sisätutkimus

tyttö

aion hankkia kohta e-pillerit.. haluaisin tietää mitä kaikkea kuuluu sisätutkimukseen? housut pois, jalat levälleen ja pöydälle makaamaan?

25

6113

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lumihiutale

juuri niin=)
      ja ennen kuin huomaatkaan niin se on jo ohi

• Anne

Ja sit tulee verta. Ja paljon.

• tarja
        Anne kirjoitti:

Ja sit tulee verta. Ja paljon.

No ei tod tule verta! Tyhmää toisia pelotella noin! Lapsellista paskaa! Iteki kuuntelin ties mitä sontaa ja itku kurkussa menin sitte pillereitä hakemaan. Jos oot yhdenkään pojan antanu koskea sua niin tiedät miltä se tuntuu. Tietty gyne on kylmempi ja tilanteesta (toivottavasti) puuttuu se lataus, mutta ihan tavallista ihoa siellä on, sama kun ite pistät sormet sisään. Papakin pelkäsin, mutta sama juttu, nipistää ehkä noin sekunnin, todella pienesti, ei minkään sortin traumoja oo. Ihan rauhassa vaan mee sinne gynelle.

• No EI KYL TODELLAKAAN INNOSTA MENNÄ VENTOVIERAALLE MENNÄ PAIKKOJAAN REVITTELEEN :o .... olipa se sitte omaksi parhaaksi ta ei. En ole itekän vielä mennyt just tuon edellämainitsemani mielipiteeni takia, ja 21 täytin just. Niin kauan välttelen asiaa kunnes on pakko mennä.

• Osma74
        Eiko-chan kirjoitti:

No EI KYL TODELLAKAAN INNOSTA MENNÄ VENTOVIERAALLE MENNÄ PAIKKOJAAN REVITTELEEN :o .... olipa se sitte omaksi parhaaksi ta ei. En ole itekän vielä mennyt just tuon edellämainitsemani mielipiteeni takia, ja 21 täytin just. Niin kauan välttelen asiaa kunnes on pakko mennä.

Välttelet gynekologia, kunnes olet raskaana. Sitten saatkin valita: abortti tai synnytys. Ja molemmissa housut joutuu poistamaan. Vähemmillä ronkkimisilla pääset, kun käyt gynellä ja pidät ehkäisystä huolta. Kun vältyt raskauksilta ja sukupuolitaudeilta, ei sinun ikäisen tarvitse käydä kuin parin vuoden välein.

On olemassa myös seksielämästä mahdollisesti riippumattomia tauteja, ja nekin voit kärsiä gynellä käymättä, jos haluat. Esim. endometrioosi, myooma, gynekologiset syövät. Väittäisin, että on mielyttävämpää hankkia eka gynellä käynti terveenä, kuin kipeenä ja vuotavana, jolloin on muutakin murhetta kuin miettiä kauhuskenaarioita gynekologeista.

• 6+2
        Eiko-chan kirjoitti:

No EI KYL TODELLAKAAN INNOSTA MENNÄ VENTOVIERAALLE MENNÄ PAIKKOJAAN REVITTELEEN :o .... olipa se sitte omaksi parhaaksi ta ei. En ole itekän vielä mennyt just tuon edellämainitsemani mielipiteeni takia, ja 21 täytin just. Niin kauan välttelen asiaa kunnes on pakko mennä.

ja kyllä siellä kannattais käydä tutkituttamassa ja papakokeet ottamassa (22 vuotiaalta siskoltani juuri löydettiin pahoja solumuutoksia jotka olisivat voineet muutamassa vuodessa edetä kohdunkaulansyöväksi, ajoissa kun löytyi niin ne voitiin poistaa, eli eivät ne sairaudet ikää katso). Sitäpaitsi se ''ventovieras'' joka siellä sorkkii on lääkäri, ei mikään naapurin täti. Gynekologit näkevät niitä revitettyjä römpsiä joka päivä kymmeniä että tuskinpa ihmettelevät juuri sitä sinun alapäätäsi

• 6+2 kirjoitti:

ja kyllä siellä kannattais käydä tutkituttamassa ja papakokeet ottamassa (22 vuotiaalta siskoltani juuri löydettiin pahoja solumuutoksia jotka olisivat voineet muutamassa vuodessa edetä kohdunkaulansyöväksi, ajoissa kun löytyi niin ne voitiin poistaa, eli eivät ne sairaudet ikää katso). Sitäpaitsi se ''ventovieras'' joka siellä sorkkii on lääkäri, ei mikään naapurin täti. Gynekologit näkevät niitä revitettyjä römpsiä joka päivä kymmeniä että tuskinpa ihmettelevät juuri sitä sinun alapäätäsi

Mutta jos sieltä löystyisi jotain niin sitten kyllä taatusti katoais tää nykyinen elämäniloisuuteni. Masentuisin kuoliaaksi jos sieltä löydettäs jotain vakavaa vaikka se mahdollisesti oliskin hoidettavissa!!
        Parempi siis olla tietämättä kuin tietää liikaa.

• tähden!
        Eiko-chan kirjoitti:

Mutta jos sieltä löystyisi jotain niin sitten kyllä taatusti katoais tää nykyinen elämäniloisuuteni. Masentuisin kuoliaaksi jos sieltä löydettäs jotain vakavaa vaikka se mahdollisesti oliskin hoidettavissa!!
        Parempi siis olla tietämättä kuin tietää liikaa.

Oma yli 80 vuotias äitini ajattelee noin ja on lykännyt gynekologille menoa, mutta nuorelle naiselle ajatustapa on aivan väärä. Jos ajatellaan pahinta mahdollisuutta, onko parempi elää onnellisen tietämättömänä viisi vuotta ja kuolla sitten syöpään vai hoidettuna 50 vuotta, tai jopa pidempään?

• santra

Oivoi, toivottavasti käyntisi gynellä sujui hyvin.Jos lekuri on taitava ja asiallinen,sisätut
      kimuksen ei pitäisi sattua... Jos kovasti jännität voi se kyl tuntuu epämiellyttävältä, kunnei se nyt muutenkaan ooniin mukavaa ventovieraan eessä levitellä.Olen itse joutunut ravaamaan millon minkäki jutun takia gynellä ja kolme raskauttakin on takana.Mut ei onneks oo tullu kammoa. Sulle ja kaikille enskertalaisille
      rohkeutta,on kuiteski kivampi ku asiat on kunnos,
      se on niin pieni hetki verrattuna siihen et pelon
      takia voi sairastuakkin. Säännölliset "kontrollit" on OK. MUISTA sit vielä
      että pillerit ei suojaa taudeilta.

• Ei verta

Odotan esikoistani ja sisätutkimuksen kokenut siltä saralta.
        Olen kuullut/kysellyt, että sisätutkimuksen voi hoitaa "uudenaikaisemmallakin" tavalla, kuin housut pois, jalat levälleen ja pöydälle makaamaan. Sen voi tehdä ultralla, tosin täällä missä meikäläinenkin asuu ei ole niin uudenaikaisia laitteita, joilla sen voisi kivuttomammin tehdä. Eihän se kivalta tunnu, mutta vertaa EI TODELLAKAAN tule. Tai ei tullut ainakaan itseltä. Paikat hiukan hellinä tai outoina sen jälkeen, mut EI verta. Jokainen nainen joutuu tällaisiin tilanteisiin jossain vaiheessa ja ne pitää vain ottaa vastaan ja asennoitua niihin. Tsemppiä kaikille !

• Riippuu....
        Ei verta kirjoitti:

Olen kuullut/kysellyt, että sisätutkimuksen voi hoitaa "uudenaikaisemmallakin" tavalla, kuin housut pois, jalat levälleen ja pöydälle makaamaan. Sen voi tehdä ultralla, tosin täällä missä meikäläinenkin asuu ei ole niin uudenaikaisia laitteita, joilla sen voisi kivuttomammin tehdä. Eihän se kivalta tunnu, mutta vertaa EI TODELLAKAAN tule. Tai ei tullut ainakaan itseltä. Paikat hiukan hellinä tai outoina sen jälkeen, mut EI verta. Jokainen nainen joutuu tällaisiin tilanteisiin jossain vaiheessa ja ne pitää vain ottaa vastaan ja asennoitua niihin. Tsemppiä kaikille !

No, olet varmaankin jännittänyt jonkin verran jos paikat ovat tutkimuksen jälkeen hellinä. Haluan vaan alkuperäiselle sanoa, että esimerkiksi minusta sisätutkimus ei tunnu mitenkään epämiellyttävältä. Se on mielestäni niin normaali lääketieteellinen tutkimus, etten osaa sitä jännittää eikä se niin ollen tunnu mitenkään erikoiselta tai pahalta. Jälkikäteen en kyllä todellakaan ole mitään helliä paikkoja tms. huomannut. Mutta se on ihan henkilökohtainen kokemus jokaisella. Joka tapauksessa suosittelen, että yrität vain rentoutua mahdollisimman hyvin ja ajatella jotain kivoja asioita.

• sattunut
        Ei verta kirjoitti:

Ei ole minullakaan sattunut nuo sisätutkimukset. Kerran oli hieman tuntemuksia kun oli emätintulehdus ja paikat hieman arat. Kyllä minä ainakin menen ihan kiltisti levittelemään paikkojani gynekologille, hyödyksihän se on.

Eikös niitä ultra-äänitutkimuksia tehdä myös sieltä emättimen sisältäkin, eikä aina vain vatsanpeitteiden päältä.

• Osma74
        sattunut kirjoitti:

Ei ole minullakaan sattunut nuo sisätutkimukset. Kerran oli hieman tuntemuksia kun oli emätintulehdus ja paikat hieman arat. Kyllä minä ainakin menen ihan kiltisti levittelemään paikkojani gynekologille, hyödyksihän se on.

Eikös niitä ultra-äänitutkimuksia tehdä myös sieltä emättimen sisältäkin, eikä aina vain vatsanpeitteiden päältä.

Rakko pitää olla täysi, että ultraus vatsanpeitteiden päältä onnistuu. Tuskin se ensisijainen toimenpide on, kun sisätutkimus on niin vaivaton. Jos ihminen kärsii harrastaa seksiä, niin pitäisi sietää myös sisätutkimus. Itse jännitän näytteitä, mutta ei se muu sorkkiminen miltään tunnu, vaikka tökittäisiin ultraäänisauvalla. Ja ultrakuvaa on ihan mielenkiintoista katsoa, vaikkei sieltä mitään vauvaa etsittäisikään.

• ahistus

Haluan vain sanoa, että kukaan ei pakota ketään käymään gynekologilla, toisin kuin tässä ketjussa jotkut väittävät, että sinne olisi pakko mennä. EI ole pakko mennä. Toki jos pillerit haluat, niin voi olla. Itse en todellakaan häpäise itseäni moisella nöyryytyksellä. Muutenkin tarpeeksi hävettävää koko naiseudessa.

• hävettävää!

Gynekologille ei ole pakko mennä, mutta järkevä nainen käyttää gynekologin palveluita hyödykseen kun siihen on tarvetta. Edes sisätutkimus ei ole mielestäni mitenkään häpäisevää, lääkäri tekee vain työtään.

"Muutenkin tarpeeksi hävettävää koko naiseudessa."
        Mitä hävettävää on naiseudessa? Minä olen ylpeä naiseudestani kun sen vihdoinkin sain elettyäni vuosikymmeniä miehenä. Ilmeisesti sinulla on jonkinasteinen sukupuoliristiriita, ehkäpä olisit onnellisempi miehenä.

• Ätsiu

Vaikkei itselläni ole vielä ollenkaan ajankohtaista, stressaan mahdollisista gynekäynneistä jo nyt ja aika vakaasti olen sitä mieltä etten niihin tule huvikseni menemään, vain äärimmäisessa pakko tilanteessa jos silloinkaan. Lapsia en onneksi tahdo, joten sen puolesta siltä pitäisi välttyä. Pitää varmana jättää kaikki sukupuolinen kanssakäyminenkin sitten välistä, niin helvetisti oksettaa. Eipä sillä, näyttää ettei sitäkään ihan heti tule tapahtumaan.

Ajatus haaristelemassa jossain tuntuu suunnilleen yhtä pahalta kuin ajatus raiskatuksi tulemisesta. Voinhan minä saada jonkun muunkin syövän. Miksei miestenkin tarvi käydä siellä, nehän niitä levittelevät. Voisin melkein vaikka tämän asian takia luopua naiseudestani, vaikka ihan kivaa muuten onkin. Kyllä olen katkera.

• -----------------

Mitä niin kummaa koko jutussa on? Ihan hyvin voit joutua vaikka suolentähystykseen, jolloin joudut housut riisumaan ja lääkäri työntää letkun sun paskaluukkuun, ja näkee tussusi siinä samalla.

Ne on lääkäreitä ja ne tekee työtään, ja ovat nähneet jos jonkunlaista pillua ja persettä, että ihan turhaan siellä olet katkerana. Ei sulla mitään niin erikoista ja ainutlaatuista siellä haarojesi välissä ole, että jäisit oikein tohtorin mieleen.

Gynekologilla käynnissä on ainakin se kiva puoli, että jopa terkkarissa ne antaa ajan naispuoliselle lääkärille ilman että edes itse pyytää sitä, eli ei tarvi persettään levitellä vieraan miehen edessä. Sitten taas jos joudut johonkin suolentähystykseen, niin luulenpa, että herkemmin saattaa joutua miespuolisen lekurin ronkittavaksi.

On niitä kauheampiakin asioita maailmassa, kuin vattunsa levittää lääkärin eteen tutkittavaksi.

• Traumatisoitunut

Minulle tehtiin tänään elämäni ensimmäinen gynetutkimus. Harrastan kontaktiurheilua jossa ruhjeita tulee vähän väliä ja loukkaantumisia on takana. Silti en koskaan ole huutanut kivusta. Tänään asia oli kuitenkin toisin. Koska tilanne oli uusi tuntui hyvin kiusalliselta mennä sinne lääkärin eteen haarat levällään -tuntui kuin olisin synnytystä aloittamassa. Heti tutkimusten alettua sävähdin tunteen voimakkuutta.
        Sanoin sen tuntuvan hyvin epämukavalta minkä huomasin melkoiseksi vähättelyksi toimenpiteen edetessä. Tuskissani vääntelehdin ja ähisin ja puuskutin niin, että lääkäri ja hyvässä lykyssä odotushuoneessa olevatkin varmasti kuulivat. Pienten taukojen aikana tunsin jonkin nesteen virtaavan emättimestäni, uskoakseni se oli verta. Pyysin lääkäriä lopettamaan ja kun hän siinä sormillaan kokeillessa käski vain hengittämään syvään ja rentoutumaan aloin itkeä ja huutaamaan etten pystyny. Mutta ei hän lopettanut vaan kannusti yrittämään.
        Olo oli tosiaan kuin raiskatuksi tullessa pitkän tutkimuksen päätyttyä.
        Mutta vaivaa sieltä sitten löytyikin, oli kuulemma seinämät niin ärtyneet ja verestävät että joku tulehdus siellä varmasti oli. Sain sitten lääkettä ja joulun jälkeen uusi tarkistus. Tuntuu suorastaan kamalalta edes ajatella asiaa.
        MUTTA TOSIAAN TUTKIMUKSEN PITÄISI OLLA TÄYSIN KIVUTON TOIMENPIDE MIKÄLI KAIKKI ON OK! Ja tosiaan ne on lääkäreitä ketkä osaa asiansa ja on nähnyt varmasti monia samanlaisia tapauksia! Jos toimenpide tuntuu kivuliasta kannattaa lantionpohjan lihaksia alkaa harjoittaa.

• Liian kiltti?
        Traumatisoitunut kirjoitti:

Minulle tehtiin tänään elämäni ensimmäinen gynetutkimus. Harrastan kontaktiurheilua jossa ruhjeita tulee vähän väliä ja loukkaantumisia on takana. Silti en koskaan ole huutanut kivusta. Tänään asia oli kuitenkin toisin. Koska tilanne oli uusi tuntui hyvin kiusalliselta mennä sinne lääkärin eteen haarat levällään -tuntui kuin olisin synnytystä aloittamassa. Heti tutkimusten alettua sävähdin tunteen voimakkuutta.
        Sanoin sen tuntuvan hyvin epämukavalta minkä huomasin melkoiseksi vähättelyksi toimenpiteen edetessä. Tuskissani vääntelehdin ja ähisin ja puuskutin niin, että lääkäri ja hyvässä lykyssä odotushuoneessa olevatkin varmasti kuulivat. Pienten taukojen aikana tunsin jonkin nesteen virtaavan emättimestäni, uskoakseni se oli verta. Pyysin lääkäriä lopettamaan ja kun hän siinä sormillaan kokeillessa käski vain hengittämään syvään ja rentoutumaan aloin itkeä ja huutaamaan etten pystyny. Mutta ei hän lopettanut vaan kannusti yrittämään.
        Olo oli tosiaan kuin raiskatuksi tullessa pitkän tutkimuksen päätyttyä.
        Mutta vaivaa sieltä sitten löytyikin, oli kuulemma seinämät niin ärtyneet ja verestävät että joku tulehdus siellä varmasti oli. Sain sitten lääkettä ja joulun jälkeen uusi tarkistus. Tuntuu suorastaan kamalalta edes ajatella asiaa.
        MUTTA TOSIAAN TUTKIMUKSEN PITÄISI OLLA TÄYSIN KIVUTON TOIMENPIDE MIKÄLI KAIKKI ON OK! Ja tosiaan ne on lääkäreitä ketkä osaa asiansa ja on nähnyt varmasti monia samanlaisia tapauksia! Jos toimenpide tuntuu kivuliasta kannattaa lantionpohjan lihaksia alkaa harjoittaa.

Ei kai sinulla sidottu käsiä kiinni? Ellei lääkäri usko sanaa niin häntä voi läpsäistä näpeille että lopettaa sorkkimisen mikäli tutkimus tuntuu liian kivuliaalta.

• 1+1

"Gynekologilla käynnissä on ainakin se kiva puoli, että jopa terkkarissa ne antaa ajan naispuoliselle lääkärille ilman että edes itse pyytää sitä, eli ei tarvi persettään levitellä vieraan miehen edessä."

Onko teillä terkkarissa gynekologeja? Missä päin maata näin on?

"Sitten taas jos joudut johonkin suolentähystykseen, niin luulenpa, että herkemmin saattaa joutua miespuolisen lekurin ronkittavaksi." Miten niin?

Itse käyn yksityisellä gynellä, julkisella sektorilla on tähystetty (ja nimenomaan suolit.) ja sen teki naispuolinen lääkäri, minulle sukupuolella ei olisi ollu väliä.

• ---------------

Kyllä ne terv.keskusten lääkärit tekee niitä normaaleja gynekologisia tutkimuksia, eli ottaa papan ja katsoo onko pimppa reilassa muutenkin ja määrää e-pillerit yms. jos et sattunut tietämään. Terv.keskuksissa on käsittääkseni myös nuoria lääkäreitä erikoistumassa, ja olenpa tällaisen gynekologin tutkittavana käynyt kerran, kun oli vähän kinkkisemmästä jutusta kyse, kuin perus toosan tarkastuksesta. Ja tosiaan, joka kerta kun olen toosaani "vuositarkastuksessa" käynyt näyttämässä terv.keskuksessa niin aina kun aikaa varaan, on s.hoitaja katsonut että tulee naispuolinen lääkäri, ilman että olen sitä erikseen edes pyytänyt. Ovat jopa puhelimessa sanoneet katsovansa milloin on naispuolisille lääkäreille vapaita aikoja. Suolitähystyksessä en ole ollut, mutta muunlaisissa toimenpiteissä kyllä, ja silloin voi tulla kumpaa sukupuolta vain edustava lääkäri, sillä niitä tutkimuksia tuskin pidetään samalla tavalla intiimeinä kuin sukupuolielinten ronklaamista. En tajua miksi muka vedit herneen nenääsi vastauksestani tuolle pimatsulle, joka kuvittelee haarojensa välissä olevaa tussua jotenkin ainutlaatuiseksi ja ei voi ja kehtaa lekurille näyttää sitä, ja on jopa KATKERA kun täytyisi housut lääkärin edessä riisua! Niin, parempihan se on sitten kärsiä jostain tulehduksesta tai saada vaikka syöpä ja ties mitä, kun on niin siveä tyttö että... Ja nimenomaan hänen juuri pitäisi käydä gynen tutkimuksissa ja pillerit hommata, jos ei lapsia kerran tahdo niin kuin itse kertoo. Varmaan kuitenkin jos sopiva sulho tulee pimppaa näpelöimään, on ne housut aika äkkiä poissa, ja kohta ei toivottu lapsi tulossa. Sekö sitten olisi hyvä asia? Siinä että käy pimppiänsä silloin tällöin lekurille näyttämässä on kyse ihan vain vastuunottamisesta omasta terveydestä. Ne lääkärit näkee niitä värkkejä jos jonkunlaisia, joten ei ne jää miettimään kenenkään pillua, ellei sitten sieltä isot kasvaimet tursua ulos.

