Teen userformia jossa textbox1:seen käyttäjä syöttää päivämäärän esim. 16.02.2009. Tämän jälkeen kirjataan muita tietoja esim sos.turvatunnus. Tiedot talletetaan riveittäin.
Haluaisin nyt poimia taul1:stä kaikki jotka vastaa haettua sos. turvatunnusta. Tämän jälkeen taul2:seen siirtyisi kaikki poimitut tiedot päivämäärittäin alenevasti.
Ongelma:
Käyttäjän päivämäärät ei suostu menemään alenevaan järjestykseen.
Kuka osaa auttaa ongelmassani?
Pitääkö textboxin tieto muuttaa joksikin muotoilulla jotta sorttaus onnistuu?
EXCEL is fun
VBA ongelma
2
357
Vastaukset
tekstiruudun tiedot menee tekstinä soluun. Kyllähän se sorttaus pitäisi silti onnistua...
kokeile laittaa siirrossa pvm muutos seuraavasti
esim.
Sub Koe()
Dim vika As Integer
On Error Resume Next
Sheets(1).Activate
vika = Range("A65536").End(xlUp).Row 1
Range("A" & vika) = CDate(TextBox1)
Columns("A:A").Sort Key1:=Range("A1"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
DataOption1:=xlSortNormal
End Sub
P.S. käytä mun postaamaa HaeJASiirrä funktiota , se on kätevä tossa tapauksessa...- Excel is fun
Hei
Tuo tuntui toimivan. Sain sen ymmärtämään myös textboxin tietoa kun muuttujan avulla muutin sen as date. Sen jälkeen alkoi toimimaan myös.
Kiitos vinkistä
Excel is Fun
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465671Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki482915- 1832605
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t92260- 272043
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k121942törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151676- 1451295
- 131127
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2561109