuvan itsestään haluaa antaa kenellekin ja millaisia suhteita haluaa luoda toisen osapuolen lapsiin, sukulaisiin tai ystäviin.
- kun alun...
MUTTA!! toista ei rakasta oikeasti jos kriisinkin tullen PETTÄÄ!! että turhaan vingut..
- minulla on
täällä palstoilla ihan yhtä täysin sama oikeus "vinkua" tai olla vinkumatta kuin sinullakin. Eikä sinun sanasi ole laki, minulle ainakaan. Ainoa järkevä neuvo tässä ketjussa tuli mielestäni ylläolevalta, ettei pitäisi antaa valtaa ulkopuoliselle omasta suhteestaan tai avioliitostaan. Tämän taidankin ottaa ohjenuorakseni tästä eteenpäin. Sinulta tosin en saanut mitään rakentavaa.
- kirjoituksista
tulee mieleen ne keskusteluohjelmat (Dr Philit ja muut) joissa käsitellään suhdetta jossa on petetty. Pariskunta jossa mies on pettänyt istuu salissa käsi kädessä ja nainen joka on samassa tilassa tai puhelimen päässä haukutaan tämän petetyn naisen toimesta. Voi helvetti, miten ihminen on tyhmä. Eihän se nainen ole ketään pettänyt vaan se mies jonka kädestä pidetään kiinni. Samoin jos vapaa nainen (usein tietämättä miehen perheestä) ihastuu mieheen niin so !?! Se mieshän siinä sika on joka pettää, usein molempien naisten luottamuksen.
Miksi naiset ei näe syytä miksi mies hakee lämpöä liiton ulkopuolelta. ja miksi naiset ei syytä sitä miestä joka pettää ja jättää vaan sitä toista naista. Mä en jaksa hitto vie ymmärtää.- näin...
Kukaan ei mieti syitä miksi petetään ja jätetään vaan itketään sitten kun on jo myöhäistä.
Oma mieheni on heti alkuunsa kertonut sitä kysyessäni kertonut että petti edellisessä suhteessaan. Sanoi että nainen narisi ja mäkätti päivittäin, lapset oli ykkönen eikä miehelle annettu huomiota, seksiä oli harvoin ja hellyyttä ei juuri lainkaan. Niinpä sitä huomiota tuli sitten haettua muualta.
Olemme olleet yhdessä 8 vuotta eikä kuulemma tule mieleenkään pettää kun on niin hyvä olla tässä, saa hellyyttä päivittäin ja seksiäkin usein.
Hän kertoi myös puhuneensa entisensä kanssa, ja kertoneensa usein miten huonosti hän suhteessa voi, mutta mikään ei muuttunut. Vasta näiden useidfen "varoitusten" jälkeen tuli sitten petettyä.
Itse en hyväksy pettämistä lainkaan. Vaikka oma entinen suhteeni olikin vuosia ihan perseestä en pettänyt silti. Mutta toisaalta ymmärrän sen että jos ei liitosta saa mitään kaipaa muuta. Sitä vaan ihminen tekisi oikein kaikkia kohtaan kun eroaisi ensin ja hakisi seuraa vasta sitten. - nämä kuviot
eivät kuitenkaan pääty tähän. Jos liitosta lapsia, miten "uusi pari" kohtelee lapsia? Usein mies "unohtaa", ei välitä lasten äidin pyynnöistä muistaa lapsia ja jättää kaiken äidin harteille, itse viettäessään laatuaikaa tuon uuden ihastuksen kanssa. Miten uusi ihastus suhtautuu lapsiin? Miten esitellään? Mitä lapset ajattelevat kun isä vaihtoi äidin tuohon uuteen? Mitä "uusi pari" tekee lasten hyvinvoinnin eteen? Ikävä kyllä, kaikissa tuntemissani tapauksissa, ei mitään. Äiti jää suremaan menetettyä miestä, hoitaa lapset, arjen ja vie lapsia terapiaan, yrittäen samalla itse pitää elämänsä kasassa. Äiti ja lapset sairastuvat helposti (vastutuskyky laskee) ja kuka hoitaa, no äiti, oman työpaikkansakin menetyksen uhalla. Mitä tekee "uusi pari", lähtee lomalle tai muuten vaan nauttii toisistaan. Totta vai tarua? Ja siis tässä tilanteessa, pitää jokaisen äidin sitten vaan syyttää itseään ja miestä ja tuo isin uusi nainen on ihan syytön mihinkään, niinkö oikeasti? Missä on miehen vastuu ja tuon uuden naisen vastuu yhteiskuntamme lapsista ja hyvinvoinnista????
