Seuratkaa tätä kohtaa

Seuratkaa tätä kohtaa pöytäkirjasta.

Millainen se on nyt ja millainen sen jälkeen, kun se muuttuu.

Tämä menee nimittäin sosterveyslautakunnalle, joka antaa valintojen tavasta ja muista lausunnon hallitukselle.

Siksi on tärkeää, että pöytäkirja on kokouksen kulun mukainen.

http://www.imatra.fi/djulkaisu/kokous/20091271-7.HTM

43

3627

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun näette nimet ja miten ne muuttuvat, niinn ymmärrätte, mistä on kyse.

Muistutan, että sosterveyslautakunnalla on edustajien hyväksymisoikeus ja se antaa lausunnon hallitukselle.

Lisäksi kaupunginhallitus päättää pyytää sosiaali- ja terveyslautakunnalta esityksen neuvostojen kokoonpanosta ja neuvostojen tehtävien ja toimivaltuuksien päivittämisestä alkaneella valtuustokaudella.

• nyt kertoa

mistä oikeasti kenkä puristaa. Voisitko hieman valaista asiaa.

Hyökkäät,haukut ja kiukuttelet. Siis kerro mikä ahdistaa.

Aloituksesi ja linkkisi kun ei kertonut juuri mitään.

• nyt kertoa kirjoitti:

Kenkä ei puristä mistään, mutta nyt on kyse siitä, että pöytäkirja ei ollut kokouksen kulun mukainen.

Halusin, että se oikaistaan ja pyysin pöytäkirjantarkastajaa, ettei hän allekirjoitä sitä, ennen kuin asia on oikaistu.

Kyllä asia valkenee teille, mistä on kyse, kun uusi pöytäkirja ilmestyy.

Kyse on kumminkin siitä, että ryhmät olivat sopineet näistä neuvostojenkin paikoista etukäteen.

Tähän mennessä lautakunta on itse keskuudessaan tehnyt valinnan, ketkä edustavat lautakuntaa näissä neuvostoissa.

Koska siis nyt ryhmät valitsivat edustajat neuvostoihin, niin kaikki esitetyt eivät olleetkaan telan jäseniä.

Olin ottannut selvää valintatavasta jo ennen kokousta lakinaiseltamme ja yritin kokouksessa kertoa, että lautakunnan on valittava edeustajat keskuudestaan, koska ne ovat lautakunnan paikkoja, eikä minkään ryhmän.

Elikkä niin, kuin sanoin jo, kenkä ei purista mistään, vaan tahdon, että sosiaali ja terveyslautakunta saa oikean tiedon teknisenlautakunnan kokouksen kulusta näissä valinnoissa.

Sosterveyslautakunta nähkääs päättää valituista henkilöistä.

Tässä kopio valtuuston päätöksestä.

-------------------------------------------------

Vammais- ja vanhusneuvostojen edustajien valinta tapahtuu ao. toimielinten kokoonpanojen hyväksymisen jälkeen sosiaali- ja terveystoimen valmisteluvastuulla. Lisäksi neuvostojen tehtävien ja toimivaltuuksien päivitys olisi tarkoituksenmukaista tehdä samassa yhteydessä

Eli siis koko jutun ydin on siinä, että haluan, että sosterveyslautakunta saa oikeaa tietoa, jonka se antaa hallitukselle, joka korjaa sääntöihin mahdollisen virheen, jos kerran on mahdollista valita lautakunnan edustajaksi joku lautakunnan ulkopuolinen henkilö.

Kyse ei siis ole kiukuttelusta vaan asioiden saattamista oikeille urille.

Toivottavasti ymmärrät nyt, mistä on kyse.

• nyt kertoa kirjoitti:

Kai luit lehdestä, kun kerroin paniikkihäiriöstäni.

Ymmärrät kai sen, että virtaa piisaa nyt taas paremmin ottaa kantaa asioihin, kun olen syönnyt lääkkeitä jo muutaman kuukauden.

Otin esimerkiksi kantaa hallituksen listaan työnvuoksi projektista.

Olisin oikeastaan halunnut ottaa osaa tuohon keskusteluun siellä itse ja kertoa mitä on pelko ja miten se ohjaa ihmisiä.

Projektissa on nähkääs kyse erityistä tukea tarvitsevien oppisopimus ja työpaikkakoulutus.

Kevennykseksi kerron sinulle saman, minkä kerron aina työkavereille, kun otan lääkkeet.

Tästä ekapurkista otan siksi, että pystyisin olemaan teidän kanssanne.

Toisesta siksi, että se antaa minulle virtaa jaksaa tehdä työni.

Kolmannesta siksi, ettei minua vituttaisi.

Nyt tulee varmaan tän jälkeen kovaa palautetta, mutta näin lomautettuna minulla on aikaa kirjoitella, miten asiat oikeesti on.

• väärässä.
        anssi.p kirjoitti:

Kenkä ei puristä mistään, mutta nyt on kyse siitä, että pöytäkirja ei ollut kokouksen kulun mukainen.

Halusin, että se oikaistaan ja pyysin pöytäkirjantarkastajaa, ettei hän allekirjoitä sitä, ennen kuin asia on oikaistu.

Kyse on kumminkin siitä, että ryhmät olivat sopineet näistä neuvostojenkin paikoista etukäteen.

Tähän mennessä lautakunta on itse keskuudessaan tehnyt valinnan, ketkä edustavat lautakuntaa näissä neuvostoissa.

Koska siis nyt ryhmät valitsivat edustajat neuvostoihin, niin kaikki esitetyt eivät olleetkaan telan jäseniä.

Olin ottannut selvää valintatavasta jo ennen kokousta lakinaiseltamme ja yritin kokouksessa kertoa, että lautakunnan on valittava edeustajat keskuudestaan, koska ne ovat lautakunnan paikkoja, eikä minkään ryhmän.

Elikkä niin, kuin sanoin jo, kenkä ei purista mistään, vaan tahdon, että sosiaali ja terveyslautakunta saa oikean tiedon teknisenlautakunnan kokouksen kulusta näissä valinnoissa.

Vammais- ja vanhusneuvostojen edustajien valinta tapahtuu ao. toimielinten kokoonpanojen hyväksymisen jälkeen sosiaali- ja terveystoimen valmisteluvastuulla. Lisäksi neuvostojen tehtävien ja toimivaltuuksien päivitys olisi tarkoituksenmukaista tehdä samassa yhteydessä

Eli siis koko jutun ydin on siinä, että haluan, että sosterveyslautakunta saa oikeaa tietoa, jonka se antaa hallitukselle, joka korjaa sääntöihin mahdollisen virheen, jos kerran on mahdollista valita lautakunnan edustajaksi joku lautakunnan ulkopuolinen henkilö.

