miten fiilistelet? kysymys on laaja, ja odotankin että vastaukset myös laidasta laitaan :)
Itse fiilistelen polttelemalla kynttilöitä pimeässä, kasvattamalla mukavantuoksuisia yrttejä, joista tulee lämmin-ja kodikas fiilis. Just mietittiin tossa päivällä, että täytyy ostaa parvekeradio, semmonen pieni ja punainen :) ihan vaan että voi fiilistellä kesäaamuisin partsilla kahvin kanssa.
fiilistelyä :)
33
2118
Vastaukset
- ..............................
joo mäkin fiilistelen poltettelemalla ja kasvattamalla yrttejä :) niist saa lämpöiset fiilarit ja tulee kodikas tuoksu partsille tai mihin vaa. vältä liikaa kahvii siit tulee nenä punaseks ja kesäaamuisin sun muijas alkaa huutaa sun korvaa ku kelloradio :) tsemppii
- yrtitpalaa..
vai että polttelet niitä yrttejä :) hyi hyi.. no jos se ei ole basilikaa pahempaa, niin mikäs siinä :)
- Sadie-77
fiilistelen joskus kun olen innostunut siivoamaan kämppäni katosta lattiaan kaapin sisuksia myöten. Sitten vain käperryn sohvalle, tuoksuttelen puhdasta ilmaa ja rukoilen, että jaksaisin ylläpitää järjestystä edes pikkuisen pidempään kuin tavallisesti. Töissä olen siivous- ja järjestysfanaatikko, joten heti kun menen kotiin, rintsikat lentää ensimmäisenä nurkkaan ja muut tarpeettomat menee perässä.
Viimeeksi fiilistelin yksin saunassa, sain nollata kuluneen viikon huolet ja murheet. Ei varmaan olisi kannattanut liikaa rentoutua, kun sain kammottavan flunssan niskaani. Uskon siihen, että ihmisen elimistö antautuu helpommin sairauksille pitkällisen stressijakson jälkeen kun pääsee ns. huokaisemaan. Lomasairastelu voi selittyä tällä. - Milli Molli
kiireettömyydellä. Illalla jazzia, voileipä ja pieni lasillinen tummaa olutta. Toisena iltana keltaiset kevätkynttilät ulkolyhtyihin. Lempifiilistely on mennä rannalle kun on kova tuuli/myrsky ja kuvitella olevansa eksoottisemmassa paikassa kuin tuossa Vuosaaren rannassa. Ja joskus kesällä makaan metsässä selälläni ja katselen ylöspäin, ihmeen paljon kaikenlaista näkee kun näkökulma vaihtuu ja on ihan hiljaa.
Haluaisin fiilistellä enemmän! - je-ba
Itse en kuitenkaan kasvata yrttejä, mutta rakastan kynttilöitä, hiljaisuutta ja kirjoja :)
Kesällä aamukahvi parvekkeella on pakollinen ja tietysti taustalla on rauhallista musiikkia. - koko ajan.
Mielestäni hyvä musiikki ja jokin romaani, suklaalevyy. Olen vaatimaton.
- gila
... saunassa ja saunan kuistilla lammen rannalla. Keväästä alkaen kuuntelen lintuja, kunnes ne muuttavat syksyllä pois. Metsässä fiilistelen ihailemalla kaikkia vihreän eri sävyjä. Hukkaan itseni sammalikkoon - rentoudun.
Hämärässä polttelen kynttilöitä. Mökillä lähes ympäri vuoden, kotona vain pimeään vuodenaikaan, jota sitäkin riittää...- Peppitossu
kuin mun suusta!
Tällähetkellä nautin alkua.
Kasvattelen basilikaa, krassia yms.Kohta rai- ruohot.
Pääsiäinen , kevät, uudistuminen.
Hiirenkorvalla olevat koivunalut,lumen sulaminen ja mökillepääsy.
Sulautuminen luonnon ääniin , haistaminen ja aistimen terävöityy.
Kevät on ihanaa.
