Jos lähtee ulkomaanmatkalle ja ilmoittaa siitä työkkäriiin. Miten tarkkaan kohde täytyy ilmoittaa ja kuinka paljon enne matkaa? Kysymys on yli viikon pituisesta ja EU:n ulkopuolisesta lomamatkasta.
lomamatkan
10
723
Vastaukset
- Tilanteessa...
Tuossapa tilanteessa tuskin saat työttömyyskorvausta lomamatkan ajalta, koska työttömyyskorvausta pienin poikkeuksin maksetaan vain EU-alueelle suuntautuneelle matkalle ja 6 maksupäivän ajalta.
Jos siis et saa korvausta matkan ajalta, niin ei työkkäri tee matkaan liittyvillä tiedoilla mitään. Voit ilmoittaa lähteväsi vain lomalle ja siinä se. Muu ei työkkärille kuulu.
Toinen juttu on, jos matkan ajalta saa työttömyyskorvausta, niin sitten kyllä täytyy ilmoitella tarkat yhteystiedot matkan ajalta. Yleensä vaaditaan tiedot hotellia myöten. Joskus on mennyt läpi pelkkä kännykkänumero, kun on kyse omalla autolla tehdystä matkailusta EU:n alueella.
Naurettavaa, mutta näin vain on.
Ilmoittamisajankohdan voit itse valita, takaraja on matkaa edeltävänä päivänä. Tietysti voi olla, että kun ilmoittaa vähän aikaisemmin, niin työkkäri ei lähetä osoituksia matkaa edeltävinä päivinä. Tai käy sitten päin vastoin ja nimenomaan tähtää siihen.
Tärkeää on, että heti matkalta palattua käyt ilmoittautumassa työkkärissä. Työkkäri nimittäin katkaisee työnhaun matkan ajaksi ja ei laita sitä takaisin, ennen kuin ilmoittaudut matkan jälkeen.- henkkarit mukana
"Tärkeää on, että heti matkalta palattua käyt ilmoittautumassa työkkärissä. Työkkäri nimittäin katkaisee työnhaun matkan ajaksi ja ei laita sitä takaisin, ennen kuin ilmoittaudut matkan jälkeen."
Työkkäriin pitää mennä henkilökohtaisesti ilmottautumaan ja tarvittaessa pitää pystyä todistamaan henkilöllisyytensä.
Työnhaun saa poikki soittamalla eikä kukaan ihmettele, mutta kun on kysymys siitä, että alettaisiin taas laittamaan rahaa maksuun pitää käydä itse käynnistämässä homma. Ei riitä soitto eikä sähköposti.
Ihan ymmärrettävää. Jos soittamalla voisi taas saada matkan jälkeen korvaukset maksuun, en minäkään tulisi Thaimaasta takaisin koko talvena, vaan soittaisin työkkäriin sieltä ja väittäisin jos tulleeni takaisin.
Tiedän tapauksen, jossa kaveri nimenomaan jäi Thaimaahan yli viikon lomalle = eli ei oikeutta työttömyyskorvaukseen, joten hän lähetti kaverinsa Suomessa ilmottautumaan puolestaan. Kaveri osasi sotu-tunnuksen, sekä osoitteen ja ilmoitetun ammatin. Hoiti ilmottautumisen kaverin puolesta ja korvaukset maksuun. - lellukka,.,.
henkkarit mukana kirjoitti:
"Tärkeää on, että heti matkalta palattua käyt ilmoittautumassa työkkärissä. Työkkäri nimittäin katkaisee työnhaun matkan ajaksi ja ei laita sitä takaisin, ennen kuin ilmoittaudut matkan jälkeen."
Työkkäriin pitää mennä henkilökohtaisesti ilmottautumaan ja tarvittaessa pitää pystyä todistamaan henkilöllisyytensä.
Työnhaun saa poikki soittamalla eikä kukaan ihmettele, mutta kun on kysymys siitä, että alettaisiin taas laittamaan rahaa maksuun pitää käydä itse käynnistämässä homma. Ei riitä soitto eikä sähköposti.
Ihan ymmärrettävää. Jos soittamalla voisi taas saada matkan jälkeen korvaukset maksuun, en minäkään tulisi Thaimaasta takaisin koko talvena, vaan soittaisin työkkäriin sieltä ja väittäisin jos tulleeni takaisin.
Tiedän tapauksen, jossa kaveri nimenomaan jäi Thaimaahan yli viikon lomalle = eli ei oikeutta työttömyyskorvaukseen, joten hän lähetti kaverinsa Suomessa ilmottautumaan puolestaan. Kaveri osasi sotu-tunnuksen, sekä osoitteen ja ilmoitetun ammatin. Hoiti ilmottautumisen kaverin puolesta ja korvaukset maksuun.Ei tarvitse käydä henk.koht ainakaan meillä päin. viime kesänä olin kahden viikon reissulla ja soitin työkkäriin kun palasin reissulta että pistävät työnhaun taas päälle. Sanottiin vain että soitto riittää ja on minun asiani koska haluan taas olla käytettävissä. eli,taitaa taas olla ihan työkkärikohtainen juttu noi ilmottamiset.
- samaan aikaan
En ole vielä ilmoittanut työkkäriin puolentoista kuukauden päästä alkavaa ulkomaanmatkaa.Miten käy jos ennen sitä saa osoituksen esim. koulutukseen, joka sattuu matkan ajalle. Joudunko perumaan matkan vai käykö se syyksi,ettei tartte mennä sille kurssille.
- Syyksi...
samaan aikaan kirjoitti:
En ole vielä ilmoittanut työkkäriin puolentoista kuukauden päästä alkavaa ulkomaanmatkaa.Miten käy jos ennen sitä saa osoituksen esim. koulutukseen, joka sattuu matkan ajalle. Joudunko perumaan matkan vai käykö se syyksi,ettei tartte mennä sille kurssille.
Ei käy syyksi. Se on joko matka ja karenssi tai sitten koulutus.
Siksi ehkä kannattaisi ottaa riski ja ilmoittaa työkkäriin ajoissa. - Aaria
Syyksi... kirjoitti:
Ei käy syyksi. Se on joko matka ja karenssi tai sitten koulutus.
Siksi ehkä kannattaisi ottaa riski ja ilmoittaa työkkäriin ajoissa.Turha sinun on mielestäni peruuttaa matkaa vain työkkärin pelossa. Työkkärin kanssa pitää oppia pelaamaan ja sinne päin rehellisyys ei todellakaan kannata. Millä vain syyllä korvaukset laitetaan poikki. Nauti ulkomaanmatkastasi ihan hyvällä omallatunnolla.
- ainakin
Aaria kirjoitti:
Turha sinun on mielestäni peruuttaa matkaa vain työkkärin pelossa. Työkkärin kanssa pitää oppia pelaamaan ja sinne päin rehellisyys ei todellakaan kannata. Millä vain syyllä korvaukset laitetaan poikki. Nauti ulkomaanmatkastasi ihan hyvällä omallatunnolla.
Minä ainakin lähden lomalle ilmoittamatta mitään työkkäriin. En ole todellakaan holhouksen alainen.
Jos työnhakuilmoitus tulee juuri sinä aikana kun olen poissa, niin se on sitten kyllä minun ongelmani jos en ehdi työhaastatteluun. Työhakemukset voi lähettää mistä päin tahansa.
Todella ällöttävää kyttäystä. - n-88--
henkkarit mukana kirjoitti:
Tiedän tapauksen, jossa kaveri nimenomaan jäi Thaimaahan yli viikon lomalle = eli ei oikeutta työttömyyskorvaukseen, joten hän lähetti kaverinsa Suomessa ilmottautumaan puolestaan. Kaveri osasi sotu-tunnuksen, sekä osoitteen ja ilmoitetun ammatin. Hoiti ilmottautumisen kaverin puolesta ja korvaukset maksuun.Kyllä mulla riitti pelkkä puhelinsoitto.
- mitään, kun olen
ainakin kirjoitti:
Minä ainakin lähden lomalle ilmoittamatta mitään työkkäriin. En ole todellakaan holhouksen alainen.
Jos työnhakuilmoitus tulee juuri sinä aikana kun olen poissa, niin se on sitten kyllä minun ongelmani jos en ehdi työhaastatteluun. Työhakemukset voi lähettää mistä päin tahansa.
Todella ällöttävää kyttäystä.reissaillut. En suosittele muille, koska on tiedettävä, millainen käytäntö työkkäreissä on.
Meillä kysellään harvakseltaan kuulumisia.
- Nimetön
ettei kukaan muukaan siitä sinne ilmoita. Itselle kävi niin että joku ilmiantoi nimettömästi mun matkustukset ja sit niitä sai selitellä.. oma vika myös kun kerroin facebookissa kuulumisia niin joku pöljä sieltä varmaan bongannut ja ilmoittanut..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062481Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441845- 321423
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011114Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81908