Mielestäsi siis valittiin väärät henkilöt. Siihen en ota mitään kantaa,oikeat tai väärät.

Sen sijaan kysyn onko tämä oikea foorumi puida asiaa. Käsittääkseni foorumilla ei ole minkäänlaista mandaattia muuttaa päätöksiä tai niitä korjata.

Miksi siis tuot asiat tänne. Foorumiin joka ei voi asioille mitään.

Ehkä haluat vain korostaa omaa toimintaasi,tai ehkä nimettyjen joukossa ei ollut oikeaa nimeä. Niin tai näin,asia ei korjaudu täällä. Ei ole koskaan korjautunut eikä tule korjautumaan.

Poistatit tai poistit jo erään keskustelun. Miksi? Aloitat keskustelun mutta et kykene katsomaan asiaa loppuun.

Silti olet valmis arvostelemaan muita. Mihin siis logiikkasi perustuu.

• väärässä. kirjoitti:

Mielestäsi siis valittiin väärät henkilöt. Siihen en ota mitään kantaa,oikeat tai väärät.

Sen sijaan kysyn onko tämä oikea foorumi puida asiaa. Käsittääkseni foorumilla ei ole minkäänlaista mandaattia muuttaa päätöksiä tai niitä korjata.

Miksi siis tuot asiat tänne. Foorumiin joka ei voi asioille mitään.

Ehkä haluat vain korostaa omaa toimintaasi,tai ehkä nimettyjen joukossa ei ollut oikeaa nimeä. Niin tai näin,asia ei korjaudu täällä. Ei ole koskaan korjautunut eikä tule korjautumaan.

Poistatit tai poistit jo erään keskustelun. Miksi? Aloitat keskustelun mutta et kykene katsomaan asiaa loppuun.

Silti olet valmis arvostelemaan muita. Mihin siis logiikkasi perustuu.

Kirjoitin ihan selvästi, että olen oikaisuttannut tämän pykälän.

Ja ihan selvästi kertonnut, etten hyväksynnyt lautakunnan ulkopuolista henkilöä valittavaksi edustamaan lautakuntaa.

Miksi en näin hyväksynnyt on syy se, että henkilö ei istu lautakunnassa JA EI PYSTY VIEMÄÄN neuvostoon tietoa.

Koska hän ei istu lautakunnassa, niin hän ei pysty myöskään tuomaan sinne viestejä neuvostoista.

Tästä on kysymys ja minusta lukioiden on syytä saada tietää, mitä päättävissä elimissä tapahtuu.

Jos meinaat, että olisinm halunnut itse siihen paikalle, niin ehkä olisinkin, mutta niin kuin kerroin paikat oli jaettu muiden kesken neuvottelussa, jossa meitä ei ollut kutsuttu paikalle.

Vielä kerran lopuksi.

Otin asian valinnasta puheeksi kokouksessa, koska olin ottannut asiasta selvää etukäteen niin lakinaiseltamme, kuin vammaisneuvostosta siltä osin, että myös vammaisneuvoston varahenkilöllä (myös lautakunnan jäsenellä) on osallistumis ja puheoikeus kokouksissa, mutta hän ei saa kokouspalkkiota.

Kyllä. Kyse on juuri siitä, että haluan tuoda esille sen, että olen kysynnyt jotain asiaa lakinaiseltamme, mutta minua ei uskota.

Kun jankkaan asiaa kokouksessa, niin minua haukutaan sitten yhteistyökyvyttömäksi.

Mutta kenellekkään ei tule mieleen, että jos se onkin oikeassa ja pitäisi tarkistaa asia puhelimella kesken kaiken.

• niskalainen
        anssi.p kirjoitti:

Ja ihan selvästi kertonnut, etten hyväksynnyt lautakunnan ulkopuolista henkilöä valittavaksi edustamaan lautakuntaa.

Miksi en näin hyväksynnyt on syy se, että henkilö ei istu lautakunnassa JA EI PYSTY VIEMÄÄN neuvostoon tietoa.

Koska hän ei istu lautakunnassa, niin hän ei pysty myöskään tuomaan sinne viestejä neuvostoista.

Tästä on kysymys ja minusta lukioiden on syytä saada tietää, mitä päättävissä elimissä tapahtuu.

Jos meinaat, että olisinm halunnut itse siihen paikalle, niin ehkä olisinkin, mutta niin kuin kerroin paikat oli jaettu muiden kesken neuvottelussa, jossa meitä ei ollut kutsuttu paikalle.

Vielä kerran lopuksi.

Otin asian valinnasta puheeksi kokouksessa, koska olin ottannut asiasta selvää etukäteen niin lakinaiseltamme, kuin vammaisneuvostosta siltä osin, että myös vammaisneuvoston varahenkilöllä (myös lautakunnan jäsenellä) on osallistumis ja puheoikeus kokouksissa, mutta hän ei saa kokouspalkkiota.

Kyllä. Kyse on juuri siitä, että haluan tuoda esille sen, että olen kysynnyt jotain asiaa lakinaiseltamme, mutta minua ei uskota.

Kun jankkaan asiaa kokouksessa, niin minua haukutaan sitten yhteistyökyvyttömäksi.

Mutta kenellekkään ei tule mieleen, että jos se onkin oikeassa ja pitäisi tarkistaa asia puhelimella kesken kaiken.

Laitoin edelliseen ketjuun hyvin kevyen kritiikin vasemmiston akilleen kantapäästä.

Miksi poistit koko ketjun?

Vastaisitko selkeästi tähän yksinkertaiseen kysymykseen?

• niskalainen kirjoitti:

Laitoin edelliseen ketjuun hyvin kevyen kritiikin vasemmiston akilleen kantapäästä.

Miksi poistit koko ketjun?

Vastaisitko selkeästi tähän yksinkertaiseen kysymykseen?

Asia tuli käsiteltyä, joten katsoin että otan keskustelun pois.

Sori vaan jos loukkaannuit siitä, mutta sinähän kysyit aikoinaan minulta, että sairastanko ADHD;tä ja sanoit, että jos sairtastan, niin sinä et keskustele sairaiden kanssa.

Nyt olen julkisesti tunnustannut sairastavani paniikkihäiriötä ja syöväni lääkkeitä sen ansioista.

Onko paniikkihäiriö sellainen ihminen, minkä kanssa voi keskustella, koska ADHD tyypin kanssa sinusta se ei sovi.

Vastaisitko kysymykseen.

Olenko minä sinusta ihminen, jonka kanssa ei voi olla tekemisissä.