- aina uusille
näin... kirjoitti:
Kukaan ei mieti syitä miksi petetään ja jätetään vaan itketään sitten kun on jo myöhäistä.
Oma mieheni on heti alkuunsa kertonut sitä kysyessäni kertonut että petti edellisessä suhteessaan. Sanoi että nainen narisi ja mäkätti päivittäin, lapset oli ykkönen eikä miehelle annettu huomiota, seksiä oli harvoin ja hellyyttä ei juuri lainkaan. Niinpä sitä huomiota tuli sitten haettua muualta.
Olemme olleet yhdessä 8 vuotta eikä kuulemma tule mieleenkään pettää kun on niin hyvä olla tässä, saa hellyyttä päivittäin ja seksiäkin usein.
Hän kertoi myös puhuneensa entisensä kanssa, ja kertoneensa usein miten huonosti hän suhteessa voi, mutta mikään ei muuttunut. Vasta näiden useidfen "varoitusten" jälkeen tuli sitten petettyä.
Itse en hyväksy pettämistä lainkaan. Vaikka oma entinen suhteeni olikin vuosia ihan perseestä en pettänyt silti. Mutta toisaalta ymmärrän sen että jos ei liitosta saa mitään kaipaa muuta. Sitä vaan ihminen tekisi oikein kaikkia kohtaan kun eroaisi ensin ja hakisi seuraa vasta sitten.selittää että muija nalkuttaa ja valittaa, vaikka totuus on monesti ihan muuta. Näin selvisi meilläkin isukin uudelle vähitellen mitä oli miehiään ja anteeksi tuli pyytämään kun miehen juttuihin uskoi. Nykyään hänen kanssaan olemme väleissä, mutta miehen ei, hän jatkaa "säälikierrostaan".
- miehiäkin
aina uusille kirjoitti:
selittää että muija nalkuttaa ja valittaa, vaikka totuus on monesti ihan muuta. Näin selvisi meilläkin isukin uudelle vähitellen mitä oli miehiään ja anteeksi tuli pyytämään kun miehen juttuihin uskoi. Nykyään hänen kanssaan olemme väleissä, mutta miehen ei, hän jatkaa "säälikierrostaan".
uskokaa vain on monenlaisia.
Kuten kerroin ollaan tässä aika pirun monta vuotta eletty raadollisen rehellisessä ja silti pirun nautinnollisessa suhteessa.
Ja ihan vaan tiedoksi, että meihen ex on kyllä näyttänyt minulle suoraan mikä on naisiaan, joten ihmehän se on jos ei tuollaista akkaa mies pettäisi. - puhutaan oikeasta asiasta
nämä kuviot kirjoitti:
eivät kuitenkaan pääty tähän. Jos liitosta lapsia, miten "uusi pari" kohtelee lapsia? Usein mies "unohtaa", ei välitä lasten äidin pyynnöistä muistaa lapsia ja jättää kaiken äidin harteille, itse viettäessään laatuaikaa tuon uuden ihastuksen kanssa. Miten uusi ihastus suhtautuu lapsiin? Miten esitellään? Mitä lapset ajattelevat kun isä vaihtoi äidin tuohon uuteen? Mitä "uusi pari" tekee lasten hyvinvoinnin eteen? Ikävä kyllä, kaikissa tuntemissani tapauksissa, ei mitään. Äiti jää suremaan menetettyä miestä, hoitaa lapset, arjen ja vie lapsia terapiaan, yrittäen samalla itse pitää elämänsä kasassa. Äiti ja lapset sairastuvat helposti (vastutuskyky laskee) ja kuka hoitaa, no äiti, oman työpaikkansakin menetyksen uhalla. Mitä tekee "uusi pari", lähtee lomalle tai muuten vaan nauttii toisistaan. Totta vai tarua? Ja siis tässä tilanteessa, pitää jokaisen äidin sitten vaan syyttää itseään ja miestä ja tuo isin uusi nainen on ihan syytön mihinkään, niinkö oikeasti? Missä on miehen vastuu ja tuon uuden naisen vastuu yhteiskuntamme lapsista ja hyvinvoinnista????
mieluummin, eikä asian vierestä.
