Tietääkö kukaan, miten pitkä karenssi aika tulee, jos otan itse lopputilin?
Töissä olen ollut nyt tasan kuukauden, ja koeaikaa on vielä kolme kuukautta jäljellä.
Karenssi aika???
12
1594
Vastaukset
- niks niks
karenssi, karenssi,...
Erokarenssi on 3 kk ja tulee varmasti. Tosi karenssi tulee, irtisanouduitpa itse tai irtisanottiin sinut. Karenssin voi välttää aniharvoin eli ei juuri koskaan.
- karenssia
Ei karenssia tule jos työsuhde loppuu firman tuotannollisiin ja taloudellisiin asioihin eli ei kannata yleistää.
- oddi slajos
karenssia kirjoitti:
Ei karenssia tule jos työsuhde loppuu firman tuotannollisiin ja taloudellisiin asioihin eli ei kannata yleistää.
otat loparit oltuasi yli 200 päivää lomautettuna yhtäjaksoisesti. Tosin työkkärin karenssitantat eivät tunne työsuhdelakia, ja yrittävät saada karenssin myös em. tapauksissa. Eli pitäkää puolenne ja ottakaa selvää asioista.
karenssia kirjoitti:
Aloittaja on irtisanoutumassa itse, joten mikään ei pelasta karenssilta tai rangaistustyössäoloehdolta tilanteesta riippuen.
- Sun vastauksiisi
***************** kirjoitti:
Aloittaja on irtisanoutumassa itse, joten mikään ei pelasta karenssilta tai rangaistustyössäoloehdolta tilanteesta riippuen.
"Tosi karenssi tulee, irtisanouduitpa itse tai irtisanottiin sinut."
Näin vastasit karenssista joka ei pidä paikkansa tuossa jälkimmäisessä tapauksessa eli älä yleistä että karenssi tulee jos työnantaja irtisanoo tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Tiedän että kirjoittelet täällä useinkin ja usein asiaakin, mutta lue joskus mitä kiireellä sitten vastaat. Aina ei tule fakta tietoa sinulta.
- Ka...karenssi
Voi tulla viidenkin kuukauden karenssi, riippuu taustastasi. Vaikket olisi mitään ongelmia ennen aiheuttanutkaan.
Ei kannata itse ottaa lopputiliä, koska tämä voi viimeistään seuraavalla kerralla johtaa yllättäviin muutoksiin. Kaikki muistetaan vuosia, tarvittaessa vuosikymmeniä. Tuskin nämä tiedot vahingossakaan häviävät viranomaisten tiedostoista.- Näin on
Työvoimatoimistojen raju meno on myrkkyä työttömien henkiselle terveydelle. Siitä seuraa huimausaineiden käyttö ja kaikki muukin ongelmallisuus.
Medioissa syyt ja seuraukset menevät sekaisin. Sopii paremmin poliitikoille. tiedossa on heti alkava uusi työtilaisuus, joka jatkuu riittävän pitkään irtisanoutumisen jälkeen. Mainitsemani riittävän pitkän ajan pituutta en tarkalleen muista mutta epäilenpä, ettei esimerkiksi viikon, parin mittainen työrupeama riitä karistamaan karenssihaukkaa kannoilta.
- Olet---
Jos olet saanut työmarkkinatukea ennen nykyistä työsuhdettasi väh. 500 pvää, olet tippunut päivärahalta ja saanut työmarkkintukea väh. 180 pvää tai olet alle 25 v ja ammattikouluttamaton, et selviä karenssilla, vaan saat 5 kk:n rangaistustyössäoloehdon.
- alkuaika?
Jos kieltäytyy jostakin työmarkkinatoimenpiteestä niin milloin karenssi alkaa, heti vai onko siinä joku käsittelyaika?
- alkaa heti
Alkaa heti siitä päivästä kun olet kieltäytynyt toimenpiteestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17913494
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585483Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454920Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493709Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402843Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282042Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1191783Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3721697Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371515