paljonko se tienmyötä saatu 15 minuutin lisäaika maksoi?
Turun tie..
38
1225
Vastaukset
Mut vanha ykköstie oli karsee ajettava pimeellä.
Tosin ei mulla usein oo asiaa itäänpäin,joskus meen katteleen maisemii sitä kautta.uusi pätkä pitkäkin..kun Helsingin ja Turun välillä oli ajansäästö vain 15 minuuttia..
Oisivat korjanneet vihdoinkin tämän 6 -tienkin, tämä se vasta on karsea ajettava, pimeällä ja muutenkin - kapea kun mikä..aina sinne etelään sitä rahaa työntäävät :)Pirrejuupas kirjoitti:
uusi pätkä pitkäkin..kun Helsingin ja Turun välillä oli ajansäästö vain 15 minuuttia..
Oisivat korjanneet vihdoinkin tämän 6 -tienkin, tämä se vasta on karsea ajettava, pimeällä ja muutenkin - kapea kun mikä..aina sinne etelään sitä rahaa työntäävät :)Kun täs muutamana kesänä ajelin Itäsuomes niin tiet oli kuin lentokenttiä.En viitti sanoa mikä puolue on hoitanu leiviskänsä hyvin.
Kun taas tulin rannikkoa ales niin se tie surkee oli.- Pirre*
koti-kiusattu kirjoitti:
Kun täs muutamana kesänä ajelin Itäsuomes niin tiet oli kuin lentokenttiä.En viitti sanoa mikä puolue on hoitanu leiviskänsä hyvin.
Kun taas tulin rannikkoa ales niin se tie surkee oli.Mitä tietä tuli, nelostako?
Tiijjätkö mikä rekkaliikenne tässä kutosella jatkaan on, tukka heilahtaa autossaki kun rekka ohittaa läheltä..pitäs vihdoinkin saaha niitä ohituskaistojakin, mutta sinnehän en teille eurot menee..:(
:) - Meriläinen
Pirrejuupas kirjoitti:
uusi pätkä pitkäkin..kun Helsingin ja Turun välillä oli ajansäästö vain 15 minuuttia..
Oisivat korjanneet vihdoinkin tämän 6 -tienkin, tämä se vasta on karsea ajettava, pimeällä ja muutenkin - kapea kun mikä..aina sinne etelään sitä rahaa työntäävät :)kuutostie on loistava kun vertaa haminan tiehen.
Se on mutkainen, mäkinen ja rekkoja ravaa jatkuvasti.
Varsinkin talvella liukkaalla ja lumisateella todella vaarallinen mutta sille ei ole tehty mitään. - Pirre*
Meriläinen kirjoitti:
kuutostie on loistava kun vertaa haminan tiehen.
Se on mutkainen, mäkinen ja rekkoja ravaa jatkuvasti.
Varsinkin talvella liukkaalla ja lumisateella todella vaarallinen mutta sille ei ole tehty mitään.koko maan maantiet ovat uusissa :)
Tosiasiassa en pysty vertailemaan näitten teitten välisiä kuntoeroja, - tästä kuutostien kunnostamisesta vaan on ollut puhetta niin kauan kuin muistan, ja mitään ei ole tapahtunut, tai lähes mitään, - on siinä muutama uusi ohituskaista, - ja paljon rekkaliikennettä lisää.
Laskin kerran kun ajoin aamulla 70 kilometrin pätkää pohjoiseen, sillä välillä tuli tunnin aikana 20 rekkaa vastaan..
- sen sanottiin
vähentävän, ainakin teoreettisesti?
Aika on rahaa, kelle enemmän, kelle vähemmän, kerjäläiselle tuskin yhtään.- Pirre*
ihan oikeat perusteet on olleet, näin maalaisjärellä ajatellen vaan ei ymmärrä, ja kun etenkin asiaa arvioi tuon lyhentyneen matka ajan kantilta, tie/aikasäästö tuntuu kalliilta..
- uk-ko
tuoda rahaa ajan mittaan sisäänkin. Sehän on osa Suomen jotain logistiikkastrategiaa, eli meidän pitäisi olla transitoväylä Euroopasta Venäjälle. Kuten ollaankin. Seuraavaksi moottoritietä jatketaan Venäjän rajalle saakka.
