tervehtiminen

heilahtaako käsi

Niin, olen taas liittymässä motoristien joukkoon pitkästä aikaa. Ainakin entisaikaan motoristit tervehtivät toisiaan kättä heilauttamalla, vieläkö tapa on voimassa?

63

3700

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riippuu

mitä tekee toisella kädellä ajon aikana

• Lapa nousee

ainakin japsi-customilla ajaville!

• nainen ja pyörä

Viime kesänä erikoisesti lämmitti mieltä kun sateessa ajaessa samanhenkinen morjesti,hymyilytti heti....

• risto reipas

nousee kaikille, oli keli mikä vaan, ajoi lajitoveri millä laitteella tahansa.

• lämmityslaite

...ja vieläkin hymyilyttää kun muistelee viime kesän reissua vesisateessa ja ite aivan "umpijäässä" heilautan kelkkahanskalla puettua kättä bemarikuskille joka vastaa heilauttamalla hanskatonta kättään....

• ----------------
        lämmityslaite kirjoitti:

...ja vieläkin hymyilyttää kun muistelee viime kesän reissua vesisateessa ja ite aivan "umpijäässä" heilautan kelkkahanskalla puettua kättä bemarikuskille joka vastaa heilauttamalla hanskatonta kättään....

perkeleen puimurikuskit,, halus vaan leveillä kahvalämppäriellään. ;-)

• Lapa--Inkeri

M o o i i i i !

• Honda

ISO MOI lähtee täältäkin!! :D

• Horo--Inkeri

aina suloisesti ja maalatut huuleni levittaytyvat kauniiseen ja kainoon hymyyn:-()

• taas tämä

aloitus.

• heilautamme.vain

kaverin.heiluvia.ja.sitten.meillä.on.hieman.omituinen.tapa.kirjoitella

• emme.heilauta.

muille.kuin.toisille.harrikkamiehille.

• mopo.menee.metsään
        emme.heilauta. kirjoitti:

muille.kuin.toisille.harrikkamiehille.

jos.siitä.ei.pidä.kahdella.kädellä.kiinni.

• Anglia kuski

keskarilla

• NO fORD

sopii vallan mainiosti fordkuskille istuskella siinä heiluvan keskisormensa takana,kertoo joteski kaiken!

• valitettavasti

TAPA ON VOIMASSA! Mutta totuus on,että suurin osa heippaa vain kohteliaisuudesta. Pyöriä on niin paljon ,että joskus käy heippaaminen aivan vaivaksi!

• KATANAmään

sinua vaadi "heippaamaan"!..voithan liittyä siihen pieneen epäkohteliaaseen joukkoon.
        Sinä päivänä kun minulle moikkaaminen alkaa tuntua vaivalta lopetan sitten kokonaan tän hobbyn!

• syrjän laitamilla

kyllä jaksaa heilutella. Aika lailla vähemmän täällä pyöriä kuin siellä etelämmässä...

• heilahtaa,

moikkaan jopa satapiikkikuskeille ja toinen tapa johon haluan kommentoida on se että kun pysähtyy esim. kioskille jossa on jo muita pyörämiehiä / -naisia niin kyllä jonkinsortin tervehdys on paikallaan. Näyttää tosi junttimaiselta kun ei osoita millään elellä edes huomanneensa "lajitoveria". Toisen huomioonottaminen ei paljoa maksa ja näyttää tyylikkäältä. Kokeilkaapa.

• edelleenkin,

tapa on vanha hieno perinne, pidetään se sellaisena. Ja muistetaan tarvittaessa auttaa lajitoveria tienpäällä ollessa isossa tai pienessä ongelmassa.

• teemme.

Me motoristit tervehdimme toisiamme. Meihin valitettavasti rinnastetaan muutamat rikollisjengit ja ns. uusmotoristit, joilla ei ole tapoja.

• tere-inkreri

käsillä

• en tervehdi

Pitäkää ne kädet kiinni siinä stongassa. Ruumispino kasvaa muutenkin päivittäin. Siksi siinä rakkineessa on kaksi kahvaa että pidetään kaksin käsin kiinni.

• sanompahan vain

Rupeaa olemaan niin paljon pyöriä, että saisi pitää koko ajan käden ojossa. Kaupungissa ajaessa on muutakin tarkkailtavaa kuin se, että minne suuntaan milloinkin morjestaa. VIelä viime kesänä tuli moikattua aktiivisesti, mutta nyt ei enää jaksa juur ollenkaan. Toki vähän riippuu hetkestä.

• @@@@

Mitenköhän pyörien paljous muuttaa sitä asiaa miksikään , että tervehtiminen nyt on kautta aikain ollut moottoripyöräilijöillä kohtelias ja mukava tapa. Mun mielestä tervehdykseen vastaamatta jättäminen kuvastaa sitä itsekästä ja välinpitämätöntä mentaliteettia , mikä tätä yhteiskuntaa muutenkin nykyään vaivaa.
        Vanha kaarti kyllä nämä tervehdysjutut vielä tunnistaa ja muistaa , ja lapa nousee.Jos prätkällä ajaminen on niin hiton keskittymistä vaativa juttu ,ettei kättä uskalla irroittaa hetkeksikään stongasta , olisi varmaan hyvä tarkastella asiaa , onko mahdollisesti hakeutunut väärän harrasteen pariin.

• sanompahan vain
        @@@@ kirjoitti:

Mitenköhän pyörien paljous muuttaa sitä asiaa miksikään , että tervehtiminen nyt on kautta aikain ollut moottoripyöräilijöillä kohtelias ja mukava tapa. Mun mielestä tervehdykseen vastaamatta jättäminen kuvastaa sitä itsekästä ja välinpitämätöntä mentaliteettia , mikä tätä yhteiskuntaa muutenkin nykyään vaivaa.
        Vanha kaarti kyllä nämä tervehdysjutut vielä tunnistaa ja muistaa , ja lapa nousee.Jos prätkällä ajaminen on niin hiton keskittymistä vaativa juttu ,ettei kättä uskalla irroittaa hetkeksikään stongasta , olisi varmaan hyvä tarkastella asiaa , onko mahdollisesti hakeutunut väärän harrasteen pariin.

Jos sulle tervehtiminen on jokin suuri itseisarvo ja niin tärkeä asia, kannattaa miettiä sitä omaa asennetta moottoripyöräilyyn ja ylipäätään elämään.

Onhan se ihan mukava tapa, mutta selvästi et ole ajanut etelässä pyöräsi kanssa. JOs olisit, huomaisit, että toista kättä ei ehtisi autinkoisena päivänä käyttää kuin tervehtimiseen ja ajoittain pikaiseen kytkimen käyttöön. Minä mielummin seuraan liikennettä ja nautin ajamisesta kuin koko ajan seuraan vastaantulevia pyöriä.

• periaatteeksi!
        sanompahan vain kirjoitti:

Jos sulle tervehtiminen on jokin suuri itseisarvo ja niin tärkeä asia, kannattaa miettiä sitä omaa asennetta moottoripyöräilyyn ja ylipäätään elämään.

Onhan se ihan mukava tapa, mutta selvästi et ole ajanut etelässä pyöräsi kanssa. JOs olisit, huomaisit, että toista kättä ei ehtisi autinkoisena päivänä käyttää kuin tervehtimiseen ja ajoittain pikaiseen kytkimen käyttöön. Minä mielummin seuraan liikennettä ja nautin ajamisesta kuin koko ajan seuraan vastaantulevia pyöriä.

Tiedä mitä tarkoitat "etelällä", mutta esim. Alpeilla aurinkoisena päivänä on jonninverran motoristeja ja kyllä siellä tervehditään, mikäli siihen vain on tilaisuus.

Jos joku haluaa olla kohtelias ja ystävällinen, ei ole mitään aihetta ainakaan siinä asiassa tarkistaa asennettaan elämäänsä ja moottoripyöräilyyn.

Kohteliaisuus ja ystävällisyys on hyve ei pahe (myös motoristilla), you know.

Minäkin seuraan liikennettä, mutta en pysty erottelemaan näkökentästäni motoristeja pois.
        Eihän sinua kukaan pakota tervehtimään, et ole yksin, on niitä muitakin mörköjä tienpäällä.

• on
        @@@@ kirjoitti:

Täsmälleen samaa mieltä, jos tervehtiminen ajaessa tuntuu vaaralliselta voi aina nyökätä päällään, joka myös luetaan tervehdykseksi. Itselläni menossa mopo numero 38 plus piikit ja alle 125 kevarit, tervehdin aina saman harrastuksen parissa olevia ihmisiä tien päällä tai kahvilla huoltamolla. En oikein jaksa ymmärtää tämän päivän motoristeja kuinka voi olla niin vaikeaa osoittaa olevansa samaa kastia muiden kahdella pyörällä liikkuvien kanssa? Ajelemme tänä päivänä vaimoni kanssa Wingillä (emme kuulu wingi glubiin). Meillä nousee käsi tervehdykseen merkistä ja mallista riippumatta kaikille. Ps: pyöräillyt 41 vuotta.

• TIIKERI62

silloin harvoin kun saan tilaisuuden ajaa.
      mutta tietenkin on tilanteita joilloin ei pysty.

• 4 X

Motoristien tervehtimissäännöistä sen verran, että ei riitä, jos kuskit tervehtivät toisiaan: myös takana istuvien on tervehdittävä.
      Olen liikkeellä usein vaimon kanssa ja olemme sopineet, että molemmat tervehtii kaikkia vastaantulevia. Suurin osa ajajista tervehtii, mutta vain pieni osa kyytiläisistä.
      Jos vastaan tulee pariskunta, joista kumpikaan ei tervehdi, niin tapanani on ollut kääntyä perään, pysäyttää kuski ja ottaa kumpikin pieneen puhutteluun. Varsinkin nuorille kuskeille saa aika usein luennoida tästä tervehdyasiasta.

• pysäyttelet siis

mää tervehdin, kun huvittaa. Voin muuten sanoa sulle, että sä et taida mua pysäyttää vaik en sua tervehdi. Et sää kerkeä siihen vauhtiin, et sitten millään.

• Kaikkia

Niin skoottereita kun piikkejäkin,tuon customporukan olen katsonut
      niin omahyväiseksi (itsellä ollut custom pyöräkin) että alkaa olla
      siitä tähän etten kauaa vitsii niveliä kuluttaa.

Taas saavat ko.pyöräilijät puheenaiheen tästä osanotostani,mutta jos pistää
      tielle vaikka 10-custom pyöräilijää,niistä ehkä 4 tervehtii takaisin,on aika itseensä
      täynnä olevaa porukkaa,no antaa jokaisen kukan kukkia,toinen rynmä jolle ei
      käteni nouse on eräs merkki jossa kaksi pyöreää etulamppua,olen alkanut hylkimään
      heitä sillä aina joukossa on mätiä omenoita,että näin tällä kertaa,ja sitten vaan kesän kunniaksi HERNEITÄ.

• 1 sönkkö

Voi hitto mitä schaissea !!! ..... Skoottereita ja nivelet kuluu.....

• noin.

Noinhan se on valitettavasti. Johtuneeko siitä, että noissa porukoissa on juuri eniten niitä ns. uusmotoristeja ja kun ollaan "omassa porukassa", niin ei opita tapojakaan.

• mee onneton uneksia
        1 sönkkö kirjoitti:

Voi hitto mitä schaissea !!! ..... Skoottereita ja nivelet kuluu.....

sääkin jo uneksimaan jostain muusta siis mistä luulet ymmärtävän edes pikkuriikkisen.

• kun en ymmärrä
        mee onneton uneksia kirjoitti:

sääkin jo uneksimaan jostain muusta siis mistä luulet ymmärtävän edes pikkuriikkisen.

Mistään muusta kun m-pyöräilystä,tästä asiasta olen täysin varma enkä tarvitse
        ainakaan sinun neuvojasi,katoa sinä suuri typerys.

• vilkutan ensivuonna
        noin. kirjoitti:

Noinhan se on valitettavasti. Johtuneeko siitä, että noissa porukoissa on juuri eniten niitä ns. uusmotoristeja ja kun ollaan "omassa porukassa", niin ei opita tapojakaan.

