openSUSE 11.1 wlan

t.a.p.

-HP Compaq NC6000
-openSUSE 11.1 KDE

-YaST2 verkkoasetukset:
Atheros AR5001X Wireless Network Adapter
Muistaakseni Ubuntu antoi: AR5212

11.1 asennettu verkkopiuha kiinni, mutta ethernet ei toiminut heti. Jostain muutin käyttöön perinteisen ifup-toiminnon ja kone suoritti jotain verkkomäärityksiä ja langallinen netti alkoi toimimaan.

Itselläni ei ole wlan:ia, mutta tarvitsisin matkalla toimintoa. Paikallisella monopolilla jonka asiakas olen, on kaupungilla avoimia verkkoja joissa yritin saada yhteyttä toimimaan tuloksetta.

Koneessa on wlan-nappi jota painamalla syttyy sininen merkkivalo. Miten koneesta näkee onko alueella yleensä verkkoja? Mitä minun pitäisi ensimmäisenä tarkistaa?

4

446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puusilimä

auttaapi asijaan.

• t.a.p.

No, olen aivan uusi käyttäjä Linux-saralla. Luulin NetworkManagerin löytyvän sen tietokonekuvakkeen listasta, mutta piti kaivaa sovelluksista 8( Löysin tämän Verkkotyökalun ja klikkasin ja mitään ikkunaa ei avautunut:/ Tulihan sinne oikealle alas joku kuvake jota en heti huomannut. Kuvakkeesta sai käynnistettyä mahdollisesti sen NetworkManagerin (missään avautuvassa ikkunassa ei lue NetworkManager tms). Löysin kuitenkin listan alueella olevista verkoista ja sain jopa surffattua erään ravitsemusliikkeen yhteydellä. Signaalin voimakkuudesta ei tietenkään saa mitään reaaliaikaista tietoa ja alueen tukiasemista listaa ei kai voi päivittää yhdellä klikkauksella.

Miksi kaikki pitää olla niin sekavaa?

Niin se eth0 ei enää toiminut tämän NetworkManagerin kautta, yhteyttä ei muodostu kirveelläkään. YaST:iin ja ifup takaisin päälle ja langallinen toimii taas.

Missäs ne XP:n levyt ovatkaan...

• yksi vaihtoehto
        t.a.p. kirjoitti:

No, olen aivan uusi käyttäjä Linux-saralla. Luulin NetworkManagerin löytyvän sen tietokonekuvakkeen listasta, mutta piti kaivaa sovelluksista 8( Löysin tämän Verkkotyökalun ja klikkasin ja mitään ikkunaa ei avautunut:/ Tulihan sinne oikealle alas joku kuvake jota en heti huomannut. Kuvakkeesta sai käynnistettyä mahdollisesti sen NetworkManagerin (missään avautuvassa ikkunassa ei lue NetworkManager tms). Löysin kuitenkin listan alueella olevista verkoista ja sain jopa surffattua erään ravitsemusliikkeen yhteydellä. Signaalin voimakkuudesta ei tietenkään saa mitään reaaliaikaista tietoa ja alueen tukiasemista listaa ei kai voi päivittää yhdellä klikkauksella.

Miksi kaikki pitää olla niin sekavaa?

Niin se eth0 ei enää toiminut tämän NetworkManagerin kautta, yhteyttä ei muodostu kirveelläkään. YaST:iin ja ifup takaisin päälle ja langallinen toimii taas.

Missäs ne XP:n levyt ovatkaan...

Olen myös kokeillut openSUSEn ja Debian Lennyn wlan-yhteyttä. Minusta Lennyssä toimii Networkmanageri paremmin, kuin openSUSEssa.

• t.a.p.
        yksi vaihtoehto kirjoitti:

Olen myös kokeillut openSUSEn ja Debian Lennyn wlan-yhteyttä. Minusta Lennyssä toimii Networkmanageri paremmin, kuin openSUSEssa.

Kun en ole nuori ja virkeä, niin alkaa vähän väsymys iskeä. Katsotaan jos jaksan imuroida asennuslevyn. Miten lienee Lennyssä muut ominaisuudet, kuten YLE Areena?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2581
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2297
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1875
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1063
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe