Tuleekohan tästä yhtään mitään?

PCO vaivaa

Viime viikolla kävimme ensimmäisellä lekurikäynnillä (toinen hoitokierros alkanut) ja lekuri määräsi jälleen kerran vain clomifen-pillereitä.

Sanoin vain, että kerta sinulla on lapsi olemassa, niin kyllä sinut raskaaksi saadaan, kun saadaan vain ovulaatio tulemaan. Hän oli myös sitä mieltä, että vielä ei ole tarvetta mennä IVF-hoitoihin asti.

Pitää syödä näitä clomeja muutaman päivän ajan ja sitten lekuri katsoo ultralla onko mitään apua ollut? Nyt syön näitä 3 kpl per päivä.

Kyllä vain aikanaan ensimmäiselläkin hoitokierroksella meni kauan, että tuli vastetta lääkkeille eli että munasolut alkoivat kasvamaan ja kypsymään. Eikä ensimmäisestä hoitokierroksesta ollut mitään apua.

3 vuotta sitten söin myöc clomeja ja teroja muutaman kierron ajan. Yksityisellä gynellä kävin ja hän ne määräsi minulle eikä tosin katsonut kertaakaan ultralla, että onko pillereistä mitään apua? Söin nuo lääkkeet ja ei niistä mitään apua ollut.

Minulla on vaivana PCO.

4

387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä80

Millä konstilla eka lapsi lopulta saatiin alulle?

Tuo clomien annostus tuntuu aika suurelta, eli kyllä se lääkäri on taustojasi jonkun verran ottanut huomioon. Ja hyvä, että nyt on seurantaultra, jotta nähdään onko niistä mitään apua.

Onko sinulle kokeiltu metformiinia ollenkaan? Itselläni se oli suurena apuna, toi puuttuvat kuukautiset takaisin ja lääkärin mukaan niiden avulla riitti pienempikin clomifen-annos.

• PCO vaivaa

Ensimmänen ja tähän mennessä ainoa lapsemme on täysi ihme, luomusti tulin raskaaksi. 5 vuotta sitten tunsin oviksen ja ajattelin, että nyt yritystä peliin. 2kk kului ja tuli kaikkia pieniä vaivoja eikä kuukautisiakaan kuulunut. Tein raskaustestin ja se näytti plussaa.

Mutta tuon oviksen jälkeen - en ole siis nyt viiteen vuoteen enää ovista huomannut. Luulen, ettei sitä ole tullut lainkaan.

Hoidot vähän askarruttavat, että voivatko nämä tepsiä ja voidaanko oma hormonitoiminta taas herätellä näin keinotekoisesti henkiin??

• mua..
        PCO vaivaa kirjoitti:

Ensimmänen ja tähän mennessä ainoa lapsemme on täysi ihme, luomusti tulin raskaaksi. 5 vuotta sitten tunsin oviksen ja ajattelin, että nyt yritystä peliin. 2kk kului ja tuli kaikkia pieniä vaivoja eikä kuukautisiakaan kuulunut. Tein raskaustestin ja se näytti plussaa.

Mutta tuon oviksen jälkeen - en ole siis nyt viiteen vuoteen enää ovista huomannut. Luulen, ettei sitä ole tullut lainkaan.

Hoidot vähän askarruttavat, että voivatko nämä tepsiä ja voidaanko oma hormonitoiminta taas herätellä näin keinotekoisesti henkiin??

Vastailin tonne toisellekin kysyjälle,mutta mulla oli saman tapainen tilanne. Ei ovista ja clomeja ja teroja yksityisellä gynellä 6 kiertoa söin ja ultrattiin,ei mitään tulosta.. Sit taysiin lapsettomuuspolille,todettiin heti kilppareiden vajaatoiminta, ensimmäisestä tärppäsi ja nyt sunnuntaina la.
        Tsemppiä!

• +´+´+´+´+
        PCO vaivaa kirjoitti:

mulla ei tullu menkkoja 9kk ja raskaana en ollut, testailin parin kk välein.. ihmettelin että missä vika kun ennen e-pillereiden syöntiä ja 20kg hoikempana ne tuli mutta kierto oli pitkä..

lopetin ehkäisyn käytön keväällä -07 ja menkkoja ei toisiaan kuulunut ennen -08helmikuuta kun aloin syömään Teroluteja.. -08 helmikuussa mulle todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja lääkitys alotettiin, -08 huhtikuussa todettiin pcos ja siihen lääkkeeks Metforem.. -08 kesällä söin 3kiertoa Clomeja ja ultrassa todettiin että rakkula kasvoi kummassakin kierrossa..

lopetin kummankin hormonin syönnin -08 syyskuussa ja katsoin josko kroppa toimisi itsekseen ja toimihan se, kuitenkin vähän kuin hidastetussa elokuvassa, kierto väli ollut siitä asti 2-3kk mutta omat menkat tulee kyllä..

nyt ollaan menossa kunnalliselle puolelle lapsettomuus hoitoihin heinäkuussa ja siihen mennessä pitäisi saada painoa laskemaan jonkin verran ja kroppa toimimaan niinkuin kuuluu.. lääkkeillä tai ilman.. myös kilpperi arvoissa vielä hiukan heittoa.. lasta ollaan yritetty enempi tai vähempi -07 loppu kesästä lähtien.. ilman tulosta.. (meillä on vikaa kummassakin joten odotukset ei vielä ole olleet kovin korkealla)

mun kohdalla siis nuo sullakin olevat hormoonivalmisteet auttoi.. toivottavasti sullakin toimis :) plussa tuulia sinne päin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      70
      4505
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3759
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      127
      3426
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      35
      1958
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1911
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1209
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      94
      979
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      125
      922
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      905
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      827
    Aihe