Ensimmäinen päivä omalla pyörällä takana ja tervehdyksiä tuli vastaantulijoilta.
        Vielä näin aloittelijana ei passaa vilkutella, kun kaikki huomio ja keskittyminen menee pyörän hallintaan. Mutta on kiva saada tervehdyksiä.
        Kokeneet motoristit kyllä näkevät ajoasennosta ja keskittyneisyydestä, että on aloittelija vastassa ja ymmärtävät, ettei käytöstavoista ole kiinni miksi ei vastaantulijan hanska nouse.
        Kun taidot kasvavat, niin alan kyllä tervehtiä kanssakulkijoita!
        Iloinen mieli ei ole keneltäkään pois, kateelliset panettelee, harmi heille.

• sivulaukkuvaunu

Tuommoinen kaikille tervehtiminen on sellaista sosiaalitätien "viiteryhmä" -pelleilyä. Se on hauskaa kun kovannäköistä tosimiestä yrittävät motoristit liikuttuvat kollegan tapaamisesta ja hauskasti tervehtivät joka oli ei aavistustakaan kuka. No eihän siinä mitään, olihan takavuosina Saabistien lehdessäkin kirjoitus jossa haluttiin alkaa tervehtimään kaikkia vastaantulevia saabisteja. Kuulutaan motskarihemmoina samaan joukkoon, tosin siitä tulee kyllä ihan ääliö kun se tulee autolla vastaan.

• ei ole

mitään iloa moikkaamisesta, pitääkö se sen perusteella kieltää muiltakin?
        Jollei se tule sydämestä, miksi siis moikata, ehkäpä et "kuulu joukkoon"
        raha ja sillä ostettu harraste, ei aina tee onnelliseksi, vai mitä?

• ei ole kirjoitti:

mitään iloa moikkaamisesta, pitääkö se sen perusteella kieltää muiltakin?
        Jollei se tule sydämestä, miksi siis moikata, ehkäpä et "kuulu joukkoon"
        raha ja sillä ostettu harraste, ei aina tee onnelliseksi, vai mitä?

kummasti vaan mieltä piristää, kun se lapanen nousee tervehtimään. Itse olen aloitteleva motoristi, vasta 2viikkoa ajoa takana, voi olla etten ole päässyt vielä kyllästymään morottamiseen.
        Eikö sama käytäntö ole ainakin rekkamiehillä ja karavaanareilla?!
        Harlikkamiehet näyttävät suurimmaksi osaksi nostavat vaan toisilleen kättä.

• kuka?

Noin sanoi metsäsuomalainen. Osaat kirjoittaa, käveletkö vielä neljällä jalla?

• Mika.....
        honci kirjoitti:

kummasti vaan mieltä piristää, kun se lapanen nousee tervehtimään. Itse olen aloitteleva motoristi, vasta 2viikkoa ajoa takana, voi olla etten ole päässyt vielä kyllästymään morottamiseen.

.... minä luulin ettei harrikkamiehet morjensta siksi kun niiden pitää pitää molemmin käsin kiinni siitä pyörästä ettei jotu peili tai vastaava putoa tielle;-)

Ei vaan kyllä harikkamiehetkin joskus moikkaa ne kaikki ei ole törppöjä. Sitä paitsi itse pyrin aina moikkaamaan, mutta joskus ei huomaa tai on muuten käsi kytkimellä tms. joten ei kannata pahastua vaikka joku ei moikkaisikaan takaisin, koska se voi hyvinkin moikata joku toinen kerta.

• Mtiopisto
        honci kirjoitti:

Itsekkin ajelen ensimmäisiä kilometrejä pitkän tauon jälkeen ja kyllä ne tervehdykdet tuntuu ihan mukavilta. Tuo mieleen muistot edelliseltä ajokaudelta ( 70-luku). Silloinkin tervehdittiin.
        Noista Harrikoista en oikein tiedä, nättejä kuskeja niittenkin sarvissa näyttää olevan.

• mopo pystyssä
        kuka? kirjoitti:

Noin sanoi metsäsuomalainen. Osaat kirjoittaa, käveletkö vielä neljällä jalla?

Sinulle, joka puhut metsäsuomalaisista funtsaa vähän, me aikuiset osasimme kirjoittaa, lukea ja ajella prätkillämme ympäri vuoden (ei ollut nastarenkaita).Silloin kun sinua ei oltu edes suunniteltu tulevaksi, tai ehkä jo taputtelit kusta lattialla. Itseäsi voit pitää neljällä jalalla kulkiaksi toki vasta vähän myöhemmin.

• öykkäri?
        mopo pystyssä kirjoitti:

Sinulle, joka puhut metsäsuomalaisista funtsaa vähän, me aikuiset osasimme kirjoittaa, lukea ja ajella prätkillämme ympäri vuoden (ei ollut nastarenkaita).Silloin kun sinua ei oltu edes suunniteltu tulevaksi, tai ehkä jo taputtelit kusta lattialla. Itseäsi voit pitää neljällä jalalla kulkiaksi toki vasta vähän myöhemmin.

Minäpä osasin lukea ja kirjoittaa jo lapsena, ja siksi olenkin saanut sivistystä hieman enemmän, että osaan tervehtiä toisia ihmisiä... motoristejakin.

Nostan silti sinulle hattua, korkean ikäsi vuoksi ... ajatuksesi luistaa ihmeen hyvin ollaksesi jo satavuotias.

• otek
        honci kirjoitti:

Hain esmmäisen pyöräni pari viikkoa sitten kaupasta. Vähän nolotti kun ensimmäisinä päivinä en tervehtinyt takaisin. En kertakaikkiaan uskaltanut iroittaa kättä kahvasta. No tällä viikolla tervehtimiset on jo onnistuneet paitsi perjantaina kun puuskainen tuuli riepotteli pyörää. Jouduin useimmiten tervehtimään sormia nostamalla kahvasta. Turvallisuus ennen kaikkea.

• häiriö?
        otek kirjoitti:

Hain esmmäisen pyöräni pari viikkoa sitten kaupasta. Vähän nolotti kun ensimmäisinä päivinä en tervehtinyt takaisin. En kertakaikkiaan uskaltanut iroittaa kättä kahvasta. No tällä viikolla tervehtimiset on jo onnistuneet paitsi perjantaina kun puuskainen tuuli riepotteli pyörää. Jouduin useimmiten tervehtimään sormia nostamalla kahvasta. Turvallisuus ennen kaikkea.

Ihan vain uteliaisuuttani kysyn, että mikä pyörä omaa noin kelvottomat ajo-ominaisuudet, että ei uskalla irroittaa kättä, puhumattakaan molemmista käsistä?

• otek
        häiriö? kirjoitti:

Ihan vain uteliaisuuttani kysyn, että mikä pyörä omaa noin kelvottomat ajo-ominaisuudet, että ei uskalla irroittaa kättä, puhumattakaan molemmista käsistä?

ensimmäistä kertaa kaksipyöräisellä toista sataa maantiellä niin on varsin tervettä olla vähän jännittynyt ja varovainen. Pyörä on mainio ajettava mutta kuskin taidot saa tietenkin olla paremmat. Ja kehittyy ne ajan myötä. Ne jotka nuoresta lähtien on pyörällä ajannut niin ajavat vaikka varpaillaan mutta kun keskii käisenä ostaa ensimmäisen niin sietääkin olla varovainen.

• CharlottaGood

Itse olen myös vuosien tauon jälkeen aloitellut ajamista ja moikkaan taatusti kaikkia motoristeja, pyörästä riippumatta.

• Javerik

Itselläni lapa nousee aina kun pari pyöränen eteen singahtaa. Tuota olen aprikoinut että uskaltaako tuolle mp-poliisille moikata?
      Olen kuullut ihan hurjia juttuja kun ovat pyörtäneet perään ja varoituksia antaneet liikenne käyttäytymisen vaarantamisena jne.
      Onko noissa jutuissa perää ja miten on moikkaatteko te muut myös heille?

Pelokas lavan heiluttaja

• wanhapiaru

Bullshit....rookie legendaa.

• Old Biker.

Joskus kauan sitten moikkailin, mutta vastauksia tuli liian harvoin, että tarkoituksella lopetin.

Poliisin sivistykseen ei taida kuulua tervehtimen ... ainakaan virantoimituksessa.

• Pärinää

mp-poliisia ja komeasti morjesteli takasin, joten eikös se prätkä ole prätkä ammatti mikä hyvänsä. Tosin ihmisiähän tässä vaan ollaan ja joka ammattikunnasta taitaa löytyä ihmisiä joka lähtöön, eikös vain.