Katkera voi exukon uusikolle olla, ja koko exukkonsa uudelle elämälle, jos se noin törkeästi menee. Surullista jos uusikko vaikeuttaa tai hyväksyy mieheltään sen, että omista jälkeläisistään ei pidä sen vertaa huolta, mitä on eron jälkeen esim. etävanhempana mahdollista. Usko pois, se kuitenkin joskus kolahtaa exukkosi ja uusikkonsa omaan nilkkaan. Koita sinä jaksaa lasten kanssa, sinä olet tällaisessa tilanteessa ainut mitä heillä on. Sinun rakkautesi kantaa, huolenpitosi, esimerkkisi ja rajoituksesi tekevät heistä aikuisia, jotka eivät omassa elämässään tule toimimaan kuten itsekäs exukkosi uuden kumppaninsa kanssa. Koita nauttia lapsistasi, silloinkin kun se ei niin helpolta tunnu hankalien kasvuvaiheiden tai taloudellisen ahdingon vuoksi. Hyvä palaa aina takaisin. Anna paljon hyvää lapsillesi - tarkoittaen turvaa ja säännöt elämään, hellyyttä ja lämpöä. Et ole vaillinainen ilman exukkoasi, jos tarkastelet asiaa, tiedät että olet täydempi ilman sitä itsekästä miestä, joka on kyennyt hylkäämään omat lapsensa. Sinä selviät kyllä, jonain päivänä huomaat, että elämä onkin hyvää.
Meillä en ikipäivänä hyväksyisi mieheltäni sitä, jos hän kääntäisi selkänsä omille lapsilleen. Vaikka olisi mitä riitaa entisensä kanssa, sitä ei saa kostaa viattomille lapsille.
terv. eräs uusi vaimo
- että puolet eroista johtuu
kolmannesta osapuolesta, hänen katkeruudesta muita kohtaan. Osa liitoista hajoo kun mies kyllästyy perhe elämään, osa kariutuu, kun nainen kyllästyy miehen passiivisuuteen perhekuvioissa, ei hoida omaa osuuttaan juuri mistään!
Mutta suurin osa on ikävä kyllä kolmannen osapuolen aikaan saannosta!
Muuten ei erot olisi niin riitaisia, mitä nyt ovat! Sopueroissa osataan puhua ja sopia asioita, mutta kolmannen osapuolen rikkoessa, ei voi vaatia että jälkiväätö asioista olisi sopuisa. Ei se voi ollakkaan. Jokainen on tosi pahoillaan, jos joku rikkoo oman perheen, se on ihan oikeutettua!- kun on kiellettyä
täysin kaikki tunteet, varsinkin negatiiviset. Oman avioliittonsa loputtua (usein jo harkintavaiheessa tai edes ennen papereiden jättämistä) pitäisi vain keskittyä omaan itseensä ja lapsiinsa sekä nähdä vain hyvää lasten isässä ja hänen uudessaan sekä kohdella heitä hyvin ja asiallisesti. Itse pitäisi olla vahva, hoitaa lapset paremmin kuin koskaan ennen, ei ainakaan lähteä bilettämään!
Minä en ainakaan tuohon pystynyt. Kävin todellakin avioliittoni ja sen päättymisen läpi. Minulla oli muutama luottohenkilö jotka auttoivat arjen keskellä (mm. äití) jotta sain läpikäytyä sen tuskan ja katkeruuden minkä miehen lähtö toisen matkaan jättivät. Mies ja uusi suorastaan käänsivät puukkoa jatkuvasti haavassani ja unohtivat alkuun lapset täysin. Minulle jäi arki ja lastenhoito täysin. Itse olisin odottanut että mies edes kantaa vastuunsa lapsista ja auttaisi käytännön asioissa. Mutta joka hetki oli vietettävä uuden kanssa. Minulla ei olisi ollut mitään mahdollisuutta saada "omaa aikaa" jos ei äitini ja ystäväni olisi astuneet apuun. Näistäkin harvoista oman ajan käytöistäni sain mieheltä ja uusikolta kuulla, miten olen huono äiti. Mutta eivät apuaan tai aikaansa lapsille tarjonneet, ei edes pyydettäessä.
Nyt olen tuon helvetin läpikäynyt ja tunnen olevani taas ehjä ihminen, muutamaa säröä lukuunottamatta. Lapset sain terapiaan kunhan oman pääni sain ensin tälle planeetalle. Nyt vasta osaan keskittyä itseeni ja lapsiini. Olen onnellinen että kävin koko tunneskaalan läpi, enkä yrittänyt keskittyä juuri silloin mihinkään. Tunteet olisivat vain siirtyneet hamaan tulevaisuuteen.
Minulla oli hyvä avioliitto enkä aio sitä elämästäni mitätöidä kenenkään takia vaikka se loppuikin ikävästi. Se oli osa elämääni ja tärkeä sellainen. Ex-mieheni ajatuksista en tiedä, ehkä se oli hänen suurin virheensä ja yhtä helvettiä, mene ja tiedä. Minä ainakin vaalin avioliittoamme ja yhteistä aikaamme sydämessäni. Ne ovat minun muistojani ja lapsilleni tärkeitä. Mies ei koskaan halunnut puhua mistään. Kun pyysin käsittelemään eroamme ja syitä, olivat ne hänen mielestään "vanhojen kaivelemista". Mutta hänellä uusi onni siinti jo mielessä, toisin kuin minulla. Minulle oli tärkeää läpikäydä se vaihe jotta pystyin ponnistamaan eteenpäin. Hän jätti sen väliin. Liekö tulee joskus eteen, tai sitten ei? - Lukekaa!!!!
kun on kiellettyä kirjoitti:
täysin kaikki tunteet, varsinkin negatiiviset. Oman avioliittonsa loputtua (usein jo harkintavaiheessa tai edes ennen papereiden jättämistä) pitäisi vain keskittyä omaan itseensä ja lapsiinsa sekä nähdä vain hyvää lasten isässä ja hänen uudessaan sekä kohdella heitä hyvin ja asiallisesti. Itse pitäisi olla vahva, hoitaa lapset paremmin kuin koskaan ennen, ei ainakaan lähteä bilettämään!
Minä en ainakaan tuohon pystynyt. Kävin todellakin avioliittoni ja sen päättymisen läpi. Minulla oli muutama luottohenkilö jotka auttoivat arjen keskellä (mm. äití) jotta sain läpikäytyä sen tuskan ja katkeruuden minkä miehen lähtö toisen matkaan jättivät. Mies ja uusi suorastaan käänsivät puukkoa jatkuvasti haavassani ja unohtivat alkuun lapset täysin. Minulle jäi arki ja lastenhoito täysin. Itse olisin odottanut että mies edes kantaa vastuunsa lapsista ja auttaisi käytännön asioissa. Mutta joka hetki oli vietettävä uuden kanssa. Minulla ei olisi ollut mitään mahdollisuutta saada "omaa aikaa" jos ei äitini ja ystäväni olisi astuneet apuun. Näistäkin harvoista oman ajan käytöistäni sain mieheltä ja uusikolta kuulla, miten olen huono äiti. Mutta eivät apuaan tai aikaansa lapsille tarjonneet, ei edes pyydettäessä.
Nyt olen tuon helvetin läpikäynyt ja tunnen olevani taas ehjä ihminen, muutamaa säröä lukuunottamatta. Lapset sain terapiaan kunhan oman pääni sain ensin tälle planeetalle. Nyt vasta osaan keskittyä itseeni ja lapsiini. Olen onnellinen että kävin koko tunneskaalan läpi, enkä yrittänyt keskittyä juuri silloin mihinkään. Tunteet olisivat vain siirtyneet hamaan tulevaisuuteen.