- hyvän pelin
päälle ja pelaan niin että pakarat puutuu. Sitten fiilistellen kerron tyttöystävälle mitä kaikkea olen taas saavuttanut. Toinen on että en nouse sängystä, nukun ja loikoilen vaikka 15h putkeen. Taivaallista.
Metsät ja muut yrtit ja saunat ei sillai kuulu mun herkkiin hetkiin. - ......
Mikään ei ole oikeesti ärsyttävämpää, kuin se, että istut kaikessa rauhassa parvekkeella ja yhtäkkiä alkaa naapuriparvekkeelta kuulua: "KUUNTELET ISKELMÄRADIOTA! SOITAMME IKIAIKAISIA IKIVIHREITÄ, JOIDEN SOITTAMINEN EI TULISI MUILLE RADIOKANAVILLE MIELEENKÄÄN! SEURAAVAKSI KUULEMMEKIN NISA SORAYAN ANNA RAKAS RAJU HETKI JA TÄMÄN JÄLKEEN LENNETÄÄN PERHOSEN LAILLA PAULA KOIVUNIEMEN PERHOSEN TAHDISSA!"
Säälikää nyt vähän naapureita ja kuunnelkaa sisätiloissa mitä lystäätte. - LaikaQ
aika sitten olin seisoin polviani myöten lumihangessa keskellä monisävyisenä hohtelevaa pajukkoa, oli pikkupakkanen, kalvakka aurinko hohti ohuen pilviusvan takaa. Oli ihan hiljaista.
Tunsin olevani juuri siellä missä pitääkin olla.
Fiilistely tulee vastaan useimmiten ilman etsimistä. Erilaisissa tilanteissa, erilaisissa ympäristöissä. Minusta se on ennen muuta keskustelua sielun kanssa. Siitä tulee hieno olo.- kerrankin täysin
samaa mieltä.
- joojajuu
Itse fiilistelen kesäisellä metsätiellä, nuotiolla, aurinkoisella merenrannalla, rantabulevardilla veneitä katselemassa, lämminhenkisissä kahviloissa, taidenäyttelyissä, konserteissa, ratikoissa, kaupungin hälinäkadulla ruuhka-aikaan, huonekaluliikkeissä, kodintarvikeosastoilla, tuoksulampun äärellä kotona, kynttilänvalossa, aamuparvekkeella, murun kainalossa ihan missä vaan, kuunnellen hyvää musiikkia ja ja ja ja.....
- Nannan<3 nanna
näköjäs tanzyllä molemmissa rinnoissa:DD
Joo,fiilistelyt on nyt semmoiset että ravaan tallilla käynnistelemässä pyörää.Ihastelen kiillotellen vanteita,kromiosia ja upeaa talven aikana maalattua tankkia:)
Istuskelen pyörän päällä ja haaveilen kuumista asfaltti teistä paahtavan auringon alla,lempeän kesätuulen ravistellessa satasen vauhdissa olkapäitä.
Nahkahousut ehkä vähän hiostaa persauksista helteessä,mutta sekin tuntuu nyt odottamisen arvoiselta.
Voi,tule kesä jo!Kevät on niin parasta ja eka kerta kun pääsee päristelemään tien päälle.
Parasta fiilistelyä on myös kultasen kanssa lenkkeily metsässä koirien kanssa.Linnut visertää jo enemmän ja hirmu paljon oravia meillä täällä.Ihanaa juoda termari kahvit harjun päällä,männyt vaan humisee ja jossain kaukana palokärki nakuttaa puuta.
Sitten vielä fiilistellään illalla hyvää onnen oloa peiton alla,mutta siitä fiiliksestä ei sitten kerrotakkaan enempää,you know? ;))- meistä?
...
- Nannan nanna
meistä? kirjoitti:
...
...asfalttiteistä.... pus moiskis:)
- elämässä...
Nannan nanna kirjoitti:
...asfalttiteistä.... pus moiskis:)
Mukava tämä keskustelu: tätä lukiessani tajusin yhtäkkiä, että monet fiilistelyt ovat viime aikoina jääneet muiden murheiden jalkoihin. Pitäisi aina muistaa ottaa aikaa itselleen ja pysähtyä kunnolla.