Ja olihan se vanha tie aika stressaava ajettava, kun autorekat jyrryyttivät edestakaisin ja traktorit siellä välissä. Asuin siellä päin ennen ja kyllä se transito oli hankalaa paikallisen asioinnin kannalta, kun ei uskaltanut vasemmalle kääntyä Saukkolan Siwaan: rekkaa eessä, vastassa ja takana ja pientareella.- E18 väylään
ja toivottavasti saadaan korjaus sinne itä-päähänkin tuolle tielle. Nyt pääsee Turusta pääkaupunkiseudulle moottoritietä ja siitä sitten kehäteitä etiäpäin kunnes tulee Porvoon motari ja sitten Loviisan seudun leveäkaistatie. Sitten onkin kapoista meininkiä Kotkan ja Haminan seudulle ja siitä edelleen eteenpäin Vaalimaalle (sekä myös Nuijamaalle). Olette kaikki varmaan kuulleet ja lukeneet millaista maailmanlopun meinikiä liikenteessä on rekkojen kanssa tuolla idän suunnassa.
Tottakai tuo reitti pitäisi kauttaaltaan saada turvallisemmaksi.
- tie se,
"Tulin pitkin Turun tietä, hämäläisten härkätietä"?
- tulee myös
Kuninkaan tie, on muuten matkan varrella ihan merkitty mistä Ruotsin kunigas aikanaan körötteli Pietariin ja ehkä edemmäskin. Ehkä se oli se härkätie. Mutkikas ainakin on nykypäivänä. Paljon on näkemistä matkan varrella, jos ei kiirettä pidä määränpäähän.
- Pirre*
"mistäs tunsit meijjän portin" jne.. :)
Kuuntelin vain tuossa uurisia, ja peräti 15 minuuttia lyheni matkaiska uuden väylän johdosta.., se on jottai se..:/ - tutumpi
tulee myös kirjoitti:
Kuninkaan tie, on muuten matkan varrella ihan merkitty mistä Ruotsin kunigas aikanaan körötteli Pietariin ja ehkä edemmäskin. Ehkä se oli se härkätie. Mutkikas ainakin on nykypäivänä. Paljon on näkemistä matkan varrella, jos ei kiirettä pidä määränpäähän.
on Keisarintie, pohjoisessa.
Tosin, eipä kai todellisuudessa se keisari yhtään matkaa tehnyt ko. tiellä, varoiksi tehtiin.
Onneksi jäänyt kivoja sananparsia, meille, nykyihmisille. - minäkin,
Pirre* kirjoitti:
"mistäs tunsit meijjän portin" jne.. :)
Kuuntelin vain tuossa uurisia, ja peräti 15 minuuttia lyheni matkaiska uuden väylän johdosta.., se on jottai se..:/pienestä on kiinni, nykyihmisen kiire, ikävä kyllä.
Varttitunti. - Odotellaan niitä
Pirre* kirjoitti:
"mistäs tunsit meijjän portin" jne.. :)
Kuuntelin vain tuossa uurisia, ja peräti 15 minuuttia lyheni matkaiska uuden väylän johdosta.., se on jottai se..:/todellisia parannuksia, joita ei mitata minuuteissa. Nyt näyttää siltä, että laskevat minuutteja, kun pitäisi puhua turvallisuudesta.
Itse ajelen ykköstietä aika usein, ja olen tyytyväinen, että vastaantulevat pysyvät nykyisin siellä ihan omilla kaistoillaan (myös ohitellessaan) oli sitten päivä tai pimeä. - Pirre*
Odotellaan niitä kirjoitti:
todellisia parannuksia, joita ei mitata minuuteissa. Nyt näyttää siltä, että laskevat minuutteja, kun pitäisi puhua turvallisuudesta.
Itse ajelen ykköstietä aika usein, ja olen tyytyväinen, että vastaantulevat pysyvät nykyisin siellä ihan omilla kaistoillaan (myös ohitellessaan) oli sitten päivä tai pimeä.pätkä moottoritietä on?
- n. 60 km
Pirre* kirjoitti:
pätkä moottoritietä on?
Missänn muualla Suomessa ei kait ole noin paljon tunneleita, olisiko ehkä 8 kpl, nähtävyys sekin. Takapenkkiläiset kouluikäiset ainakin tykkäävät.
n. 60 km kirjoitti:
Missänn muualla Suomessa ei kait ole noin paljon tunneleita, olisiko ehkä 8 kpl, nähtävyys sekin. Takapenkkiläiset kouluikäiset ainakin tykkäävät.
tuolta muutamasta annetusta linkistä, että tunneleita on kahdeksan, ja varmana lapset tykkäävät - mieki tykkäisin, käytävä kai katsomassa ne asiakseen tulevana suvena :)
- Otto-Vaan
Kyllä hinta kerrottiin tv:ä tänäänkin, se vain ei
takertunut pään karvoihin.
Olen ajellut Turuntietä aika paljonkin, kyllä se
oli lehmipolku verrattuna vaikka kutos ja vitos
tiehen.Mutkainen ja kapea, mutkissa omat
perävalonsa sai tarkistaa niin tiukkoja olivat.:))
No nyt tais mennä jo auto Porkkalaan menevälle
tielle, mutta kuitenkin aihetta oli saada kunnon
tie Turkuunkin.- Pirre*
tunne koko Turun tietä..niinkuin jo sanoin rupesi ihan huvittamaan tuo uutisessa esilletuotu ajansäästö..sitä nimenomaan uutisessa painotettiin.
Oliko uusi pätkä n. 50 kilsaa, vai miten? - Otto-Vaan
Pirre* kirjoitti:
tunne koko Turun tietä..niinkuin jo sanoin rupesi ihan huvittamaan tuo uutisessa esilletuotu ajansäästö..sitä nimenomaan uutisessa painotettiin.
Oliko uusi pätkä n. 50 kilsaa, vai miten?Jos vaikka tuosta linkistä olisi yhtään apua.
http://www.tekniikkatalous.fi/rakennus/article85324.ece?v=t - Pirre*
Otto-Vaan kirjoitti:
Jos vaikka tuosta linkistä olisi yhtään apua.
http://www.tekniikkatalous.fi/rakennus/article85324.ece?v=tEli kilometri maksoi 10 miljoonaa euroa..jossain oli että lysti maksoi 58 miljoonaa euroa.
Toivottavasti siitä on maatamme hyödyttävä vaikutus, ettei vain läpikulkuväylä lännestä ittään..:( - päässälaskija
Pirre* kirjoitti:
Eli kilometri maksoi 10 miljoonaa euroa..jossain oli että lysti maksoi 58 miljoonaa euroa.
Toivottavasti siitä on maatamme hyödyttävä vaikutus, ettei vain läpikulkuväylä lännestä ittään..:(Jos 58 milj. euroa maksaa 50 km, niin-
1 metri maksaa 1160€
1 km maksaa 1 160 000€
Pyöristettynä 10 km maksaa noin 10 miljoonaa.
Täytyy todeta, että kallista on, mutta halvalla ei hyvää tietä saa. - Pirre*
päässälaskija kirjoitti:
Jos 58 milj. euroa maksaa 50 km, niin-
1 metri maksaa 1160€
1 km maksaa 1 160 000€
Pyöristettynä 10 km maksaa noin 10 miljoonaa.
Täytyy todeta, että kallista on, mutta halvalla ei hyvää tietä saa.tulikin :)..ja aika iso, uni jo silmissä...., mutta liekö tuo kokonaiskustannusten loppusummakaan se i h a n todellinen - viimeinen..
- :Pirre*
linkistä, - en viitsinyt guugletella, enkä Wistatakaan, kun sieltä saisi kaiken tiijjon, eikä voisi "jutella" kenenkään kanssa mistään, siis kysellä, ihmetellä.....:)
Uskomatonta! Mitähän ne ihmiset sillä säästyneellä varttitunnilla tekee?Täällä maalla tiet ja kadut on niin kurjassa kunnossa ja huonommaksi vaan menee. Ei löydy rahaa tien kunnostukseen. Etelään kyllä tehdään kallista baanaa ja ei ole rahasta kiinni. Ja se hyöty on varttitunti...Ei oikein mene kaaliin...
Pirrejuupas kirjoitti:
me tarvita täällä mailla mittää, meille kelpaa jämät - mehän ei tuoteta mitään..
Kelpaa selitykseksi!
- Rikka-ruoho
En lukenut ketjua enkä tiedä mitä muut ovat asiaan kommentoineet. Ei kai tietä siksi tehty, että hieman aikaa säästyisi vaan kyse oli autoilun turvallisuudesta kyseisellä pätkällä. Oletko koskaan ajatut tuota tietä? Oli jo aika saada kunnon moottoritie.
Uutisissa painotettiin nimenomaan tuota ajansäästöä, - mutta niin tuolla ylempänä ketjussa joku sanoikin, että vanhalla tiellä on kuulemma ajettu paljon kuolonkolareita.
Ilmeisesti liikennemääriin, ja nopeuteen suhteutettuna entinen tienne oli jo aikansa elänyt kärrypolku :)- Lohjan ja Muurlan välillä
Pirrejuupas kirjoitti:
Uutisissa painotettiin nimenomaan tuota ajansäästöä, - mutta niin tuolla ylempänä ketjussa joku sanoikin, että vanhalla tiellä on kuulemma ajettu paljon kuolonkolareita.
Ilmeisesti liikennemääriin, ja nopeuteen suhteutettuna entinen tienne oli jo aikansa elänyt kärrypolku :)Tie parani kummasti. Nyt tuo alkuperäinen ykköstien pätkä Lohjan ja Helsingin välillä tuntuu turhankin mutkaiselta.
Kaikenkaikkiaan muuten hyvä juttu, mutta muutama hyvä taukopaikka jäi vanhan tien varrelle, esim. Kasvihuoneilmiö ja Saupart ja jokunen huoltamo ja kahvipaikka. Teboil Kivihovi on ainoa tarjolla oleva. Kerran kävin ja ensivaikutelma oli kolkko ja kallis.
- henrii
tarkoitetaan raskasta liikennettä, jos vaikka rekka käy pari kertaa päivässä helsigissä tulee siinä säästöä. Ja polttoainetta säästyy, kun ei tarvitse kinnata jotain kuuttakymppiä jonkun peräs.
- triitrii
Vanha ykköstie oli jo niin karmeassa kunnossa, että pelotti ajella, kun aina on niitä hulluja seassa, jotka viis veisaavat rajoituksista ja ohittelevat jättiretkoja ihan missä kohtaa vaan.
- se valaisematon
triitrii kirjoitti:
Vanha ykköstie oli jo niin karmeassa kunnossa, että pelotti ajella, kun aina on niitä hulluja seassa, jotka viis veisaavat rajoituksista ja ohittelevat jättiretkoja ihan missä kohtaa vaan.
Lahjahovilta Muurlaan ennen Turun pään motaria oli pimeällä kamalaa, ja sama toiseen suuntaan. Rystyset valkoisena sai puristaa ratista ja jännittää kaikenaikaa pääseekö perille. Entäs ne 60, 70 rajoitukset siellä matkalla - ihan oma lukunsa. Ja, liikennemäärä oli melkoinen olit sitten mihin aikaan vuorokaudesta tahansa liikkeellä. Eikä ne ohituskaistapätkätkään kovin turvallisilta tuntuneet. Ennen siellä oli vielä heijastimet ja tärinäurat varoittamassa kaistamerkinnöissä, mutta ei enää ihan viimevuosina.
Ja sattuihan siellä Salon seudulla joku paha bussionnettomuuskin jokunen vuosi sitten.
Kyllä tarpeeseen tuli tuo uusi tie.
Jos joku vielä kauhistelee hintaa, niin voiko ihmishenkiä mitata rahassa.
Aiemmin mainittu uutisointi minuutteineen oli huono ja harhaanjohtava, terveiset vaan uutistoimittajille. - henrii
se valaisematon kirjoitti:
Lahjahovilta Muurlaan ennen Turun pään motaria oli pimeällä kamalaa, ja sama toiseen suuntaan. Rystyset valkoisena sai puristaa ratista ja jännittää kaikenaikaa pääseekö perille. Entäs ne 60, 70 rajoitukset siellä matkalla - ihan oma lukunsa. Ja, liikennemäärä oli melkoinen olit sitten mihin aikaan vuorokaudesta tahansa liikkeellä. Eikä ne ohituskaistapätkätkään kovin turvallisilta tuntuneet. Ennen siellä oli vielä heijastimet ja tärinäurat varoittamassa kaistamerkinnöissä, mutta ei enää ihan viimevuosina.
Ja sattuihan siellä Salon seudulla joku paha bussionnettomuuskin jokunen vuosi sitten.
Kyllä tarpeeseen tuli tuo uusi tie.
Jos joku vielä kauhistelee hintaa, niin voiko ihmishenkiä mitata rahassa.
Aiemmin mainittu uutisointi minuutteineen oli huono ja harhaanjohtava, terveiset vaan uutistoimittajille.kuinka peräkärry heiluu kapella epätasaisella tiellä, sielä meinaa katulamput tippua, niin ymmärtää miksi turuntie on rakennettu.
- kulkea vanhaa tietä
henrii kirjoitti:
kuinka peräkärry heiluu kapella epätasaisella tiellä, sielä meinaa katulamput tippua, niin ymmärtää miksi turuntie on rakennettu.
Jotain testauksia tiedossa pe-su ja muutaman muunkin kerran kevään aikana.
Kärsivällisyyttä tarvitaan.
Toivotaan, että testaukset loppuvat pian.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017393
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?784903- 794799
- 1324218
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82998- 522629
- 402531
- 462186
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102181Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211810