Hei,tällä hetkellä olen kodin ulkopuolella töissä.Ajatuksena olisi pph,jaksi kun nuorimmainenkin aloittaa syksyllä koulun.
Eli työpaikka olisi kotona olen tuota miettinyt ja puntaroinut monelta kantilta.
Mitä pph:lta vaaditaan?Pitääkö olla "yli-ihminen"?Vai riittääkö pelkkä maalaisjärki?Olenhan omanikin turvallisesti kotona kasvattanut koulutielle.
Eikös sellainen normaali perheelämä ole paras leikkineen , ulkoiluineen ja tavallinen koti ruoka lisäksi?Vai olenko ymmärtänyt väärin?
Kiitos Teille kaikille jotka viitsii vastata ja aurinkoista kevättä.
Hei,kaikille
5
443
Vastaukset
- samassa tilanteesa
perhepäivähoitajana. Oma lapsi oli ekaluokkalainen ja joutui lähtemään aamuisin yksin kouluun ja taas iltapäivällä oli yksin, ennen kuin muita tuli kotiin. Siinä tuli harmaita hiuksia tukoittain enkä epäröinyt hetkeäkään kun minua pyydettiin perhepäivähoitajaksi.
Kolme vuotta olen tätä työtä tehnyt enkä ole päivääkään katunut.
Ei tarvitse olla mikään yli-ihminen. Kukapa meistä olisi. Kunhan lasten kanssa pärjää ja heistä huolen pitää. Sinulla on ihan realistinen kuva siitä, mitä hoitotyö on, joten toivotan sinut lämpimästi tervetulleeksi joukkoomme!
Onhan tässä työssä huonojakin puolia, mutta niin on kaikissa muissakin hommissa.- työssä ja äiti
En tupakoi enkä käytä alkohoila sanalla sanoen taidan olla tylsä ihminen.Ja meillä ei ole kotieläimiä.
Mutta kiitos Sinulle vastauksestasi.
Soitinkin paikkakuntani ohjaajalle ja hän oli kiinnostunut ja otti tietoja ylös ym.
Odotan innoissani myöntävää vastausta ja perheenikin otti asian myöntävästi vastaan.
Mutta millainen kodin pitää olla että lapset eivät satuta itseään ja viihtyvät?
Asumme omakotitalossa yhdessä kerroksessa,oma piha on suojaisa hiekkalaatikko,keinut,leikkimökki ym. sisällä avarat tilat.Mitä tarvitsee hankkia?Kiitos jälleen.
Pitääkö lapsille järjestää omat sängyt mahdollista lepoa varten? - patjat lattialla riittää
työssä ja äiti kirjoitti:
En tupakoi enkä käytä alkohoila sanalla sanoen taidan olla tylsä ihminen.Ja meillä ei ole kotieläimiä.
Soitinkin paikkakuntani ohjaajalle ja hän oli kiinnostunut ja otti tietoja ylös ym.
Odotan innoissani myöntävää vastausta ja perheenikin otti asian myöntävästi vastaan.
Asumme omakotitalossa yhdessä kerroksessa,oma piha on suojaisa hiekkalaatikko,keinut,leikkimökki ym. sisällä avarat tilat.Mitä tarvitsee hankkia?Kiitos jälleen.
Pitääkö lapsille järjestää omat sängyt mahdollista lepoa varten?pienille on tosin kunnan puolesta saatavilla matkasängyt ja syöttötuolit. jostain kunnista saa potankin ym. potan sain minä tuttavilta.
lelut ja vuodevaatteita tarvitaan jonkun verran ja niissä hyvä olla ns. takuu turvallisia leluja pienten varalle. olen ottanut leluiksi tyhjiä ja pestyjä elintarvike muovikippoja ja purkkeja(xylitolpastillipurkit,ketsuppipulloja ym.) ne on suosittuja, samoin itselle tarpeettomat keittiövälineet(kauhat,lastat, kattilat ym.). kirppareilta tekee halpoja hyviä löytöjä ja tuttavat ja kaimat vaan tyhjentämään aarrearkkujaan hyvään tarpeeseen.
tuttavilta olen minäkin saanut,muoviastioita(ikeastakin ja talouspörssistä) saa tosi halvalla)
toista pottaa tässä hain viikko sitten ja huomasin kuinka suuria eroja kauppojen välillä on, talouspörssistä sain potan n.3e.
vaipat tuovat vanhemmat samoin vaatehuolto kuuluu vanhemmille, likaiset vain pussiin ja kotiin.
varavaatteita voi olla itsellä jotakin, minulla vain hoitolasten käyttöön tarkoitettuja on muutamat pitkät housut, jokuset sukat, parit pikkuhousut, 2sukkahousut, parit shortsit ja t-paitaa, pari pitkähihaista. ja jos lainaan varavaatteita lapselle, vanhemmat tuovat ne takaisin pestynä. vanhat leipäpussit olen säästänyt kakkavaipoille(ettei siihen kulu rahaa). - edellinen
työssä ja äiti kirjoitti:
Pitääkö lapsille järjestää omat sängyt mahdollista lepoa varten?tarvitse olla kotia kummempi.
Koriste-esineet ja särkyvät pois lasten ulottuvilta. Ja kaikki sellainen, mihin ei halua lasten koskevan. Teräviä kulmia ei kannata olla ja huonekasvit pois lattianrajasta. Riippuu tietysti lapsista, miten antavat olla.
Lapsilla voi olla oma leikkihuone, jos sellainen on tarjota. Minulla oli aluksi, mutta sitten tarvittiin huone omaan käyttöön. Olohuone, keittiö ja käytävä ovat olleet ihan riittävät tilat lapsille. Ulkona kuitenkin ollaan mahdollisimman paljon.
Päikkärit ottavat minun makkarissani. Kaksi sängyssä, yksi patjalla ja pienimmällä on pinnasänky. Lakanat ja pyyhkeet täytyy olla jokaiselle henkilökohtaiset. Syöttötuolin ja pinnasängyn/matkasängyn saat kaupungilta jos niitä tarvit. Minulla on lapsille pienet fleece-peitot nukkumista varten. En käytä niissä pussilakanoita, mutta aluslakanat ja tyynyliinat tietenkin on ja muovitettua froteeta sängyn suojana. Jokaisella omat käsipyyhkeet ja pyllypyyhkeitä niitä tarvitseville.
Leluja ja pelejä. Piirrustuspaperia, kyniä, vesivärejä, muovailuvahaa. Kirjastoa kannattaa hyödyntää. Kirpputorit ovat hyviä paikkoja hankkia leluja. Äitinä tiedät kyllä, mistä lapset pitävät.
Mitähän vielä? Ei nyt tule mieleen, mutta jos sinulla tulee, niin kysy vaan.
- neuvoja siihen
Vasu on varmaan se suurin ero kotihoitoon.
Hoitotyönhän tulee olla suunnitelmallista ja yhteistyössä vanhempien kanssa tehtyä. Vasun täyttämiseen saat varmasti apua ohjaajaltasi.
Mutta itse henk.koht en sitä edes perhepäivähoitajien tehtäväksi laittaisi. Olin ainakin oman lapsen hoitoon täysin tyytyväinen ilman sellaistakin:)
Onnea hienoon, mutta raskaaseen ammattiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996023
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804782Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963035Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282823Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262095Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774