Mä oon jääny koukkuun tuohon civ 4:een. Pelasin joskus pentuna pc:llä sitä ykköstä ja nyt äijä osti mulle lahjaks tuon nelosversion..
Mut pari ongelmaa: Miten mä saan 'ostettua' siinä esim. sotilaita tms ettei tarvis odottaa aina että uus valmistuu?
Entä sit nää barbaarit? Ei ne perustanu kaupunkeja 1 tai 2 versiossa.. Niitä on niin paljon et pelaamisesta ei tuu mitään, kun pitää hätistellä niitä kokoajan pois. Ja niiden kaupunkejahan ei saa valloitettua mitenkään helposti.
Anteeks vaikutan varmaan todella tyhmältä näine ongelmineni.. :D
Civ IVja ongelmia
3
199
Vastaukset
- selvinnyt..
täällä meinaan samanlaisia ongelmia tuon ostamisen suhteen. Pitäisi kai olla mahdollista, kun niille on määritetty hinnat niille ukoille.
Yhtäkkiä joku hyökkää ja jyrää meitin, kun ei saa ostettua ukkoja tarpeeksi nopeasti turvaksi. Ei viittis hirveetä armeijaakaan rakentaa vain varmuuden vuoksi.
Miten ostan ? Rahaa on :D
Harmi, kun on hyvä peli muuten, mutta jos ei edes perusnamikat löydy ni laskee pelin arvoa kovastikin .. - poispelistä
Olen vasta vähän aikaa pelannut, mutta huomasin, että kun aloittaa pelin valitsemalla "Custom game", niin sieltä voi säätää mm. barbaareihin liittyvää - poistaa ne vaikka kokonaan pelistä.
- hmm hmm
En ole IV:tä kuin koklannut pari kertaa, mutta ei se ukkojen suhteen valtavasti kolmosesta eronnut, eli pitää pyrkiä kasvattamaan kaupungin tuotantoa mahdollisimman suureksi. Tämä nopeuttaa ukkojen tuotantoa. Rahaa voi käyttää vaihtokaupoissa, kehityksen edistämiseen, sekä ukkojen ja joukkojen päivittämiseen.
Rakenna teitä, pistä työläiset töihin, ruokaa ja luonnonvaroja tarvitaan ja paljon. Rakenna kulttuuri rakennuksia, ja kaikki tarvittavat perustoiminnot jokaiseen kaupunkiin niin eiköhän se tuotanto siitä ala nousta.
Nämä nyt näin aluksi. :) Civilopedia on iso apu jos on ongelmia. Ukkoja ei yleensä käsiittääkseni pysty ostamaan, koska jos ajattelee järjellä, niin pitäishän ne "ostetutkin" sotilaat jossain valmsitaa ja kouluttaa. Eli tarvii työvoimaa, ruokaa ja luonnonvaroja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1964973Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1184083Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363589- 573545
- 513430
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest372957Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182579- 232326
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo312084UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami211949