Minulla oli hyvä avioliitto enkä aio sitä elämästäni mitätöidä kenenkään takia vaikka se loppuikin ikävästi. Se oli osa elämääni ja tärkeä sellainen. Ex-mieheni ajatuksista en tiedä, ehkä se oli hänen suurin virheensä ja yhtä helvettiä, mene ja tiedä. Minä ainakin vaalin avioliittoamme ja yhteistä aikaamme sydämessäni. Ne ovat minun muistojani ja lapsilleni tärkeitä. Mies ei koskaan halunnut puhua mistään. Kun pyysin käsittelemään eroamme ja syitä, olivat ne hänen mielestään "vanhojen kaivelemista". Mutta hänellä uusi onni siinti jo mielessä, toisin kuin minulla. Minulle oli tärkeää läpikäydä se vaihe jotta pystyin ponnistamaan eteenpäin. Hän jätti sen väliin. Liekö tulee joskus eteen, tai sitten ei?kiitos kovasti tekstistäsi. Voikun nämä ilkeät nyksätkin lukisivat tämän ja joskus ymmärtäisivät. Puukkoa haavaan täälläkin tullut, mutta nyksä vain naatiskelee kun tekee kipeää...
- pahoillani
kun on kiellettyä kirjoitti:
Minulla oli hyvä avioliitto enkä aio sitä elämästäni mitätöidä kenenkään takia vaikka se loppuikin ikävästi. Se oli osa elämääni ja tärkeä sellainen. Ex-mieheni ajatuksista en tiedä, ehkä se oli hänen suurin virheensä ja yhtä helvettiä, mene ja tiedä. Minä ainakin vaalin avioliittoamme ja yhteistä aikaamme sydämessäni. Ne ovat minun muistojani ja lapsilleni tärkeitä. Mies ei koskaan halunnut puhua mistään. Kun pyysin käsittelemään eroamme ja syitä, olivat ne hänen mielestään "vanhojen kaivelemista". Mutta hänellä uusi onni siinti jo mielessä, toisin kuin minulla. Minulle oli tärkeää läpikäydä se vaihe jotta pystyin ponnistamaan eteenpäin. Hän jätti sen väliin. Liekö tulee joskus eteen, tai sitten ei?puolestasi. Olisit ansainnut parempaa kohtelua mieheltäsi.
Mielessäni kävin läpi asioita, joita olet kokenut. Arvostan sinua, olet toiminut uskomattoman oikein. Itselläni ei ole lapsia, sinun erotilanteesi on moninkertaisesti vaikeampi kuin omani.
Jos olisit vieressäni, halaisin sinua lämpimästi. Koska se ei onnistu, lainaan Eeva Kilpeä (naiiviuden uhallakin):
Nukkumaan käydessä ajattelen:
Huomenna minä lämmitän saunan,
pidän itseäni hyvänä,
kävelytän, uitan, pesen,
kutsun itseni iltateelle,
puhuttelen ystävällisesti ja ihaillen,
kehun: Sinä pieni urhea nainen,
minä luotan sinuun. - skeidaa:
"katkeruudestaan muita kohtaan" Mistä tiedät kuka on katkera? Se on sun lempisana, mutta älä tunge joka asiaan.
"mies kyllästyy perhe elämään" Tässäkin syy miehessä?
"nainen kyllästyy passiiviseen mieheen" Tässäkin syy miehessä?
"kolmannen osapuolen aikaan saannosta" syy toisessa naisessa?
Onse kumma ettei siinä ex-vaimossa ollut mitään vikaa? Ei kait kukaan mies ole niin idiootti, että jättää täydellisen naisen?