Ps. ylläpito eikös omaa viestiä voi muokata ainoa vaihtoehto poisto, jos kirjuuttaapi väärin???

• Javerik

Kävipä sellainen tuuri että pääsin samaan kuppilaan kuin mp-poliisi. Voin heti ainakin tässä kohtaa kumota tuon munkkirinkilän episodin kumotuksi. Ihan ehtaa hampurilainen maittoi kuljettajalle. =D
        On totta että ei kuulemma moikata mp-kansalle mutta syynä ei ole epäkohteliaisuus vaan yleensä ollaan katse kamerassa tai radio syytää tilanne selvitystä. Ne jotka ihmettelevät miksei moikattu , saisivat ajatella että he ovat yleensä muutaman tunnin tien päällä. Heillä vuoro jatkuu päivästä toiseen. Känny heilläkin nousee ja pelätä ei saa vaikka vastaan tulisivat,tietenkin jos nopeus on kohdillaan.
        Ajattelin silloin itsekseni että koska olen vanhempi kuski niin tämä herra jutteli todella viisaita tuohon ikäänsä nähden? ;-D
        Itselläni kertyy kilometrejä vuodessa 15-20 tuhannen välillä ja juu, on hetkiä kun on turhauttavaa morjestella. Entä heillä kun lukemat arvatein viiden kertaiset?
        Ihmisiähän me kaikki vain olemme?

• TimoEv

Joku meistä ikivaareista saattaa vielä muistaa koko tervehtimisen syyn. Kerrottakoon se tässä kaikille uudestaan: 1970 -luvun alussa harrastuksen "räjähtäessä", tuli paljon ruumiita & onnettomuuksia. Erityisesti isot Kawasakit olivat mällilistan kärjessä. Tosin silloin sai 16v ajaa Tuuttia!
      ( Silloin oli Tuutti ihan kingi, nykyisin750cc on "pieni" pyörä... )

Eduskunta hätääntyi ja sääti mp-veron - muistaakseni 200%. Ainoa järkevä Arkadianmäellä oli silloinen edustaja Olavi Tupamäki ( Kawasaki 350... ) Tällöin motoristit ottivat tavaksi "kuulumme yhteen" -tyylin, jota vahvistamaan ruvettiin moikkaamaan kaikkia. Sekä tiellä, että pullakahvitauoilla.
      Tuo tapa koski vain ja ainoastaan motoristeja. Skootterit yms. lälläripyörät jäivät ulkopuolelle. Samoin poliisit, hehän ajoivat valtion työpyörillä.

Nykyisin moikataan - tai ainakin minä teen - kun huomaa / ehtii / tilanne sallii sekä siviili-, että poliisipyöriä. Samoin tervehdin tauoilla jne. Mielestäni tapa on ihan hieno ja luo sitä yhteenkuuluvaisuuden tunnetta ja oikeaa motoristihenkeä. Sitä henkeä, joka pysäyttää tiellä kun havaitsee ongelmiin joutuneen toisen motoristin. Muistan hyvin, kun joskus pysähdyin säätämään peiliä, kolme ehti pysähtymään jo ennen kuin ehdin kiintoavainta käteen ottamaan.

Samoihin aikoihin säädettiin mm. kattonopeus, turvavyöpakko ja esim. kypäräpakko. Samoin ikäraja isojen pyörien korttiin. Siis ihan järjellisiä päätöksiä.

Joten - moikataan ja pidetään hyvää motoristihenkeä yllä!

• shadow44

Naismotoristina olen pannut merkille että kun kurvaa huoltsikan pihaan niin miesmotoristit kyylää ja kylää mutta minkäänlaista moikkausta ei heru vaikka itse tekisin aloitteen. Miespuolisia mopokavereitani sen sijaan tervehditään ja saatetaan vaihtaa muutama sana. Mielestäni naiset ovat yhtälailla motoristeja ja minä ainakin toivoisin että minulle tultaisiin juttelemaan reilusti enkä tuntisi tollottavia katseita selässäni.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      101
      6299
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      81
      4859
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      101
      3122
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2952
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2175
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1566
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1131
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      92
      1130
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1046
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      824
    Aihe