Fiilistelen kynttilöiden valossa, sytyttämällä erityisen paljon kynttilöitä. Jos on siistiäkin, fiilistelytunnelma kaksinkertaistuu.
Fiilistelen luonnon helmassa. Nuotiolla, tulta katsellen, järven rannalla, pysähdellen kesken vaelluksen tai hiihtoretken, luonnossa liikkuen.
Fiilistelen hiljaisuudessa, yksin sohvalla loikoillen, omissa ajatuksissani, lempimusiikkiani kuunnellen, viltin alle käpertyneenä.
Fiilistelen hyvässä, rakkaimpieni seurassa, hyvällä aterialla, lasillisella viiniä, rauhassa keskustellen, yhteisestä hiljaisuudesta nauttien.
Fiilistelen lapsen kanssa, hänen iloaan katsellen, hänen oppimistaan seuraten, opettaessani jotain uutta, tehdessämme yhdessä monenmoista, hänen puuhiaan seuraten.
Fiilistelen naisen silmiä katsellen, ihon kohdatessa ihon, toisen tuoksussa, turvallisessa läheisyydessä.
tosi mukavia viestejä tullut tähän ketjuun :) Huomasin tuossa, että jäi omastakin fiilistely listasta paljon pois :) esimerkiksi sellainenkin on mielestäni fiilistelyä, että lenkillä ollessaan vaan pysähtyy, vetää keuhkot täyteen raitista ilmaa ja katselee maisemia..
Mä oon vähän kade niille, joilla on pyöräilykausi aluillaan, sillä voisin hyvin kuvitella itseni fiilistelemässä myös kesäpäiviä asfaltinpäällä.- -ratkaisu-
pyörä!
- .........
-ratkaisu- kirjoitti:
pyörä!
Minäkin suosittelen säästämään ne radiorahat pyörään. Vähemmän kivutonta naapureille.
- ......
......... kirjoitti:
Minäkin suosittelen säästämään ne radiorahat pyörään. Vähemmän kivutonta naapureille.
Vähemmän kivuliasta piti sanoa.
- pyörät
ei edes maksa paljon!
Muista ostaa pyöräilykypärä kans! Hih:D pyörät kirjoitti:
ei edes maksa paljon!
Muista ostaa pyöräilykypärä kans! Hih:DToi on vakavasti harkinnassa..
- MsPenelope
Osaan fiilistellä niiin pienistä jutuista. Fiilistelyyn on hyvä malttaa pysähtyä ja rauhoittua, niin hetkestä/tunnelmasta saa aina enemmän.
Luonnossa liikkuminen, nuotiolla kahvittelu, eväiden syönti...rannalla istuskelu, kun ajantaju katoaa ja vain nauttii kaikilla aisteilla...
Talvisin fiilistelen takkatulen ääressä, saunon, tai pulahdan vaahtokylpyyn, polttelen kynttilöitä...pieniä suuria nautintoja, joista nautin aina vaan.
Oletko koskaan halannut metsän vahvaa puuta, painautunut silmät suljettuina tiukasti sen ympärille, poski lämmintä runkoa vasten? ...ehkä vähän hörhöä, mutta ihanan voimaannuttavaa!- herkkis_
Olipa ihana iltakävely auringonpaisteessa ja kun aurinko laski,niin se värjäs havupuiden latvat kauniin punaisiksi.
Oli ihan pakko pysähtyä fiilistelemään.
Täällä on ihania fiilistelyjä ja mun sydäntä lähellä on nämä luontoon liittyvät fiilingit.
Mulla vaan on niin,että tulee aina näiden onnellisten tunnetilojen tullessa,aina hirveen haikea olo:(
Haluaisin niin valtavasti kokea näitä fiiliksiä ihmisen kanssa jota rakastan.Yksin koen aina haikeutta joka latistaa fiiliksen melkein surumielisyydeksi.