• Totuttava on
        --------------- kirjoitti:

Kyllä ne terv.keskusten lääkärit tekee niitä normaaleja gynekologisia tutkimuksia, eli ottaa papan ja katsoo onko pimppa reilassa muutenkin ja määrää e-pillerit yms. jos et sattunut tietämään. Terv.keskuksissa on käsittääkseni myös nuoria lääkäreitä erikoistumassa, ja olenpa tällaisen gynekologin tutkittavana käynyt kerran, kun oli vähän kinkkisemmästä jutusta kyse, kuin perus toosan tarkastuksesta. Ja tosiaan, joka kerta kun olen toosaani "vuositarkastuksessa" käynyt näyttämässä terv.keskuksessa niin aina kun aikaa varaan, on s.hoitaja katsonut että tulee naispuolinen lääkäri, ilman että olen sitä erikseen edes pyytänyt. Ovat jopa puhelimessa sanoneet katsovansa milloin on naispuolisille lääkäreille vapaita aikoja. Suolitähystyksessä en ole ollut, mutta muunlaisissa toimenpiteissä kyllä, ja silloin voi tulla kumpaa sukupuolta vain edustava lääkäri, sillä niitä tutkimuksia tuskin pidetään samalla tavalla intiimeinä kuin sukupuolielinten ronklaamista. En tajua miksi muka vedit herneen nenääsi vastauksestani tuolle pimatsulle, joka kuvittelee haarojensa välissä olevaa tussua jotenkin ainutlaatuiseksi ja ei voi ja kehtaa lekurille näyttää sitä, ja on jopa KATKERA kun täytyisi housut lääkärin edessä riisua! Niin, parempihan se on sitten kärsiä jostain tulehduksesta tai saada vaikka syöpä ja ties mitä, kun on niin siveä tyttö että... Ja nimenomaan hänen juuri pitäisi käydä gynen tutkimuksissa ja pillerit hommata, jos ei lapsia kerran tahdo niin kuin itse kertoo. Varmaan kuitenkin jos sopiva sulho tulee pimppaa näpelöimään, on ne housut aika äkkiä poissa, ja kohta ei toivottu lapsi tulossa. Sekö sitten olisi hyvä asia? Siinä että käy pimppiänsä silloin tällöin lekurille näyttämässä on kyse ihan vain vastuunottamisesta omasta terveydestä. Ne lääkärit näkee niitä värkkejä jos jonkunlaisia, joten ei ne jää miettimään kenenkään pillua, ellei sitten sieltä isot kasvaimet tursua ulos.

Minulla on terveyskeskuksessa omalääkäri (mies) ja hän on tehnyt myös alatutkimukset enkä ole tuota pitänyt sen kummempana. Lääkäri tekee työtänsä ja parempi vaihtoehto on että se tutkiva lääkäri tietää terveydentilani jo monen vuoden takaa.

