Hei, tiedän että täällä on keskusteluja plajon erillaisista asioista kuten viisumeista ja tavoista kuinka muuttaa Japaniin mutta en ole itse saanut selkeitä vastauksia tähän aiheeseen. Mietin sitä että mistä saisin tietoa viisumigategotioista? entä sitten mikä olisi hyvä lähtökohta muuttamiseen? Olen tällähetkellä aikuiopistossa ja ehkä lähdössä AMK:hon jatko opiskelemaan, mutta mikä olisi paras ala suuntauta tässä tapauksessa muuttoa ajatellen?
Koulutus ja Työ tulevaisuutta varten
1
561
Vastaukset
- asldkflkjf
Viisumikategoriat, sekä muuta tietoa viisumiasioista löytyy Japanin ulkoministeriön sivuilta:
http://www.mofa.go.jp/j_info/visit/visa/04.html
Työluvan saannin edellytyksenä on vähintään alempi korkeakoulututkinto (AMK, kandi tms.), ellet sitten ole naimisissa japanilaisen kanssa. Käytännössä homma toimii niin, että hankit työpaikan ja sitten he sponsoroivat sinulle sopivan viisumin (voit joutua tekemään viisumihakemuksen itse, mutta tarvitset siihen työnantajalta liitteeksi todistukset, että maksavat toimeentulorajan ylittävää palkkaa, sekä ovat riittävän vakavaraisia).
Yksi vaihtoehto on tietysti hankkia työpaikka sellaisesta suomalaisesta/eurooppalaisesta firmasta, joka voisi lähettää sinut komennukselle Japaniin.
Täällä tuntuu olevan nyt kysyntää teknisen puolen insinööreille sekä IT-puolella erityisesti kokeneille ohjelmoijille tai 3-5 vuotta esimieskokemusta omaaville. Myös kaupallisen puolen ihmisillä (MBA jne.) sekä lakimiehillä (sopimusasiat) tuntuisi olevan kysyntää.
Yleensä kielitaitona vaaditaan vähintään Business Japanese, mikä on suunnilleen JLPT-tasokokeen 2. tasoa vastaava kielitaito.
Muutamia esimerkkisivustoja, joista tutkailla avoimia paikkoja Japanissa:
http://gaijinpot.com
http://daijob.com
Tiivistettynä hyvät lähtökohdat:
- omaat riittävän pohjakoulutuksen
- sinulla on työkokemusta sopivalta alalta
- hallitset japanin kielen riittävän hyvin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1695788
- 114298
Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka513695Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?1033035Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv792688Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka
voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t62188- 441465
Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.
Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m121438Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?
Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos621254Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.
Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli4111229