Hyviä vinkkejä sisäsiistiks opettamiseen?
Vähän yli 8 viikkonen sekarotuinen pentu. Pihalle on jonkin verran totuteltu, pari kertaa sinne pissannut. Sisälle viel enemmä, mutta ei kertaaka paperin päälle. Kakkaa myös lattialle mut ei paperille. Oon laittanu kakat paperin päälle mut ei oo auttanut.
Oon myös vieny ulos kun on etsinyt kakkapaikkaa, mutta ei ole kakannut sinne, vaan kakkaa heti sisälle kun sisälle päästään.
Ulos pissaamisen oon palkinnu herkkupalalla.
pentu sisäsiistiksi?
7
453
Vastaukset
- Mommi
Todellakin oikeen oot toiminu :) Pentu on vaan NIIIIN vauva vasta että ei mitään kiiretta...
Jos penulla tietty paikka mihin sisällä pissiii siirrä paperi siihen tai aina kun tekee sisälle laita paperi päälle hetkeks... Mut älä missää ihmees ku pentu tekee tarpeitaa juokse kieltää ettei luule etti sun nähen saa tehä tarpeita :)
jatkat vaan samaan mallii ulkona et hirmu kiitokset ku tekee pihalle ja kehuja maasta taivaasee ni kyllä se siit oppii :) todellakin niin nuori viel ettei ihme käytäs olenkaa :) - opettelee
Kärsivällisyyttä. Mitään sisäsiisteyttä et voi viikkoihin vaatia.
Voisit kokeilla viedä pissalle/kakalle haisevan paperin ulos ja ohjata pentua sen päälle tarpeilleen. Ja kauhiat kiitokset, kun tarpeenteko onnistuu.
Pentua pitää myös aktiivisesti tarkkailla, milloin hätä on yllättämässä. Silloin ulos - pentusi kanssa
Jos huomaat sen etsivän kakkapaikkaa ulkona, niin olkaa siellä kauemmin jotta löytää sen paikan ja saa tehtyä tarpeensa sinne.
- magd
Hiljaa hyvä tulee. Tarpeeksi usein vain pentu ulos. Meillä vietiin alussa noin parin tunnin välein ja oppi tällä tekniikalla todella nopeasti. Pentukun ei osaa pidättää vielä ollenkaan.
- aloittaja....
Meil on nyt sellane juttu et eilen tosiaa ulos viel teki parit pissat, mutta sen makupalan antamisen jälkee ei oo ulkoreissuil tehnyt enää mitään.. tekee ulkoilun jälkeen heti kyllä sisälle... tosin tänään on jo pariin otteesee käynyt paperin päällä, kun laitoin paperia sinne mihin on itse tehnyt tarpeensa. kakat kyl taitaa viel täysin mennä lattialle..
Ulkona käyntiä aina tarpeen tullen meillä vaikeuttaa se, kun sekä mä että mies ollaan kumpikin 3 vuorotyössä.. joskus menee vuorot sopivasti, et joutuu koira oleen vaan sen 3h yksin kun itse illas ja mies aamus, tai toiste päin.. mut on noita päällekkäisyyksiäkin sit, kumpiki 8h samaan aikaan töissä..- sei-sei
Voi olla, että pentu jännittää ulkona kaikkea uutta, eikä oikein uskalla tehdä tarpeitaan. Meillä on koiralla sitä vikaa uudessa paikassa vielä yli vuotiaanakin. Pentua kannattaa houkutella leikkimään ja relaamaan ulkona ja oleskella siellä mahdollisimman paljon muutenkin.
Ylenpalttisiin kehuihin monet kannustaa, mutta voi herkempi pentu siitäkin mennä lukkoon, jos sännätään päälle kehumaan, kun toinen on juuri pissillä. Sisäsiisteys on kumminkin koiralle luontaista, se ei tahdo sotkea pesäänsä. Sille pitää vain iän puitteissa suoda mahdollisuus tehdä tarpeensa muualle. Teillä on nyt edessä pari kuukautta tosi ahkeraa ulkona ramppaamista (aluksi n.1,5h välein jopa päivällä), mutta se on onneksi vain lyhyt vaihe. Neljä pulloa puhdistusainetiivistettä meni meillä, ennen kuin koira oli sisäsiisti. Ja takapakkia tulee aina. Malttia siis! - aloittaja...
sei-sei kirjoitti:
Voi olla, että pentu jännittää ulkona kaikkea uutta, eikä oikein uskalla tehdä tarpeitaan. Meillä on koiralla sitä vikaa uudessa paikassa vielä yli vuotiaanakin. Pentua kannattaa houkutella leikkimään ja relaamaan ulkona ja oleskella siellä mahdollisimman paljon muutenkin.
Ylenpalttisiin kehuihin monet kannustaa, mutta voi herkempi pentu siitäkin mennä lukkoon, jos sännätään päälle kehumaan, kun toinen on juuri pissillä. Sisäsiisteys on kumminkin koiralle luontaista, se ei tahdo sotkea pesäänsä. Sille pitää vain iän puitteissa suoda mahdollisuus tehdä tarpeensa muualle. Teillä on nyt edessä pari kuukautta tosi ahkeraa ulkona ramppaamista (aluksi n.1,5h välein jopa päivällä), mutta se on onneksi vain lyhyt vaihe. Neljä pulloa puhdistusainetiivistettä meni meillä, ennen kuin koira oli sisäsiisti. Ja takapakkia tulee aina. Malttia siis!nyt on tehny tänää pelkästää paperille, kakat ja pissat... et vähän jo edistystä..:) on kans heti pesty lattia pissakohdasta, ku oon eka imeyttäny pissan sanomalehteen ja vieny lehden sinne missä muutki pissalehdet on..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770