• anssi.p kirjoitti:

Sori vaan jos loukkaannuit siitä, mutta sinähän kysyit aikoinaan minulta, että sairastanko ADHD;tä ja sanoit, että jos sairtastan, niin sinä et keskustele sairaiden kanssa.

Nyt olen julkisesti tunnustannut sairastavani paniikkihäiriötä ja syöväni lääkkeitä sen ansioista.

Onko paniikkihäiriö sellainen ihminen, minkä kanssa voi keskustella, koska ADHD tyypin kanssa sinusta se ei sovi.

Vastaisitko kysymykseen.

Lääkäri ei ole kieltännyt minua osallistu,masta esimerkiksi palokunnan toimintaan ja viime viikolla suoritin yhden lakisääteisen savusukellustestin lämpötesteineen.

Kun syksyllä käytiin ryhmien välillä paikkojen jakoja, niin jouduin lähtemään kummastakin kokouksesta kesken kaiken, vaikka kaulus oli nostettu melkein silmille.

Olin kuukauden poissa työstä, koska en pystynnyt avaamaan työpaikan ovea.

En pystynnyt kohtaamaan pahemmassa paikassa ketään tuttua.

Nyt kun pystyn taas puhumaan ja tekemään kaikkeaa, niin heti olet taas vanha änkyrä.

Yhteistyökyvytön.

Ilman mitään järkeviä ajatuksia.

Itsensä kehuja

jne....

• olevan,.,.,.
        anssi.p kirjoitti:

Vielä kerran lopuksi.

tuo politiikon elämä rankkaa..kukaan ei kuuntele ym..
        anssi,olet väärässä puolueessa,käännä takki niin jo rupiaa homma pelaamaan,vasemmistoliitolla ei ole enää tilaa nyky-yhteiskunnassa,jos väität että on niin katsoppas barometrejä>>>>>laskeeeeeeee...

• HIENOA
        anssi.p kirjoitti:

Ymmärrät kai sen, että virtaa piisaa nyt taas paremmin ottaa kantaa asioihin, kun olen syönnyt lääkkeitä jo muutaman kuukauden.

Olisin oikeastaan halunnut ottaa osaa tuohon keskusteluun siellä itse ja kertoa mitä on pelko ja miten se ohjaa ihmisiä.

Projektissa on nähkääs kyse erityistä tukea tarvitsevien oppisopimus ja työpaikkakoulutus.

Kevennykseksi kerron sinulle saman, minkä kerron aina työkavereille, kun otan lääkkeet.

Nyt tulee varmaan tän jälkeen kovaa palautetta, mutta näin lomautettuna minulla on aikaa kirjoitella, miten asiat oikeesti on.

Ettei mikään vituta. Toinen asia on taas se miten kauan moinen leikki voi jatkua. Ei kai energiaa voi loputtomiin imeä pillereistä. Tai poistaa niillä vitutusta.

Joskus kai on palattava kovaan maailmaan ilman kemiallisia stimulantteja. Entä miten silloin käy.

Nyt pursut energiaa,näkeehän se jo kirjoituksistakin. Mutta onko energiasi oikeaa Anssia vai vain kemiallisten aineiden luomaa euforiaa.

Onko Anssi siis oikea Anssi vai lääketehtaiden luoma Anssi,siinäpä vasta kysymys?

• ole sanonut
        anssi.p kirjoitti:

Lääkäri ei ole kieltännyt minua osallistu,masta esimerkiksi palokunnan toimintaan ja viime viikolla suoritin yhden lakisääteisen savusukellustestin lämpötesteineen.

Kun syksyllä käytiin ryhmien välillä paikkojen jakoja, niin jouduin lähtemään kummastakin kokouksesta kesken kaiken, vaikka kaulus oli nostettu melkein silmille.

Olin kuukauden poissa työstä, koska en pystynnyt avaamaan työpaikan ovea.

En pystynnyt kohtaamaan pahemmassa paikassa ketään tuttua.

Nyt kun pystyn taas puhumaan ja tekemään kaikkeaa, niin heti olet taas vanha änkyrä.

Yhteistyökyvytön.

Ilman mitään järkeviä ajatuksia.

Itsensä kehuja

jne....

ettei sinussa ole hyviä piirteitä,päin vastoin. Olet asioihin perehtyvä henkilö,omaat omia ajatuksia. Otat asioista selvää ja tiedät asioista. Olet energinen ja haluat vaikuttaa.

Kaikki hyviä ominaisuuksia. Mutta muiden huomioonottaminen ja heidän mielipiteidensä arvostamisessa on vielä paljon opettelemistä.

Kun tämän vielä oppisit ,samoin kompromissien tekemisen. Saisit paremmin ajatuksesi esille ja jopa läpi.

Hyvä esimerkki on s-marketin tulo kulmille. Saitte sen torpatuksi,vain ilkeyttänne. Piti näyttää että näin voidaan menetellä. Kaikki turhaa energian ja kunnan varojen haaskausta. Nyt kauppa kuitenkin nousee,hyvä niin. Mikä siinä oli ryhmänne pointti asiassa. Siis muu kuin silkka kiusanteko. Tämäkö on järkevää politiikkaa. Tuhlata rahaa ja energiaa turhuuteen.

Näinkö tehdään järkevää politiikkaa,jota niin perään kuulutat. Kannattaisiko muutos aloittaa itsestä.

• olevan,.,.,. kirjoitti:

tuo politiikon elämä rankkaa..kukaan ei kuuntele ym..
        anssi,olet väärässä puolueessa,käännä takki niin jo rupiaa homma pelaamaan,vasemmistoliitolla ei ole enää tilaa nyky-yhteiskunnassa,jos väität että on niin katsoppas barometrejä>>>>>laskeeeeeeee...

Olen luvannut olla tässä yhteistyössä ja siinä pysyn.

Pidän kumminkin porukasta.

Olen sanonnut jo aikaisemminkin, että tämä on viimeinen kausi minulle.

Sitä ennen haluan opettaa näitä uusia.

Nähkääs siihen menee parivuotta ennen, kuin he pystyvät olemaan täysillä mukana.

Minulle on esitetty aikaisemminkin jo puolueen vaihdosta, mutta olen sanonnut, että lopetan ja sillä siisti.

Katso seuraavissa vaaleissa ei ole sitten mitään paineita, vaikka on joutunnut tekemään koviakin päätöksiä.

• ole sanonut kirjoitti:

ettei sinussa ole hyviä piirteitä,päin vastoin. Olet asioihin perehtyvä henkilö,omaat omia ajatuksia. Otat asioista selvää ja tiedät asioista. Olet energinen ja haluat vaikuttaa.