Useasti jätän kotona kynttilätkin sytyttämättä,koska tiedän että mulle tulee niin haikea olo että melkein itku tulee.
Täytyy huomenna kokeilla tuota puiden halailua,jos se tois mulle vaikka henkistä vahvuutta haikeuden sijaan:) herkkis_ kirjoitti:
Olipa ihana iltakävely auringonpaisteessa ja kun aurinko laski,niin se värjäs havupuiden latvat kauniin punaisiksi.
Oli ihan pakko pysähtyä fiilistelemään.
Täällä on ihania fiilistelyjä ja mun sydäntä lähellä on nämä luontoon liittyvät fiilingit.
Mulla vaan on niin,että tulee aina näiden onnellisten tunnetilojen tullessa,aina hirveen haikea olo:(
Haluaisin niin valtavasti kokea näitä fiiliksiä ihmisen kanssa jota rakastan.Yksin koen aina haikeutta joka latistaa fiiliksen melkein surumielisyydeksi.
Useasti jätän kotona kynttilätkin sytyttämättä,koska tiedän että mulle tulee niin haikea olo että melkein itku tulee.
Täytyy huomenna kokeilla tuota puiden halailua,jos se tois mulle vaikka henkistä vahvuutta haikeuden sijaan:)No mutta, nappaset kameran mukaan, otat kauniita kuvia luonnosta, sitten lähetät ystäville ja perheelle :)
Me käytiin iltalenkillä kans, ja täytyy sekin lisätä fiilistely listaan :) nähtiin ihana jääpatsas, mikä on syntynyt kallioon sulamisvesistä.. wauh!- no ei toi
tanzy kirjoitti:
No mutta, nappaset kameran mukaan, otat kauniita kuvia luonnosta, sitten lähetät ystäville ja perheelle :)
Me käytiin iltalenkillä kans, ja täytyy sekin lisätä fiilistely listaan :) nähtiin ihana jääpatsas, mikä on syntynyt kallioon sulamisvesistä.. wauh!kameralla kuvaaminen idea varmaan paljon lohduttanut...
Pitäiskö sen ottaa kotonakin kynttilöistä kuvia ja lähettää kavereille ja perheelle *Hei kattokaa,sytytin nätit kynttilät vaik itkettääkin!* no ei toi kirjoitti:
kameralla kuvaaminen idea varmaan paljon lohduttanut...
Pitäiskö sen ottaa kotonakin kynttilöistä kuvia ja lähettää kavereille ja perheelle *Hei kattokaa,sytytin nätit kynttilät vaik itkettääkin!*jotkut jutut kannattaa kuitenkin jättää tekemättä.. toi vinkki lähinnä sillä, et kamera nuilla luontopoluilla on aika oiva väline, kun ei ikinä tiedä, mitä kaunista näkee :)
Kotona jos kynttilät itkettää, niin ei oo reseptiä siihen meikällä, paitsi tietty hommaa itelleen kaverin tuijottelemaan niitä kynttilöitä..- juttua
tanzy kirjoitti:
jotkut jutut kannattaa kuitenkin jättää tekemättä.. toi vinkki lähinnä sillä, et kamera nuilla luontopoluilla on aika oiva väline, kun ei ikinä tiedä, mitä kaunista näkee :)
Kotona jos kynttilät itkettää, niin ei oo reseptiä siihen meikällä, paitsi tietty hommaa itelleen kaverin tuijottelemaan niitä kynttilöitä..joillakin taas nuo kynttilät kotona pistää hymyilyttämään,hym hym....
Siis tietenkin jos ne ei pala,hym.
- PinkLover
Päivä ulkoilua aurinkoisilla kevättalven hangilla, puusaunan lämmitystä, lasi punaviiniä.
- lihava
kun hangi ei kanna? :(
- PinkLover
lihava kirjoitti:
lumikengät tai suxet ;)
lihava kirjoitti:
väärä tyyli edetä sulla.. heh.. miten olis moottorikelkka.. jo kantaa hanki :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15211518
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485413Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p424346Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323622Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392708Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1071636Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601596Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?921481Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361431