Onko sopu ero vain silloin kun ex-vaimo on jättänyt miehensä? - oli hyvä,
Lukekaa!!!! kirjoitti:
kiitos kovasti tekstistäsi. Voikun nämä ilkeät nyksätkin lukisivat tämän ja joskus ymmärtäisivät. Puukkoa haavaan täälläkin tullut, mutta nyksä vain naatiskelee kun tekee kipeää...
mutta sinun kommaus taas kerran syyllisti nyxän. Kirjoittaja kertoi rehellisesti tuntemuksiaan syyllistämättä nyxää. Mutta sinä reppana et moiseen kykene.
- näin moni ajattelee
ja näin se onkin. Aamen!
- täysin
pidä paikkaansa.
Ensinnäkin en usko että noin moni liitto kariutuu kolmanteen osapuoleen.
Omassa lähipiirissä on ollut todella monta eroa reilun vuoden sisällä, eikä kukaan eronneista seurustele vieläkään, vaan jokainen nuolee haavojaan ja kokoaa itseään.
Toiseksi, väitit että on vain eroja joissa on kolmas osapuoli ja sitten on sopueroja. Kuinkahan usein sitä oikeasti on sopueroja, ero sattuu aina, aina.
Esim. itse erosin miehestäni täysin ja yksin omaan omasta tahdostani, koska tunteeni kuolivat. Elimme kuin veli ja sisko vuosia. Laskut maksettiin ja yhdessä asuttiin mutta intohimo ja tunteet olivat kuolleet. Siitä huolimatta ero oli kaikkea muuta kuin sopuero. Molempiin sattui, mieheen enemmän ja sen kyllä myös näytti, pahasti.
Niin ja tuosta perheen rikkomisesta, minähän se olin joka perheeni rikoin kun en halunnut enää olla onneton (mies muisti kyllä muistuttaa kuin rikoin pikku-perheemme), mutta väitän että itseni lisäksi myös yhteinen lapsemme ja myös tuo ex olemme onnellisempia kuin silloin kun oltiin yhdessä. - kaikkien liitot on
täysin kirjoitti:
pidä paikkaansa.
Ensinnäkin en usko että noin moni liitto kariutuu kolmanteen osapuoleen.
Omassa lähipiirissä on ollut todella monta eroa reilun vuoden sisällä, eikä kukaan eronneista seurustele vieläkään, vaan jokainen nuolee haavojaan ja kokoaa itseään.
Toiseksi, väitit että on vain eroja joissa on kolmas osapuoli ja sitten on sopueroja. Kuinkahan usein sitä oikeasti on sopueroja, ero sattuu aina, aina.
Esim. itse erosin miehestäni täysin ja yksin omaan omasta tahdostani, koska tunteeni kuolivat. Elimme kuin veli ja sisko vuosia. Laskut maksettiin ja yhdessä asuttiin mutta intohimo ja tunteet olivat kuolleet. Siitä huolimatta ero oli kaikkea muuta kuin sopuero. Molempiin sattui, mieheen enemmän ja sen kyllä myös näytti, pahasti.
Niin ja tuosta perheen rikkomisesta, minähän se olin joka perheeni rikoin kun en halunnut enää olla onneton (mies muisti kyllä muistuttaa kuin rikoin pikku-perheemme), mutta väitän että itseni lisäksi myös yhteinen lapsemme ja myös tuo ex olemme onnellisempia kuin silloin kun oltiin yhdessä.rikkoutuneet kolmanteen osapuoleen. Mun ystävistä 24 on eronneet kolmannen tullessa väliin, ja ex miehen aikanaan mukana tuoneidenystävien 46 ovat kariutuneet kolmanteen, samoin minun kun tuli kolmas välliin.
Näin on! Terv: Kerttu Annikki - Kerttu Annikki,
kaikkien liitot on kirjoitti:
rikkoutuneet kolmanteen osapuoleen. Mun ystävistä 24 on eronneet kolmannen tullessa väliin, ja ex miehen aikanaan mukana tuoneidenystävien 46 ovat kariutuneet kolmanteen, samoin minun kun tuli kolmas välliin.
Näin on! Terv: Kerttu Annikkimielenkiintoista! Moniko näistä on kolmeillut keskenään?
Yst.terv. Sylvi-Kyllikki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17113043
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545458Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454830Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493689Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392798Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1211979Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1131725Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3671655Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1081538Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361481