Kaikki hyviä ominaisuuksia. Mutta muiden huomioonottaminen ja heidän mielipiteidensä arvostamisessa on vielä paljon opettelemistä.

Kun tämän vielä oppisit ,samoin kompromissien tekemisen. Saisit paremmin ajatuksesi esille ja jopa läpi.

Hyvä esimerkki on s-marketin tulo kulmille. Saitte sen torpatuksi,vain ilkeyttänne. Piti näyttää että näin voidaan menetellä. Kaikki turhaa energian ja kunnan varojen haaskausta. Nyt kauppa kuitenkin nousee,hyvä niin. Mikä siinä oli ryhmänne pointti asiassa. Siis muu kuin silkka kiusanteko. Tämäkö on järkevää politiikkaa. Tuhlata rahaa ja energiaa turhuuteen.

Näinkö tehdään järkevää politiikkaa,jota niin perään kuulutat. Kannattaisiko muutos aloittaa itsestä.

Saat uskoa, mitä vaan, mutta en ollut mukana ilkeyttäni.

Olisin ihan oikeesti halunnut säilyttää ympäristön nuorille.

Tiedät, että asioita muutetaan paljon kokouksissa.

Niitä jätetään pöydälle ja siten pitkitetään käsittelyaikaa.

Tämä oli ainut meidän ryhmän valitus minun mukana oloni aikana.

Toivottavasti se oli myös viimeinen, että kaikkien mielipiteet voidaan ottaa huomioon jo valmistelussa.

Huomenna meillä on seminaari, missä käymme teknisen toimen taloutta läpi ja keskustelemme säästöistä.

Tiedän jo nyt, etten tule olemaan kaikessa samaa mieltä.

Esimerkiksi en tule hyväksymään parkkimittareita, vaan tulen esittämään parkkivalvojien lisäämistä.

Tiedätkö miksi.

Koska koko ajan verrataan siihen aikaan, milloin Imatralla oli mittarit.

Mutta siihen aikaan ei kuitenkaan ollut Mansikkalassa, kuin Prisma, eli Sokos.

Jos nyt keskustaan laitetaan mittarit, niin ostajat siirtyvät Mansikkalan marketteihin, koska siellä on ilmainen pysäköinti.

Koko ajan puhutaan karsinnoista, mutta minä aion esittää varikolle yhden oppisopimusoppilaan lisärahaa.

Syy se, että meille on tulossa ulkopuolelta lisää korjaustyötä.

Ennenkuin työntekijä saa korjata esimerkiksi linja-auton jarruja niin hänen on oltava 5 vuotta korjaajana.

Valtio maksaa osan opiskelukustannuksista.

Esitän, että koska kuorma-auton kortin ajo vaikeutuu ja kortin omistajista kilpaillaan tulevaisuudessa, niin otamme ammattikoulusta kuljetuspuolelta oppilaan työharjoitteluun ja alamme varmistella sillä, että kaupungissamme riittää kuskeja tulevaisuudessakin.

Tästä käytännöstä tehdään jatkuva, koska meiltä eläköityy lähivuosina porukkaa.

Mitäs tuumaat näistä esityksistä, mitkä tuovat lisää rahaa kaupungin kukkaroon, muttra eivät kuulu virkamiesten esityksiin.

Kumpaa tämä on vastustamista vai kehittämistä.

Niin ja yks juttu.

Vuosia sitten sovittiin aamiais palaverissa, että kenttien hoitjia voidaan käyttää lähikatujen auraukseen aamulla.

Sitten koulujen aikaan he auraisivat vasta kentät.

Mitä tapahtuu jos nostan tämän joittenkin muiden kanssa keskusteluun.

• miksi siis
        anssi.p kirjoitti:

Olen luvannut olla tässä yhteistyössä ja siinä pysyn.

Pidän kumminkin porukasta.

Olen sanonnut jo aikaisemminkin, että tämä on viimeinen kausi minulle.

Sitä ennen haluan opettaa näitä uusia.

Nähkääs siihen menee parivuotta ennen, kuin he pystyvät olemaan täysillä mukana.

Minulle on esitetty aikaisemminkin jo puolueen vaihdosta, mutta olen sanonnut, että lopetan ja sillä siisti.

Katso seuraavissa vaaleissa ei ole sitten mitään paineita, vaikka on joutunnut tekemään koviakin päätöksiä.

jatkat. Tuskin vain opettaaksesi nuorempia.

Olisiko päätös jättää valtuusto kannattunat tehdä jo ennen viime vaaleja.

Nyt siis voit käyttäytyä miten tahdot. Koska et enää pyri jakokaudelle. Eikö tämä ole äänestäjien pettämistä.

Nyt toimit,kuten sanoit ilman paineita. Vielä pillereiden voimalla. Etkö nää siinä mitää väärää.

Purkista eufooria ja paineeton edustaminen,minusta karmiva yhdistelmä. Ketä siis edustat. Et ainakaan äänestäjiäsi. Hehän eivät tienneet pilleri ruljansistasi. Oletko siis menetellyt rehdisti ja oikein?

• anssi.p kirjoitti:

Toivottavasti se oli myös viimeinen, että kaikkien mielipiteet voidaan ottaa huomioon jo valmistelussa.

Huomenna meillä on seminaari, missä käymme teknisen toimen taloutta läpi ja keskustelemme säästöistä.

Esimerkiksi en tule hyväksymään parkkimittareita, vaan tulen esittämään parkkivalvojien lisäämistä.

Tiedätkö miksi.

Jos nyt keskustaan laitetaan mittarit, niin ostajat siirtyvät Mansikkalan marketteihin, koska siellä on ilmainen pysäköinti.

Koko ajan puhutaan karsinnoista, mutta minä aion esittää varikolle yhden oppisopimusoppilaan lisärahaa.

Ennenkuin työntekijä saa korjata esimerkiksi linja-auton jarruja niin hänen on oltava 5 vuotta korjaajana.

Esitän, että koska kuorma-auton kortin ajo vaikeutuu ja kortin omistajista kilpaillaan tulevaisuudessa, niin otamme ammattikoulusta kuljetuspuolelta oppilaan työharjoitteluun ja alamme varmistella sillä, että kaupungissamme riittää kuskeja tulevaisuudessakin.

Mitäs tuumaat näistä esityksistä, mitkä tuovat lisää rahaa kaupungin kukkaroon, muttra eivät kuulu virkamiesten esityksiin.

Niin ja yks juttu.

Vuosia sitten sovittiin aamiais palaverissa, että kenttien hoitjia voidaan käyttää lähikatujen auraukseen aamulla.

Ja piru vie, kun meinasi unohtua. Vuosia sitten on tehty kuulemma kartoitus, kuinka monta kaupungin työnteijöistä omistaa kuorma-autokortin.

Kysyin tätä nimittäin ja tulen esittämään, että kartoitus otetaan uusiksi.

• miksi siis kirjoitti:

jatkat. Tuskin vain opettaaksesi nuorempia.

Olisiko päätös jättää valtuusto kannattunat tehdä jo ennen viime vaaleja.

Nyt siis voit käyttäytyä miten tahdot. Koska et enää pyri jakokaudelle. Eikö tämä ole äänestäjien pettämistä.

Nyt toimit,kuten sanoit ilman paineita. Vielä pillereiden voimalla. Etkö nää siinä mitää väärää.

Purkista eufooria ja paineeton edustaminen,minusta karmiva yhdistelmä. Ketä siis edustat. Et ainakaan äänestäjiäsi. Hehän eivät tienneet pilleri ruljansistasi. Oletko siis menetellyt rehdisti ja oikein?

Miten minä poikkean esimerkiksi alkoholisteista.

Kuinka moni tekee ilmoituksen poliitikoista, jos on alkoholiongelma.

Mitä tulee pillereihin, niin ei minun olisi ollut mikään pakko kertoa koko hommasta mitään.

Tein sen ainoastaan siksi, että minua pyydettiin.

Antamalla kasvot sairaudelle tarkoitus oli rohkaista nuoria ja muita samasta asiasta kärsiviä.

Olen saanut sinun lisäksesi ainoastaan yhden negatiivisen palautteen.

Uskomaton määrä ihmisiä on ottannut yhteyttä ja kertoneet, miten olivat iloisia, kun tulit ulos kaapista.

Ihmiset, joista en olisi ikinä uskonnut, ovat kertoneet kärsineensä asiasta.

Mitä tulee pillereihin, niin kuuri loppuu parin kuukauden päästä tietääkseni.

Olen käynnyt sellaisella lääkärillä joka on ulkopaikkakunnalta.

Kuulemma kaikki muutkaan poliitikot eivät ole täydellisiä.

Aika ihmeellistä.

• ole sanonut kirjoitti:

Olen keskustellut aika monen muun paniikkihäiriöisen kanssa.

Yhteistä siinä on, ettei hyväksytä epäonnistumisia.

Yritetään olla täydellisiä, eikä suvaita itselle epäonnistumisia.

Moni asia, mikä muilla menee naurahtamalla ohi jää meillä kaivelemaan päähän.

Mutta juuri tämä täydellisyyden tavoittelu ja jos saa kohdata häpeää olemalla väärässä saa aikaan negatiivista ajattelua.

Tiedätkö en harrasta lobbausta niin, kuin moni muu.

Tarkoitan sitä, että soittelisin ajatuksistani etukäteen muille ja muotoilisin heidän ajatusmaailmaa jo ennen kokousta.

• kaikella
        anssi.p kirjoitti:

Tiedätkö miksi.

Niin ja yks juttu.

"Vuosia sitten sovittiin aamiais palaverissa, että kenttien hoitjia voidaan käyttää lähikatujen auraukseen aamulla.

Sitten koulujen aikaan he auraisivat vasta kentät."

Voi helvetti! Tulehan esittämään tuo ideas silmästä silmään kentänhoitajalle! Voi ehkä tulla vasta-argumenttiä! Ymmärrän kyllä vitsit johonkin saakka mutta nyt menee yli! Katujen auraus vaatii sellaista ammattitaitoa johon ei ihan kuka tahansa kykene. Oppii toki, mutta ajan kanssa.

• kukaan!!
        anssi.p kirjoitti:

Miten minä poikkean esimerkiksi alkoholisteista.

Kuinka moni tekee ilmoituksen poliitikoista, jos on alkoholiongelma.

Mitä tulee pillereihin, niin ei minun olisi ollut mikään pakko kertoa koko hommasta mitään.

Tein sen ainoastaan siksi, että minua pyydettiin.

Antamalla kasvot sairaudelle tarkoitus oli rohkaista nuoria ja muita samasta asiasta kärsiviä.

Olen saanut sinun lisäksesi ainoastaan yhden negatiivisen palautteen.

Uskomaton määrä ihmisiä on ottannut yhteyttä ja kertoneet, miten olivat iloisia, kun tulit ulos kaapista.

Ihmiset, joista en olisi ikinä uskonnut, ovat kertoneet kärsineensä asiasta.

Mitä tulee pillereihin, niin kuuri loppuu parin kuukauden päästä tietääkseni.

Olen käynnyt sellaisella lääkärillä joka on ulkopaikkakunnalta.

Kuulemma kaikki muutkaan poliitikot eivät ole täydellisiä.

Aika ihmeellistä.

täydellistä ihmistä ole hakemassakaan. Mutta kun edustaa ihmisiä on kai rehellisyys paikallan.

• niskalainen
        anssi.p kirjoitti:

Vastaisitko kysymykseen.

Sen lisäksi että puhut sekavia, puhut myös paskaa. En ole koskaan sanonut että en keskustele ADHD-potilaan tai ylipäätään sairaiden kanssa.

Muutat omassa pikku päässäsi kirjoittamani asiat aivan muuksi. Mikä helvetti sinua vaivaa tuon paniikkihäiriön lisäksi?

Olen aiemmin pitänyt poliittista uraasi kouluesimerkkinä siitä miten kaikki roska menee suomalaiselta rivivasuriäänestäjältä läpi. Vuosikausia jatkunut jarruttaminen ja sählääminen kunnallispolitiikassa ei ole saanut aatteen puolesta äänestäviä heräämään.

Voihan visva!!

Voin kertoa että sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä asioiden hyvästä hoidosta. En usko sanaakaan mitä sinä ja koko vasurisuora höpisee Imatran asioiden hoidosta.

Perkele, Imatran työttömyys kasvaa, nuorille ei ole työtilaisuuksia ja he joutuvat muuttamaan pois täältä. Imatralla ei ole ainuttakaan kasvuyritystä joka toisi paikkakunnalle uutta koulutettua väkeä josta sivumennen sanottuna osittain johtuu meidän jokaisen veronmaksajan elämän tärkeimmän hankinnan - omistusasunnon - hintojen heikko kehitys. Imatra ei kasva vaan nääntyy. Mitä sinä Anssi olet tehnyt sen eteen että Imatralle syntyisi uusia työpaikkoja?

Niin, asiaan..

Kysyit eikö sinun kanssa voi toimia?

Vastaus: Ei voi, se on täysin mahdotonta.

• hyvä mies.,.,.,
        anssi.p kirjoitti:

muuten alkaa pääkoppa käydä kovilla kierroksilla,ja se ei ole ollenkaan hyvä asia,sinulle!

• asiat??
        anssi.p kirjoitti:

nyt oikealla tolalla,diagnoosi ym.??
        katsoppas f31.xx.....

• niskalainen kirjoitti:

Sen lisäksi että puhut sekavia, puhut myös paskaa. En ole koskaan sanonut että en keskustele ADHD-potilaan tai ylipäätään sairaiden kanssa.

Muutat omassa pikku päässäsi kirjoittamani asiat aivan muuksi. Mikä helvetti sinua vaivaa tuon paniikkihäiriön lisäksi?

Olen aiemmin pitänyt poliittista uraasi kouluesimerkkinä siitä miten kaikki roska menee suomalaiselta rivivasuriäänestäjältä läpi. Vuosikausia jatkunut jarruttaminen ja sählääminen kunnallispolitiikassa ei ole saanut aatteen puolesta äänestäviä heräämään.

Voihan visva!!

Voin kertoa että sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä asioiden hyvästä hoidosta. En usko sanaakaan mitä sinä ja koko vasurisuora höpisee Imatran asioiden hoidosta.

Perkele, Imatran työttömyys kasvaa, nuorille ei ole työtilaisuuksia ja he joutuvat muuttamaan pois täältä. Imatralla ei ole ainuttakaan kasvuyritystä joka toisi paikkakunnalle uutta koulutettua väkeä josta sivumennen sanottuna osittain johtuu meidän jokaisen veronmaksajan elämän tärkeimmän hankinnan - omistusasunnon - hintojen heikko kehitys. Imatra ei kasva vaan nääntyy. Mitä sinä Anssi olet tehnyt sen eteen että Imatralle syntyisi uusia työpaikkoja?

Niin, asiaan..

Kysyit eikö sinun kanssa voi toimia?

Vastaus: Ei voi, se on täysin mahdotonta.

Meillä ei kai ole mitään suhdetta, minkä takia yhteistyön pitäisi onnistua.

Hyvin yksipuolista se on ollutkin.

Sinun puoleltasi pelkkää haukkumista vasemmistoa kohtaan.

Samaan aikaan, kun haukut muita tekemättömyydestä, niin itseltäsi ei ole tullut yhtään esitystä, miten lisätä työpaikkoja.

Pelkkää narinaa, niin kuin vanhalta piialta, jolle munan tulo on loppunnut.

Tuota väittämääni en pysty todistamaan siksi, että poistin silloin aikanaan kirjoitukseni.

Kyse oli ADHD keskustelusta jossa kysyit minulta, miksi kirjoitan siitä niin usein.

Niin se vaan ihminen näyttää oikeat karvansa.

Ensin esittää sivistynnyttä, mutta kun tulee palautetta, niin jo sana varasto muuttuu.

SEURAAVALLA KERRALLA, KUN KIRJOITAT NIIN ESITYKSIÄ MITEN NIITÄ TYÖPAIKKOJA SAADAAN, EIKÄ TOISTEN HAUKKUMISIA.

• asiat?? kirjoitti:

nyt oikealla tolalla,diagnoosi ym.??
        katsoppas f31.xx.....

Miten eroittaa valistuneen ihmisen.

Hän hakeutuu hoitoon ajoissa ja hoitaa itseään.

Ei turvaannu vaikeuksissa pulloon, vaan lääketieteeseen.

Silloin asiat voidaan saattaa normaaliksi nopeasti.

Ne joille pullo on lääke, lopullinen paraneminen saattaa tulla vasta sitten, kun hypätään ikkunasta tai lopetetaan muuten elämä.

• kaikella kirjoitti:

"Vuosia sitten sovittiin aamiais palaverissa, että kenttien hoitjia voidaan käyttää lähikatujen auraukseen aamulla.

Sitten koulujen aikaan he auraisivat vasta kentät."

Voi helvetti! Tulehan esittämään tuo ideas silmästä silmään kentänhoitajalle! Voi ehkä tulla vasta-argumenttiä! Ymmärrän kyllä vitsit johonkin saakka mutta nyt menee yli! Katujen auraus vaatii sellaista ammattitaitoa johon ei ihan kuka tahansa kykene. Oppii toki, mutta ajan kanssa.

Kaupungisamme on tehty palvelstrategiaa jo vuosia.

Koko ajan on siirrelty naisia paikasta toiseen.

Miten moni näistä naisista on itkennyt. He ovat tyytyneet osaansa.

Eli nyt jos aletaan puhumaan miehistä, niin luottamushenkilö voi saada turpiin.

On minua kaupassa uhattu lyödä kirveelläkin, että et ole ensimmäinen.

Meidän päättäjien on löydettävä 5 miljoonan säästöt jostain.

Silloin joudumme menemään todella ikäviin päätöksiin.

Meillä yksityis puolella tämmöiset asiat ovat monesti pelkkiä ilmoituksia, kun tulee lisää työtä.

• is no answer
        anssi.p kirjoitti:

Kaupungisamme on tehty palvelstrategiaa jo vuosia.

Koko ajan on siirrelty naisia paikasta toiseen.

Miten moni näistä naisista on itkennyt. He ovat tyytyneet osaansa.

Eli nyt jos aletaan puhumaan miehistä, niin luottamushenkilö voi saada turpiin.

On minua kaupassa uhattu lyödä kirveelläkin, että et ole ensimmäinen.

Meidän päättäjien on löydettävä 5 miljoonan säästöt jostain.

Silloin joudumme menemään todella ikäviin päätöksiin.

Meillä yksityis puolella tämmöiset asiat ovat monesti pelkkiä ilmoituksia, kun tulee lisää työtä.

Asioista PITÄÄ keskustella,
        eikä tehdä päätöksiä hetken mielijohteesta.

Voitko muuten kertoa ketkä tämän idean takana oli?

Paljonko säästöä tulisi, olisiko haittoja vapaa-aika puolen palveluille, ja miksi?
        Et varmaan ole henk.koht. tutustunut/ottanut todella selvää kentänhoitajien toimenkuvasta/vastuualueista.

• kortilla
        anssi.p kirjoitti:

Ja piru vie, kun meinasi unohtua. Vuosia sitten on tehty kuulemma kartoitus, kuinka monta kaupungin työnteijöistä omistaa kuorma-autokortin.

Kysyin tätä nimittäin ja tulen esittämään, että kartoitus otetaan uusiksi.

Mihis sie meinasit nuo kortilliset sitten laittaa?
        Aura-auton rattiinko?

• is no answer kirjoitti:

Asioista PITÄÄ keskustella,
        eikä tehdä päätöksiä hetken mielijohteesta.

Voitko muuten kertoa ketkä tämän idean takana oli?

Paljonko säästöä tulisi, olisiko haittoja vapaa-aika puolen palveluille, ja miksi?
        Et varmaan ole henk.koht. tutustunut/ottanut todella selvää kentänhoitajien toimenkuvasta/vastuualueista.

Otin asian esille ryhmätöissä, mutta katsoimme, että se ei ole hyvä.

• kortilla kirjoitti:

Mihis sie meinasit nuo kortilliset sitten laittaa?
        Aura-auton rattiinko?

Jos ihminen omistaa kuorma-autokortin ja on työssä muualla, niin minusta hänelle voidaan tarjota paikan muutosta.

Nimenomaan tarjota.

Ajattele, miten arvokas sellainen henkilö on heinäkuun jälkeen, jolla on kuorma-auto kortti.

Kaupunki on muutenkin kartoittannut henkilöstönsä erikoisosaamisia, sillä ei aina ole mitään järkeä kouluttaa uutta jos osaava henkilö on jo olemassa.

• lava
        anssi.p kirjoitti:

Jos ihminen omistaa kuorma-autokortin ja on työssä muualla, niin minusta hänelle voidaan tarjota paikan muutosta.

Nimenomaan tarjota.

Ajattele, miten arvokas sellainen henkilö on heinäkuun jälkeen, jolla on kuorma-auto kortti.

Kaupunki on muutenkin kartoittannut henkilöstönsä erikoisosaamisia, sillä ei aina ole mitään järkeä kouluttaa uutta jos osaava henkilö on jo olemassa.

Mitäs heinäkuun jälkeen tapahtuu sellaista että B-kortti on arvossaan?
        Olet vissiin huolissasi varikon ikääntyvästä kuljettajakannasta?
        Itsellä olisi ABECE kortti, aurauskokemusta, hiab/vaihtolavakokemusta, traktoriajotaitoa, jne
        kaiken lisäksi satun olemaan kaupungin palkkalistoilla. Eli olisiko minulla mahdollisuus tulevaisuudessa varikon hommiin?

• lava kirjoitti:

Mitäs heinäkuun jälkeen tapahtuu sellaista että B-kortti on arvossaan?
        Olet vissiin huolissasi varikon ikääntyvästä kuljettajakannasta?
        Itsellä olisi ABECE kortti, aurauskokemusta, hiab/vaihtolavakokemusta, traktoriajotaitoa, jne
        kaiken lisäksi satun olemaan kaupungin palkkalistoilla. Eli olisiko minulla mahdollisuus tulevaisuudessa varikon hommiin?

Olet kai seurannut, että kuorma-auto kortin hommaaminen vaikeutuu sen jälkeen.

Olen huolestunnut just vanhenevasta kuljettaja kannasta.

Jos hommaa aiotaan pyörittää samantasoisesti eteenpäinkin, niin tarvitsemme tulevaisuudessa eläköityvien tilalle uusia kuskeja.

• tilalle tarvitaan
        anssi.p kirjoitti:

Olet kai seurannut, että kuorma-auto kortin hommaaminen vaikeutuu sen jälkeen.

Olen huolestunnut just vanhenevasta kuljettaja kannasta.

Jos hommaa aiotaan pyörittää samantasoisesti eteenpäinkin, niin tarvitsemme tulevaisuudessa eläköityvien tilalle uusia kuskeja.

Aina uusia työntekijöitä,oli ala mikä tahansa.

Mutta palkkaako kaupunki heidän tilalleen uusia kuljettajia. Väitän että ei. Kaupunki on myynyt esim. Auraustoiminnan lähes kokonaan ulkopuolisille. Näitä kun voi hyppyyttää mielensä mukaan. Ja tulee vielä halvemmaksi. Hekun auraavat pääosin omalla kalustollaan. Eikä varvitse maksaa kuin tehdystä työstä.

Kaupungin vakituiset kuljettajat kun ovat siitä ikäviä ja ahneita,(ainakin työnantajan näkökulmasta)että heille joutuu maksamaan 8h/päivä. Uskomatonta,vaikka ei edes sataisi lunta.

Mutta sinä kai tiedät asioiden tilan paremmin kun istut lautakunnassa jonka alaisuuten myös auraus kuuluu.

Niin tai näin. Auratkoon kuka tahansa. On se tänätälvena ollut ala-arvoista.

• tilalle tarvitaan kirjoitti:

Aina uusia työntekijöitä,oli ala mikä tahansa.

Mutta palkkaako kaupunki heidän tilalleen uusia kuljettajia. Väitän että ei. Kaupunki on myynyt esim. Auraustoiminnan lähes kokonaan ulkopuolisille. Näitä kun voi hyppyyttää mielensä mukaan. Ja tulee vielä halvemmaksi. Hekun auraavat pääosin omalla kalustollaan. Eikä varvitse maksaa kuin tehdystä työstä.

Kaupungin vakituiset kuljettajat kun ovat siitä ikäviä ja ahneita,(ainakin työnantajan näkökulmasta)että heille joutuu maksamaan 8h/päivä. Uskomatonta,vaikka ei edes sataisi lunta.

Mutta sinä kai tiedät asioiden tilan paremmin kun istut lautakunnassa jonka alaisuuten myös auraus kuuluu.

Niin tai näin. Auratkoon kuka tahansa. On se tänätälvena ollut ala-arvoista.

Tänä talvena oli erityisen vaikeata saada ulkoa päin auraajia, koska tienrakennus työt vetävät kaluston sinne.

Mitä tulee uusien palkkaamiseen tai eläköityvien tilalle ottamiseen, niin sisäinen rahan siirto onnistuu paljon paremmin.

Silloinhan kaupungin palkkaus kustannukset eivät kasva.

Lähden ajatuksesta, että karsimisen siasta mietimme miten saada rahaa lisää kaupungille.

Kerron asiasta tarkemmin, jos asia tulee sanomalehteen samanlailla, kuin tuli tänään sosterveyslautakunnan linjaukset.

Mutta tämän päättää lopullisesti valtuusto, jossa tulen olemaan lautakunnan esityksen takana, jos se pysyy nimittäin sellaisena mitä eilen oli.

• Seuraa...
        anssi.p kirjoitti:

Vielä kerran lopuksi.

Politiikkaa joten kerro kuka siellä nyt on sellainen joka ei ole sellaisen lautakunnan jäsen minkä pitäisi olla?

• Seuraa... kirjoitti:

Politiikkaa joten kerro kuka siellä nyt on sellainen joka ei ole sellaisen lautakunnan jäsen minkä pitäisi olla?

Tulkoon nyt sanotuksi kokonaan, koska eivät näy vaihtavan pöytäkirjan kohtaa, vaikka se pitäisi olla minun tietääkseni oikaistu ja annettu sosterveyslautakunnalle.

Kyse on siitä, että Sottisen tilalle esitettiin ensin sosiaali ja terveyslautakunnan jäsentä.

Eli teknisenlautakunnan edustajaksi esitettiin sosterveyslautakunnan edustajaa.

Lautakunta ei hyväksynnyt esitettyä sosterveyslautakunnan edustajaa.

Jolloin puheenjohtaja teki käsittely muutosesityksen, että muut valitaan ensin ja palataan tähän esitettyyn sitten.

Näin tehtiin ja tuli uusi esitys, missä esitettiin paikalle Sottista.

Sottinen on lautakunnan varajäsen.

Lautakunnan olisi pitännyt valita edustajat keskuudestaan.

Varajäsen ei täytä silloin tätä kriteeriä.

• Seuraaja 666

Olen kohta 20 tuntia istunut tässä koneen ääressä eikä kohta ole mihinkään likahtanut. Kauanko pitää jatkaa seuraamista, saanko käydä edes kusella?

• laiska,enkä

viitsi lukea koko ketjua läpi. Niin kertoisitko mitä asiassa pitää seurata ja mistä. Miten voin seurata onko pöytäkirja muuttunut ja noudattaa kokouksen kulkua. Kun en kyseisessä kokouksessa ole ollut.

Pöytäkirjasta kyllä ymmärsin että nähtävästi valittujen jäsenien paikalla oli väärät nimet. Niissä valtuutetun kohdalla olisi pitänyt lukea Anssi Piirainen.

Ja onko tämä ja aikaisemmat kirjoituksesi tulkittava niin. Että aina kun sinua ei kutsuta johonkin kissanristiäisiin,kokouksiin tai nimetä johonkin neuvostoon. Vedät herneen nenään ja kirjoitat siitä tänne katkeransävyisen kirjeen.

• hauska tietää

mitä ihmettä täällä tekee jonkun kaupungin kokouksen päätös. Vaikka paperi olisi kuin julkinen,ei tämä kuitenkaan liene oikea paikka esitellä Imatran kaupungin kokouspöytäkirjoja.

Tuntuu siltä että jollain on nyt lähtenyt mopo käsistä ja pahasti.

• menee..,..
        hauska tietää kirjoitti:

mitä ihmettä täällä tekee jonkun kaupungin kokouksen päätös. Vaikka paperi olisi kuin julkinen,ei tämä kuitenkaan liene oikea paikka esitellä Imatran kaupungin kokouspöytäkirjoja.

Tuntuu siltä että jollain on nyt lähtenyt mopo käsistä ja pahasti.

nyt liian kovaa,sen huomaa tuosta sekavasta yliaktiivisuudesta,anssi hoi;nyt kannattaa ottaa väliaika koska muuten oravanpyörä alkaa jauhamaan ja siita kärsit itse eniten,helpotusta..helpotusta hyvä mies.

• menee..,.. kirjoitti:

nyt liian kovaa,sen huomaa tuosta sekavasta yliaktiivisuudesta,anssi hoi;nyt kannattaa ottaa väliaika koska muuten oravanpyörä alkaa jauhamaan ja siita kärsit itse eniten,helpotusta..helpotusta hyvä mies.

Älä huolehdi turhaan.

Ihan hyvin tässä menee lomautusta pidellessä.

Tänään oli seminaari ja teimme yksimielisiä säästöesityksiä.

Ajattele minäkin olin samaa mieltä, kun ne osa oli kirjattu minulle jo mennessä paperille.

Ihminen on pienistä asioistakin iloinen tai pitäisikö nyt sanoa suurista, kun tehdään asukkaita koskevia päätöksiä.

• "ansseja"
        anssi.p kirjoitti:

Älä huolehdi turhaan.

Ihan hyvin tässä menee lomautusta pidellessä.

Tänään oli seminaari ja teimme yksimielisiä säästöesityksiä.

Ajattele minäkin olin samaa mieltä, kun ne osa oli kirjattu minulle jo mennessä paperille.

Ihminen on pienistä asioistakin iloinen tai pitäisikö nyt sanoa suurista, kun tehdään asukkaita koskevia päätöksiä.

Jos tuolla "päättävissä elimissä" olisi enemmän tällaisia "ansseja", ei tämä kaupunki, eikä tämä maa makaisi tällä mallilla kuten tällä hetkellä.

Kuka muu valistaisi meitä tavallisia taunoja näillä foorumeilla.
        Yksi suuri moka näillä päättäjillämme on, että ne eivät "oikeasti jalkaudu", eivät lue näitä foorumeita, eivät ota kantaa lukijapalsta-kirjoitteluihin. Eivät puhu samaa kieltä kuin me muut.

Anssi puhuu!

• ANSSILLE
        "ansseja" kirjoitti:

Jos tuolla "päättävissä elimissä" olisi enemmän tällaisia "ansseja", ei tämä kaupunki, eikä tämä maa makaisi tällä mallilla kuten tällä hetkellä.

Kuka muu valistaisi meitä tavallisia taunoja näillä foorumeilla.
        Yksi suuri moka näillä päättäjillämme on, että ne eivät "oikeasti jalkaudu", eivät lue näitä foorumeita, eivät ota kantaa lukijapalsta-kirjoitteluihin. Eivät puhu samaa kieltä kuin me muut.

Anssi puhuu!

kunnon haaste. Toisessa viestiketjussa on puhuttu romaninaisten hamerahasta ja paljon muustakia epäoidenmukaisuudesta vastaa romaani/valtaväestö.

On todellakin kummaa että valtäväestön edustaja saa sossousta kuin korkeintaan lainaa,Kun taas romanit saavat jopa hamerahat. Ihminen joka on vuosia tai vuosikymmeniä maksanut veronsa,ei saa sossusta rahaan ajauduttuaan talousvaikeuksiin,esin jouduttuaan työttömäksi tai lomautetuksi.

Tätä ei valtaväestön oikeustajuun voi käsittää.

Eli pistäppä asia kuntoon. Samat velvoiteet ja oikeudet kaikille,ihonväriin katsomatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      272
      5380
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      4956
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      123
      4365
    4. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4066
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3820
    6. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3707
    7. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3408
    8. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      86
      3086
    9. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      66
      2949
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      23
      2688
    Aihe