Peräpukamien takia olen ollut ronkittavana useammankin kerran kirurgian poliklinikalla ja kirurgeja on ollut niin naisia kuin miehiäkin, miehiä enemmistö kun naisia on vähemmän kirurgeina.

Lääkärin alatutkimuksista ei voi välttyä sillä että pitää kintut ristissä poikien lähellä. Jopa vessassa käydessä voi saada bakteereita pimpsaan ja sen perään ärhäkän tulehduksen. Antibiootin käyttö voi aiheuttaa pahan hiivatulehduksen ja taas tarvitaan alapään ronkkimista (ainakin ensimmäisellä kerralla). Kyllä naisen on totuttava että joskus sinne alapäähänkin kurkitaan, sitä ei pysty välttämään.

• -----------------
        Totuttava on kirjoitti:

Minulla on terveyskeskuksessa omalääkäri (mies) ja hän on tehnyt myös alatutkimukset enkä ole tuota pitänyt sen kummempana. Lääkäri tekee työtänsä ja parempi vaihtoehto on että se tutkiva lääkäri tietää terveydentilani jo monen vuoden takaa.

Peräpukamien takia olen ollut ronkittavana useammankin kerran kirurgian poliklinikalla ja kirurgeja on ollut niin naisia kuin miehiäkin, miehiä enemmistö kun naisia on vähemmän kirurgeina.

Lääkärin alatutkimuksista ei voi välttyä sillä että pitää kintut ristissä poikien lähellä. Jopa vessassa käydessä voi saada bakteereita pimpsaan ja sen perään ärhäkän tulehduksen. Antibiootin käyttö voi aiheuttaa pahan hiivatulehduksen ja taas tarvitaan alapään ronkkimista (ainakin ensimmäisellä kerralla). Kyllä naisen on totuttava että joskus sinne alapäähänkin kurkitaan, sitä ei pysty välttämään.

Näinpä juuri, ja sitä yritin neiti Siveälle sanoa, ja ihmettelen suuresti, että joku hänen puolestaan on vetänyt herneen nenäänsä. Tosiasiahan on, että ei ne lääkärit kenenkään pimppoja ja perä-aukkoja jää miettimään ja muistelemaan. Se on vain työtä heille.

Terkkarissakin voi kyllä pyytää naispuolisen lääkärin, jos ei kehtaa miehelle elintään näyttää. Itse mieluummin käyn naispuolisen lekurin luona näissä asioissa... Yleensä sieltä kun aikaa varaa, niin automaattisesti annetaan aika naispuoliselle lääkärille, tai niin ainakin minun terv.keskuksessani.

En oikein ymmärrä tuollaista asennetta, että joku tuntee oikein katkeruutta sen vuoksi, että pitäisi gynen tutkimuksissakin käydä. Ihan yhtälailla miehetkin saattaa joutua kikuliaan lääkärille näyttämään, tai eturauhastaan tutkituttamaan, ja se tutkimus tehdään perä-aukon kautta, kun muuten sitä ei voi tunnustella. Pimppi tutkimuksissa ei sentään tarvi persreijän puolelta kaivella! :D

• kiduttavaa

Ei varmaan sisätutkimus olisi niin paha jos lääkäri olisi ollut asiallinen ja rauhallisesti tehnyt toimenpiteet. Sattui vaan olemaan aika inhottava kokemus kun kutsui sinne myös sairaanhoitajan vaikka seisoin housut kintussa siellä. Ei sermiä ei mitään laitettu eteen. Sormetkin työnsi niin vauhdilla että ihan sattui. Onneksi sh edes vähän oli asiallisempi. Jospa ne gynekologit osaisi asian paremmin.

• oikeusturva tai

Hoitaja voi olla kahdesta syystä. Lääkäri tarvitsee apua toimenpiteessä tai on sovittu, että naishoitaja kutsutaan paikalle, mikäli lääkäri on mies ja potilas nuori. Joskus nuori voi tuntea olonsa uhatuksi ilman hoitajaa.
      gynekologeissa on yhtä monenlaisia kuin terveyskeskuslääkäreissäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1721
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1422
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      992
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      990
    5. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      90
      864
    6. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      841
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe