Tämä nyt ei ehkä ihan tänne kuulu mutta laitan kuitenkin.
Menetin vuosi sitten molemmat jalkani liikenne onnettomuudessa, ne amputoitiin polven kohdalta ja tähän asti kaikki on sujunut ihan hyvin, nyt kuitenkin nämä "tyngät" ovat alkaneet kolottamaan ja särkemään, onko tämä sitä ns haamusärkyä? lääkärit eivät ole löytäneet mitään vikaa mutta kuitenkin ne särkevät ja kolottavat, särky on välillä niin kovaa etten pysty nukkumaan. Kenelläkään samankaltaista?
Haamusärky?
11
3514
Vastaukset
- kysynyt
täältä: http://snary.org/palsta/ ?
- mulla kans
eräällä ystävällä on amputoitu molemmat jalat,toinen polven alapuolelta ja toinen polvesta niinku sinullakin.polven kohdalta amputointi suoritettiin kans noin vuosi sitten ja on valittanut aavesärystä,et on varmaan ihan yleistä amputaation jälkeen.miten itse liikut tällä hetkellä,proteesit vai pyörätuoli.? ps.voiko sinulle laittaa meiliä.?
- kuntoutuja
kyllähän minulle voi meiliä laittaa: [email protected]. Minulla on sekä pyörätuoli että proteesit, töissä ja autoa ajaessa käytän proteeseja ja vapaa ajalla pyörätuolia.
- kysyä?
kuntoutuja kirjoitti:
kyllähän minulle voi meiliä laittaa: [email protected]. Minulla on sekä pyörätuoli että proteesit, töissä ja autoa ajaessa käytän proteeseja ja vapaa ajalla pyörätuolia.
Saako udella kumpaa sukupuolta olet ja minkä ikäinen? Mahdollisesti sinkku...?
- lääketiedettä
ja sen verran osaan sanoa, että kipu loppuu jossain vaiheessa. Suurimmalla osalla vuoden kuluessa. Vuosi kamalaa kipua ei varmasti ketään kamalasti ilahduta, mutta tarkeintä on, että se loppuu joskus.
- polvesta?
Yleensä amputoidaan polven yläpuolelta reidestä.
- kuntoutuja
Hups, tajusin vasta nyt kirjoitusvirheeni ( nolottaa) sitä kyllä tarkoitin mutta olin näköjään kirjoitanut aivan jotain muuta Tarkoitin siis että jalkani ovat amputoitu polven yläpuolelta.
- Lääkäri Turusta
kuntoutuja kirjoitti:
Hups, tajusin vasta nyt kirjoitusvirheeni ( nolottaa) sitä kyllä tarkoitin mutta olin näköjään kirjoitanut aivan jotain muuta Tarkoitin siis että jalkani ovat amputoitu polven yläpuolelta.
Asian osaava akupunktiohoitoa antava lääkäri voi hoitaa aavesärkysi pois. Hoito annetaan tavallisesti kasvojen akupunktiopisteisiin. Eihän niitä särkeviä jalkoja ole olemassakaan.
- Mata
Juu olet ehkä oikeassa, YLEENSÄ. Tunnen niin monta polven yläpuolelta tehtyä amputaatiota kuin polven alapuoleltakin tehtyä amputaatiota. Toimin itse hoitoalalla ja näitä tapauksia olen nähnyt paljon.
- Anonyymi
Taukatuvaa avaa.ista,proteesipaja,ylikosken Eerolle terveisiä ei sitä aina halua ajatusta antaa toiveesta paremmasta,kun palkka on aina uusi vamma tai kolhu jne
- Anonyymi
Haamu särkyhän on sellaista että vaikka osa jalasta on pois niin monet potilaan sanovat että sen jalan varpaisiin ottaa kipeää , vaikka siinä jalassa ei ole edes varpaita enää potilas tuntee että hänellä on poistettussa ruumiin osassa särkyä , hermoradat aiheuttavat sen . Joten jos itse jalan tynkiä särkee siis osaa mikä on jäljellä voi olla myös joidenkin hermoratojen väärin tulkkausta aivoissa . Ne on vaikeita juttuja ja vaikea ymmärtääkin kun ei itsellä ole ollut kokemusta .
Muistan tehdas työläisen joka menetti yhden sormen työonnettomuudessa , ja hänellä särki juuri tätä sormea jota ei edes ollut enää , niin lääkäri oli sanonut että sitä sanotaan haamusäryksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005238012- 2332745
- 262611
- 1642009
- 1211891
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61685Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21496- 801252
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621198IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41175