Haamusärky?

kuntoutuja

Tämä nyt ei ehkä ihan tänne kuulu mutta laitan kuitenkin.

Menetin vuosi sitten molemmat jalkani liikenne onnettomuudessa, ne amputoitiin polven kohdalta ja tähän asti kaikki on sujunut ihan hyvin, nyt kuitenkin nämä "tyngät" ovat alkaneet kolottamaan ja särkemään, onko tämä sitä ns haamusärkyä? lääkärit eivät ole löytäneet mitään vikaa mutta kuitenkin ne särkevät ja kolottavat, särky on välillä niin kovaa etten pysty nukkumaan. Kenelläkään samankaltaista?

11

3381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysynyt
    • mulla kans

      eräällä ystävällä on amputoitu molemmat jalat,toinen polven alapuolelta ja toinen polvesta niinku sinullakin.polven kohdalta amputointi suoritettiin kans noin vuosi sitten ja on valittanut aavesärystä,et on varmaan ihan yleistä amputaation jälkeen.miten itse liikut tällä hetkellä,proteesit vai pyörätuoli.? ps.voiko sinulle laittaa meiliä.?

      • kuntoutuja

        kyllähän minulle voi meiliä laittaa: [email protected]. Minulla on sekä pyörätuoli että proteesit, töissä ja autoa ajaessa käytän proteeseja ja vapaa ajalla pyörätuolia.


      • kysyä?
        kuntoutuja kirjoitti:

        kyllähän minulle voi meiliä laittaa: [email protected]. Minulla on sekä pyörätuoli että proteesit, töissä ja autoa ajaessa käytän proteeseja ja vapaa ajalla pyörätuolia.

        Saako udella kumpaa sukupuolta olet ja minkä ikäinen? Mahdollisesti sinkku...?


    • lääketiedettä

      ja sen verran osaan sanoa, että kipu loppuu jossain vaiheessa. Suurimmalla osalla vuoden kuluessa. Vuosi kamalaa kipua ei varmasti ketään kamalasti ilahduta, mutta tarkeintä on, että se loppuu joskus.

    • polvesta?

      Yleensä amputoidaan polven yläpuolelta reidestä.

      • kuntoutuja

        Hups, tajusin vasta nyt kirjoitusvirheeni ( nolottaa) sitä kyllä tarkoitin mutta olin näköjään kirjoitanut aivan jotain muuta Tarkoitin siis että jalkani ovat amputoitu polven yläpuolelta.


      • Lääkäri Turusta
        kuntoutuja kirjoitti:

        Hups, tajusin vasta nyt kirjoitusvirheeni ( nolottaa) sitä kyllä tarkoitin mutta olin näköjään kirjoitanut aivan jotain muuta Tarkoitin siis että jalkani ovat amputoitu polven yläpuolelta.

        Asian osaava akupunktiohoitoa antava lääkäri voi hoitaa aavesärkysi pois. Hoito annetaan tavallisesti kasvojen akupunktiopisteisiin. Eihän niitä särkeviä jalkoja ole olemassakaan.


      • Mata

        Juu olet ehkä oikeassa, YLEENSÄ. Tunnen niin monta polven yläpuolelta tehtyä amputaatiota kuin polven alapuoleltakin tehtyä amputaatiota. Toimin itse hoitoalalla ja näitä tapauksia olen nähnyt paljon.


    • Anonyymi

      Taukatuvaa avaa.ista,proteesipaja,ylikosken Eerolle terveisiä ei sitä aina halua ajatusta antaa toiveesta paremmasta,kun palkka on aina uusi vamma tai kolhu jne

    • Anonyymi

      Haamu särkyhän on sellaista että vaikka osa jalasta on pois niin monet potilaan sanovat että sen jalan varpaisiin ottaa kipeää , vaikka siinä jalassa ei ole edes varpaita enää potilas tuntee että hänellä on poistettussa ruumiin osassa särkyä , hermoradat aiheuttavat sen . Joten jos itse jalan tynkiä särkee siis osaa mikä on jäljellä voi olla myös joidenkin hermoratojen väärin tulkkausta aivoissa . Ne on vaikeita juttuja ja vaikea ymmärtääkin kun ei itsellä ole ollut kokemusta .
      Muistan tehdas työläisen joka menetti yhden sormen työonnettomuudessa , ja hänellä särki juuri tätä sormea jota ei edes ollut enää , niin lääkäri oli sanonut että sitä sanotaan haamusäryksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe