Kumpi Explol vai FireFox

enosaapäättää

Kertokaa nyt rehellisesti että kumman kannattaa laittaa koneelle ja MIKSI.
Laittakaa plussat ja miinukset niin siitä on helpompi vetää yhteenveto.
Tiedän että on paljon puolestapuhujia kummallakin ja itse olen kokenut kummankin olevan riittävät mutta vaatii aina totuttelun.
Aikansa kun käyttää toista niin paluu vanhaan on aika vaikeata. Nyt kuitenkin pitäisi päättää kumman otan vakiokseni uudella koneellani ja toinen jää asentamatta.

9

740

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mun kommentti

Internet exlorer 8 vasta ilmestymässä tällä viikolla ehkä, on sanottu toisaalla nopeimmaksi kuin firefox ja toisilla mittaustavoilla taa shitamimmaksi eli ota nyt selvää sitten kenen tahon mittaukset on luotettavimpia. Myös firen 3.5 versiokin vasta joskus tulossa. Beetta versioita kun en kyllä minä ainakaan lataa, sillä kuitenkin on onglemia niissä.

• lisesti

pane opera, firefox, safari, k-meleon, google chrome ja vaikka pari muuta. Sitten kokeilet mikä miellyttää eniten.
      Itse käytän etupäässä operaa, joka on yksi turvallisimmista. Pelkkää nopeutta jos etsit, safari hyvä vaihtoehto. Riippuu niin paljon mitä selaimeltasi haluat.

• "Kertokaa nyt rehellisesti että kumman kannattaa laittaa koneelle ja MIKSI."

Tällä hetkellä valinta on helppo. IE7 on kasa paskaa joten näistä kahdesta jos pitää valita niin Firefox. Sitten kun IE8 on ulkona niin on melkein makuasia mitä käyttelee. Itse kyllä kääntyisin Firefoxiin edelleen Adblockin takia ja siksi, että se toimii joka paikassa niin ei tarvi häslätä eri koneilla eri selainten kanssa.

• muissa

häiritsee mainokset liikaa, siis Safari/Chrome/IE7/8 että kyllä se on toi FF mitä tulee käytettyä...

• selaimesta

saa mainokset pois.

• DarkNinjaHiiri

>>Nyt kuitenkin pitäisi päättää kumman otan vakiokseni uudella koneellani ja toinen jää asentamatta.

• miinuksia
    • .............

Jos käytät Windowsia, Microsoft pakottaa Internet Explorerin asennuksen. Sitä ei voi ottaa pois.

Kannattaa kuitenkin käyttää Firefoxia, Safaria, Operaa tai Google Chromea, koska uudet webbisivut toimivat niillä huomattavasti nopeammin. Näissä selaimissa Javascript-moottori on nopea, tällä on suuri merkitys, koska Javascriptin käyttö on yleistynyt huimasti viime aikoina. Ja suuntaus vain yleistyy, koska Javascriptiä hyödyntävät Ajax- ja Web 2.0-tekniikat ovat päivän (ja parin menneen vuoden ja muutaman tulevan) sanoja.

Joissain sovelluksissa esim. Google Chromen etu Internet Explorer 8:aan on ollut jopa 40-kertainen. On iso ero joutua odottamaan sekunti kuin 40.

• ottasit

Google Chrome on paras! (ja nopein) ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6174
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4812
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      99
      3072
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2892
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2135
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1526
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1091
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      88
      1053
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1006
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      784
    Aihe